Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö syömään Tartar-pihvin?

Vierailija
09.04.2018 |

Siis tuo pihvihän on raakaa jauhelihaa missä vielä raaka kananmunan keltuainen lätkäisty herkun päälle.
Minä en pystynyt koskemaan moiseen herkkuun , kelpaisiko sinulle?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. Teen noita itse kotona paistijauhelihasta. Kananmunan lisäksi mustapippuria ja suolaa, lisukkeeksi kapriksia, sipuli- ja suolakurkkuhaketta, worcestershirekastiketta, tabascoa ja dijonsinappia. Ääntä kohti, namnam. :)

Vierailija
2/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt, monet kerrat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuo pelkkä ajatus RAAKANA syötävästä naudanjauhelihasta etoo, eiks aina painoteta ettei kannata syödä kypsentämätöntä ruokaa kun voi tulla jotain matoja elimistöön?

Vierailija
4/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt pakko olisi, mutta tähän mennessä olen kyllä jättänyt ne muiden iloksi.

Vierailija
5/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää on, kunhan ei mene mistään viimeisen käyttöpäivän jauhelihan sitä tekemään. Voi muuten olla ruokamyrkytyksen paikka.

Vierailija
6/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty minäkään. En tiedä mikä siinä on mutta aiheuttaa oksennusrefleksin samoin graavilohikin ja siis kaikki raa'at lihat myöskin. Ajatus raa'asta aiheuttaa varmaan alitajunnassani hälytyskellon bakteereista tai jotain.

Vierailija
7/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurta herkkua! Muuten en niin lihan ystävä ole, mutta tartaria himoitsen välillä.

Vierailija
8/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt ja tulen syömään vielä monta. Rakastan raakaa lihaa ja kalaa.

Vierailija
9/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuo pelkkä ajatus RAAKANA syötävästä naudanjauhelihasta etoo, eiks aina painoteta ettei kannata syödä kypsentämätöntä ruokaa kun voi tulla jotain matoja elimistöön?

Naudasta ei mitään matoja tule. Broileri ja sika pitää kypsentää kokonaan, mutta nautaa voi syödä raakanakin. Toki pitää olla tuoretta.

Vierailija
10/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huonosti kypsennetystä naudanlihasta voi saada EHEC -bakteerin. Bakteeri elää nautaeläinten suolistossa. Siksi pastöroimatonta maitoakaan ei suositella.

Vierailija
11/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa myytävät lihat tutkitaan tarkkaan, mutta jättäisin tartar-pihvin syömättä vaikkapa Vietnamissa tai Kamerunissa.

Vierailija
12/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn. Teen noita itse kotona paistijauhelihasta. Kananmunan lisäksi mustapippuria ja suolaa, lisukkeeksi kapriksia, sipuli- ja suolakurkkuhaketta, worcestershirekastiketta, tabascoa ja dijonsinappia. Ääntä kohti, namnam. :)

Lihassa on aina bakteereita , varsinkin lihan pinnassa ja kun lihaa sekoitetaan bakteerit sekoittuvat myös.

Tästä syystä lihan tulee olla ehdottoman tuoretta, mieluiten fileestä tehtyä. 

Vierailija
13/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn mutta en niistä tykkää. Tykkään ruokani kypsänä. Hyvä pihvi saa olla medium mutta ei kiitos sitä raaempaa.

Vierailija
14/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykene syömään raakaa lihaa missään muodossa.  Yäk!

Vierailija
15/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pihvin tekee kunnon kaupasta ostetusta erittäin vähärasvaisesta paistijauhelihasta, niin mikä ettei. Sen sijaan sellainen kaasutettu, rustorouskuva versio on no-no.

Vierailija
16/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ja pihvinkin tilaan aina bleu hyvässä paikassa tai sellaisessa jonka kuvittelen olevan hyvä. Huonommissa pihvipaikoissa saignant.

Vierailija
17/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihassa on aina bakteereita , varsinkin lihan pinnassa ja kun lihaa sekoitetaan bakteerit sekoittuvat myös.

Tästä syystä lihan tulee olla ehdottoman tuoretta, mieluiten fileestä tehtyä. 

Jep. Mulla on hygieniapassi. Maku-lehti kehottaa menemään kauppaan heti sen auetessa ja jauhattamaan jauhelihan paistista. Mussa taas tiskitouhut eivät herätä erityistä luottamusta sen jälkeen kun olin sellaisessa työharjoittelussa, joten tyydyn pakattuun. Pari kertaa vuodessa syön tartarin.

Vierailija
18/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty minäkään. En tiedä mikä siinä on mutta aiheuttaa oksennusrefleksin samoin graavilohikin ja siis kaikki raa'at lihat myöskin. Ajatus raa'asta aiheuttaa varmaan alitajunnassani hälytyskellon bakteereista tai jotain.

Raa 'an kalan ystävien kannattaa olla tarkkana, esim sushien syöjien herkkupalasta sashimista voi huonolla säkällä saada elimistöönsä kypsentämättömän kalan kyytipoikana heisimatoja.

Vierailija
19/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ja syön ja pidän. Yksi lemppari alkuruoka-annokseni! Menee sekä naudasta että eri kaloista tehtynä.

Pidän myös kovasti erilaisista kypsentämättömistä kaloista; sushi, sashimi, chevice, graavi, kaikki ovat ihania! Pihvinikin haluan medium rarena.

Kuten kaikessa ruoassa, laadukkaat ja tuoreet raaka-aineet ovat hyvin oleellisia!

Vierailija
20/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurta herkkua! Muuten en niin lihan ystävä ole, mutta tartaria himoitsen välillä.

Tuttavani kärsi pahasta anemiasta aikoinaan ja oli aivan hulluna tuolloin tartar-pihveihin.

Olikohan näillä syy-yhteyttä? Siis raudanpuutteella ja tartar-pihvin ahmimisella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi