Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö syömään Tartar-pihvin?

Vierailija
09.04.2018 |

Siis tuo pihvihän on raakaa jauhelihaa missä vielä raaka kananmunan keltuainen lätkäisty herkun päälle.
Minä en pystynyt koskemaan moiseen herkkuun , kelpaisiko sinulle?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurta herkkua! Muuten en niin lihan ystävä ole, mutta tartaria himoitsen välillä.

Tuttavani kärsi pahasta anemiasta aikoinaan ja oli aivan hulluna tuolloin tartar-pihveihin.

Olikohan näillä syy-yhteyttä? Siis raudanpuutteella ja tartar-pihvin ahmimisella?

Voi hyvin olla. Mulla on b12-vitamiinin imeytymishäiriö, ja yleensä mies huomauttaa piikin tarpeesta siinä kohtaa, kun syön lehtipihvejä (kypsiä) kuin voileipiä, kylmänä ja suoraan jääkaapista. Ennätys 8 kpl kertaseisomalta.

Vierailija
22/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pihvin tekee kunnon kaupasta ostetusta erittäin vähärasvaisesta paistijauhelihasta, niin mikä ettei. Sen sijaan sellainen kaasutettu, rustorouskuva versio on no-no.

Rustorouskuva?

Sen tartar-pihvin lihan tulee olla hyvin hienonnettua, jänteistä ja kalvoista tarkoin irti raaputettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko raskaana oleva saada raa`asta jauhelihasta toksoplasmoosin?

Vierailija
24/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastettuani aivan kauhean yersinian ei tulisi mieleenkään syödä minkäänlaista kypsentämätöntä lihaa.

Vierailija
25/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisi kyllä niinkuin Mr. Beanille jos ilmestyisi tartar-pihvi nenän eteen ravintolassa...

Vierailija
26/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan herkku on muuten jäänyt viime vuosina useita kertoja kiinni vanhan tartarlihan myynnistä.

Suomessa en syö itse ikinä tartaria missään, mutta esim. ruotsissa kyllä.

Vierailija
27/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn. Teen noita itse kotona paistijauhelihasta. Kananmunan lisäksi mustapippuria ja suolaa, lisukkeeksi kapriksia, sipuli- ja suolakurkkuhaketta, worcestershirekastiketta, tabascoa ja dijonsinappia. Ääntä kohti, namnam. :)

Lihassa on aina bakteereita , varsinkin lihan pinnassa ja kun lihaa sekoitetaan bakteerit sekoittuvat myös.

Tästä syystä lihan tulee olla ehdottoman tuoretta, mieluiten fileestä tehtyä. 

Jep. Mulla on hygieniapassi. Maku-lehti kehottaa menemään kauppaan heti sen auetessa ja jauhattamaan jauhelihan paistista. Mussa taas tiskitouhut eivät herätä erityistä luottamusta sen jälkeen kun olin sellaisessa työharjoittelussa, joten tyydyn pakattuun. Pari kertaa vuodessa syön tartarin.

Nuo lihamyllyt on melkein kaikissa kaupoissa homessa, että ehkä jauhaisin ihan kotona vain sen pihvin.

Vierailija
28/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin tartarpihvi tehdään riivitystä naudalihasta eikä jauhelihasta. Ei mikään mun suosikki mutta pystyn syömään sellaisen.

Vierailija
29/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten söin viimeksi. Hyvää oli.

Vierailija
30/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä tapauksessa jos olisin nälkään nääntymässä jossain autiolla saarella haaksirikkoisena. 

Vierailija
31/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastettuani aivan kauhean yersinian ei tulisi mieleenkään syödä minkäänlaista kypsentämätöntä lihaa.

Yersinian voi saada jopa porkkanoista huonolla tuurilla, siksi kannattaa kuoria ne porkkanat.

Vierailija
32/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisi kyllä niinkuin Mr. Beanille jos ilmestyisi tartar-pihvi nenän eteen ravintolassa...

Miten Mr Beanille kävi sen tartar-pihvin kanssa?

Vierailija
33/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirven ja peuran lihasta taivaallisen hyvää!

Vierailija
34/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin tartarpihvi tehdään riivitystä naudalihasta eikä jauhelihasta. Ei mikään mun suosikki mutta pystyn syömään sellaisen.

Mitä eroa on riivityllä naudanlihalla ja jauhelihalla?

Hyvä oppia jotain uutta tänäkin päivänä.

Vierailija
35/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tehdään yleensä hakkelloimalla veitsellä pieniksi palasiksi, en tiedä mikä tuohon on oikea sana, mutta ei siis jauhamalla.

Se maku on erilainen tuolla tavalla, samalla tavalla kuin esim. vaikka leikattu valkosipuli vs. puristettu valkosipuli.

Vierailija
37/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole herkullisempaa kuin taitavasti tehty tartarpihvi! Hyvästä lihasta, suolalla ja pippurilla maustettu ja sipulia mukaan. Keltuaisen jätän syömättä.

Vierailija
38/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tehdään yleensä hakkelloimalla veitsellä pieniksi palasiksi, en tiedä mikä tuohon on oikea sana, mutta ei siis jauhamalla.

Se maku on erilainen tuolla tavalla, samalla tavalla kuin esim. vaikka leikattu valkosipuli vs. puristettu valkosipuli.

Okei. Kiitos.

Vierailija
39/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, ei huvittaisi edes kokeilla. Kyllä lihan pitää olla kypsennettyä, ja hyvin vieläpä.

Vierailija
40/58 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin etukäteen vähän ällötti ajatuksena, sekä raaka jauheliha että vielä enemmän raaka kananmuna. Mutta uskaltauduin kokeilemaan kun mies yllytti ja hyvää oli! Maistuu myös meidän lapselle. 

Ainoa vaan, että monestakaan kaupasta ei saa tartar-jauhettua naudanlihaa. Mies ostaa sitä aina intona jos käymme Herttoniemen kulmilla, siellä K-Hertasta saa tartar-jauhelihaa. Hätätilassa sen voisi kai tavallisestakin naudan jauhelihasta tehdä, mutta mies on vähän nirso näissä asioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi