Raskaus/synnytyskomplikaatiot joista ei kerrota?
Näistä ei kerrota etukäteen, vaikka pitäisi. Mitä oireita tai vaurioita jäi teille tai tutuillenne?
Kommentit (45)
Kaikkea voi sattua
Suomi tarvitsee vauvoja
Vierailija kirjoitti:
Että väliliha voi revetä peräsuoleen asti.
ketju ilmiannettu
Ei tule mitään mieleen. Olin kyllä kuullut kaiken maailman repeämistä ja erkaumista ja pidätysvaivoista ennen ensimmäistäkään synnytystä. No, suonikohjut tulivat minulle yllätyksenä (en ole koskaan niistä kärsinyt), mutta eiköhän niidenkin riskistä jossain varoiteta.
Riskit joita syntyvälle lapselle voi aiheutua. Pelotella ei tartte, mutta joitakin faktoja olisi hyvä tietää.
Siihen en osannut varautua, että lapsesta asti olleita perussairauksiani, jotka kiinnostivat terveydenhuoltoa kovastikin ennen raskautta ja raskauden aikana, vähäteltäisiin ja laiminlyötäisiin tässä määrin sen jälkeen, kun lapsi on ulkona. Vaikuttaa todella siltä, että kun olen lisääntymistehtäväni suorittanut, millään ei ole mitään väliä, vaikka ilman päivittäistä lääkitystä olen sairaalahoidossa.
Klitoriksesta voi lähteä tunto. Kohtu voidaan joutua poistamaan. Muutama siihen synnytykseen kuoleekin.
Vierailija kirjoitti:
Klitoriksesta voi lähteä tunto. Kohtu voidaan joutua poistamaan. Muutama siihen synnytykseen kuoleekin.
Kohdunpoistoja tehdään Suomessa hyvin harvoin synnytyksen yhteydessä komplikaation takia. NOSS-tutkimuksen mukaan niitä on noin 5 tapausta 10 000
Gisslerin mukaan äidin kuolema synnytyksessä on niin harvinainen, että sellaista ei voida Suomessa edes kunnolla harjoitella.
- Niistä ei oikein voida ottaa oppia, jos sellainen tapahtuu sairaalassa kerran kymmenessä - tai kahdessakymmenessä vuodessa.
Vauvoja kuolee Suomessa synnytyksiin useammin kuin äitejä, mutta heitäkin erittäin vähän. Suomessa on Gisslerin mukaan maailman toiseksi alhaisin vastasyntyneiden kuolleisuus Islannin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunpoistoja tehdään Suomessa hyvin harvoin synnytyksen yhteydessä komplikaation takia. NOSS-tutkimuksen mukaan niitä on noin 5 tapausta 10 000
Gisslerin mukaan äidin kuolema synnytyksessä on niin harvinainen, että sellaista ei voida Suomessa edes kunnolla harjoitella.
- Niistä ei oikein voida ottaa oppia, jos sellainen tapahtuu sairaalassa kerran kymmenessä - tai kahdessakymmenessä vuodessa.
Vauvoja kuolee Suomessa synnytyksiin useammin kuin äitejä, mutta heitäkin erittäin vähän. Suomessa on Gisslerin mukaan maailman toiseksi alhaisin vastasyntyneiden kuolleisuus Islannin jälkeen.
Eli noin 25 kohdunpoistoa vuosittain. Se ei ole vähän.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea voi sattua
Suomi tarvitsee vauvoja
Ne tehköön vauvoja jotka haluaa. Itse mieluummin säilytän mm. pidätyskyvyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea voi sattua
Suomi tarvitsee vauvoja
Siksi aloitit myös ketjun, pidätyskyky ei kyllä mene
Oot kyl sekaisin
Kerron nyt miten sun elämä meenee:
Oot yksin
vuodet 40-49
vuodet 50-59
vuodet 60-69
70 v kuolet yksinäisyyteen, mutta sut löydetään vessasi lattialta siitä 6 kk päästä
Sad
.
Säälittävä ja epäonnistunut elämä!
.
Vielä voisit saada pienet jalat kulkemaan sun sänkyyn ja halaan sua aamulla!
Sanomaan: "Mä rakastan sua äiti!"
.
Mieti sitä hetki
Pystytkö muuttuun? NYT!
Syntyvyydentutkija ja professori Dr. Shanna Swan
on huolissaan syntyvyyden romahtamisesta maailmanlaajuisesti
Tämä tulee aiheuttamaan globaalin vaaran ihmiskunnalle
Lasten hankkiminen on moraalinen velvollisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea voi sattua
Suomi tarvitsee vauvoja
Äkkiseltään tulee itselläni mieleen kolme, jotka on kertonut pidätyskyky sä heikentyneen reippaasti synnytyksen jälkeen ja tahattomia lirauksia sattuu. Kaikki noin kolmenkympin kieppeillä.
Eli kyllä se yleistä on.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
vauva sun sylissäs
💕
Onko täälä taas joku ikisinkku vela voimaantumassa? Vai joku itänaapurin trolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea voi sattua
Suomi tarvitsee vauvoja
Äkkiseltään tulee itselläni mieleen kolme, jotka on kertonut pidätyskyky sä heikentyneen reippaasti synnytyksen jälkeen ja tahattomia lirauksia sattuu. Kaikki noin kolmenkympin kieppeillä.
Eli kyllä se yleistä on.
T. Eri
olet sama
ja se ei ole yleistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea voi sattua
Suomi tarvitsee vauvoja
paitsi niiltä joilta se menee. ei kaikilta tietenkään.
Että väliliha voi revetä peräsuoleen asti.