Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä enää yhtään metoo-juttua

Ulpukka
08.04.2018 |

Olen ihan kurkkuani myöten täynnä näitä mediassa jatkuvasti olevia metoo-juttuja. Tänään taas Kaari Utrio HSssa Ja milloin taas tulee juttu jossa yksittäinen mies uhrataan (muutaman nimettömän naisen) ”ilmiannoilla”? Mitä tälle voi tehdä? Miten tää paska saadaan loppumaan? Tiedoksi siis että olen itsekin nainen.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ahdistelu ei kyllä tule maailmasta koskaan loppumaan, voimafantasioistanne huolimatta

Rohkea trollipoju kertoo nyt vähän naisten voimafantasioista...

Vierailija
42/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naista ahdistellaan vuosikausia. Hän vaikenee.

Toista naista ahdistellaan vuosikausia. Hän vaikenee.

Samoin kolmatta, neljättä, viidettä, kuudetta jne. naista. He vaikenevat.

JOKU nainen uskaltaa lopulta puhua asiasta ja usea muu nainen tekee samoin.

Osa naisista paheksuu aiheesta kertoneita naisia lähes kaikkien (ahdistelija-) miesten lisäksi.

Melko noloa.

Hyvin noloa on, kun naiset ahdistelevat tyttöjä. Ja näistä asioista ei saa edes puhua tällä palastalla. Poistetaan hyvin nopeasti. Miksi?   

Palloilulajit tapaus:

https://www.mtv.fi/sport/muut-lajit/uutiset/artikkeli/ex-maajoukkuejalk…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama....korvista tulee ulos me too ja koko homma alkaa kääntyä naisia vastaan ja syömään itseään. Minä en edes ota enää vakavasti me too-tarinoita. Koko homman uskottavuus on mennyt.

Kyllä minuakin on ahdisteltu ja vaikka mitä limanuljaskaa ollut persuksissa kiinni mutta yhtään me too-itkua en ole vuodattanut enkä vuodata. Vitsillä kylläkin olen määkinyt että me too. Eilen juuri kaveripoika huitaisi minua tissiin niin olin vaan että me too.

Vierailija
44/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti ei puututtu työpaikalla, ainakaan minun työpaikalla. 90 luvun alussa olin toimistossa töissä, jossa yksi mieshenkilö lähes viikottain otti ja avasi minun rintaliivit. Se oli hänen mielestä hauska jekku, siis istuin työpaikalla ja puhuin asiakkaan kanssa puhelimessa, niin hän käveli taakse ja avasi rintaliivien hakaset. Tein valituksen esimiehelle ja vastaus oli, se on vaan jekku. Ei saa olla tosikko. No, tämä jatkui ja siihen vielä lääppiminen kun rintalivit oli auki. Kerran sain sitten tarpeeksi ja vedin korville, ja kävelin suorinta tietä esimiehelle ja sanoin itseni irti.

Kukaan ei puolustanut, kaikkien mielestä tämä oli kiva juttu jonka saa tehdä. Siksi MeToo on tärkeä, siihen ei aikaisemmin puututtu. En kannata mustamaalamista, mutta oikesti esimiehet tulisi ottaa tämän vakavasti, ja se ei ole mikään leikki.

Vierailija
45/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna ärsytti, kun Hesarissa oli juttu, kuinka elokuvissa väkivalta on aina naiseen kohdistuvaa seksuaalista sadismia ja näin ollen ilmeisesti miesten harjoittamaa naisen halventamista, eikä kirjoittaja tajunnut lainkaan sitä, että elokuvissa miehiä tapetaan ja on aina tapettu kuin heinää. Kirjoittaja oli tullut sokeaksi sille, että miehen tappaminen elokuvassa on viihdettä ja normi, mutta naisen tappaminen on niin harvinaista, että juuri siksi siitä tehdään joissain elokuvissa teema. Se hätkähdyttää. Miehen tappaminen ei hätkähdytä ketään, se on vain kivaa.

Missään elokuvissa ei ammuta naisia läjäpäin ja heitetä vitsiä päälle. Monissa elokuvissa tapetaan satapäin miehiä, eikä kukaan kirjoita, että miestä tässä alistetaan ja heidän arvoaan vähätellään.

Vierailija
46/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka oli mielestäni ruma koitti iskeä ja flirttailla baarissa. Me too.

Mies joka oli mielestäni komea koitti iskeä ja flirttailla baarissa. Me like.

Vierailija
47/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olis metoon arvostelijoilla eri ääni kellossa, jos omalle kohdalle olis sattunut...kylmiä, omaan koppaan kusevia "naisia" olette.

Taitaa se ikävä tosiasia olla kuitenkin, että tälläkin palstalla sitä suurinta meteliä meetoosta pitävät naiset eivät itse ole koskaan joutuneet seksuaalisen ahdistelun kohteeksi. Heille meetoo-kampaja vain tarjoaa sopivan keppihevosen, jolla ratsastaa ja suoltaa palstan täydeltä miesvihaa.

Niinkö luulet? No mitä sanot tästä; minua pyydettiin 13-vuotiaana vaahtokylpyyn viiniä juomaan (mies n. 30-v.), rippileirillä pappi siveli pitkiä kauniita hiuksiani kysellen onko niitä värjätty ja uskonnon opettaja tokaisi, että onkohan paratiisin naisilla tuollaiset kauniit hiukset kuin sinulla...viimein sitten puskaraiskaus 15-vuotiaana neitsyenä. Mutta pikku juttuja ja pelkkää miesvihaa eikö niin.

Vierailija
48/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä te meetoo kokemuksista avautuvia haukkuvat naiset olette susirumia ja katkeria tai sitten täysiä h oroja joita moiset ei haittaa, päinvastoin tavaraa jaetaan auliisti pyytämättäkin. Hienoa...

Vierailija
49/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua ahdistaa se, että naiset uskaltavat vihdoin kertoa, että heitä on ahdisteltu seksuaalisesti? Miten se vaikuttaa sun elämään?

Entä millä lailla sun elämä on parempaa, kun naiset ovat noista asioista ihan hipihiljaa ja antavat ahdistelun vain jatkua?

Tämä saa savun nousemaan korvista.

Väität ihan tosissasi , että ennen syksyä 2017 ja ilman naurettavaa hästägi-päivitystä somessa naiset eivät ole koskaan aiemmin puhuneet seksuaalisesta ahdistelusta?

Jotain rajaa taas noihin lässytyksiin.

Ja edelleenkin, Suomessakin on lait joiden mukaan meillä eletään.

Emme jaa tuomioita somessa, vaikka sinun kaltaisillesi se olisikin varmaan kovin mieleistä.

Häshtägi ja koko kampanja saattavat olla sinusta naurattavia, mutta monia ne ovat silti rohkaisseet jostain syystä puhumaan asiasta. Esimerkiksi minut yritettiin raiskata 10-vuotiaana. En ole koskaan aikaisemmin kyennyt kertomaan asiasta kenellekään, koska häpesin niin valtavasti ja pidin tapahtumaa omana syynäni. Muiden kokemuksista kuuleminen on auttanut minua ja niinpä rohkaistuin myös puhumaan asiasta ensimmäistä kertaa ja hankkimaan apua. -ohis

Vierailija
50/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ahdistelu ei kyllä tule maailmasta koskaan loppumaan, voimafantasioistanne huolimatta

Ja sekös on sinusta mukavaa?

Vierailija
51/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kai tää nyt tähän loppunut! Tulkaa  nyt suu vaahdossa huutamaan i dioottimaisuuksianne, niitähän tuntui riittävän! Ja tiedättekö mitä "siskot"? Ainakin mä vihaan enemmän nykyisin naisia kuin miehiä juuri tuon kaiken väheksyntänne ym. takia. Tämä siis raiskauksesta ym. huolimatta, sillä pahinta ei koskaan ole se joka tekee pahaa vaan ne jotka eivät tee mitään!

Vierailija
52/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samma här, ja kunnioitukseni asian puheeksi ottamisesta, AP.

Kiitos kommentti nro 1, olen täysin samaa mieltä.

Ja hei, kommentti nro 3, luuletko ihan tosissaan, että ahdistelu loppuu tähän ? Salli mun nauraa naiiviuudellesi. Olen aina ihaillut Kaari Utriota kirjailijana ja yksilöllisenä naisena, mutta ehkä hänelläkin ikä alkaa vaivaamaan.

Siis olkaa naiset rohkeita ja tarttukaa heti tilanteeseen, jos teitä ahdistellaan ! Ottakaa se heti puheeksi eri yhteyksissä, ja toimikaa heti, niin ettei tarvitse myöhemmin harmitella ja ottaa puheeksi ihan valtakunnan medioissa ja saada sitä kautta huomiota omalle laskevalle mediakiinnostukselle. Ja jos se tapahtuu työyhteisössä, niin heti tieto esimiehelle (jos työyhteisö on niin paska, että siellä se on ihan tapana, niin voi voi, sitten vaan työnhakuun kuten aika moni muukin suomalainen tänä päivänä).

Törkeätä vihjata, että ihmiset kertovat ahdistelukokemuksistaan vain saadakseen mediahuomiota tai nostetta uralleen.

Vierailija
53/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olis metoon arvostelijoilla eri ääni kellossa, jos omalle kohdalle olis sattunut...kylmiä, omaan koppaan kusevia "naisia" olette.

Taitaa se ikävä tosiasia olla kuitenkin, että tälläkin palstalla sitä suurinta meteliä meetoosta pitävät naiset eivät itse ole koskaan joutuneet seksuaalisen ahdistelun kohteeksi. Heille meetoo-kampaja vain tarjoaa sopivan keppihevosen, jolla ratsastaa ja suoltaa palstan täydeltä miesvihaa.

Niinkö luulet? No mitä sanot tästä; minua pyydettiin 13-vuotiaana vaahtokylpyyn viiniä juomaan (mies n. 30-v.), rippileirillä pappi siveli pitkiä kauniita hiuksiani kysellen onko niitä värjätty ja uskonnon opettaja tokaisi, että onkohan paratiisin naisilla tuollaiset kauniit hiukset kuin sinulla...viimein sitten puskaraiskaus 15-vuotiaana neitsyenä. Mutta pikku juttuja ja pelkkää miesvihaa eikö niin.

No joo, itse olen 27-vuotias mies, joka ei ole saanut naista eikä varmaan tule sitten saamaankaan. En nyt ihan varma ole, kummalla meistä asiat on huonommin. Kelpaisi minulle vaikka sitten puskan puolellakin.

Vierailija
54/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusteltuhan tämä kampanja on ollut vaikka ylilyöntejä onkin esiintynyt. Täytyy pitää mielessä suuret linjat. Ei-toivottua ja ahdistelevaa käytöstä on pilvin pimein ja se kohdistuu henkilöihin, jotka eivät ole tehneet mitään ansaitakseen sen ja joita se saattaa ahdistaa suuresti. Tajuan tämän, vaikka tuttavapiirissäni on naisia, joiden mukanaolo kampanjassa perustuu siihne, että he tekevät aina samat virheet ja näin ollen joutuvat ahdistelluiksi viikoittain ja raiskatuiksi vuosittain. Noin vähän karrikoiden. Näille on nimittäin identiteetin kulmakivi, että heitä pidetään fyysisesti vetävinä. Kuitenkin keski-ikää pukkaa ja luonne on muutenkin teatraalinen ja todellisuudentaju heikko (nämä myös vakavissaan uskovat, että heillä on yliluonnollisia kykyjä liittyen mm. ennustamiseen).  Sitten on ne, jotka nillittävät kostoksi tai kuuluakseen joukkoon. Ja minä itse taas on ole mukana kampanjassa, koska minua ei ahdistella. Olen pitkä ja ryhdikäs ja kehonkieleni on hyvin konfidentti.  Mainitsemani ulkonäköporukan mielestä olen varmasti liian ruma ahdisteltavaksi ja muutenkin olen huono uhriutumaan :D Mutta kaikki se loiskiehunta, jota #metoo on nostanut pintaan, ei ole aiheesta koko totuus. Naisten asema on surkea suurimmassa osassa maailman maita.  Sivistysmaissa taas törmää hiton helposti vähättelyyn ja dissaukseen, kun pojat haluavat jakaa kaiken kivan keskenään ja eristää naiset omaan backstabbing-matalapalkka-yhteisökseen. Noin karrikoiden. Ja sitten on ahdisteluakin. Joka voi kohdistua hyvinkin nuoriin henkilöihin ja on ehdottomasti yksiselitteisesti väärin.  Huomiohakuisen enemmän tai vähemmän mielenterveysporukan stoorit korostuvat, koska nämä pitävät eniten ääntä. Tietysti. Se on huomiohakuisuuden peruspiirre. Todellisuus on toinen ja siksi kampanja on tarpeen.  Ja kehittymättömistä yhteiskunnista länsimaihin tuleva porukka pahentaa tilannetta.  On hyvä, jos tästä liikehdinnästä seuraa jokin oikea ja aito muutos. Ugh. Olen puhunut.

Vierailija
55/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metoo on osa länsimaisen valtamedian pyörittämää yhteiskuntien sisäisen yhtenäisyyden hajottamiseen tähtäävää kampanjaa. Ihmisten välistä solidaarisuutta tuhotaan määrätietoisesti. 

Vierailija
56/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sattunut omalle kohdalle; olen vain aukaissut suuni HETI, tai nostanut kytkintä, enkä itkenyt sitä hautoen vaikkapa parikymmentä vuotta. Suu auki naiset, itse kusette omaan koppaan nyt.

Olen samaa mieltä siitä, että tämä vouhotus kääntyy kaikkia naisia vastaan. Ikävä siinä, ettei tämä mitään muuta, päinvastoin.

Vierailija
57/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sattunut omalle kohdalle; olen vain aukaissut suuni HETI, tai nostanut kytkintä, enkä itkenyt sitä hautoen vaikkapa parikymmentä vuotta. Suu auki naiset, itse kusette omaan koppaan nyt.

Olen samaa mieltä siitä, että tämä vouhotus kääntyy kaikkia naisia vastaan. Ikävä siinä, ettei tämä mitään muuta, päinvastoin.

Voi luoja, onhan naiset sanonut tästä, siihen ei vaan ole puututtu. Naiset ovat tosikkoja ja ei ymmärrä huumorin päälle. Nyt kun siihen saatin julkisuutta, niin heti tehdään naisista taas valittavia ämmiä. He ei osaa puolustatua. Ihan naurettavaa, en sano, että kaikki miehet ovat ääliöitä. Suurin osa on todella mukavia, mutta eivät hekään ole tullut avuksi, kun naista on lääpitty.

Vierailija
58/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä te meetoo kokemuksista avautuvia haukkuvat naiset olette susirumia ja katkeria tai sitten täysiä h oroja joita moiset ei haittaa, päinvastoin tavaraa jaetaan auliisti pyytämättäkin. Hienoa...

No tässä on oikein malliesimerkki metoo- kmpanjan positiivisista ja elämänlaatua parantavista vaikutuksista. Nimitellään eri mieltä olevia naisia alatyylisillä ilmauksilla. Hyvin menee, no ehkä helpotti....

Vierailija
59/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metoo on osa länsimaisen valtamedian pyörittämää yhteiskuntien sisäisen yhtenäisyyden hajottamiseen tähtäävää kampanjaa. Ihmisten välistä solidaarisuutta tuhotaan määrätietoisesti. 

Ei kai länsimaissa (kuten muuallakaan) mitään kovin kummoista yhtenäisyyttä ja solidaarisuutta ole ollut. Nämä kaikki ovat pitkälti luokkayhteiskuntia, joissa solidaarisuus kohdistuu omaan yhteiskuntaluokkaan, jos edes sinne.  Katso vaikka Britanniaa tai Yhdysvaltoja.  Tai Ruotsia, jossa yläluokka on hyvin piilossa ja elää täysin omassa sfäärissään. Ja kehitysmaissa taas solidaarisuus kohdistuu omaan heimoon ja sukuun, jos edes sinne. Ja mitä Suomeen tulee, edes isovanhempien tms. vanhan väen jutuista ei kyllä hahmotu minkäänlaista solidaarisuutta.  "Tiedostava" vasemmistokin on solidaarista vain omiaan kohtaan, vaikka teeskenteleekin uskovansa kaiken maailman siirappisiin iskulauseisiin.  Porukka hakee lohtua ja kuulumisen tunnetta.  Että meidän jengi on vähän parempi kuin muut. Tällä meiningillä ei rakenneta yhtenäisyyttä tai solidaarisuutta. Minusta pitäisi olla vielä enemmän individualismia naaivin yhteisöllisyyden sijaan. Samaten pitäisi kyetä tunnustamaan, että kaikki merkittävät edistysaskelet on tehty yksilöä korostavissa kulttuureissa. Heimoaate on naiivi ja takapajuinen kehityksen jarru, jolla ei ole meille yhtään mitään hyvää opetettavaa.  Viime kädessä, mitä hyvinvointiin tulee, meistä jokainen on saanut sen muutaman kyvykkään poikkeusyksilön saavutusten takia.  Muuten kuokkisimme kaikki vielä peltoa tai eläisimme kuten metsästäjä-keräilijät. Kyvykkäille yksilöille pitää taata ihan kaikki mahdollisuudet toteuttaa itseään ja menestyä. Tavikset voivat sitten rauhassa nauttia kyvykkyyden hedelmistä. 

Vierailija
60/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä. Jossain iltapäivälehdessä oli joku naistyrkky tähän asiaan liittyen. Joku traumatisoitunut raukka.

Tai huomionhakuja. Sori kun ei näin saa sanoa. Mitäs menit itkemään iP lehdille. Mene missikisoihin. Tuo ei mennyt häneltä läpi. Koska tuo kyseinen asia käsiteltiin sen talon puolesta hyvin neutraalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi