IS: Juha Sipilä odottaa vaaleissa kansalta palkkiota pidetyistä lupauksista!
- Sanotaan näin, että menen hyvin avoimin mielin ja mielenkiinnolla vaaleihin. Kun sanotaan, että Suomessa arvostetaan sitä, että saadaan aikaiseksi mitä on luvattu, niin pitääkö se paikkansa vai ei?
Juha Sipilä
Haluatteko, että sama hallitus jatkaa seuraavalle kaudelle kuten Juha odottaa?
Kommentit (558)
Miksi kirkollinen vapaapäivä HELATORSTAI piti pistää työpäiväksi? Eikö tämä ole täyttä Jumalanpilkkaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus historian saatossa mentiin aina satamaan odottamaan, jos täksi päiväksi löytyisi jotain työtä. Se piti tehdä joka päivä eli kyllä näitä vaikeita aikoja on ollut.
Lisäksi yksinkertaisesti maailmaa muuttuu niin hirveää vauhtia, että monia ammatteja ei enää ole. Postikantajienkin työmäärä on vähentynyt, kun paljon asioidaan verkossa. Pankin konttoreita ei tarvita, kun ihmiset hoitavat verkkopankeissa asiansa. Kohta on ropotit joka paikassa eli meitä ei enää tarvita missään. Tämä kehitys jatkuu huolimatta siitä, kuka istuu hallituksessa. Me ei eletä missään lintukodossa, jota ei maailman myllerykset hetkauta.
Moni asioisi edelleen mielellään pankissa mutta siitä on tullut niin kallista että ihmiset on pakotettu verkkoasiointiin.
Postikin voi miettiä jatkuvia hinnan korotuksia ja palvelujen heikentämisiä kun ihmettelee miksi ihmiset eivät enää Postin palveluja tahdo käyttää.
Mä olin eräässä pankissa syksyllä 2017, jossa vanhukset itkivät, kun heille annettiin pankkikortit, eikä konttorista saanut enää käteistä rahaa. Oli aika kamalaa katsottavaa. Yleensä kun yrittää varata pankeista palveluja, joutuu ensin jonottamaan puhelimessa, josta menee maksu ja sitten vielä ajan saa johonkin ties kuinka pitkän ajan taakse, sillä päivisin on töissä ja ilta-aikoja on tosi vähän.
Hei kamoon! Eniten raivoissaan pitäisi olla ne vakituisissa työsuhteissa olevat ihmiset jotka joutunut kikyilyn ja muun hampaisiin, eli tekevät entistä enemmän työtä samalla palkalla, eivätkä saa verorahoilleen mitään vastinetta esimerkiksi parempien ja kunnostettujen maanteiden muodossa.
Miksi semmoiset valittaa, jotka nostaa vain tukiaisia ja lojuu vapaaehtoistyöttöminä, työssäkäyvien verorahoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pianhan ilman miestä olevat naiset voi alkaa syyttää Sipilää siitä, etteivät he kelpaa kenellekään. Kyllä myös itse pitää kantaa vastuu tekemisistään, eikä vain itkeä sitä, kuinka surkeasti on kohdeltu.
Yleensä suhteilla pääsee pitkälle eli kannattaa hankkia tuttavia, jotka voivat järjestää töitä. Suurin osa töistä menee suhteilla tai tuttujen kautta. Näin on aina ollut, eikä ole tämän hallituksen keksintö.
Siinä tapauksessa lienee turha käskeä työttömiä katsomaan peiliin ja sanomaan että heissä on vikaa jos työt saadaan lähinnä suhteilla.
Silloin ei välttämättä se paras aines pääse töihin vaan sukulaiset/ystävät/nuolijat on se perimmäinen syy.
Näin on, tänä päivänä pitää verkostua. Mulle joskus annettiin ohje, että soittele kaikkiin firmoihin ja näytä, että olet oma-aloitteinen. Myös käytettiin käyttää kaikki suhteet hyväksi ja kysyä vanhoista työpaikoista.[/quot
Siis käskettiin käyttää kaikki suhteet hyväksi ja tästä on jo joku vuosi aikaa.
Mun yksi tuttava ei halunnut käydä töissä. Hän joutui sitten aina välillä käymään jonkun kurssin, josta hän ei tykännyt. Hän kirosi, että voi h....., kun tämästä täytyy käydä. Hän olisi mieluummin ollut työttömyyskorvauksella koko ajan. Kyllä näitä pinnareitakin löytyy, vaikka en väitä, että kaikki olisivat näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pianhan ilman miestä olevat naiset voi alkaa syyttää Sipilää siitä, etteivät he kelpaa kenellekään. Kyllä myös itse pitää kantaa vastuu tekemisistään, eikä vain itkeä sitä, kuinka surkeasti on kohdeltu.
Yleensä suhteilla pääsee pitkälle eli kannattaa hankkia tuttavia, jotka voivat järjestää töitä. Suurin osa töistä menee suhteilla tai tuttujen kautta. Näin on aina ollut, eikä ole tämän hallituksen keksintö.
Siinä tapauksessa lienee turha käskeä työttömiä katsomaan peiliin ja sanomaan että heissä on vikaa jos työt saadaan lähinnä suhteilla.
Silloin ei välttämättä se paras aines pääse töihin vaan sukulaiset/ystävät/nuolijat on se perimmäinen syy.
Näin on, tänä päivänä pitää verkostua. Mulle joskus annettiin ohje, että soittele kaikkiin firmoihin ja näytä, että olet oma-aloitteinen. Myös käytettiin käyttää kaikki suhteet hyväksi ja kysyä vanhoista työpaikoista.[/quot
Siis käskettiin käy
Ihminen voi aina katsoa peiliin ja miettiä, onko tehnyt tarpeeksi, vaikka olisikin. Ei ole pahaksi kellekäään.
Oletteko muuten itse pitäneet lupauksenne? Miksi, ette ole?
Vierailija kirjoitti:
- Nyt näyttää siltä, että tavoite 72 prosentin työllisyysasteestakin voi toteutua kauden loppuun mennessä Sipilä hehkuttaa
Pitääkö se muita ihmisiä todellakin noin tyhminä, että on pokkaa sanoa tuolla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä yhtä tyhmä kuin sipilä.
Tässä tosiaan on vakituisessa työsuhteessa ja palkka ei ole noussut moneen vuoteen. Verot sen sijaan ym. työstä perittävät maksut ovat. Työssäkäynti muistuttaa ihan yrittäjän elämää. Ei ole enää mitään varsinaista työaikaa, jos et saa töitä tehtyä työaikana, joudut tekemään työt omalla ajallasi. Välillä ei ole kuitenkaan sinulle makseta kuin parista päivästä palkkaa viikossa, koska on 0-sopimus eli joskus maksetaan koko viikosta ja joskus ei päivästäkään. Kuitenkin joka kuukausi on niin paljon, ettet saa työttömyyskorvausta. Itse yrität pysyä ajan tasalla omalla ajallasi tai hakeutua johonkin ilmaiselle kurssille. Lomaa saat pitää silloin, kun sinulle annetaan lupa. Tulijoita riittä eli sinun tilallesi voidaan palkata uusi, jos valitat. Kyllä tässä työnantajan armoilla elää koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet vielä tyhmempi, kun et itsellesi edes töitä onnistu saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Nyt näyttää siltä, että tavoite 72 prosentin työllisyysasteestakin voi toteutua kauden loppuun mennessä Sipilä hehkuttaa
Pitääkö se muita ihmisiä todellakin noin tyhminä, että on pokkaa sanoa tuolla tavalla?
Eiköhän sinä siinä ole tyhmä, jos luulet noin.
Työvoimatoimiston työnhakukoulutuksessa annettiin sellaiset ohjeet, että käytä hyväksesi kaikki suhteet ja tutut. Eli ei tämä ole minun keksintö, vaan oikein tämä ohje on annettu ylemmältä taholta. Lisäksi käskettiin soittelemaan entisiin työpaikkoihin ja uusiinkin.
Näin oli jo vuosia sitten.
Eräällä tuttavallani oli yritys, jonka hän oli itse perustanut. Hänellä oli poika, joka kävi ammatillisen koulutuksen ja muutti Helsinkiin. Isä (tuttavani) soitti pojalleen ja kysyi, onko työtä löytynyt, johon poika vastasi, ettei ole, mutta kyllä varmaan kohta. Isä sanoi, ettei kukaan sua tule kotoa hakemaan. No tätä jatkui jonkin aikaa. Lopulta isä sanoi, että tule muutamaksi viikoksi tänne mun firmaan, kun tarvitsen apua. No sinne tämä poika sitten meni ja sille tielle jäi. Ei luultavasti olisi ikinä saanut omin voimin töitä. Ala oli kylläkin toinen, mutta kyllä monen vuoden jälkeen on oppinut tekemään tätä toistakin työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä tyhmempi tyhmin, olet sinä Juhana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi käydä töissä vanhempainvapaalla?
Ja tässä viimeisen muutaman sivun aikana tiivistyvät Sipilän aikaansaannokset. Ihmiset riitelevät keskenään asioista joille eivät voi mitään ja Sipilä käärii rahat sillävälin.
Piraattipuolue pääministeri puolueeksi siinä ois lestapaskasipellä ihmeteltävää ja samaa syssyy vaikka demarit ja perussuomalaiset
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä viimeisen muutaman sivun aikana tiivistyvät Sipilän aikaansaannokset. Ihmiset riitelevät keskenään asioista joille eivät voi mitään ja Sipilä käärii rahat sillävälin.
Eiköhän se tienaisi paljon paremmin yritysmaailmassa eli en usko, että se sen takia on kiittämättömässä työssä, jota sitä haukutaan, teki se sitä tai tätä. Kukaan ei voi olla niin hullu.
Monet unohtaa, mistä nämä kaikki tukirahat tulee. Toiset raataa niskalimassa töissä saadakseen palkan, joka tuntuu joillakin olevan vähemmän kuin toisten tukirahat. Pistää todella kiehumaan, kun ihmiset laskevat, kummasta jää enemmän käteen, palkasta vai tuista. Ja jos tukea tulee enemmän, mieluummin otetaan se vastaan kuin tehtäisiin töitä. Tämän koin ihan itse, kun työkaveri muutaman kympin takia halusi tehdä vähemmän töitä, ettei vaan tuet laskisi. Arvatkaa vaan, jatkuiko hänen työnsä meillä pitkään sen jälkeen? Ilmaiseksi ei kenenkään pidä töitä tehdä, mutta liian helpolla otetaan rahaa vastaan vaikka olisi muuhunkin mahdollisuus. Tarpeeksi moni kun näin tekee, rahat vaan loppuvat. Ja yhteisen kassan rahoilla on paljon ottajia. Vuosikausien eläminen tukien varassa ei voi olla oikein.