Kirpparimyynnillä lisäansioita?
Hei!
Kertokaapa paljonko olette saaneet lisätienestiä myymällä kirppiksellä tavaroitanne, vaatteitanne jne.
Olisi kertynyt kaappeihin ylimääräistä tavaraa, joten mietin kirppispaikan ottamista.Kannattaisiko mennä esim. itse myymään tavarat vai ottaa kirppispaikka viikoksi?
Kommentit (18)
Riippuu mitä on ja missä myy.Olen myynyt Femmatorilla kerran tai pari vuodessa sekalaista tavaraa ja naisten vaatetta. Rahaa tullut parhaillaan 490 ja heikommalla kertaa 215.Nuuten tuosta välistä noin 300 keskimäärin.Eli sielä kyllä kauppa käy.Yli neljään sataan oli rannekelloja ja mm.kamera.
Ei mitään maksullisia pöytiä. Ne on sun kuluja. Myy torista, facebookista ja kotoa. Tutustu huolellisesti pyyntihintoihin ja hinnoittele oikein. Pyri myymään ylihinnalla. Kuvaa hyvin ja kuvaus myytävistä hyvin, mitat ja koot. Myy ehjää ja siistiä. Ole valmis postituksiin, älä postita omilla kustannuksilla. tinkijiä riittää, älä myönny pk maksamiseen tai yli 2e hinnan pudotuksiin. Älä lähetä postiennakolla, vältyt huijareilta. Jos tämä ei käy nouto ainut tapa, älä tingi siitä. Ole valmis myymään vaatteet yksittäin tai pakettina, riippuen miten pian haluat eroon niistä/ mitkä tuotot haluat niistä. Vaatteet ja kengät liikkuvat huonoiten, paitsi lasten.
Olen saanut 3000-4000e kirpparitulot/ vuosi, tosin myynnissä ollut isompia tavaroita kuten huonekaluja ja pyöriä.
Kun eteesi osuu jotakin halpaa, ilmaista tai haluttua osta, ota ja myy kalliimmalla eteenpäin. Näitä harkiten hamstraava voi tienata, pitää tietää mikä menee.
Olen yrittänyt myydä paljon omia ja teinien hyväkuntoisia merkkivaatteita ( peak, adidas, nike, vans..) ja saanut n 10-20% ovh:sta eli en mitenkään hyvin. Olen kokeillut torin, fb:n ryhmät ja kirppispöydät. Kirppareilta ikävä kyllä häviää/varastetaan tavaraa jos ei hälyjä
Mikäli kirpparille viet niin saa olla saroja tavaroita että jäät voiton puolelle. Hinnat pitää olla oikeasti huokeita ja vain ehjiä ja siistejä. Pöytä pitää käydä siistimässä vähintääm joka toinen päivä.
Kotoa myyminen postitse tai noutona kannattaa parhaiten , mutta osalla tavaroista pitkä myyntiaika. Päivitä hinnat ja varsinkin ilmoitukset jos sesonkitavaraa, aika ajoin kaikki.
No aika vähäistä se on. Yleensä olen lasten vaatteet ja muut tarvikkeet kierrättämällä saanut maksettua heidän harrastuskulunsa.
Kutakuinkin neljän viikon mynnillä 400-700 euroa. Tuosta jo kulut laskettu pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään maksullisia pöytiä. Ne on sun kuluja. Myy torista, facebookista ja kotoa. Tutustu huolellisesti pyyntihintoihin ja hinnoittele oikein. Pyri myymään ylihinnalla. Kuvaa hyvin ja kuvaus myytävistä hyvin, mitat ja koot. Myy ehjää ja siistiä. Ole valmis postituksiin, älä postita omilla kustannuksilla. tinkijiä riittää, älä myönny pk maksamiseen tai yli 2e hinnan pudotuksiin. Älä lähetä postiennakolla, vältyt huijareilta. Jos tämä ei käy nouto ainut tapa, älä tingi siitä. Ole valmis myymään vaatteet yksittäin tai pakettina, riippuen miten pian haluat eroon niistä/ mitkä tuotot haluat niistä. Vaatteet ja kengät liikkuvat huonoiten, paitsi lasten.
Olen saanut 3000-4000e kirpparitulot/ vuosi, tosin myynnissä ollut isompia tavaroita kuten huonekaluja ja pyöriä.
Kun eteesi osuu jotakin halpaa, ilmaista tai haluttua osta, ota ja myy kalliimmalla eteenpäin. Näitä harkiten hamstraava voi tienata, pitää tietää mikä menee.
Lopetin itsepalvelukirppiksellä myymisen jo muutama vuosi sitten. Kyllästyin siihen, että tavaroita rikottiin tahallisesti, varastettiin hälyistä huolimatta. Pöytään kannettiin muiden tavaroita röykkiöiksi. Omia myynnissä olevia tavaroita kannettiin muihin pöytiin ja laitettiin selvästi jemmaan. Lisäksi ihmisten uskomaton röyhkeys tympi. Jos joku tiputti vaatteen maahan niin siihen jäi. Käveltiin sitten yli. Tämä Akselissa Espoossa. Katsoin, ettei tämä ole sen kaiken vaivan arvoista. Nykyään myyn ylimääräiset tavarat facen kirppiksellä, joitakin sitten Torissa ja Huutiksessa. Ne mitkä eivät mene niin laitan Fidaan tai Emmaukseen tms. Huonokuntoisia tavaroita en laita kiertoon lainkaan. Hyvin voi tienata, riippuen tietenkin myytävästä. Vaivaa se vaatii mutta itse koen kuitenkin helpommaksi treffata ostaja kotikulmilla tai lähettää tavara ennenminkin kuin rahdata sitä kirppikselle. Mielelläni kuulen jos nykyään vielä pk-seudulla hyviä itsepalvelukirppiksiä.
Itse suosittelen myös Toria ja Huuto.netiä. Kerran yritin itsepalvelukirpparia, mutta en päässyt kuin pari kymppiä voitolle kahden viikon myyntiaikana eli liian suuri vaiva niin pienellä tuotolla.
Laitan tuotteen aina samaan aikaan sekä Toriin että Huutikseen. Otan hyvät ja selkeät kuvat. Ilmoitan aina tarkat postikulut ilmoituksessa niin ostajan ei tarvitse miettiä mikä on loppusumma (tuotteen hinta + tarkka postimaksu aina ilmoitukseen).
Lisäksi tuotteen voi aina hakea kotoani.
Postitukseen en käytä maksullisia pakkausvälineitä vaan puhtaita ja ehjiä kierrätysmateriaaleja (kenkälaatikoita, muita pahvilaatikoita, työpaikalta nyysittyjä A4 kirjekuoria jne).
Tsekkaan aina ennen hinnoittelua kuinka paljon vastaavista tuotteista pyydetään Torissa ja Huutiksessa ja laitan hitusen verran alemman hinnan, jotta saan tuotteet kaupaksi varmuudella. Eli jos Lego-paketin hinta näyttäisi olevan muilla 10 euroa niin laitan hinnaksi 8 euroa. Haluan romuista eroon ja lisäksi pienen rahallisen korvauksen. Ei ole mitään järkeä roikuttaa tuotteita myynnissä liian korkealla hinnalla puoli vuotta Torissa ja Huutiksessa ja sen jälkeen viedä kierrätyskeskukseen.
Tänään myin Torissa lapsen vanhan kirjahyllyn 5 eurolla. Se oli jo vähän vanhanaikainen, mutta halpa hinta houkutteli ostajat liikkeelle.
Itse olen tienannut aina noin 600 euroa kahden viikon myyntiajalla. Myynnissä lähinnä lasten ja nuorten vaatteita.
Facen kirppisryhmiin ei huolita millään jäseneksi, tori ja huutis taas ovat täysin kuolleita. Vaihtoehdoksi jää siis vain noi kivijalka-(itsepalvelu)kirpputorit.
Kahdesta viikosta myyntiaikaa vielä pari päivää jäljellä. Näyttäisi taas tulevan ihan kivasti tuottoa.
Miten voi "tienata", kun on alunperin ostanut nuo tavarat täydellä hinnalla? Eikö tienaisi enemmän jättämällä ostamatta taas uutta ja uutta tavaraa...?
Vierailija kirjoitti:
Miten voi "tienata", kun on alunperin ostanut nuo tavarat täydellä hinnalla? Eikö tienaisi enemmän jättämällä ostamatta taas uutta ja uutta tavaraa...?
On ne tavarat voineet tulla myös ilmaiseksi. Lahjana tai perintönä.
Vierailija kirjoitti:
Käytetyn vaatteen tai tavaran arvo ei ole sama kuin uutena. Siten voi tienata.
Lisäksi kun hyödyntää alennus- ja poistomyyntejä pääasiassa edullisempien hintaluokkien maissa kuin Suomessa, ei uudesta vaatteesta tule välttämättä isoja kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtoehto on se, että makuutat tavaraa käyttämättä kaapissa ja saat 0 euroa, tai myyt tavaran ja saat vaikka 50 euroa, niin kyllä voidaan puhua tienaamisesta vaikka joskus muutama vuosi sitten olisit ko. tavarasta enemmän maksanut.
Itse olen saanut myytyä itsepalvelukirppiksellä hyvin tavaroita. Vaatteita en juuri myy. Pidin pöytää monta viikkoa - ja vein kamaa 2-3 pv välein. Katsoin, että on hyvä pitää pöytää pitkään ja saada jotain tuloa kun rykäistä kerralla kaikki lyhyeksi aikaa. N 50 - 100 e tuli voittoa per viikko. Riitti hyvin.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kun hyödyntää alennus- ja poistomyyntejä pääasiassa edullisempien hintaluokkien maissa kuin Suomessa, ei uudesta vaatteesta tule välttämättä isoja kustannuksia.
Kai sinne edullisen hintaluokan maahan menokin maksaa jotain...
Hassua miten ihmiset ensin pistävät kauheasti rahaa tavaraan ja sitten yrittävät vakuuttaa itselleen miten hyvin tienaavat sillä.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinne edullisen hintaluokan maahan menokin maksaa jotain...
Hassua miten ihmiset ensin pistävät kauheasti rahaa tavaraan ja sitten yrittävät vakuuttaa itselleen miten hyvin tienaavat sillä.
Ei maksa henkilökohtaisesti mitään. Työmatkoja.
Katso paikkakuntasi kirpparit etukäteen läpi ja valitse suosituin. Katso samalla muiden hinnat. Odota tarjouskampanjaa (esim. ylimääräisiä päiviä tms.) Katso ajatuksella muutama tuote, joilla saat kojun hinnan takaisin. Käy vähintään joka toinen päivä järjestämässä kojusi tai myynti lakkaa.
Älä oikeasti laita pientä arvotavaraa kojuun tai se varastetaan. Näille on monissa kirppareissa omat paikat.