Talouselämä: Syntyvyyden lasku johtuu miesten syrjäytymisestä, köyhät/kouluttamattomat miehet eivät pääse lisääntymään
Pelkän perusasteen suorittaneista 40–45-vuotiaista miehistä 35 % on lapsettomia. Ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneista heitä on vain 22 %.
https://www.talouselama.fi/uutiset/syntyvyys-putoaa-kuin-kivi-tarkeana-…
Kommentit (961)
Vierailija kirjoitti:
tyhjä planeetta kirjoitti:
Oikeasti naisilla ei ole mitään todellista mielenkiintoa miehiä kohtaan. Yksikään nainen ei ole varsinaisesti hymyillyt minulle tai jutellut oma-aloitteisesti minulle kullini mielessään.
Tämä johtuu ihan siitä, että yleensä naisilla ei se kulli ylipäätään ole kovinkaan usein mielessä. Miehessä kiinnostaa yleensä enemmän ne aivot ja persoonallisuus ja jossain levelillä 15, jos siis sinne asti päästään, alkaa ne intiimimmätkin jutut kiinnostaa.
Mutta yhdyntä on se lopullinen tavoite terveille ihmisille miksi juttelevat keskenään.
(pl. työ, perhe, sukulaiset, harrastukset ja asioidenhoito keskustelut)
Naisten tulisi tehdä aloitteet juttelemiselle, esim. hymyilemällä tai avaamalla itse suunsa, jotta miehet eivät koe itseään ahdistelijoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette näköjään osaa lukea kyseistä uutista yhtään. Siinä olevista taulukoista näkee, että syntyneiden määrä lähti laskuun ja pienituloisten osuus 25–34-vuotiaista miehistä lähti (yhtäjaksoiseen) nousuun noin vuoden 2012 tienoilla. Sitä ennen ilmeisesti suomalaisten älykkyys- ja luonteen mukavuusgeenit olivat parempia, koska pienituloisia oli vähemmän ja syntyvyys korkeampi. Mitä siis tapahtui vuonna 2012, kun geenipooli siirtyi selvästi tyhmyys- ja inhottavuusgeenien suuntaan? Vuonna 1987 syntyneet tulivat ikäluokkaan 25–34-vuotiaat vuonna 2012. Alkoiko heidän ikäluokastaan siis Suomen geneettinen rappio, jota nuoremmat ikäluokat ovat kiihtyvällä tahdilla jatkaneet ja joka nyt näkyy inhottavien ja tyhmien työttömien määrän kasvuna ja syntyvyyden heikkenemisenä?
Tuo ikäluokka on elänyt ratkaisevat vuotensa laman alla.
Hyvinvointi ei passivoi, vaan aktivoi. Ja kääntäen.
Siinä tapauksessa trendin pitäisi olla jo ohi, koska lama kesti vain muutaman vuoden. Vielä ratkaisevammassa iässä laman aikana olivat muutamaa vuotta aiemmin syntyneet, eikä heidän tulonsa 25-vuotiaiden ikäluokkaan aiheuttanut syntyvyyden laskua.
Ehkä noin.
Mutta jossain muussa keskustelussa joku toi esiin armeijassa tapahtuneen muutoksen: enää ei edes yritetä kuljettaa koko ikäluokkaa asevelvollisuuden läpi, vaan "heikompi aines" karsitaan pois jo kutsunnoissa. Muistaakseni muutos ajoittuu tämän ikäkohortin kohdille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ymmärrän sen että naiset eivät halua alempi tasoista miestä joka ei käy töissä, on köyhä ja syrjäytynyt(en itsekään haluaisi) mutta samalla naiset itse kaivavat itselleen kuoppaa kun nykyään 70% yliopisto-opiskelijoista on naisia. Jokaiselle akateemiselle naiselle ei löydy tasoistaan miestä.
Kummallisesti nämä naiset tekevät siitä koulutuksesta "kynnyskysymyksen"
Jos matalasti koulutettu mies arvostaa koulutusta, näkee opiskelussa järkeä, pitää sitä tavoiteltavana asiana jne, tällaisen miehen kanssa toki voi tehdä lapsiakin. Mutta jos miehen asenne koulutukseen on vähättelevä eli että se on humpuukia, turhaa ja herrojen kotkotuksia, voin kokemuksesta kertoa, että on erittäin vaikea saada erityisesti poikalasta motivoitumaan koulunkäyntiin ja jatko-opintoihin, kun isä torpedoi jokaisen asian, jolla äiti yrittää poikaa motivoida.
Mikä ihmeen lopullinen, ainut- ja kiveen hakattu päämäärä se asuntovelka ja lapsi on?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti naisilla ei ole mitään todellista mielenkiintoa miehiä kohtaan. Yksikään nainen ei ole varsinaisesti hymyillyt minulle tai jutellut oma-aloitteisesti minulle kullini mielessään.
Aivan samaa voisin sanoa suomalaisista miehistä. Ainoat, joiden aikeet minun suhteeni eivät ole jääneet epäselviksi, ovat olleet juuri näitä vuonna 2015+ maahantuotuja moniosaajia. En ole suomalaiselta mieheltä kuullut koskaan mitään positiivista kommenttia vaikkapa ulkonäöstäni, mutta useat afrikkalaistaustaiset ovat kyllä huudelleet perään. Suomalaiset eivät enää enenevissä määrin pariudukaan keskenään, mutta jos kumpaakaan ei kiinnosta toinen niin eihän sekään asia mikään ongelma ole kenellekään.
En tunne yhtäkää naista joka tietäisi mitä haluaisi tehdä. Juttelua vai kullia vai molempia? Kaikki ovat mykkiä ja katsovat toisaalle. Täysin mitään aikaansaamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Aivan samaa voisin sanoa suomalaisista miehistä. Ainoat, joiden aikeet minun suhteeni eivät ole jääneet epäselviksi, ovat olleet juuri näitä vuonna 2015+ maahantuotuja moniosaajia. En ole suomalaiselta mieheltä kuullut koskaan mitään positiivista kommenttia vaikkapa ulkonäöstäni, mutta useat afrikkalaistaustaiset ovat kyllä huudelleet perään. Suomalaiset eivät enää enenevissä määrin pariudukaan keskenään, mutta jos kumpaakaan ei kiinnosta toinen niin eihän sekään asia mikään ongelma ole kenellekään.
Afrikkaliset kun huutelevat perään, niin se on ihanaa. Suomalainen jos tekee samaa, niin se on #metoo. Että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyaikana nainenkaan välttämättä pääse lisääntymään, varsinkaan jos ei halua jossain vaiheessa yksinhuoltajaksi.
805 eroista tapahtuu naisen "voimaantumisesta" :D
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyaikana nainenkaan välttämättä pääse lisääntymään, varsinkaan jos ei halua jossain vaiheessa yksinhuoltajaksi.
80% eroista tapahtuu naisen "voimaantumisesta" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette näköjään osaa lukea kyseistä uutista yhtään. Siinä olevista taulukoista näkee, että syntyneiden määrä lähti laskuun ja pienituloisten osuus 25–34-vuotiaista miehistä lähti (yhtäjaksoiseen) nousuun noin vuoden 2012 tienoilla. Sitä ennen ilmeisesti suomalaisten älykkyys- ja luonteen mukavuusgeenit olivat parempia, koska pienituloisia oli vähemmän ja syntyvyys korkeampi. Mitä siis tapahtui vuonna 2012, kun geenipooli siirtyi selvästi tyhmyys- ja inhottavuusgeenien suuntaan? Vuonna 1987 syntyneet tulivat ikäluokkaan 25–34-vuotiaat vuonna 2012. Alkoiko heidän ikäluokastaan siis Suomen geneettinen rappio, jota nuoremmat ikäluokat ovat kiihtyvällä tahdilla jatkaneet ja joka nyt näkyy inhottavien ja tyhmien työttömien määrän kasvuna ja syntyvyyden heikkenemisenä?
Tuo ikäluokka on elänyt ratkaisevat vuotensa laman alla.
Hyvinvointi ei passivoi, vaan aktivoi. Ja kääntäen.
Siinä tapauksessa trendin pitäisi olla jo ohi, koska lama kesti vain muutaman vuoden. Vielä ratkaisevammassa iässä laman aikana olivat muutamaa vuotta aiemmin syntyneet, eikä heidän tulonsa 25-vuotiaiden ikäluokkaan aiheuttanut syntyvyyden laskua.
Ehkä noin.
Mutta jossain muussa keskustelussa joku toi esiin armeijassa tapahtuneen muutoksen: enää ei edes yritetä kuljettaa koko ikäluokkaa asevelvollisuuden läpi, vaan "heikompi aines" karsitaan pois jo kutsunnoissa. Muistaakseni muutos ajoittuu tämän ikäkohortin kohdille.
Yliopistolla näkyi aika paljon tuota "heikompaa ainesta" :D ilmeisesti leikkuri napsii molemmista päistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein mediassa syyttävä sormi osoittaa naisiin, että nämä muka eivät halua lisääntyä, mutta ongelma on siinä että esim. Helsingissä asuva korkeakoulutettu nainen haluaisi kyllä lapsia mutta ei ole sopivaa miestä. Ei hänellä ole mitään yhteistä pelkän peruskoulun käyneen kainuulaisen poikamiehen kanssa.
Juuri näin. Miesten itse on tehtävä asialle jotain!
On potkittava itseään persuuksiin ja kouluttauduttava, oltava sisukkaita kuten naiset, pyrkiä eteenpäin, HALUTA elämältään jotain! Ei vain istua ja odottaa että valmista tulee eteen. Kitistä kun ei saa seksiä jonka ympärillä enemmistö miesten elämä pyörii. Naisten vika siis.
Uli uli uli, kun en pääse hameenhelman alle, olen tuomittu. Elämäni on ohi. Luovutan. Uli uli uli.
Ja sillä aikaa naiset painaa töitä ja opiskelee. Naisilla on selkeä päämäärä elämässään. He eivät kitise ja vikise, he tekevät. Siinä on syy!
Entä jos mies saisi valita potkulaudasta ja urheiluautosta? Kumman valitsisit? Miksi sitten ulisette kun naiset valitsee sen paremman?
Mutta kun naiset eivät valitse sitä parempaa! Kertaakaan en ole hävinnyt mua koulutetummalle miehelle. Muutaman kerran oon hävinnyt yhtä koulutetulle ja todella monta kertaa vähemmän koulutetulle. Olen aktiivisesti opiskellut, tehnyt töitä ja luonut elämästäni hyvän, mutta naiset valitsevat aina potkulaudan
eri
Miksi tehdä lapsia maassa, jossa suomalaiset tulevat olemaan vähemmistönä, vain ollakseen itse orjina ja elättääkseen ilman mitään velvoitteita maassa eläviä ulkomaalaisia.
Kaikki palautuu taas miehen rahoihin ja statukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Afrikkaliset kun huutelevat perään, niin se on ihanaa. Suomalainen jos tekee samaa, niin se on #metoo. Että silleen.
Ei tuosta kannata katkera olla.
Pohjimmiltaan tuo ja naisten yleinen suhtautuminen tummiin muutenkin paljastaa etteivät naiset pidä heitä vakavastiotettavina ja tasavertaisina, saati itseään "korkea-arvoisempina". Tummat tarjoavat naisillekin mahdollisuuden tuntea itsensä paremmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä johtuu ihan siitä, että yleensä naisilla ei se kulli ylipäätään ole kovinkaan usein mielessä. Miehessä kiinnostaa yleensä enemmän ne aivot ja persoonallisuus ja jossain levelillä 15, jos siis sinne asti päästään, alkaa ne intiimimmätkin jutut kiinnostaa.
Mutta yhdyntä on se lopullinen tavoite terveille ihmisille miksi juttelevat keskenään.
(pl. työ, perhe, sukulaiset, harrastukset ja asioidenhoito keskustelut)
Naisten tulisi tehdä aloitteet juttelemiselle, esim. hymyilemällä tai avaamalla itse suunsa, jotta miehet eivät koe itseään ahdistelijoiksi.
Et voi olla tosissasi. Sinäkö et voi edes naapuriesi kanssa jutella ilman, että yrität päästä vällyjen väliin heidän kanssaan? Voi luoja, onneksi en tunne kaltaisiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo perään huutelu ei kyllä ole yhtään kivaa, oli huutelija sitten kuka tahansa. Muutenkin tuntuu hullulta, että joku sanoo, että ei ole kuullut suomalaiselta mieheltä positiivista kommenttia ulkonäöstään, mutta afrikkalaiset on huudelleet perään: Pitääkö joku oikesti sellaisita huutelua "positiivisena kommenttina". No tuo oli vain yhden ihmisen mielipide, mutta se on hullua, että aika monen miehen mielestä metoo kamppanja on pyllystä. Eli monen miehen mielestä on ok, että naisia ahdistellaan. muuten ei voi olla sitä mieltä, että tämä metoo on huono asia. Hienoahan se on, että tälläinen inhottava asia on nostettu näkyville. Ja nyt kun joku rouvashenkilökin tähän on syyllistynyt ja vielä tv:ssä, niin miehetkin voi miettiä, miltä tuntuisi, jos olisi osunut omalle kohdalle tuo ahdistelu. Ei se kenestäkään ole mukavaa, ja naiset on joutuneet siitä kautta historian kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ymmärrän sen että naiset eivät halua alempi tasoista miestä joka ei käy töissä, on köyhä ja syrjäytynyt(en itsekään haluaisi) mutta samalla naiset itse kaivavat itselleen kuoppaa kun nykyään 70% yliopisto-opiskelijoista on naisia. Jokaiselle akateemiselle naiselle ei löydy tasoistaan miestä.
Kummallisesti nämä naiset tekevät siitä koulutuksesta "kynnyskysymyksen"
Jos matalasti koulutettu mies arvostaa koulutusta, näkee opiskelussa järkeä, pitää sitä tavoiteltavana asiana jne, tällaisen miehen kanssa toki voi tehdä lapsiakin. Mutta jos miehen asenne koulutukseen on vähättelevä eli että se on humpuukia, turhaa ja herrojen kotkotuksia, voin kokemuksesta kertoa, että on erittäin vaikea saada erityisesti poikalasta motivoitumaan koulunkäyntiin ja jatko-opintoihin, kun isä torpedoi jokaisen asian, jolla äiti yrittää poikaa motivoida.
Tämä on ihan totta, ainakin jos omaan perheeseen vertaan. Olen itse korkeammin koulutettu mitä mies, mutta juuri se isän kannustus opiskeluun on ollut hyödyksi omien lasten suhteen. Se pienten poikien ihalu isää kohtaan on jotain valtavaa. Miehelle iso kiitos, hyvin on hänen arvostus opintoja kohtaan mennyt pojille perille. Jos poikaa ei kiinnosta opiskella mitään peruskoulun jälkeen, koska "siitä ei ole mitään hyötyä", niin äkkiä siinä jumittuu pelikoneen ääreen omaan huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota tuohon metoo-ilmiöön kantaa, itse en sitä kannata enkä ymmärrä julkista lynkkaamista ilman todisteita. Mutta kun niiden suomalaisten miesten huutelut ovat olleet luokkaa "ruma h*or*", "ruma leh*ä", "hyi s**tana mikä l*ski", niin kyllähän sellainen positiivinen huomiointi tuntuu tuohon verrattuna varsin mukavalta. Suomalaiset miehet siis kategorisesti pitävät minua tämän perusteella erittäin rumana, mutta ilmeisesti näillä afrikkalaisilla on hieman matalammat kriteerit naiskauneuden suhteen.
Jos näistä pitää valita niin antaa noiden afrikkalaistaustaisten huudella kun kerran käyttävät sitä muiden ilostuttamiseen eivätkä haukkumiseen. Ihan ilman mitään häshtägejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein mediassa syyttävä sormi osoittaa naisiin, että nämä muka eivät halua lisääntyä, mutta ongelma on siinä että esim. Helsingissä asuva korkeakoulutettu nainen haluaisi kyllä lapsia mutta ei ole sopivaa miestä. Ei hänellä ole mitään yhteistä pelkän peruskoulun käyneen kainuulaisen poikamiehen kanssa.
Juuri näin. Miesten itse on tehtävä asialle jotain!
On potkittava itseään persuuksiin ja kouluttauduttava, oltava sisukkaita kuten naiset, pyrkiä eteenpäin, HALUTA elämältään jotain! Ei vain istua ja odottaa että valmista tulee eteen. Kitistä kun ei saa seksiä jonka ympärillä enemmistö miesten elämä pyörii. Naisten vika siis.
Uli uli uli, kun en pääse hameenhelman alle, olen tuomittu. Elämäni on ohi. Luovutan. Uli uli uli.
Ja sillä aikaa naiset painaa töitä ja opiskelee. Naisilla on selkeä päämäärä elämässään. He eivät kitise ja vikise, he tekevät. Siinä on syy!
Entä jos mies saisi valita potkulaudasta ja urheiluautosta? Kumman valitsisit? Miksi sitten ulisette kun naiset valitsee sen paremman?
Mutta kun naiset eivät valitse sitä parempaa! Kertaakaan en ole hävinnyt mua koulutetummalle miehelle. Muutaman kerran oon hävinnyt yhtä koulutetulle ja todella monta kertaa vähemmän koulutetulle. Olen aktiivisesti opiskellut, tehnyt töitä ja luonut elämästäni hyvän, mutta naiset valitsevat aina potkulaudan
eri
Sitten et ole osunut oikean kohdalle.
Olen nainen, ja olen haikaillut suunnilleen kuuden ukon perään. En usko että kovin moni on minun perääni haikaillut, mutta kolmen kanssa olen ollut pidemmässä suhteessa.
Kannattaa ottaa se joka on sinusta kiinnodtunut, ja kiinnostua takaisin eikä itkeä niitä joita ei vain napannut.
Lisättäköön että ne kolme suhdettani olivat eivät olleet näitä yksipuolisen ihailuni kohteita.
Itse olen alle kolmikymppinen, vuosia saman miehen kanssa seurustellut nainen. En aio hankkia lapsia, koska minua ei vain yksinkertaisesti kiinnosta. En ole koskaan pitänyt lapsista, vaan lähinnä kokenut ne rasittavina kiusankappaleina. Minulle tämä on ollut lapsesta asti selvä asia, jota en ole koskaan edes kyseenalaistanut tai sen kummemmin miettinyt. Jaan samanlaisen näkemyksen myös mieheni ja ystävieni kanssa. Luulen, että kyse on jostakin muusta, kuin tulevaisuuden näköalattomuudesta, sopivan kumppanin puutteesta tai nirsoudesta. Ainakin omalla kohdallani mikään näistä ei selitä päätöstäni olla tekemättä lapsia.
Entäs korkeakoulutettu (DI) mies joka halveksii koulutusta? Ylipäätään ihmettelen tuota koulutuksen korostamista, kun se ei nyt varsinaisesti ole tae mistään etenkään tekniikan puolella.
Siksi sanonkin penskoille että käykää koulunne miten haluatte, mieluuten kuitenkin hyvin. Mutta turha luulla että be hyvät arvosanat realisoituisi osaamiseksi jos ei ole ns omaehtoista mielenkiintoa "tehdä ylimääräistä".