Miksi ette lyö puhelinmyyjille luuria korvaan?
Ärsyttää olla puhelinmyyjä, kun ihmiset eivät ymmärrä lyödä luuria korvaan.
Ymmärrättekö, että niin kauan kuin selittelette tai viivyttelette tai sanotte ei, meidän on pakko jatkaa myyntipuheitamme. Niin meidät on ohjeistettu.
Kun lyötte luurin korvaan, aikaa säästyy ja pääsemme eteenpäin.
Mikä luurin sulkemisessa on niin vaikeaa? Miksi viette turhaan aikaamme ja kiusaatte meitä?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti käyttäytyvä myyjä ei ansaitse parempaa.
Ymmärrätkö, että ei meillä ole vaihtoehtoa. Ei meillä ole lupaa lopettaa, jos asiakas pysyy linjan päässä.
Siksi kannattaa suoraan lyödä luuri korvaan.
Ymmärrätkö itse, että mitä nopeammin huonosti käyttäytyvä myyjä pääsee soittamaan seuraavalle asiakkaalle, sitä useamman ihmisen mielen se ehtii pahoittaa? Ja jos oikein huonosti käy, se voi saada lisää myyntiäkin sen ansiosta jos lopetan puhelun lyhyeen.
Huonosta käytöksestä ei pidä palkita ketään. Ei myyjää eikä etenkään firmaa joka sellaiseen velvoittaa.
Itse teen niin että kun myyjä soittaa ja yleensä kysyy että onko heti aikaa että hän kertoo jotain, niin siinä vaiheessa vastaan että joo, odota vähän aikaa ja jätän luurin pöydälle laitan kaijuttimen päälle ja jään odottelemaan että kauonko hän jaksaa siellä huhuilla minua takaisin. Sitkein on roikkunut linjalla lähes puoli tuntia :) Toisen kyllästyy kymmenessä sekunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ettei auta lyödä luuria korvaan kun soitatte huomenna uudestaan!
Emme me niitä puheluita valitse. Tietokone ne arpoo. Kun jättää vastaamatta tai lyö luurin korvaan, niin kyllä ne loppuvat.
Ei lopu. Niin pitkään kun asiakas ei vastaa tai ei kuuntele tarjousta loppuun, niin se numero pysyy soittolistalla. Vasta kun asikas kuuntelee loppuun ja vastaa kyllä tai ei, niin numoero poistuu kyseisen kampanjan soittolistalta pois. Mutta ei hätää, ensi viikolla on taas uusi tuote tarjouksessa ja taa puhelin piriseen. Kannattaa hankkia suoramarkkinointikielto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosta käytöksestä ei pidä palkita ketään. Ei myyjää eikä etenkään firmaa joka sellaiseen velvoittaa.
Olisiko sinusta siis parempi, että jään työttömäksi?
Moniko teiltä on saanut viime aikoina potkut tuon mainitsemasi syyn takia? Mikä osa noista kieltäytymisen jälkeen jatketuista puheluista johtaa kauppoihin? Itse koet sen ajanhukaksi, mutta toimiiko se työkavereillasi, vai miksi tuollainen käytäntö teillä on?
Minä löin luurin korvaan, niin poika soitti tunnin päästä "niin taisi puhelu katketa."
Eli kannattaa sanoa "Ei kiitos" ennen kuin lyö sen luurin korvaan ,niin ei varmasti soittele takaisin.
Tosin itseäni ärsyttää ne myyjät, jotka eivät voi puhelun alussa sanoa, mitä kauppaavat vaan pyytävät "muutamaa minuuttia". En jaksa kuunnella jotain myyntipuhetta, kerro minulle se mitä myyt ja millä hinnalla niin on suurempi todennäköisyys, että ostan, kuin että saan kuunnella jotain lepertelyjä siitä ja tästä. Esim jostain tampereella olevasta terveyspaikasta soitettiin ja nainen halusi alkaa jollain lällätyspuheella, niin enpä jäänyt kauemmaksi aikaa kuuntelemaan, vaikka edulliset vitamiinit olisivatkin kiinnostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ettei auta lyödä luuria korvaan kun soitatte huomenna uudestaan!
Emme me niitä puheluita valitse. Tietokone ne arpoo. Kun jättää vastaamatta tai lyö luurin korvaan, niin kyllä ne loppuvat.
Ei lopu. Niin pitkään kun asiakas ei vastaa tai ei kuuntele tarjousta loppuun, niin se numero pysyy soittolistalla. Vasta kun asikas kuuntelee loppuun ja vastaa kyllä tai ei, niin numoero poistuu kyseisen kampanjan soittolistalta pois. Mutta ei hätää, ensi viikolla on taas uusi tuote tarjouksessa ja taa puhelin piriseen. Kannattaa hankkia suoramarkkinointikielto.
Minkähän takia sen pitää olla näinpäin. Mielestäni pitäisi olla niin, että voi hankkia suoramarkkinointisallinnan, muulloin tuo olisi kiellettyä.
Tätä kai on operaattorit puolustellet sillä, että ko sallinta mahdollistaa halvemmat liittymähinnat
(myyvät asiakkaidensa tiedot mukavaan lisähintaan :) )
En lyö luuria korvalle,entä jos soittaja onkin apua tarvitsevat naapuri,ystävä,tuttava jne. Puhelinmuyjille sanon yställisesti,että tällä hetkellä en osta/tilaa mitään,toivotan hyvää myyntiä,päivän/kevään jatkoa.
Jos jokainen ymmärtäisi kieltäytyä, puhelinmyynti loppuisi, tämä olisi nyt ihan jokaisen syytä ymmärtää ja opettaa myös jälkikasvulle ja koko ilmiö saadaan kitkettyä pois.
Lyön heti kun kuulen että se imelä ääni alkaa sieltä kuulua. En voi suoraan painaa punaista kun saattaa olla asiakas samankaltaisesta numerosta.
Jos sanon ihan peruskohteliaasti että en ole ostamassa mitään -jolloin useimmiten myyntispiikki jatkuu- johon taas joudun sanomaan etten välitä nyt kuulla asiasta enempää - jolloin useimmiten myyntispiikki jatkuu - niin eipä siinä voi muuta kuin sulkea puhelin.
Eli niinpäin että miksi se myyjä ei ymmärrä lopettaa?
Joo. Tästä lähtien sanon vain ei kiitos ja lyön linjan poikki.
Vierailija kirjoitti:
Minä löin luurin korvaan, niin poika soitti tunnin päästä "niin taisi puhelu katketa."
Eli kannattaa sanoa "Ei kiitos" ennen kuin lyö sen luurin korvaan ,niin ei varmasti soittele takaisin.
Tosin itseäni ärsyttää ne myyjät, jotka eivät voi puhelun alussa sanoa, mitä kauppaavat vaan pyytävät "muutamaa minuuttia". En jaksa kuunnella jotain myyntipuhetta, kerro minulle se mitä myyt ja millä hinnalla niin on suurempi todennäköisyys, että ostan, kuin että saan kuunnella jotain lepertelyjä siitä ja tästä. Esim jostain tampereella olevasta terveyspaikasta soitettiin ja nainen halusi alkaa jollain lällätyspuheella, niin enpä jäänyt kauemmaksi aikaa kuuntelemaan, vaikka edulliset vitamiinit olisivatkin kiinnostaneet.
yleensä jos myyjä ei saa kakaistua asiaansa, niin kysyn suoraan, että mitä yrität myydä. Yleensä myyntipuuhat paljastuvat jo siinä vaiheessa, kun myyjä kertoo mistä firmasta soittaa.
Jaarittelemaan ei kannata ryhtyä, vaan sanoo napakasti ei kiitos ja luuri kiinni. Joskus olen kuullut kuinka myyjä yrittää epätoivoisesti selittää jotain päälle, mutta en anna sen ikinä hämätä
Minä lyön. Heti kun käy ilmi että on joku myyjä, menee luuri kiinni heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yleensä jos myyjä ei saa kakaistua asiaansa, niin kysyn suoraan, että mitä yrität myydä. Yleensä myyntipuuhat paljastuvat
En koe että minulla olisi joku velvollisuus kuunnella edes mitä myydään, sitäpaitsi jotkut myyntispiikit ovat hiton pitkiä, ja vaikka eivät olisikaan, pitäisi riittää kun sanon että en koskaan osta puhelimitse mitään.
Saksassa puhelinmyynti on kielletty, ellei soiton kohde ole erikseen antanut siihen lupaa. Kun puhelinmyyjä soittaa, hänen puhelinnumeronsa ja nimensä ja hänen edustamansa yrityksen nimi ilmoitetaan virastolle (Bundesnetzagentur). Yritys saattaa saada 300 000 euron sakot luvattomasta puhelinmyynnistä. Tämä kielto pitäisi saada Suomeenkin.
En yö luuria korvaan, mutta en myöskään kuuntele myyntipuheita. Viimeisimmältä soittajalta kysyin, miksi minulle soitellaan kaikissa remonttiasioissa, mutta miehelle ei koskaan. Oli oikein hyvä puhelu.
Sen verran haluaisin vielä saada selville, mikä tarkoitus on lauseella "kun me nyt siellä teidän alueella ollaan"? Mitä lisäarvoa se tuo sille mahdolliselle asiakkaalle, että jokin huij... remonttifirma olisi juuri siellä meidän alueella? Käsittääkseni ei yhtään mitään.
Toinen asia on se, miksi kukaan ei halua lähettää tarjousta sähköpostiin? Minusta se kertoo firmasta paljon, jos asiat pitää hoitaa myyntiedustajan henkilökohtaisella käynnillä ja päättää mahdollisimman pian.
Minä en vastaa puheluihin, joiden numeroa en tunnista. Tarkistan jälkikäteen, kenen numerosta on kyse, ja estolle menee jos on kyse puhelunmyynnistä tai yrityksestä, jonka kanssa minulla ei ole mitään historiaa.
Puhelun voi lopettaa kohteliaastikin. En koskaan löisi kenellekään luuria korvaan. Se toinenhan tekee siellä vain työtään.
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt puhelinmyyjänä, enkä ikinä lyö kenellekään luuria korvaan. Keskeytän alkumetreillä ja lopetan puhelun ystävällisesti.
Itse pitkään toimin noin, jotenkin ei luonteelleni sovi/sopinut olla töykeä, joten kuuntelin yleensä hetken ja kerroin sitten ystävällisesti, etten tarvitse nyt kyseistä tuotetta. No, valtaosa myyjistä tuosta huolimatta jatkoi suostutteluaan "Mutta kuules Anna, meillä on vielä tällainen ja tällainen etu juuri sulle tässä kuussa..." jne. jonka jälkeen aloin vain kylmästi sulkea luurin korvaan sen jälkeen kun olin jo ilmoittanut ystävällisesti, etten tarvitse kyseistä tuotetta ja hyvää päivän jatkoa.
10 minuuttia kuuntelin myyntipuhetta. Lauseiden välissä yritin nopeasti vetää henkeä sanoakseni ei kiitos kuulemiin mutta myyntipuhe vain jatkui ja jatkui. Sitten kun myyntipuhe loppui ja parhaista parhain diili oli esiteltynä, pääsin sanomaan ei kiitos. Puhuja toisessa päässä oli jotenkin järkyttynyt, oli vain että Häh? Toistin että ei kiitos ja kuulemiin ja pääsin lopettamaan puhelun. Tämä oli ihan totta
Jos olisit puhelinmyyjä, niin tietäisti että yksi kriteeri työsi onnistumisessa on se että saat kerrottua asialle sen tarjoukset josta olet soittamassa.