Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaisi, että muutamme paikkaan, jossa minulle ei ole mitään

Vierailija
07.04.2018 |

Hänelle siellä olisi työ, on hänellä tosin työ nykyisessä kaupungissammekin. Meillä molemmilla on täällä nykyisellä seudulla työpaikat, sukulaisia, ystäviä, ja olemme molemmat kotoisin täältä, joten kaikki tutut paikat ovat täällä, lähtien tutusta kampaajasta ja tutusta lääkäristä jne. Hän saisi nyt uuden työn satojen kilometrien päästä paikasta, josta minun on vaikea saada oman alan töitä. Olen tosin hoitovapaalla nyt, joten en ole töissä, mutta täällä nykyisellä paikkakunnalla minulla on kuitenkin oman alan työ johon palata ja josta tykkään. En tunne ketään läheltäkään sitä uutta paikkakuntaa ja kyseessä on aivan pieni kaupunki, joten en tiedä miten siellä edes tutustuisi oman henkisiin ihmisiin. Kai sieltä jotain harrastuksia löytyisi, mutta ei niitä joita harrastan täällä nyt. Miestä harmittaa kun en haluaisi muuttaa. Mitä tehdä?

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ap listata ne miehesi järkisyyt miksi muuttaa? Niin voimme vetää jokaisen niistä yli ihan järkeä käyttämällä. Tässäpä monta järkisyytä miksi jäädä kaupunkiin:

-Tulonne ovat isommat kun kummatkin on hyvä palkkaisissa töissä.

- Jos joutuu työttömäksi niin on helpompi työllistyä kaupungissa.

- Jos sairastuu (vakavasti) niin kaupungissa on paremmat mahdollisuudet saada oikeanlaista hoitoa eikä tarvitse matkustaa maalta kaupunkiin hoitoihin. (itselläni oli vaikeasti sairas sukulainen ja onneksi hän asui kaupungissa ja sai sopivaa hoitoa helpolla).

- Sinun ja miehesi vanhemmat tulevat päivä päivältä vanhemmiksi ja saattavat sairastua/ tarvita sinun tai miehesi apua lähitulevaisuudessa.

- Lyhyemmät työmatkat kaupungissa kuin että asuu maalla jossa voi joutua ajamaan eri kuntaan töihin!

- Kummatkin ovat suhteellisen tyytyväisiä työhönsä/ jos ei ole niin on helpompi kaupungissa hankkia uusi työ/enemmän mahdollisuuksia työllistyä.

- Asumiskulut ovat nyt kaupungissa isommat mutta pitkällä aikavälillä saatatte menettää paljon rahaa jos nyt ostatte ison talon maalta jossa talojen hinnat vain laskevat vuosi vuoden jälkeen/ on vaikea edes myydä taloa tulevaisuudessa koska jos ei ole töitä/mahdollisuuksia niin ei ihmiset halua sinne muuttaa.

- Ainakin sinulle ja lapsillesi tärkeät ja rakkaat ihmiset asuvat nyt samassa kaupungissa!! Miksi edes muuttaa pois? Monihan juuri muuttaa läheistensä lähelle kun tulevat perheellisiksi. Antakaa lasten mummolle/tädille/sukulaiselle mahdollisuus oppia tuntemaan lapsenne sen sijaan että muutatte toiselle puolelle suomea. Samoin myös lapset nauttivat varmasti sukulaissuhteista. Mummot ja papat eivät elä ikuisesti ja joka päivä on arvokas heidän kanssaan.

-Lapsesi koulutusmahdollisuudet ovat rajalliset maalla. Esikoisesi joutuu mahdollisesti muuttamaan kaupunkiin jo 10v päästä jotta pääsee sopivaan lukioon. Jos lapsesi ovat perineet sinun geenisi niin ovat varmasti akateemisesti lahjakkaista ja olisi surku jos eivät saisi heille sopivaa koulutusta/virikkeitä. Entä sitten kun muuttavat opiskelemaan yliopistoon toiselle puolelle suomea? Mitä sinulle jää sitten käteen kotiäitiyden jälkeen? Ainakin huono eläke, se n varmaa se. Ja jäätte asumaan landelle kun lapsesi asuvat kaukana kaupungissa.

- Sinulla on työ. Et tule saamaan samantasoista muualta helpolla. Voi olla että ylikoulutettuna et saa mitään töitä uudelta asuinpaikalta. Joudut kenties ajamaan pitkiä matkoja töihisi tai jäät työttömäksi kotiin talouden ja lastenhoitajaksi. Tule ahdistumaan ja masentumaan. Jos kotiäitys olisi sinun elämäsi ura niin antaisin vihreätä valoa muutto-ajatuskokeilulle, mutta tämä ei ole sinun unelmasi.

- Miksi uhraisit oman hienon urasi?

- Sinulla on kaikki kaverit kaupungissa sekä harrastukset siellä (+se duunisi). Miksi joutuisit kaikki ne hylkäämään? Uudessa paikassa huonolla tuurilla et löydä sopivanhenkistä seuraa ja rakkaita harrastuksiakaan ei ole tarjolla. Sinusta tulee kodin vanki, ilman työtä, kavereita ja harrastuksia.

- Miehesi ei välttämättä edes tule pitämään uudesta työstään/ työkavereista.= Kohta taas muutto jonnekkin muualle.

- Mitä sitten tapahtuisi jos sinä et työllistyisi ja miehesi joutuisikin työttömäksi yllättäen? Eikä maalla olisikaan muita työmahdollisuuksia miehellesi.

Minusta menetät(te) liian paljon suhteessa siihen että saisitte isomman asunnon ja että miehesi itsekkäistä syistä haluaa kokeilla uutta työpaikkaa toisella puolella suomea. Miksi hän ei voi hakea uutta työtä kaupungista jossa asutte nyt?

Miksi ihmeessä miehesi ylipäätään haki työtä joka on toisella puolella suomea kun muuttaminen ei ole sinulle potentiaalista ollenkaan? Hakiko hän tätä työtä sinua kuulematta ja ilmoitti vaan että "nyt kulta muutetaan maalle"?

Vierailija
182/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa työn niin mielestäni olisi sinulta vähintäänkin kohtuullista muuttaa. Sinulla on koti ja perhe, mitä muuta enää tarvitset?

Miehellä on jo nyt työ, koti ja perhe, mitä muuta hän enää tarvitsee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen panostanut uraani aika paljon, ei tekisi mieli heittää sitä hukkaan. Uudella paikkakunnalla ei ole minun alan töitä eikä lähistölläkään, jossain kahden tunnin matkan päässä saattaisi olla mutta sitten en enää näkisi lapsia hereillä jos olisin 12-13 tuntia joka päivä pois kotoa. En ole ollenkaan varma, että saisin muun alan työtä uudella paikkakunnalla, koska olen niin pitkään tehnyt vain oman alani töitä ja sellaisista ns. hanttihommista kuten kassatyö minulla ei ole koko elämäni ajalta yhtään työkokemusta. Luulen, että näinä työttömyyden aikoina joku muu olisi minua parempi valinta sellaiseen työhön. Ap.

Tämä on ratkaisevaa. Ei voi olla niin, että toisen uusi työpaikka torpedoi toisen uran. 

Tuo parempi koti viittaa halvempiin asumiskustannuksiin, jonka myötä tulee usein työpaikkojen vähäisyys (niin kuin tässäkin ap:n tapauksessa) ja huonommat koulut. Minä arvostan hyviä kouluja siinä määrin etten lähtisi viemään lapsia jonnekin pikkupaikkakunnalle pelkästään sen vuoksi, että sieltä saisi isomman talon.

Jos miehelle tuo työmahdollisuus on aivan ohittamaton tilaisuus, hän voi muuttaa sinne toiselle paikkakunnalle ja käydä viikonloppuisin kotona. Ja katsoa sitten, onko se sen arvoista. Voihan se ollakin. Onhan niitä sellaisiakin perheitä, joissa isä on ulkomailla töissä ja käy Suomessa perheensä luona - toki harvemmin, mutta kuitenkin. 

Vierailija
184/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies etsii uuden työn nykyiseltä paikkakunnaltanne.

Vierailija
185/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tässä on vielä pari lisäperustelua sinulle..

Jos teidän tulotaso lyhyellä tähtäimellä (hoitovapaa - max. vuosi) on ongelma, ja mies ei suostu hoitovapaaseen, niin mitä jos sinäkin palaisit takaisin töihin? Tai ottaisitte maksuvapaata asuntolainasta (mikäli teillä sitä on) hoitovapaan ajaksi? Sanoit että pienempi lapsesi on jo kaksi, eli tällä järjestelyllä saatte molempien tulot lyhyellä tähtäimellä korkeaksi. Muutto maalle ei tule nostamaan teidän tulojanne tämän tason yli, koska lyhyellä tähtäimellä olisit maalla kodinhoidontuella ja pitkällä tähtäimellä sinun tulotasosi tippuisi, jos et pysty saamaan alueelta vastaavanlaista tulotasoa tai saisit korkeintaan hanttihommia. Mikäli muuttaisitte malle, teillä ei olisi mitään takuuta siitä että pääsisitte pitkän päälle samaan yhteenlaskettuun tulotasoon (edellä mainituista syistä). 

Kun suunnittelee uraa, pitää miettiä myös työssäkäyntialuetta. Jos asutte nyt Turussa, siitä kohtuullisen ajomatkan päässä löytyy paljon potentiaalisia kaupunkeja työssäkäyntiä varten. Mikäli mies ei löydä töitä Turusta, hän voi hakea töitä Raisiosta, Kaarinasta, Liedosta, Uudestakaupungista, Salosta etc. Pitkän päälle ei ole järkevää muuttaa työssäkäyntialueelle, jossa molemmilla ei ole mahdollista löytää työpaikkaa.Teillä on työuraa jäljellä vielä parikymmentä vuotta, joten hankitulla koulutuksella ja uralla on merkitystä. Mies tuskin haluaa tulevaisuudessa elättää yksin teitä (koko perhettä), mikäli et saisi töitä uudella paikkakunnalla.

Väljempi asuminen on myös mahdollista Turun alueella. Riittää että muuttaa Turun kehyskuntiin, ja ottaa lainan hieman pidemmällä maksuajalla / pienemmällä lyhennyksellä. Jos teillä on omistusasunto (kerrostalo asunto) Turun keskustassa, kahdelle työssäkäyvälle ei ole kovin iso investointi muuttaa hieman isompaan asuntoon ja hieman kauemmas keskustasta. Esimerkiksi Liedosta, Kaarinasta ja Raisiosta saa jo edullisempia omakotitaloja, ja silti matka Turkuun on kohtuullinen.

Tuntuu siltä, että miehesi ei ole tyytyväinen nykyisessä työpaikassaan, ja tarttuu oljenkorsiin (muuttaa ihan mihin vaan) päästäkseen sieltä pois. Jos miehesi tosissaan haluaa panostaa uraansa, niin hän kyllä pystyy saamaan paremman / paremmin palkatun työpaikan myös Turun alueelta. Onko miehesi etsinyt pitkään uutta työpaikkaa, vai onko tämä ensimmäinen "kiva" työpaikka mikä on tullut vastaan? Onko miehellä jotain muuta erityistä syytä haluta pois nykyiseltä paikkakunnaltanne? Yleensä kun ihmiset hakevat uutta työpaikkaa, he hakevat sitä samalta maakunnalta, eikä koko Suomesta. Mikäs mies ylipäänsä hakee töitä koko Suomen alueelta? Tuntuu siltä, että miehellesi on tärkeää päästä samalle tulotasolle sinun kanssasi (tai jopa yli), vaikka tuloeronne olisi tällä hetkellä pieni (aika ennen hoitovapaata). Ehkä hän on pettynyt, ettei ole pystynyt rakentamaan samanlaista uraa kuin sinä.

Juttele miehellesi, ja selvitä miksi hän oikeasti haluaisi ottaa kyseisen työpaikan? Miksei hän hae töitä lähempää? Suurin osa mainitsemistasi asioista on hoidettavissa muilla tavoilla, mitkä ei edellytä muuttamista pois Turun alueelta. Kerro myös ettet halua menettää omaa uraasi tai elää parisuhteessa eri paikkakunnilla.   

Vierailija
186/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jo yli 40 v, joten ei ole enää pitkä aika siihen, kun vanhemmat alkavat tarvita apua. Itse työn perässä muualle muuttaneina on koettu se, miten hankalaa on, kun ei välimatkan vuoksi pysty tekemään vanhempien hyväksi oikein mitään.

Itä-Suomessa on monella paikkakunnalla surkeat terveyspalvelut. Myös Kela säästää terapioissa yms. Jos lapsilla tai itsellä on terveyden suhteen ongelmia, niin en suosittele muuttamaan.

Vierailija
187/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään miesvihatrolli. Siellä uudella paikkakunnalla olisi miehen uuden työn lisäksi halvempia asuntoja, eli saisimme isomman ja paremman kodin, joka olisi järkisyy muuttaa. Hintaerot on niin isot, että jos myymme nykyisen kerrostaloasunnon niin saamme helposti ison omakotitalon ja saamme samalla maksettua lainat pois, eli asuminen olisi siellä velatonta. Ap.

Tämä on kuitenkin hyvin lyhytnäköistä. Jäisitte asuntoloukkuun sinne pienemmälle paikkakunnalle. Jos haluaisitte palata sieltä ihmisten ilmoille, teillä ei olisi siihen mahdollisuuksia kun asuntojen hinnat ovat karanneet teidän ulottumattomiin ettekä saisi myytyä sitä taloanne pieneltä paikkakunnalta. Tämä tarkottaisi myös pienempää perintöä lapsille, kalliimpia kustannuksia opiskeluaikana kun ei ole mahdollisuutta edes alkuun opiskella kotoa käsin. Puhumattakaan jos he haluavat edes jonnekin asialliseen lukioon - onko teillä varaa tuossa skenaariossa kustantaa lapsen lukio-opiskelut toisella paikkakunnalla?

Minä jotenkin haistelen että mies ei kauheasti koulutusta arvosta eikä osaa ajatella asioita pitkällä tähtäimellä. Ihmisten ilmoilla asuminen antaa todella paljon mahdollisuuksia jo lähtien siitä, että voi mennä johonkin kielipainotuskouluun tai luma-painotukseen. Tai että voi lukea jotain muuta A-kieltä kuin englantia. 

Me harkitsimme jossain vaiheessa muuttoa Helsingistä Tampereelle sellaisessa tilanteessa että olin itse lapsen kanssa vielä kotona (enkä oiken koskaan päässyt takaisin työelämään kiinni) ja miehellä olisi ollut mahdollisuus vaihtaa Tampereelle samalla palkalla. Asumistaso oli huomattavasti edullisempi, olisimme saaneet vaihdettua kerrostalokämpän kivaan omakotitaloon. Mutta järkytyin jo siitä, miten huonosti siellä olisi voinut lukea vieraita kieliä! Ja se oli Tampere! Voin vain kuvitella miten suppeaksi se valikoima menee vielä pienemmillä paikkakunnilla.

Vierailija
188/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä tätä keskustelua seuratessa saanut uuden idean, jota voisin ehdottaa miehelleni ratkaisuksi tähän ongelmaamme. Jäämme asumaan nykyiselle paikkakunnalle, minä palaan heti omaan työhön ja mies olkoon vuoden verran hoitovapaalla pois omasta työstään. Ap.

Tämä on aivan loistava idea! Yksinkertaista, mutta nerokasta. Omista opiskelukavereistani muutama teki juuri näin jokaisen lapsen kohdalla. Äiti kotona ensin kaksi vuotta ja isä sen kolmannen. Tämä on mahdollista, jos äidillä on riittävän hyvätuloinen työpaikka, niin kuin DI-äideillä on. Miehet tykkäsivät tosi paljon, pääsivät kunnolla tutustumaan lapsiinsa ja oppivat pyörittämään sitä lapsiperheen arkea. Ja palasivat vuoden breikin jälkeen töihin entistä innostuneempina. 

Vierailija
189/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herraisä, jos ap kerran asuu Turussa niin ei todellakaan ole mitään järkeä muuttaa halvempien asumiskustannusten perässä. Turussa on halvat asunnot ja kuitenkin lapsilla hyvät mahdollisuudet kouluttautua omien mielenkiinnon kohteiden mukaan. Jos välttämättä haluaa sen talon ja trampoliinin pihalle niin niitä saa Turun ympäristökunnista melkein ilmaiseksi.

Vierailija
190/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijäs on perinteinen omaan napaansa tuijottaja jolle tärkeintä on oma fiilis. Anna äijän mennä ja voihan hän tulla katsomaan pari kertaa vuodessa perhettään, jos reissuhommiltaan kerkeää. Jos lähdet mukaan, ammut omaan jalkaasi ja kiroat itsesi mukaan lähtöäsi. Jos olet puudeli, seuraa ja sano fuf,fuf...

Vierailija
191/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se mies nyt itse osaa töissä käydä, minulla on koti Helsingissä ja olen töissä ulkomailla, niinkuin tuhannet muutkin

Mikä työ se nyt oikein on, jos se on lääkärin työ, niin anna miehen mennä, kyllä se kotiin sielä osaa

Vierailija
192/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te nyt tämän takia eroa, mutta..

Riippuu millainen ihminen olet.

Olen asunut aina lähellä kaupungin keskustaa. Ajatus siitä, että ikkunasta näkyy vain maaseutua ja yöllä on kuurohiljaista, saa minut paniikkiin.

Olen kasvanut Turussa ja viettänyt aikuisuuden stadissa, jos muuttaisin Pyhäjoelle niin varmaan kuolisin ahdistukseen tai alkaisin ryyppäämään.

Toivottavasti teillä on miettimisaikaa ja voitte käydä katselemassa tiluksia ja maisemia...

Vituttaa nämä junantuomat. Asuntojen hinnat aivan hitonmoiset sen takia, että jengin on ihan pakko tunkea tänne. Vai vielä stadissa, hesa se sulle on.

Vierailija
193/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen kuvan, että teillä on miehen kanssa aika erilaiset arvot. Toisesta lapsille olisi tärkeää saada monipuolinen koulutus ja erilaisia virikkeitä, toisen mielestä lapsille on henkistä pääomaa tärkeämpää omat huoneet ja iso piha.

Antaako miehesi yhtään arvoa pitkälle koulutuksellesi ja urallesi? Osaako nähdä, miten isoja ponnisteluja ne ovat sinulle vaatineet? 

Vierailija
194/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hoitovapaalla, mutta isompiakin lapsia oli? Oma kokemukseni muuttamisesta pikkupaikkakunnalle lapsen näkökulmasta: älkää tehkö sitä.

Olin 8 kun perheeni muutti kivasta keskikokoisesta kaupungista maalle. Teoriassa juu ihanaa, iso koti ja luonnonrauhaa. Mutta kotiin jäivät kaverit ja ennen lähellä asunutta mummoakin ikävöin kovasti. Minua ei otettu uuteen luokkaan mitenkään lämpimästi mukaan. Ei suoraan kiusattu, mutta olin yksinäinen. Ei lapsi kaipaa mitään kartanoa ympärilleen!! 16-vuotiaana muutin takaisin kotikaupunkiin. Tuntuu että menetin osan lapsuutta ja nuoruutta maalla. Ja kunnon kouluja ei ollut, oli pakkokin muuttaa takaisin kaupunkiin jos halusi opiskella ja parempaan työhön.

Nämä ovat NIMENOMAAN järkisyitä! Älä anna miehesi pelata sitä peliä että hän ajattelisi järjellä ja sinä tunteella! Kaikki aloituksessasi luettelemat syyt (oma työttömyys, ei tukiverkkoja, lasten koulut eli koko tulevaisuus) ovat järkisyitä.

Aivan. Mieshän se tässä tunteella ajattelee, vaikka pukeekin ajatuksiaan näennäisesti rationaaliseen muotoon. Järkisyyt ovat ap:n puolella.

Vierailija
195/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee pitkää päivää. Ap on työttömänä lasten kanssa kotona vieraalla paikkakunnalla.

Mitähän tästä tulee?

Vierailija
196/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea enempää,mutta anna muuttaa yksinään kokeeksi, tulkoon takaisin jos ei toimi. Jos toimii, olkoon siellä. Typerää raahata lapsikin jos työ ei olekaan niin hyvä kun kuvittelee.

Vierailija
197/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Kyllä Turun kokoisessa kaupungissa ja sen lähistöltä löytyy miehelle uusi ja parempi työpaikka. Mies jääkööt hoitovapaalle ja etsii sen aikana töitä.

Vierailija
198/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on töppäillyt jotain nykyisellä paikkakunnallanne ja haluaa siksi kauas sieltä. 

Vierailija
199/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla joku miesvihatrolli. Tai sitten miehesi on suoraan sanottuna idiootti... Teillä ei ole mitään oikeasti järkevää syytä muuttaa, jos kummallakin on työpaikka nykyisessä asuinpaikassa. Etsiköön mies lähempää uuden työpaikan jos nykyinen vituttaa.

Ei ole mikään miesvihatrolli. Siellä uudella paikkakunnalla olisi miehen uuden työn lisäksi halvempia asuntoja, eli saisimme isomman ja paremman kodin, joka olisi järkisyy muuttaa. Hintaerot on niin isot, että jos myymme nykyisen kerrostaloasunnon niin saamme helposti ison omakotitalon ja saamme samalla maksettua lainat pois, eli asuminen olisi siellä velatonta. Ap.

Siihen on ihan syy, miksi asuminen tuppukylässä on monin verroin halvempaa kuin vaikkapa pk-seudulla. Ja niitä syitä on paljon! Esim. perusopetuksen ja erityisesti lukioiden laatu, lasten harrastusmahdollisuudet, opiskelupaikkavalikoima, ihmisten sulkeutuneisuus/avarakatseisuus, mahdollisuudet viettää vapaa-aikaa, jne. Mitä isommassa kaupungissa lapset kasvavat, sitä helpompi heidän on löytää itseään kiinnostava opiskeluala (ja siis myös tunnistaa, mikä heitä kiinnostaa, kun virikkeitä ja mahdollisuuksia on paljon) ja kasvaa tasapainoisiksi, kansainvälisesti ajatteleviksi aikuisiksi. En itse ikimaailmassa suostuisi viemään lapsiani jonnekin perähikiälle kasvamaan, ja minua järkyttää ajatuskin siitä, että joku haluaisi tuon tehdä lapsilleen rahaa säästääkseen. Siinä ei omakotitalo ja muutama lisäneliö paljon auta, kun lapsilta viedään olemassaolevat kaverisuhteet ja lisäksi suuri osa mahdollisuuksista kehittää itseään.

En muuttaisi, ja miehen käskisin tunkea "järkiperusteensa" hanuriinsa.

Mikään ei ollut aikanaan typerämpää meidänkään vanhemmilta kuin viedä lapset peräkorpeen ilman sosiaalisia suhteita. Jälkiä korjataan vieläkin...

Vierailija
200/214 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette te nyt tämän takia eroa, mutta..

Riippuu millainen ihminen olet.

Olen asunut aina lähellä kaupungin keskustaa. Ajatus siitä, että ikkunasta näkyy vain maaseutua ja yöllä on kuurohiljaista, saa minut paniikkiin.

Olen kasvanut Turussa ja viettänyt aikuisuuden stadissa, jos muuttaisin Pyhäjoelle niin varmaan kuolisin ahdistukseen tai alkaisin ryyppäämään.

Toivottavasti teillä on miettimisaikaa ja voitte käydä katselemassa tiluksia ja maisemia...

Vituttaa nämä junantuomat. Asuntojen hinnat aivan hitonmoiset sen takia, että jengin on ihan pakko tunkea tänne. Vai vielä stadissa, hesa se sulle on.

Voi kuule, se muuttoliike Helsinkiin on vasta ihan aluillaan. Katsottiin miehen kanssa joku aika sitten telkkarista Vapaavuoren haastattelua, jossa hän sanoi, että maakuntien rahoitusta pitää vähentää, että pääkaupunkiseudulle saadaan resursseja. Kunhan mies pääsee eläkkeelle, niin täältä tulee kaksi pitkäaikaissairasta ja pienituloista eläkeläistä. Kaupungilta saadaan asunto ja siihen asumistuet, joten sitten pärjätään. Terveydenhoitopalveluita me käytämme enemmän mitä saamme eläkettä, mutta hei, Vapaavuori haluaa meidät sinne.

Itse aloittajan kysymykseen sellainen vastaus, että et tietenkään pilaa uraasi miehen haihattelujen vuoksi. Anna lapset miehelle mukaan, jos hän on sitä mieltä, että lapset siellä viihtyvät paremmin. Jää sinä Turkuun.