Miehen kommentti "etkö sä nyt naisihmisenä osaa yhtä saumaa ommella"
Kun en töiltäni ehtinyt ommella miehen takista ratkennutta saumaa. Kyllähän nyt kuulemma kaikki ajat osaavat ommella. Näin taas tänään...
Kommentit (126)
Laita ukko ite parsimaan rättinsä
Nyt kyllä olen sun miehesi kanssa samoilla linjoilla. Sen verran jokaisen naisen on osattava ommella ja annettava aikaansa.
Vieköön ompelijalle jos ei itse osaa.
Aikoinaan vain naimisiin mentäessä piti kädentaidot osata kun katsottiin puolison kelvollisuus miehelleen ja mitä paremmat taidot sen parempiin naimisiin.
Ihmettelisin suuresti, jos joku nainen ei olisi peruskoulun tekstiilityössä oppinut saumaa ompelemaan. Olen minäkin teknisessä työssä oppinut perusremppataidot ja pienet korjaukset teen itse. Ap taitaa olla uusavuton.
Sille on pienenä luettu satuja joissa prinsessat istuu ja ompelee odottaessaan prinssiä. Tai sen takaraivoon on jäänyt kun mummo on esitellyt kapioarkkuaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin suuresti, jos joku nainen ei olisi peruskoulun tekstiilityössä oppinut saumaa ompelemaan. Olen minäkin teknisessä työssä oppinut perusremppataidot ja pienet korjaukset teen itse. Ap taitaa olla uusavuton.
No niin olen sitten minäkin. En osaa ommella yhtään ja ikää on 48 v.
Takin ratkenneen sauman ompeleminen vertautuu siihen, että nainen pyytäisi miestä kiinnittämään hyllyn seinään. Monoa perseelle, jos ei sauman ompelu tai yhden rei'än seinään poraaminen ja hyllyn kiinnittäminen onnistu!
Kaikki miehet osaavat korjata auton vaihelaatikon, eikö osaakin? Ei tulisi mieleenkään ottaa sellaista miestä, joka ei osaisi noita tavallisia miestentöitä.
Ap:n osaamattomuus ja avuttomuus ei ole tässä olennaista vaan se, mitä ns. miestentyötä ap:n mies teki ap:lle sillä aikaa, kun hänen olisi pitänyt ommella.
Perinteisen työnjaon perustana on se, että kumpikin puoliso tekee niitä töitä joita parhaiten osaa ja jaksaa. Mies kengitti hevosen, haki sillä puukuorman metsästä ja pilkkoi ne polttopuiksi sillä aikaa, kun vaimo piti kotilieden lämpimänä. Vaan mitä mies tekee nyt sillä aikaa, kun vaimo jatkaa tavanomaisia naistentöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää! Yksinkertainen ompelu onnistui minultakin armeijassa ja ihan ilman koulutusta.
Älä jaksa. Omelukone on? Et osaa? Voi voi, nyt tarvitaan osaavaa. Googlaa ompelijoita, he osaavat..
Älä steerraanu, kaikki ei vaan osaa kaikkea, parin minuutin hommasta ei voi syyttää työkiireitä.
Minä olen aina korjannut esim. työvaatteeni itse, ei siihen mitään naisia tarvita sohlaamaan.
-M33
Entäs sitten kun mies jättää ne renkaat autoon vaihtamatta, alkaisi varmaan kummallisesti kuulumaan "etkö nyt miehenä saa yksiä renkaita vaihdettua 'tana" :D
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa ap on väittänyt, ettei osaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää! Yksinkertainen ompelu onnistui minultakin armeijassa ja ihan ilman koulutusta.
No hyvin olen silti pärjännyt. Mies ompelee meillä :)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet osaavat korjata auton vaihelaatikon, eikö osaakin? Ei tulisi mieleenkään ottaa sellaista miestä, joka ei osaisi noita tavallisia miestentöitä.
Ap:n osaamattomuus ja avuttomuus ei ole tässä olennaista vaan se, mitä ns. miestentyötä ap:n mies teki ap:lle sillä aikaa, kun hänen olisi pitänyt ommella.
Perinteisen työnjaon perustana on se, että kumpikin puoliso tekee niitä töitä joita parhaiten osaa ja jaksaa. Mies kengitti hevosen, haki sillä puukuorman metsästä ja pilkkoi ne polttopuiksi sillä aikaa, kun vaimo piti kotilieden lämpimänä. Vaan mitä mies tekee nyt sillä aikaa, kun vaimo jatkaa tavanomaisia naistentöitä?
Kuuntelee vaimon nalkutusta ja valitusta kuinka paska mies on.
Vierailija kirjoitti:
Onhan pojillakin tekstiilikässä vähintään vuoden verran. Tyhmiäkö ne ovat jos ei siinä ajassa opi yhtä saumaa ompelemaan?
Taas on vakka kantensa valinnut.