Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kommentti "etkö sä nyt naisihmisenä osaa yhtä saumaa ommella"

Vierailija
07.04.2018 |

Kun en töiltäni ehtinyt ommella miehen takista ratkennutta saumaa. Kyllähän nyt kuulemma kaikki ajat osaavat ommella. Näin taas tänään...

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelisin suuresti, jos joku nainen ei olisi peruskoulun tekstiilityössä oppinut saumaa ompelemaan. Olen minäkin teknisessä työssä oppinut perusremppataidot ja pienet korjaukset teen itse. Ap taitaa olla uusavuton.

Ainakin täällä rättikässää yksi kurssi oli pakollinen myös pojille. Ompelivat hupparin, repun ja virkkasivat pannulapun. Esim mun tyttärellä oli tämä tasan yksi kurssi tekstiilityötä. Jo ala-asteella hän valitsi tekniset työt elikkä metallityö-ja puutyökursseja sekä elektroniikkaa ja remppakurssin. Eikä ollut ainoa tyttö näissä ryhmissä. Elääkö täällä porukat vielä keskiaikaa?

Juuri näin! Ihmettelisin suuresti, jos ei olisi koulussa oppinut saumaa ompelemaan. Minä olen näet oppinut ihan ilman oppituntejakin.

Vierailija
62/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet osaavat korjata auton vaihelaatikon, eikö osaakin? Ei tulisi mieleenkään ottaa sellaista miestä, joka ei osaisi noita tavallisia miestentöitä.

Ap:n osaamattomuus ja avuttomuus ei ole tässä olennaista vaan se, mitä ns. miestentyötä ap:n mies teki ap:lle sillä aikaa, kun hänen olisi pitänyt ommella.

Perinteisen työnjaon perustana on se, että kumpikin puoliso tekee niitä töitä joita parhaiten osaa ja jaksaa. Mies kengitti hevosen, haki sillä puukuorman metsästä ja pilkkoi ne polttopuiksi sillä aikaa, kun vaimo piti kotilieden lämpimänä. Vaan mitä mies tekee nyt sillä aikaa, kun vaimo jatkaa tavanomaisia naistentöitä?

Mies kiinnittää taulun seinälle, pudottaa lumet katolta, kytkee kotiteatterin piuhat, vaihtaa kohta kesärenkaat autoon, vaihtaa auton puhjenneen renkaan tien päällä, putsaa lattiakaivon jne.

Oletteko muuten koskaan nähneet naista vaihtamassa puhjennutta rengasta tien varrella? Yleensä se tapahtuu niin että nainen seisoo kädet puuskassa ja katsoo vierestä kun mies (joko naisen oma tai joku ystävällinen, paikalla auttamaan pysähtänyt) vaihtaa renkaan :D

En ole ikinä nähnyt ketään vaihtamassa puhjennutta rengasta. Meillä ei edes ole autossa vararengasta, vaan tilanteen sattuessa soitettaisiin apua paikalle.

Uusavuttomat ovat hyvä bisnes.

Tuleehan siinä ihmisille työtä. Vai teetkö sinä ihan kaiken itse, et osta mitään palvelua tai puolivalmista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten kun mies jättää ne renkaat autoon vaihtamatta, alkaisi varmaan kummallisesti kuulumaan "etkö nyt miehenä saa yksiä renkaita vaihdettua 'tana" :D

Nykyään ei vaihdeta renkaita itse paitsi tietenkin tällä palstalla,

Ainoastaan täysi uuvatti maksaa renkaidenvaihdosta minkä voi tehdä itse helposti puolessa tunnissa.

Väärin. Mun tuntipalkalla renkaidenvaihto tulis sen verran kalliiksi että  ulkoistamalla pääsen halvemmalla ja operaatiokin on paljon nopeampi.

Vierailija
64/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten kun mies jättää ne renkaat autoon vaihtamatta, alkaisi varmaan kummallisesti kuulumaan "etkö nyt miehenä saa yksiä renkaita vaihdettua 'tana" :D

Ainoastaan täysi uuvatti maksaa renkaidenvaihdosta minkä voi tehdä itse helposti puolessa tunnissa.

Väärin. Mun tuntipalkalla renkaidenvaihto tulis sen verran kalliiksi että  ulkoistamalla pääsen halvemmalla ja operaatiokin on paljon nopeampi.

Laskuttaisitko itseäsi renkaanvaihdosta vai miksi se tulee halvemmaksi?

Vierailija
65/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, sen renkaanvaihdon voi  ulkoistaa. 25 euroa ei ole iso hinta ja taatusti renkaat kiristetään kunnolla. Ei  tuohonkaan voi enää vedota.

Niin, tai sitten kinuaa sukulaismiehiä tekemään kuten vahvoilla miehiä kaipaamattomilla sinkkunaisilla näyttää olevan tapana kaikissa autoasioissa :D

Täytyy myöntää, että olen yleensä pyytänyt veljeäni vaihtamaan renkaat ja tehnyt sitten vastapalveluksena jotain muuta, esimerkiksi vahtinut lapsia että veli vaimoineen pääsee viettämään aikaa kahdestaan. Osaan toki vaihtaa renkaat itse, ei se siitä ole kiinni, mutta veljellä on paremmat olosuhteet, kunnollinen hallitunkki ja sen verran enemmän fyysistä voimaa että hän jaksaa nostaa minulle liian painavat renkaat.

Vierailija
66/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Renkaat vaihtaa itse köyhä ihminen jolla vanha peltilehmä.

Täytyy olla iso raha jos säästää 25 euroa.

Vierailija
67/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet osaavat korjata auton vaihelaatikon, eikö osaakin? Ei tulisi mieleenkään ottaa sellaista miestä, joka ei osaisi noita tavallisia miestentöitä.

Ap:n osaamattomuus ja avuttomuus ei ole tässä olennaista vaan se, mitä ns. miestentyötä ap:n mies teki ap:lle sillä aikaa, kun hänen olisi pitänyt ommella.

Perinteisen työnjaon perustana on se, että kumpikin puoliso tekee niitä töitä joita parhaiten osaa ja jaksaa. Mies kengitti hevosen, haki sillä puukuorman metsästä ja pilkkoi ne polttopuiksi sillä aikaa, kun vaimo piti kotilieden lämpimänä. Vaan mitä mies tekee nyt sillä aikaa, kun vaimo jatkaa tavanomaisia naistentöitä?

Mies kiinnittää taulun seinälle, pudottaa lumet katolta, kytkee kotiteatterin piuhat, vaihtaa kohta kesärenkaat autoon, vaihtaa auton puhjenneen renkaan tien päällä, putsaa lattiakaivon jne.

Oletteko muuten koskaan nähneet naista vaihtamassa puhjennutta rengasta tien varrella? Yleensä se tapahtuu niin että nainen seisoo kädet puuskassa ja katsoo vierestä kun mies (joko naisen oma tai joku ystävällinen, paikalla auttamaan pysähtänyt) vaihtaa renkaan :D

En ole ikinä nähnyt ketään vaihtamassa puhjennutta rengasta. Meillä ei edes ole autossa vararengasta, vaan tilanteen sattuessa soitettaisiin apua paikalle.

Tuleehan siinä ihmisille työtä. Vai teetkö sinä ihan kaiken itse, et osta mitään palvelua tai puolivalmista?

Kyse ei ole uusavuttomuudesta vaan siitä haluaako kyseistä hommaa itse tehdä.

En halua vaihtaa renkaita enkä ommella.

Eikä mieskään.

Mutta kun ei mene rahaa tupakkaan eikä alkoholiin.

Vierailija
68/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on renkaat myös rengashotellissa.

Aika monella ei ole ompelukonetta.

Jotain saumaa varten on turha.

Vierailija
69/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelisin suuresti, jos joku nainen ei olisi peruskoulun tekstiilityössä oppinut saumaa ompelemaan. Olen minäkin teknisessä työssä oppinut perusremppataidot ja pienet korjaukset teen itse. Ap taitaa olla uusavuton.

No niin olen sitten minäkin. En osaa ommella yhtään ja ikää on 48 v.

Uusavuton 42v ilmoittautuu tässä jarruremontin tekemisen lomassa

Vierailija
70/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, sen renkaanvaihdon voi  ulkoistaa. 25 euroa ei ole iso hinta ja taatusti renkaat kiristetään kunnolla. Ei  tuohonkaan voi enää vedota.

Ei kuule mitenkään taatusti, siellä on kaikenlaista hutiloijaa rengasliikkeissäkin töissä.

Vierailija
71/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti kuitenkin  on se ettei mies voi olettaa että vaimo (sukupuolensa perusteella) korjaa hänen vaatteensa.Ei enää olla 1950-luvulla jolloin mies oli elättäjä ja nainen kotiäiti jonka velvollisuus tuollainen oli. Noita velvollisuuksia ei enää ole naisella joka tuo rahaa kotiin. Mies ommelkoon ihan itse peruskoulussa oppimillaan taidoilla.

Jännästi silti miehellä on sukupuolisia velvoitteita erinäisissä naisille epämiellyttävissä asioissa, kuten esim. pariutumisessa ne aloitteet :D

Vierailija
72/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Renkaat vaihtaa itse köyhä ihminen jolla vanha peltilehmä.

Täytyy olla iso raha jos säästää 25 euroa.

Harvassa paikassa tuo noin halvalla irtoaa. Mielestäni kuitenkin on paljon vaivattomampaa vaihtaa ne itse kuin varailla aikaa, toimittaa auto ja renkaat koko yritykseen , odotella työn valmistumista ja sitten roudata ne toise5 renkaat kotiin varastoon.

Vierailija
73/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takin ratkenneen sauman ompeleminen vertautuu siihen, että nainen pyytäisi miestä kiinnittämään hyllyn seinään. Monoa perseelle, jos ei sauman ompelu tai yhden rei'än seinään poraaminen ja hyllyn kiinnittäminen onnistu!

Riippuu ihan siitä mistä se on revennyt. Minä just purin mieheni takin osiin, että sain siististi ommeltua revenneen sauman. Toki oisin voinut ommella sen myös huonosti siitä päältä, mutta sitten se olis näkynyt ja vuori olisi ollut kiinni samassa saumassa. Piti irrottaa vuori ja päälikangas toisistaan ja veroketju toiselta puolelta irti myös ja kasata takki uusiksi.

T. Ammattiompelija

Miten on, luuletko että hyllyn kiinnittäminen seinälle on aina helppoa ja tehdään samalla tavalla riippumatta esim. siitä, mitä materiaalia seinä on?

Nyt keski-ikäisenä olen ymmärtänyt ettei hyllyjä seinään kiinni. Tuhoaa seinät.

Vaan vähemmän roinaa ja siisti koti.

Tavarat piiloon.

Ei hyllyjä.

Ihan karmea seinä naapurilla, reikiä täynnä.

Vierailija
74/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nämä ikinä. Ne omistavat lehmän, jotka lypsävät itse ja kirnuavat voinsa ja kypsentää juustonsa, jauhavat oman pellon jyvistä jauhot ja leipovat leipänsä.

Oikeasti nämä on isäni kaltaisia tyyppejä jotka päättävät mitkä palvelut on turhakkeita ja mitkä hyödyllisiä. Esim. Hän kyllä ostaa klapinsa pilkottuna pihaansa ja auto viedään korjaamoon, mutta kun itse mieheni kanssa harkittiin siivoojaa kerran pariin viikkoon pahimpien supistelujeni ajaksi ainakin niin oltiin kuulemma niin hienostelijoita että...

Ihmiset ostavat palveluja, se tukee suomen taloutta. Voithan ostaa kaupasta hiusvärin ja värjätä itse tai mennä parturiin. Voit vaihtaa itse autonrenkaan tai maksaa siitä että toinen tekee sen... ihan pirun sama niin kauan kun lomppakosi nuo ostot kestää. Ja kenenkään ei pitäisi olla niin yksinkertainen että menee tuomitsemaan toiset palvelut turhina ja toiset ei.

Vierailija
75/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne jossa naisen polkupyörästä on kumi puhki niin kyllä sen korjaa yleensä poikaystävä.

Vierailija
76/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä naisihmisenä en suostu tekemään ompelutöitä, koneenkin lahjoitin pois. Irronneen napin kyllä

ompelen paikoilleen ja pieniä saumojen ratkeamia mutta lahkeitten lyhennykset saa tehdä ammatti-

ompelija. Mies sujuvasti pienet korjausompelut tekee itse.

Vierailija
77/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuule mitenkään taatusti, siellä on kaikenlaista hutiloijaa rengasliikkeissäkin töissä.

Hyvin sujua ainakin Tampereella ja katson monesti, kun vaihtavat renkaat. Näppärää ja ammattitaitoista.

Vierailija
78/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti kuitenkin  on se ettei mies voi olettaa että vaimo (sukupuolensa perusteella) korjaa hänen vaatteensa.Ei enää olla 1950-luvulla jolloin mies oli elättäjä ja nainen kotiäiti jonka velvollisuus tuollainen oli. Noita velvollisuuksia ei enää ole naisella joka tuo rahaa kotiin. Mies ommelkoon ihan itse peruskoulussa oppimillaan taidoilla.

Jännästi silti miehellä on sukupuolisia velvoitteita erinäisissä naisille epämiellyttävissä asioissa, kuten esim. pariutumisessa ne aloitteet :D

Eiköhän ne aloitteet tee se, joka haluaa kiihkeämmin pariutua. Ei mun miehelle ainakaan aloitteiden tekeminen mikään ongelma ollut. Miksi se tuntuu sinusta niin ylivoimaisen kauhistuttavalta?

Vierailija
79/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan varmaan outoja, kun jos vaatteet hajoaa niin ostetaan uudet.

Meillä vaatteet hajoaa ihan silloin, kun ne on jo melko käytettyjä js on jo ok päivittää niitä.

Vierailija
80/126 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, moni tienaa niin paljon enemmän ettei heidän tarvitse turata puolta tuntia renkaiden vaihdossa vaan voivat käyttää ajan johonkin tuottavampaan. Tiesitkö etteivät monet edes säilytä renkaita kotonaan.

Maailma muuttuu, kaikki eivät pysy mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan