Miehen kommentti "etkö sä nyt naisihmisenä osaa yhtä saumaa ommella"
Kun en töiltäni ehtinyt ommella miehen takista ratkennutta saumaa. Kyllähän nyt kuulemma kaikki ajat osaavat ommella. Näin taas tänään...
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä olen sun miehesi kanssa samoilla linjoilla. Sen verran jokaisen naisen on osattava ommella ja annettava aikaansa.
Jokaisen naisen ja miehen on osattava ommella. Se on ihan perusasia.
Olen iloinen siitä että nykyään kaikilla on koulussa samat käsityöt, eikä enää jaotella sukupuolen mukaan.
Joo, valinnainenhan se käsityön tyyppi oli ennenkin, mutta käytännössä meni sukupuolen mukaan.
Itse valitsin teknisen käsityön, mikä aiheutti suurta ihmetystä. Vielä nykyäänkin sitä ihmetellään miten nainen voi osata käyttää poraa tai vasaraa. Ihan perusjuttuja nekin ovat ja mielestäni jokaisen pitäisi osata nekin.
AP:n tilanteessa miehen olisi itse pitänyt korjata saumansa. Varsinkin kun AP on ollut kiireinen tienatessaan perheelleen elantoa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä olen sun miehesi kanssa samoilla linjoilla. Sen verran jokaisen naisen on osattava ommella ja annettava aikaansa.
Oletpa aika vanhanaikainen. Kannattanetko vielä myös sellaista ajatusta, että naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä? Voin uskoa sinusta tuonkin. Vuosi on kylläkin jo 2018. Tsekkaapa vähän kalenteria. Ei ole olemassakaan mitään "miesten ja naisten töitä".
Joku ompelee ja vaihtaa renkaat itse mutta sitten kyllä kaupasta lähtee mukaan olutta ja tupakkaa, se vasta järjetöntä onkin.
Jos tykkää kökkiä likaisten renkaiden kanssa niin se on mulle Ok mutta minä en tykkää.
Vielä kun harkitaan rengashotellia niin ei voi helpompaa olla.
Ovat muuten täynnä ihmisten renkaita ja isoja halleja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten kun mies jättää ne renkaat autoon vaihtamatta, alkaisi varmaan kummallisesti kuulumaan "etkö nyt miehenä saa yksiä renkaita vaihdettua 'tana" :D
Kuule, sen renkaanvaihdon voi ulkoistaa. 25 euroa ei ole iso hinta ja taatusti renkaat kiristetään kunnolla. Ei tuohonkaan voi enää vedota.
Ei kuule mitenkään taatusti, siellä on kaikenlaista hutiloijaa rengasliikkeissäkin töissä.
Hyvin sujua ainakin Tampereella ja katson monesti, kun vaihtavat renkaat. Näppärää ja ammattitaitoista.
Sesonkiaikoina rengasliikkeeseen pääsee kiireapulaiseksi ihan kuka tahansa jolla vain työkalut jotenkin kädessä pysyy. Totta kai se näyttää ammattitaitoiselta kun työkalut sun muut on viimeisen päälle, mutta moni kakku päältä kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin suuresti, jos joku nainen ei olisi peruskoulun tekstiilityössä oppinut saumaa ompelemaan. Olen minäkin teknisessä työssä oppinut perusremppataidot ja pienet korjaukset teen itse. Ap taitaa olla uusavuton.
No niin olen sitten minäkin. En osaa ommella yhtään ja ikää on 48 v.
Säälittävää! Yksinkertainen ompelu onnistui minultakin armeijassa ja ihan ilman koulutusta.
Jos se kerta on niin helppoa, niin miksi mies ei ompele saumaa itse?
Vierailija kirjoitti:
Joku ompelee ja vaihtaa renkaat itse mutta sitten kyllä kaupasta lähtee mukaan olutta ja tupakkaa, se vasta järjetöntä onkin.
Jos tykkää kökkiä likaisten renkaiden kanssa niin se on mulle Ok mutta minä en tykkää.
Vielä kun harkitaan rengashotellia niin ei voi helpompaa olla.
Ovat muuten täynnä ihmisten renkaita ja isoja halleja ovat.
Miten ne oluet ja tupakat nyt tähän liittyy? Vai ehdotatko että oluet pitäisi panna itse ja viljellä tupakat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa aika vanhanaikainen. Kannattanetko vielä myös sellaista ajatusta, että naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä? Voin uskoa sinusta tuonkin. Vuosi on kylläkin jo 2018. Tsekkaapa vähän kalenteria. Ei ole olemassakaan mitään "miesten ja naisten töitä".
On sitten miesten ja naisten velvollisuudet ja joka muuta väittää niin valehtelee. Yleensä nainen näitä väittäessään ettei ole sukupuolirooleja ja sitten parisuhdetta halutessaan raflassa räpsyttelee sivussa silmiään miehille kankkua tuolista nostamatta koska miehenhän se aloite kuuluu tehdä.
Tyhmä kommentti mieheltä, mutta naiset osaavat ihan saman tempun toisin päin ja kuvittelevat, että jokaisen miehen pitäisi osata jokainen miesten hommaksi kuviteltu asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten kun mies jättää ne renkaat autoon vaihtamatta, alkaisi varmaan kummallisesti kuulumaan "etkö nyt miehenä saa yksiä renkaita vaihdettua 'tana" :D
Nykyään ei vaihdeta renkaita itse paitsi tietenkin tällä palstalla,
Ainoastaan täysi uuvatti maksaa renkaidenvaihdosta minkä voi tehdä itse helposti puolessa tunnissa.
No, moni tienaa niin paljon enemmän ettei heidän tarvitse turata puolta tuntia renkaiden vaihdossa vaan voivat käyttää ajan johonkin tuottavampaan. Tiesitkö etteivät monet edes säilytä renkaita kotonaan.
Maailma muuttuu, kaikki eivät pysy mukana.
Samat henkilöt tienaavat niin paljon etteivät viitsi turata puolta tuntia ruuanlaittoon vaan hakevat heseltä aterian.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne jossa naisen polkupyörästä on kumi puhki niin kyllä sen korjaa yleensä poikaystävä.
Ja kun naisen salapanijalla menee kumi puhki niin nekin jäjet korjaa poikaystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet osaavat korjata auton vaihelaatikon, eikö osaakin? Ei tulisi mieleenkään ottaa sellaista miestä, joka ei osaisi noita tavallisia miestentöitä.
Ap:n osaamattomuus ja avuttomuus ei ole tässä olennaista vaan se, mitä ns. miestentyötä ap:n mies teki ap:lle sillä aikaa, kun hänen olisi pitänyt ommella.
Perinteisen työnjaon perustana on se, että kumpikin puoliso tekee niitä töitä joita parhaiten osaa ja jaksaa. Mies kengitti hevosen, haki sillä puukuorman metsästä ja pilkkoi ne polttopuiksi sillä aikaa, kun vaimo piti kotilieden lämpimänä. Vaan mitä mies tekee nyt sillä aikaa, kun vaimo jatkaa tavanomaisia naistentöitä?
Mies kiinnittää taulun seinälle, pudottaa lumet katolta, kytkee kotiteatterin piuhat, vaihtaa kohta kesärenkaat autoon, vaihtaa auton puhjenneen renkaan tien päällä, putsaa lattiakaivon jne.
Oletteko muuten koskaan nähneet naista vaihtamassa puhjennutta rengasta tien varrella? Yleensä se tapahtuu niin että nainen seisoo kädet puuskassa ja katsoo vierestä kun mies (joko naisen oma tai joku ystävällinen, paikalla auttamaan pysähtänyt) vaihtaa renkaan :D
Jaah. Meillä mies ei ole kiinnittänyt yhtäkään hyllyä tai taulua vaan ihan itse olen ne naputellut, lumet pudottaa kerrostalon katolta huoltomies, kotiteatteria ei ole ja kumpikin osaa kytkeä telkkarin yms.piuhat, autonrengasta mies ei osaa vaihtaa, lattiakaivojen putsaus on minun hommaani kun mies ei saa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet osaavat korjata auton vaihelaatikon, eikö osaakin? Ei tulisi mieleenkään ottaa sellaista miestä, joka ei osaisi noita tavallisia miestentöitä.
Ap:n osaamattomuus ja avuttomuus ei ole tässä olennaista vaan se, mitä ns. miestentyötä ap:n mies teki ap:lle sillä aikaa, kun hänen olisi pitänyt ommella.
Perinteisen työnjaon perustana on se, että kumpikin puoliso tekee niitä töitä joita parhaiten osaa ja jaksaa. Mies kengitti hevosen, haki sillä puukuorman metsästä ja pilkkoi ne polttopuiksi sillä aikaa, kun vaimo piti kotilieden lämpimänä. Vaan mitä mies tekee nyt sillä aikaa, kun vaimo jatkaa tavanomaisia naistentöitä?
Mies kiinnittää taulun seinälle, pudottaa lumet katolta, kytkee kotiteatterin piuhat, vaihtaa kohta kesärenkaat autoon, vaihtaa auton puhjenneen renkaan tien päällä, putsaa lattiakaivon jne.
Oletteko muuten koskaan nähneet naista vaihtamassa puhjennutta rengasta tien varrella? Yleensä se tapahtuu niin että nainen seisoo kädet puuskassa ja katsoo vierestä kun mies (joko naisen oma tai joku ystävällinen, paikalla auttamaan pysähtänyt) vaihtaa renkaan :D
Jaah. Meillä mies ei ole kiinnittänyt yhtäkään hyllyä tai taulua vaan ihan itse olen ne naputellut, lumet pudottaa kerrostalon katolta huoltomies, kotiteatteria ei ole ja kumpikin osaa kytkeä telkkarin yms.piuhat, autonrengasta mies ei osaa vaihtaa, lattiakaivojen putsaus on minun hommaani kun mies ei saa aikaiseksi.
Onko sukunimenne kenties Turhapuro?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet vielä tuollaisen miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin suuresti, jos joku nainen ei olisi peruskoulun tekstiilityössä oppinut saumaa ompelemaan. Olen minäkin teknisessä työssä oppinut perusremppataidot ja pienet korjaukset teen itse. Ap taitaa olla uusavuton.
No niin olen sitten minäkin. En osaa ommella yhtään ja ikää on 48 v.
Säälittävää! Yksinkertainen ompelu onnistui minultakin armeijassa ja ihan ilman koulutusta.
Jos se kerta on niin helppoa, niin miksi mies ei ompele saumaa itse?
Vastaan omalta kohdaltani: samasta syystä kuin vaimoni ei huolla polkupyöräänsä itse, vaan minä teen sen. Eli olemme jakaneet tehtäviä niin, että vaimo tekee mm. ompelutyöt ja minä teen mm. pyörien huoltotyöt.
Osaisin tietysti ommella itsekin, mutta jälki olisi huonompaa ja siinä kestäisi kauemmin. Vaimon huoltotaidoista minulla ei ole tietoa. Ennen kuin aloimme seurustella vaimo huollatti pyöränsä isällään.
Me ollaan nelikymppinen pari ja mies ei ole koskaan eläessään vaihtanut renkaita, minä vaihdoin n. kolmikymppiseksi asti itse, sen jälkeen olen maksanut sen. n. 25 euroa siitä että muut vaihtaa.
Ja mikä naurettava juttu tuo lattiakaivon putsaus oli? Miksi nainen ei sitä tekisi?
Kaikki taulut olen itse laittanut, mies ei niin tuollaisesta välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sukunimenne kenties Turhapuro?
Hehheh. Ei taida saamattomuus olla sukupuolisidonnaista. Ihan tavallisia nuoria aikuisia ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole jo antanut monoa noin saamattomalle ja uusavuttomalle vätykselle?
Mitkä ihmeen "pyörän huoltotyöt"? Meillä alakouluikäisetkin hoitaa pyöränsä itse, pumppaavat ja paikkaavat kumit, tarkistavat ketjut yms. En ole ikinä edes tullut ajatelleeksi että noin yksinkertaisen laitteen huollossa olisi jotain mitä ei kuka tahansa osaisi tehdä.
Kyllä minun mieheni hoitaa tällaiset korjaukset ihan itse. Langan ja sopivan neulan löytämiseen hän voi tosin tarvita apua.
Kiristävätkö alumiinivanteet pulttipyssyllä vai asianmukaisesti momenttiavaimella?