Miehen kommentti "etkö sä nyt naisihmisenä osaa yhtä saumaa ommella"
Kun en töiltäni ehtinyt ommella miehen takista ratkennutta saumaa. Kyllähän nyt kuulemma kaikki ajat osaavat ommella. Näin taas tänään...
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten kun mies jättää ne renkaat autoon vaihtamatta, alkaisi varmaan kummallisesti kuulumaan "etkö nyt miehenä saa yksiä renkaita vaihdettua 'tana" :D
Nykyään ei vaihdeta renkaita itse paitsi tietenkin tällä palstalla,
Ainoastaan täysi uuvatti maksaa renkaidenvaihdosta minkä voi tehdä itse helposti puolessa tunnissa.
Ei pidä paikkansa. Renkaat vaihtaa itse köyhä ihminen jolla vanha peltilehmä.
Täytyy olla iso raha jos säästää 25 euroa.Harvassa paikassa tuo noin halvalla irtoaa. Mielestäni kuitenkin on paljon vaivattomampaa vaihtaa ne itse kuin varailla aikaa, toimittaa auto ja renkaat koko yritykseen , odotella työn valmistumista ja sitten roudata ne toise5 renkaat kotiin varastoon.
Kätevästi onnistuu renkaanvaihto huollon yhteydessä, renkaat jäävät sinne säilöön.Sä ajattelet turhan monimutkaisesti. En mä ainakaan jää odottelemaan, jätän auton huollon pihaan, meen töihin ja haen auton kun auto on valmis.
Kyllä minun tutuissani osa miehistä ja naisista vaihtaa renkaat itse, osa vie liikkeeseen. Ei ole eroja sukupuolten välillä tässä. Likakaivoja tyhjentelee varmaan enemmän naiset, naiset muutenkin siivoavat enemmän. Joku taulun ripustus tai hyllyjen kiinnitys on helpompaa ja nopeampaa kuin saumojen ompelu.
Muutenkin näissä keskusteluissa joillakin miehillä on tarve määritellä helpot ja kivat jutut miesten töiksi. Kuten vaikka ruohonleikkuu, joka ei ole edes työtä, vaan mukavaa ulkoilua. Ja sitten sillä varjolla pitäisi saada välttyä oikeilta kotitöiltä.
Näiden sovinistien kanssa kannattaa ehdottomasti vaihtaa päikseen miesten ja naisten työt. Saatte naiset helpommat ja mukavammat hommat, plus aikaa menee paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Nää ketjut on parhautta! Aina muutama nainen pätemässä, kuinka ovat itse ripustaneet taulun seinälle, ylpeänä saavutuksestaan kuin kaksivuotias, joka on itse käynyt potalla :)
Ei se mitään ylpeilyä tai pätemistä ole vaan toteamuksia, koska muutenhan miesten ilmoituksia samoista asioista pitäisi myös käsitellä kaksivuotiaan pottareissun aiheuttamana pätemisenä. Kirjoituksestasi huomaa ettet sinä arvosta naisia vaan pidät ns. miesten taitoja omaavia naisia lapsellisina eli oikeasti pallisi pienenivät kun et voi noillakaan jutuilla sukupuoltasi korostaa. Sinä varmaan odotat kehuja kuin potalla käyvä kaksivuotias jo sillä perusteella että viet roskat kerran vuodessa.Jep. Jospa kuitenkin tajuaisit että naisetkin tekevät noita hommia ja jopa miehiä useammin. Susta ei tee yhtään enempää miestä se että sinä ilkut naisia jotka osaavat samat hommat kuin miehet. Päinvastoin näytit juuri oman henkisen pienuutesi ja epävarmuutesi omasta miehisyydestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten kun mies jättää ne renkaat autoon vaihtamatta, alkaisi varmaan kummallisesti kuulumaan "etkö nyt miehenä saa yksiä renkaita vaihdettua 'tana" :D
Kuule, sen renkaanvaihdon voi ulkoistaa. 25 euroa ei ole iso hinta ja taatusti renkaat kiristetään kunnolla. Ei tuohonkaan voi enää vedota.
Maksat 25€ siitä että joku rengasliikkeen Pena sanoo että hän osaa kiristää ne "kunnolla"?
Minä olen aina vaihtanut renkaani itse ja kertaakaan ei ole rengas matkasta pudonnut, vaikka ei olekaan ollut liikkeessä kiristettävänä "kunnolla". Kerran oli juuri ostamassani autossa liikkeessä vaihdetut renkaat ja oli totisesti kunnolla kiristetty kun oli pultit niin helvetin piukassa ettei meinannut millään aueta.
Kyllä maksan koska mulla on siihen varaa ja käytän aikani mieluummin tuottavammin kuin renkaiden vaihtoon jossain tee se itse-hallissa tai räntäsateessa pihalla. Auton oma tunkkihan on vain hätätilanteita varten. Renkaanvaihtofirmat ovat vastuussa siitä etteivät renkaat irtoa kesken matkan joten tottakai ne kiristetään niin etteivät irtoa.
Niitä pultteja ei kuulu kiristää munia myöten niin ettei niitä saa esimerkiksi rengasrikon sattuessa millään helvetilläkään irti maantien varressa. Siinä sitä vasta aikaa kuluu kun odotellaan jotain maantiepalvelua tuomaan järeämpiä työkaluja että saadaan pultit auki.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin suuresti, jos joku nainen ei olisi peruskoulun tekstiilityössä oppinut saumaa ompelemaan. Olen minäkin teknisessä työssä oppinut perusremppataidot ja pienet korjaukset teen itse. Ap taitaa olla uusavuton.
Minä ainakin olen ollut tekstiilitöissä vain puoli vuotta, sen saman ajan olivat kaikki pojatkin sitten seuraavaksi. Tosin muistelen että heidän jaksollaan käytettiin vaikkapa sitä ompelukonetta, meillä tytöillä vain kudottiin patalappua sen ensimmäisen jakson ajan. Minullakin on akkupora ja saha ja vasara ja nauloja koko rahalla, mutta ei ole koskaan ollut ompelukonetta.
Mutta miten tämä aloitus tuntuu taas uusinnalta?
t. 48v
Kyllä maksan koska mulla on siihen varaa ja käytän aikani mieluummin tuottavammin kuin renkaiden vaihtoon jossain tee se itse-hallissa tai räntäsateessa pihalla. Auton oma tunkkihan on vain hätätilanteita varten. Renkaanvaihtofirmat ovat vastuussa siitä etteivät renkaat irtoa kesken matkan joten tottakai ne kiristetään niin etteivät irtoa.