Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Alpa-neuleista?

Vierailija
07.04.2018 |

Onko kokemuksia alpa.fi-sivujen neuleista? Kauniita malleja, vähän hintavia. Onko hyvälaatuisia ja kannattaako ostaa?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Alpan Rain-neuletakki, jonka tilasin viime keväänä. Kyllähän se vähän kutittaa, mutta käyttäisin sitä muutenkin enimmäkseen pitkähihaisen paidan kanssa, joten ei ole minulle ongelma. Tämä on ensimmäinen Alpa-neuleeni, ja laatu vaikuttaa hyvältä. Ei ole nyppyyntynyt tai mitään. Luulen, että malleissa on myös eroa: tämä Rain on aika kestävän oloista ja ei niin ohutta/pehmeää villaa. Luulen siis, että ohuemmat ja pehmeämmät ovat herkempiä lamgannousuille ja kulumiselle, kuten villatuotteissa yleensäkin.

Jos kaipaa vähän pidempää laadukasta perusvillatakkia, joka sopii monenlaiseen käyttöön (niin vapaa-aikaan kuin toimistollekin), niin tätä Rain-neuletta voin kyllä ainakin suositella.

Vierailija
42/48 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota kutittamista, josta kaikki puhuu.

Olen joskus ajat sitten neulonut itselleni alpakanvillasta villapaidan, ja muistini mukaan se oli pehmeä ja ihana, eikä kutittanut yhtään. Mikä juttu tää voi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttuni on allerginen alpakan villalle eikä voi käyttää yhtään siitä tehtyjä tuotteita. Varmaan ihmisten ihon sietokyky vaihtelee muutenkin ja siksi joillain ei kutita yhtään, toisilla enemmän tai vähemmän.

Vierailija
44/48 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota kutittamista, josta kaikki puhuu.

Olen joskus ajat sitten neulonut itselleni alpakanvillasta villapaidan, ja muistini mukaan se oli pehmeä ja ihana, eikä kutittanut yhtään. Mikä juttu tää voi olla?

Se on villa-allergiajuttu. Ollaan kosketusallergisia lampaanvillan lanoliinille, jota alpakanvillassa ei ole. Me villa-allergikot tupataan kuitenkin olemaan niin herkkänahkaisia, kirjaimellisesti, että myös lanoliiniton alpakanvilla voi kutittaa ihoa vasten. Minulla niin on käynyt Alpan Fold-pipon ja Drizzle-neuletakin kohdalla, jonka kävin sovittamassa Helsingin keskustan Sokoksella ja ostin 3+1-päiviltä saadulla "kaikki normaalihintainen naistenmuoti -25%" kupongilla. Vähiin on jäänyt näiden käyttö, mutta tänä syksynä tilasin heiltä tämmöisen 100% baby alpaca-huivin. Ohut, pinta harjattu, kutitti ensikäytöllä vähemmän kuin edellä mainitsemani ja nyt n. 3 käyttökerran jälkeen ei juuri ollenkaan. Ohuuteensa nähden myös todella lämmin, kun täällä viikon sisään on hieman ollut viimaa ja lumentuloa!

https://alpa.fi/tuote/kaulahuivi-yonsininen-30-x-200-cm/

Vierailija
45/48 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpan tuotteita jo monta ja eivät kutita. Laadukkaita juu, paitsi mitoiltaan. Yhden värinen kooltaan tosi iso ja toinen väri samasta neuleesta, samasta koosta tosi iso. Kun asiasta kysyy, niin vastaus on, että luonnonmateriaalit vaihtelevat ja langat erilaisia. HmmKoko M on siis joko hirmu suuri luonnonvaaleana ja taas liian pieni mustana. Jos ehdit tuotteen pestä, niin turha kysyä heiltä mitään. Asiakas on joko venyttänyt tai kutistanut vaatteen. 

Enää en tilaa sieltä mitään! Eivät vastaa tuotteidensa laadusta kuten näin kalliiden kohdalla pitäisi.

Vierailija
46/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en enää osta ikinä Alpalta neuletta. 

Tilasin Pearl-neuleen 2nd hand neuleena Alpan verkkokaupasta, 1lk tuotteena eli "uudenveroisena". Neule oli L-kokoa, mutta silti helmasta liian lyhyt eikä laskeutunut nätisti ja kaula-aukko oli liian ahdas. Paita jäi kuitenkin muiden kiireiden vuoksi palauttamatta. Reilu kuukausi tilauksesta Alpalta tuli sähköpostilla palautepyyntö kaavakkeena. Arvostelin neuleen rehellisesti kuten edellä ja Alpan asiakaspalvelusta tuli lisätietopyyntö. Viestittelyssä kävi ilmi, että paita oli kutistunut helmastaan. Alpa siis myy uudenveroisena käytettyjä ja viallisia tuotteita. He myös kieltäytyivät julkaisemasta palautettani, vastasivat että "2nd Hand-tuotteet ovat yksittäiskappaleita ja poistuvat verkosta, kun tuote myydään. Tällöin sekä tuote että arvostelu poistuvat automaattisesti verkosta." Minä en siis halunnut antaa palautetta vaan he itse pyysivät sitä ja sitten eivät suostu julkaisemaan annettua palautetta. 

North Outdoorin tuotteet ovat paljon laadukkaampia, Alpan neuleet ovat harvaa kudosta joka helposti venyy käytössä, kutistuu pesussa, kuluu puhki ja tulee helposti langannousuja. Lisäksi asiakas"palvelu" on suorastaan surkuhupaisaa. 

Facebookin Alpan sisäpiiriryhmässäkään ei siedetä mitään kritiikkiä, kaikki negatiivinen palaute poistetaan. 

Ja varmaan tähänkin viestiin joku Alpalainen tulee hehkuttamaan miten Alpassa ei ole mitään vikaa. 😄

Vierailija
47/48 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni Alpan neulemekko ja paksumpi villapaita kuviolla. Äidilleni olen ostanut lahjaksi ohuen neuletakin. Etenkin neulemekko kutisi aluksi, mutta ajan kanssa siitä tuli pehmeämpi. Erittäin laadukkaita ja lämpimiä vaatteita. Äitini käyttää neuletakkia talvella kävelyillä, lämmittää hyvin, mutta vie vaan vähän tilaa takin alla! 

Mulla oli vähän outo ongelma Alpakanvillan kanssa, kun hiki alkoi haisemaan siinä ihan kissanpissalta :D Noh keksin ylipäätään liikahikoiluun ratkaisun, ja nyt ei ole enää valittamista 

Vierailija
48/48 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en enää osta ikinä Alpalta neuletta. 

Tilasin Pearl-neuleen 2nd hand neuleena Alpan verkkokaupasta, 1lk tuotteena eli "uudenveroisena". Neule oli L-kokoa, mutta silti helmasta liian lyhyt eikä laskeutunut nätisti ja kaula-aukko oli liian ahdas. Paita jäi kuitenkin muiden kiireiden vuoksi palauttamatta. Reilu kuukausi tilauksesta Alpalta tuli sähköpostilla palautepyyntö kaavakkeena. Arvostelin neuleen rehellisesti kuten edellä ja Alpan asiakaspalvelusta tuli lisätietopyyntö. Viestittelyssä kävi ilmi, että paita oli kutistunut helmastaan. Alpa siis myy uudenveroisena käytettyjä ja viallisia tuotteita. He myös kieltäytyivät julkaisemasta palautettani, vastasivat että "2nd Hand-tuotteet ovat yksittäiskappaleita ja poistuvat verkosta, kun tuote myydään. Tällöin sekä tuote että arvostelu poistuvat automaattisesti verkosta." Minä en siis halunnut antaa palautetta vaan he itse pyysivät sitä ja sitten 

Ostit siis 2nd Handina tuotteen ja syytät firmaa käytettyjen tuotteiden myynnistä?

Itse olen ostanut second handina alpan tuotteita myös ja vaikka itsellä on kaikki toiminut mutkitta, en ole jaksanut enää antaa seconhand tuotteista arviota. Kun ostaa secondhand tuotteen, niin se tuote ei enää ole saatavilla verkkokaupassa, eikä arvostelu näkyisi kenellekään, vaikka se olisi julkaistu.

Kävin katsomassa ja verkkokaupassa on kyllä julkisena myös kriittiset palautteet. esim. https://alpa.fi/tuote/drizzle-neuletakki-luumu/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme