Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako isä lähteä alle vuoden vanhan vauvan kanssa esim. viikonlopuksi jonnekin ilman vauvan äitiä?

Vierailija
06.04.2018 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta kai saa. Miksi ei?

Siksi että vauva ei noin pienenä vielä kestä eroa vanhemmastaan. Ap.

No mikä se isä on ellei lapsen vanhempi? 

Kyseenalaistatko myös sen, että saako äiti lähteä vauvan kanssa viikonloppumatkalle? 

Johan kirjoitin tuolla aiemmin jo, että mielestäni kumpikaan vanhempi ei saa erottaa alle vuoden ikäistä viikonlopuksi toisesta vanhemmastaan, sama koskee sekä isää että äitiä. Joku sairaalaan joutuminen on tietenkin sitten eri asia, pakkotilanne, jota ei toivo kenenkään kohdalle. Ap.

Entäs työmatkat? Moni joutuu viikonkin matkalle, eikä syyksi pousjääntiin kyllä käy että kotona on hyvässä hoidossa oleva lapsi.

Vierailija
22/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa relevantti kysymys on oikeastaan imetys. Imetettävää vauvaa en turhan päiten erottaisi äidistä, mutta muuten tietenkin voi. 

Lapsiperhearki muuttuu kyllä aika vankilaksi, jos perheen on oltava joka yö yhdessä. Jos vauva ei voi olla erossa kummastakaan vanhemmasta hetkeäkään, ei toinen vanhempi voi lähteä edes työmatkalle, vaikka lapsi on toinsen vanhemman kanssa kotihoidossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan vanhempien oma asia.

Vierailija
24/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietenkin lähtä.

Vierailija
25/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se väärin ole.

Vierailija
26/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhyy, miksi miehiä ei kiinnosta lasten hoitaminen?"

"Yhyy, miksi miehiä ei kiinnosta omat lapset eron jälkeen?"

"Yhyy, miksi miehet ei osallistu lapsiperhearkeen?"

Vierailija
27/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi kuin vanhempi käy . Ainoa vaan jos äiti itkee ikävää.

Se on äidin ongelma, joka hänen pitää itse hoitaa. Se ei estä isän ja lapsen yhteistä viikonloppua. 

Vierailija
28/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yhyy, miksi miehiä ei kiinnosta lasten hoitaminen?"

"Yhyy, miksi miehiä ei kiinnosta omat lapset eron jälkeen?"

"Yhyy, miksi miehet ei osallistu lapsiperhearkeen?"

Minä olen ollut äitiysvapaalla ja vanhempainvapaalla (ja olen siis edelleen, teen vain viikonloppuisin yksittäisiä työkeikkoja päiväaikaan miehen ollessa silloin vauvan kanssa). Mies tekee arkisin aika pitkiä työpäiviä. Tämän vuoksi minusta on muodostunut se ensisijainen vanhempi vauvalle. Jos mies olisi ollut pari kuukautta hoitovapaalla kaksistaan vauvan kanssa niin en kysyisi aloituksen kysymystä. Heidän kahdenkeskinen aika on ollut nyt maksimissaan kahdeksan tuntia parina viikonloppuna päiväaikaan. Ap. 

Vierailija
29/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään kummatkin vanhemmat mukaan jos voi.

Vierailija
30/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään käyt töissä niin onhan se lapsi silloinkin erossa sinusta niin jo tottunut vai onko lapsi töissä mukana?

Vierailija
31/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään käyt töissä niin onhan se lapsi silloinkin erossa sinusta niin jo tottunut vai onko lapsi töissä mukana?

Olen vanhempainvapaalla, parina viikonloppuna olen vain nyt ottanut yksittäisen työkeikan lauantaille tai sunnuntaille. Vauva on silloin max. 8 tuntia isänsä kanssa. Ap.

Vierailija
32/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhempainvapaalla, parina viikonloppuna olen vain nyt ottanut yksittäisen työkeikan lauantaille tai sunnuntaille. Vauva on silloin max. 8 tuntia isänsä kanssa. Ap.

Ei vajaa 1v osaa laskea onko 8 tuntia erossa äidistä vai 24. Hyvin varmasti pärjää isänsä kanssa. :)

Vierailija
33/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vajaa 1v osaa laskea onko 8 tuntia erossa äidistä vai 24. Hyvin varmasti pärjää isänsä kanssa. :)

Kyse oli koko viikonlopusta eli pe ip - su ilta. Ei siis vain yhdestä yöstä. Ap.

Vierailija
34/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli koko viikonlopusta eli pe ip - su ilta. Ei siis vain yhdestä yöstä. Ap.

Yhtä hyvin pärjää. Sinulle se varmasti vaikeinta on. :)

Vierailija
35/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 10kk vauva. Me noudatamme sääntöä, ettei lapsi ole ensisijaisesta hoitajastaan eli minusta erossa kuin 1h/ikäkuukausi ja myöhemmin 1pvä/ikävuosi. Mieheni on ollut viikkoja työmatkoilla ja on muutenkin paljon töissä. Suhde lapseen on etäinen. Ei varmasti edes uskaltaisi jäädä lapsen kanssa kahdestaan paria tuntia pidemmäksi aikaa.

Vierailija
36/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sitä mikään laki estä :) Eli tottahan toki. Mun lapsista toinen jäi isän kanssa yöksi kahdestaan kotiin jo viisiviikkoisena, kun minulla oli työmatka. Kaikki meni hyvin. Toinen reissasi isän kanssa viikonlopun mummolassa noin puolen vuoden ikäisenä. Hauskaa oli ollut eikä mullakaan ollut huolen häivää koko aikana.

Vierailija
37/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä sitä mikään laki estä :) Eli tottahan toki. Mun lapsista toinen jäi isän kanssa yöksi kahdestaan kotiin jo viisiviikkoisena, kun minulla oli työmatka. Kaikki meni hyvin. Toinen reissasi isän kanssa viikonlopun mummolassa noin puolen vuoden ikäisenä. Hauskaa oli ollut eikä mullakaan ollut huolen häivää koko aikana.

Meidän tilanteessa toisaalta ei ole ehkä ollut niin selkeästi "ensisijaista hoitajaa", kun mies on ollut sairaseläkkeellä ja kotona. Kumpikin vanhempi on ollut aika tasaisesti läsnä. Myöhemmällä iällä isä kyllä enemmän kotona kuin minä.

Vierailija
38/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin reilu vuoden vanha hyvin pärjäsi 3 vuorokautta isän ja isovanhempien hoivan turvin, kun synnytin pienemmän sisaruksen ja olin hänen kanssa sairaalassa.

Vierailija
39/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 10kk vauva. Me noudatamme sääntöä, ettei lapsi ole ensisijaisesta hoitajastaan eli minusta erossa kuin 1h/ikäkuukausi ja myöhemmin 1pvä/ikävuosi. Mieheni on ollut viikkoja työmatkoilla ja on muutenkin paljon töissä. Suhde lapseen on etäinen. Ei varmasti edes uskaltaisi jäädä lapsen kanssa kahdestaan paria tuntia pidemmäksi aikaa.

Tämä on minusta oikeasti väärin. Ihan jokaista perheenjäsentä kohtaan.

Vierailija
40/52 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kannalta tätä kysytään? Onko se suositeltavaa, vai onko se laitonta tai onko sinulla jotain mahdollisuuksia virallisesti estää se? Vastaus taitaa olla kaikkiin kysymyksiin ei. Viikonloppu on pitkähkö aika tuon ikäiselle, mutta mitään isompaa haittaa siitä tuskin aiheutuu, ja mies on kanssasi tasavertainen vanhempi jolla on oikeus halutessaan myös matkustaa lapsen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan