Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIksi pitää tuoda huutava vauva ravintolaan?

Vierailija
06.04.2018 |

Ei siinä mitään, jos vauva vähän suutahtaa ja huutaa hetken, se on ihan normaalia.
Mutta sitten on se, että vauva huutaa koko ruokailun ajan putkeen, eli n.40 minuuttia. Äiti ei välitä. Kaikilla muilla ruokailijoilla menee hermot. Jos itse olisin lapsen äiti, pyytäisin ruokani vain doggybagiin ja lähtisin. (siis jos vauva ei sitten millään lakkaa huutamasta)

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai yleensäkään pieniä lapsia. Eivät osaa olla hiljaa eivätkä syö ravintolan ruokia.

Tai yliherkkiä aikuisia, jotka eivät kestä ympäröivää elämää.

Mä en koskaan käynyt ravintolassa kun teini oli pieni.

Entä sitten?

Sitä että kestän ympäröivää elämää. Pitää ajatella muitakin ei vain itseään.

Se, että et käynyt ravintolassa, kun kun teini oli pieni (whaat?), tarkoittaa, että kestät ympäröivää elämää? Ja että ajattelit muitakin kuin itseäsi? Kuulostaa kummalliselta järjenjuoksulta ja elämältä!

Mä olin viimeksi maanantaina syömässä sushia 6-vuotiaan lapseni kanssa. Oli mukavaa käydä kahdestaan ravintolassa.

Mä en puhunut leikki-ikäisistä.

No en mäkään tiedä, mistä puhuit tai miksi. Sen verran epäselvästi ilmaiset itseäsi, että vaikeaa on keskustella.

Sitä että miksi tuoda pieniä jotka eivät osaa vielä käyttäytyä asiallisesti eivvätkä syö ravintolan ruokia. Syövät vain soseita, äidinmaitoa, korviketta..

Vierailija
42/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten tuominen ravintolaan on minusta kuitenkin hyvä juttu. Oppii uusia asioita ja uusia makuja. Se on kuitenkin ok vain, jos vanhemmat pitävät kuria.

Joku aikaisemmin sanoi ettei lähtisi, kun on kerta ruokansa maksanut.

Minä kyllä lähtisin, jos en millään saisi vauvaa rauhottumaan. Sen ruoan saa johonkin folioon yms. mukaan kuitenkin. Mieluummin itsekin sitten söisin kotona rauhassa, kun lapsen saanut rauhottumaan.

Pikkulasten äideillä on tottakai oikeus syödä ravintolassa.

Olen ollut tarjoilijana töissä nuorempana, ja ps. ei se henkilökuntakaan kehtaa käydä sanomassa että voisitkos poistua, vaikka tätä toivovatkin. (ja tällöin tosiaan kyse tilanteesta, missä vauva ei yksinkertaisesti hiljene millään monenkymmenen minuutin aikana, ja äiti ei välitä)

-Ap

Tietysti sinä ja muut saatte rauhassa lähteä ravintolasta jos haluatte. Muita ette voi kuitenkaan siihen pakottaa. En ole ihan varma onko henkilökunnan edes viisasta huomauttaa lapsen itkusta, voi olla että lasketaan syrjinnäksi ja voi aiheuttaa ravintolalle ongelmia jatkossa. Nämä nyt on niitä juttuja mistä kaikki ymmärtää että ne harmittaa, mutta niitä nyt vaan täytyy sietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne niitä samoja vanhempia, jotka ei älyä poistua kirkosta esim.kesken hääseremonian, vaikka lapsi huutaa pää sinisenä? Heillä on oikeus olla paikalla, viis siitä ettei kukaan kirkossa kuule mitään papin puheesta tai muista asiaan liittyvästä.

Vierailija
44/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai yleensäkään pieniä lapsia. Eivät osaa olla hiljaa eivätkä syö ravintolan ruokia.

Entä sitten?

Se, että et käynyt ravintolassa, kun kun teini oli pieni (whaat?), tarkoittaa, että kestät ympäröivää elämää? Ja että ajattelit muitakin kuin itseäsi? Kuulostaa kummalliselta järjenjuoksulta ja elämältä!

Mä olin viimeksi maanantaina syömässä sushia 6-vuotiaan lapseni kanssa. Oli mukavaa käydä kahdestaan ravintolassa.

No en mäkään tiedä, mistä puhuit tai miksi. Sen verran epäselvästi ilmaiset itseäsi, että vaikeaa on keskustella.

Sitä että miksi tuoda pieniä jotka eivät osaa vielä käyttäytyä asiallisesti eivvätkä syö ravintolan ruokia. Syövät vain soseita, äidinmaitoa, korviketta..

No jos ne vanhemmat haluavat syödä siellä ravintolassa?

Vierailija
45/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tuollaiseen ikinä törmännyt. Mikset käynyt sanomassa? Itse ainakin menisin jo suoraan sanomaan, että "anteeksi, mutta sinun kuuluu hoitaa vauvaasi tai poistua, jos itku ei lopu - pilaatte kaikkien muiden ruokailun."

Jälkikäteen viisastelu nimettömänä vauvapalstalla on maailman turhin juttu.

Totta kai vauvat voivat alkaa itkeä ravintolassa, mutta silloin vauva otetaan syliin, imetetään tai käydään vaihtamassa vaippa - ja jos ne eivät auta, poistutaan. Niin minä ainakin olen aina toiminut kahden lapseni kanssa. Pari kertaa on syöminen jäänyt kesken, yleensä tutti tai tissi on rauhoittanut.

Mutta kokonaan reagoimattomalle äidille menisin kyllä jo sanomaan, ihan sama mikä karjunta äidiltä tulisi vastaukseksi.

Muuten hyvä, mutta ravintolassahan ei ole soveliasta imettää, siitä se vasta ruokahalu muilta meneekin!

Kyllä on soveliasta.

Todella kuvottava näky. Siinä täytyy olla todella peitettynä lapsen päätä myöten kaikki, jos aikoo ravintolassa imettää. Sitä ei saa huomata kukaan.

Mitä jos et vain tyhmänä töllöttäisi kun joku imettää vauvaa, vaan kääntäisit katseesi muualle?

Vierailija
46/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Hohhoijaa! Haluatko eristää äidit ja pienet lapset kotiin?

Vierailija
47/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Kuten vaikka niitä pikkulasten äitejä, joilla on myös oikeus syödä ravintolassa.

Tottakai pikkulasten äideillä on oikeus syödä ravintolassa, ja myös isällä. Ottakoon lapsensakin mukaan. Mutta otsikkohan oli, että miksi annetaan sen lapsen huutaa tolkuttoman pitkään? Jos sillä pikkulapsen äidillä ja isällä on vähänkään järkeä päässä, hän lähtee lasta tyynnyttämään muualle, jos ei suht äkkiä onnistu muuten.

Ja voi kyynel, kyllä se ruoka jäähtyy monet kerrat lautaselle jatkossakin. Siihen täytyy vaan sopeutua pienen lapsen vanhempana.

Eli on OIKEUS syödä ravintolassa ja VELVOLLISUUS huolehtia, ettei häiritse kohtuuttomasti muita.

Minä en tiedä miten sinä lapsiasi hoidat, mutta kyllä meillä vaan on aina syöty ruoka lämpimänä eikä ole ollut edes mitenkään vaikeaa. Jos sinun mielestäsi lapsiperhe-elämän kuuluu olla kurjaa ja ruuankin kylmää, niin älä yritä vetää muita tuohon marttyyriesitykseesi mukaan. Me eletään ihan normaalia elämää, pidetään hauskaa ja kyllä - myös syödään ulkona.

Vierailija
48/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Kuten vaikka niitä pikkulasten äitejä, joilla on myös oikeus syödä ravintolassa.

Tottakai pikkulasten äideillä on oikeus syödä ravintolassa, ja myös isällä. Ottakoon lapsensakin mukaan. Mutta otsikkohan oli, että miksi annetaan sen lapsen huutaa tolkuttoman pitkään? Jos sillä pikkulapsen äidillä ja isällä on vähänkään järkeä päässä, hän lähtee lasta tyynnyttämään muualle, jos ei suht äkkiä onnistu muuten.

Ja voi kyynel, kyllä se ruoka jäähtyy monet kerrat lautaselle jatkossakin. Siihen täytyy vaan sopeutua pienen lapsen vanhempana.

Eli on OIKEUS syödä ravintolassa ja VELVOLLISUUS huolehtia, ettei häiritse kohtuuttomasti muita.

Minä en tiedä miten sinä lapsiasi hoidat, mutta kyllä meillä vaan on aina syöty ruoka lämpimänä eikä ole ollut edes mitenkään vaikeaa. Jos sinun mielestäsi lapsiperhe-elämän kuuluu olla kurjaa ja ruuankin kylmää, niin älä yritä vetää muita tuohon marttyyriesitykseesi mukaan. Me eletään ihan normaalia elämää, pidetään hauskaa ja kyllä - myös syödään ulkona.

Ymmärsit siis oleellisen tuosta tekstistä...not. Aplodit sulle lämpimästä ruuasta!

Vierailija
49/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa kestää ympäröivää elämää, mutta vauvan tauoton 40 minuutin rääkyminen ravintolassa ei todellakaan ole normaalia elämää.

Silloin vauvan äidillä täytyy olla jo paha ongelma jos pilaa kaikilta muilta ravintolaillan sen takia, että on kykenemätön toimimaan äitinä!

Huomaathan, että kommentti yliherkistä aikuisista oli vastaus viestiin jossa kyseenalaistettiin se että pienet lapset lainkaan saisivat asioida ravintoloissa.

Vierailija
50/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan huuto ärsyttää siksi, että sinulle tulisi tarve huolehtia siitä lapsesta. Söpöys ei luo tätä tarvetta, korvia raastava rääkynä sen sijaan luo.

En ole koskaan ollut tilanteessa jossa kumpikaan vanhemmista ei tekisi mitään lapsen huutamiselle. Sen sijaan olen monta kertaa mulkaissut vihaisena huutavan lapsen suuntaan, nähdäkseni lapsen äidin sylissä, täysin turvassa ja hoidettuna, huutamassa naama punaisena. Joskus ne lapset vain huutaa, ja joskus sille ei vain voi mitään. Minun mielestäni äidin ei tarvitse lukkiutua neljän seinän sisälle vain sen takia.

Huutavat ja tappelevat juopot saisivat kyllä lukkiutua omiin koteihinsa, kiitos.

Vierailija
51/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suhteellisen lyhyt aika elämästä se 4-5vkäymättä hienoissa ravintoloissa. Sen jälkeen lapset osaa onneksi yleensä jo käyttäytyä ravintolassa.

Miksei voi vain mennä jonnekin lähiraflaan tai hakea kotiin sitä ruokaa TAI maksaa mll-lastenvahdille muutama kymppi, jos ruokaankin on vara melkein satku laittaa?

Ei tulis mieleenkään viedä lapsia sellaiseen, mutta markkinarakoa olisi kyllä isoissa kaupungeissa perheystävällisille ravintoloille, joissa olisi hyvä leikkipaikka, kiva rauhoittava tunnelma ja hyvää ruokaa.

Vierailija
52/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse mennä toista kertaa ravintolaan mikä hyväksyy vauvat,yleensä vauvat huutaa

Vierailija
53/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se lapsen isä ei tehnyt mitään... satavarmasti ainoa kerta äidille ravintolassa kuukausiin, ja edes kerran ei isä voi suoda äidille rauhaisaa hetkeä aikuisten seurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä