Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIksi pitää tuoda huutava vauva ravintolaan?

Vierailija
06.04.2018 |

Ei siinä mitään, jos vauva vähän suutahtaa ja huutaa hetken, se on ihan normaalia.
Mutta sitten on se, että vauva huutaa koko ruokailun ajan putkeen, eli n.40 minuuttia. Äiti ei välitä. Kaikilla muilla ruokailijoilla menee hermot. Jos itse olisin lapsen äiti, pyytäisin ruokani vain doggybagiin ja lähtisin. (siis jos vauva ei sitten millään lakkaa huutamasta)

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai yleensäkään pieniä lapsia. Eivät osaa olla hiljaa eivätkä syö ravintolan ruokia.

Tai yliherkkiä aikuisia, jotka eivät kestä ympäröivää elämää.

Mä en koskaan käynyt ravintolassa kun teini oli pieni.

Entä sitten?

Sitä että kestän ympäröivää elämää. Pitää ajatella muitakin ei vain itseään.

Se, että et käynyt ravintolassa, kun kun teini oli pieni (whaat?), tarkoittaa, että kestät ympäröivää elämää? Ja että ajattelit muitakin kuin itseäsi? Kuulostaa kummalliselta järjenjuoksulta ja elämältä!

Mä olin viimeksi maanantaina syömässä sushia 6-vuotiaan lapseni kanssa. Oli mukavaa käydä kahdestaan ravintolassa.

Vierailija
22/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai yleensäkään pieniä lapsia. Eivät osaa olla hiljaa eivätkä syö ravintolan ruokia.

Entä sitten?

Kuten vaikka niitä pikkulasten äitejä, joilla on myös oikeus syödä ravintolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Kuten vaikka niitä pikkulasten äitejä, joilla on myös oikeus syödä ravintolassa.

Ja niillä lapsillakin. Mun lapset (3 ja 6) tykkäävät syödä ravintolassa.

Vierailija
24/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka h@lvetti haluaa syödä tollaisessa ravintolassa.

Vierailija
25/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tuominen ravintolaan on minusta kuitenkin hyvä juttu. Oppii uusia asioita ja uusia makuja. Se on kuitenkin ok vain, jos vanhemmat pitävät kuria.

Joku aikaisemmin sanoi ettei lähtisi, kun on kerta ruokansa maksanut.

Minä kyllä lähtisin, jos en millään saisi vauvaa rauhottumaan. Sen ruoan saa johonkin folioon yms. mukaan kuitenkin. Mieluummin itsekin sitten söisin kotona rauhassa, kun lapsen saanut rauhottumaan.

Pikkulasten äideillä on tottakai oikeus syödä ravintolassa.

Olen ollut tarjoilijana töissä nuorempana, ja ps. ei se henkilökuntakaan kehtaa käydä sanomassa että voisitkos poistua, vaikka tätä toivovatkin. (ja tällöin tosiaan kyse tilanteesta, missä vauva ei yksinkertaisesti hiljene millään monenkymmenen minuutin aikana, ja äiti ei välitä)

-Ap

Vierailija
26/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka h@lvetti haluaa syödä tollaisessa ravintolassa.

Keskiverto ihminen, joka ei vietä elämäänsä peläten sitä, että samaan tilaan hänen kanssaan tulee eri-ikäinen ihminen? Ihminen, jonka ei tarvitse ennen kotoa lähtemistä psyykata itseään, jotta fobioidensa takia kykenee astumaan ovesta ulos? Tuollaiset nyt ainakin. Veikkaan, että suurin osa ihmisistä keskittyy omiin asioihinsa, ei lähistöllä olevien ihmisten käytöksestä loukkaantumiseen.

Vierailija
27/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tee ihmisestä yliherkkää, että ei kiinnosta kuunnella suoraa huutoa melkein tunti putkeen.

-Ap

Mammojen mielestä ne on kaikki yliherkkiä, jotka ei palvo maata Heidän Kullannuppunsa alla. Ja pidä sen kurkku suorana kiljumista Enkelten Lauluna, jonka kuulemisesta pitäisi olla suorastaan kiitollinen.

He itse eivät tietenkään ole, kun valittavat esim. ruohoa leikkaavasta naapurista klo 13, jolloin Heidän Kullannupullaan on päiväuniaika...

Juu juu, jatketaan vain vaahtoamista kommentista, joka ei koskenut aloittajan avausta.

Jatketaan ihmeessä, mammojen yliherkkyydestä kaikkeen joka vähänkin häiritsee heitä tai heidän lapsiaan voisi vaahdota loputtomasti.

Vierailija
28/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Tottakai pikkulasten äideillä on oikeus syödä ravintolassa, ja myös isällä. Ottakoon lapsensakin mukaan. Mutta otsikkohan oli, että miksi annetaan sen lapsen huutaa tolkuttoman pitkään? Jos sillä pikkulapsen äidillä ja isällä on vähänkään järkeä päässä, hän lähtee lasta tyynnyttämään muualle, jos ei suht äkkiä onnistu muuten.

Ja voi kyynel, kyllä se ruoka jäähtyy monet kerrat lautaselle jatkossakin. Siihen täytyy vaan sopeutua pienen lapsen vanhempana.

Eli on OIKEUS syödä ravintolassa ja VELVOLLISUUS huolehtia, ettei häiritse kohtuuttomasti muita.

Vierailija
29/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Se, että et käynyt ravintolassa, kun kun teini oli pieni (whaat?), tarkoittaa, että kestät ympäröivää elämää? Ja että ajattelit muitakin kuin itseäsi? Kuulostaa kummalliselta järjenjuoksulta ja elämältä!

Mä olin viimeksi maanantaina syömässä sushia 6-vuotiaan lapseni kanssa. Oli mukavaa käydä kahdestaan ravintolassa.

Mä en puhunut leikki-ikäisistä.

Vierailija
30/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää lapsista, mutta siedän aika hyvin lapsen itkua/kitinää just esim ravintolassa. Kun miettii sitä, että ne vanhemmat ei pääse sitä itkua karkuun mihinkään.

T. N24

Vierailija
31/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska huutava lapsi kiihoittaa ruokahalua.

Vierailija
32/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Mä en puhunut leikki-ikäisistä.

No en mäkään tiedä, mistä puhuit tai miksi. Sen verran epäselvästi ilmaiset itseäsi, että vaikeaa on keskustella.

Vierailija
33/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tuollaiseen ikinä törmännyt. Mikset käynyt sanomassa? Itse ainakin menisin jo suoraan sanomaan, että "anteeksi, mutta sinun kuuluu hoitaa vauvaasi tai poistua, jos itku ei lopu - pilaatte kaikkien muiden ruokailun."

Jälkikäteen viisastelu nimettömänä vauvapalstalla on maailman turhin juttu.

Totta kai vauvat voivat alkaa itkeä ravintolassa, mutta silloin vauva otetaan syliin, imetetään tai käydään vaihtamassa vaippa - ja jos ne eivät auta, poistutaan. Niin minä ainakin olen aina toiminut kahden lapseni kanssa. Pari kertaa on syöminen jäänyt kesken, yleensä tutti tai tissi on rauhoittanut.

Mutta kokonaan reagoimattomalle äidille menisin kyllä jo sanomaan, ihan sama mikä karjunta äidiltä tulisi vastaukseksi.

Muuten hyvä, mutta ravintolassahan ei ole soveliasta imettää, siitä se vasta ruokahalu muilta meneekin!

Kyllä on soveliasta.

Todella kuvottava näky. Siinä täytyy olla todella peitettynä lapsen päätä myöten kaikki, jos aikoo ravintolassa imettää. Sitä ei saa huomata kukaan.

Vierailija
34/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten tuominen ravintolaan on minusta kuitenkin hyvä juttu. Oppii uusia asioita ja uusia makuja. Se on kuitenkin ok vain, jos vanhemmat pitävät kuria.

Minä kyllä lähtisin, jos en millään saisi vauvaa rauhottumaan. Sen ruoan saa johonkin folioon yms. mukaan kuitenkin. Mieluummin itsekin sitten söisin kotona rauhassa, kun lapsen saanut rauhottumaan.

Olen ollut tarjoilijana töissä nuorempana, ja ps. ei se henkilökuntakaan kehtaa käydä sanomassa että voisitkos poistua, vaikka tätä toivovatkin. (ja tällöin tosiaan kyse tilanteesta, missä vauva ei yksinkertaisesti hiljene millään monenkymmenen minuutin aikana, ja äiti ei välitä)

-Ap

Ymmärrät varmasti itsekin, että avauksen kysymykseen ei voi kukaan vastata. Se, että vauva huutaa tuolla lailla eikä vanhempi tee mitään, on poikkeuksellinen tilanne, eikä joku muu pysty sanoa, miksi vanhempi on niin toiminut.

Vierailija
35/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tuollaiseen ikinä törmännyt. Mikset käynyt sanomassa? Itse ainakin menisin jo suoraan sanomaan, että "anteeksi, mutta sinun kuuluu hoitaa vauvaasi tai poistua, jos itku ei lopu - pilaatte kaikkien muiden ruokailun."

Totta kai vauvat voivat alkaa itkeä ravintolassa, mutta silloin vauva otetaan syliin, imetetään tai käydään vaihtamassa vaippa - ja jos ne eivät auta, poistutaan. Niin minä ainakin olen aina toiminut kahden lapseni kanssa. Pari kertaa on syöminen jäänyt kesken, yleensä tutti tai tissi on rauhoittanut.

Mutta kokonaan reagoimattomalle äidille menisin kyllä jo sanomaan, ihan sama mikä karjunta äidiltä tulisi vastaukseksi.

Muuten hyvä, mutta ravintolassahan ei ole soveliasta imettää, siitä se vasta ruokahalu muilta meneekin!

Kyllä on soveliasta.

Todella kuvottava näky. Siinä täytyy olla todella peitettynä lapsen päätä myöten kaikki, jos aikoo ravintolassa imettää. Sitä ei saa huomata kukaan.

On tuo sun virtesi jo kuultu kaikissa niissä muissa imetystä koskevissa ketjuissa. Mee vaikka hengittämään paperipussiin tai puremaan pesuvamppua tai jotain. Aika harvoja ihmisiä kiinnostaa toisten imettäminen.

Vierailija
36/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ymmärrät varmasti itsekin, että avauksen kysymykseen ei voi kukaan vastata. Se, että vauva huutaa tuolla lailla eikä vanhempi tee mitään, on poikkeuksellinen tilanne, eikä joku muu pysty sanoa, miksi vanhempi on niin toiminut.

Olisikohan täällä sellaista vanhempaa, joka olisi näin toiminut?

Vierailija
37/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on soveliasta.

Pitääkö se lapsen pää olla peitettynä silloinkin, kun ei imetä?

Vierailija
38/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus lounaalla ja lapsi heräsikin vaunuissa kesken kaiken, vaikka yleensä pidemmät päiväunet siihen aikaan nukkui. Yritin hetken rauhoitella ja itse syödä vähän. Sitten lähdin lapsen kanssa menemään, kun en itsekään huutoa jaksanut kuunnella. Rauhoittui sitten onneksi pian vaunuihin.

Vierailija
39/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Ja niillä lapsillakin. Mun lapset (3 ja 6) tykkäävät syödä ravintolassa.

Mun lapset 3 ja 5 myös tykkäävät ravintoloissa syömisestä. Ravintolassa jostain syystä maistelevat rohkeammin uusia makuja. Pyydän/valitsen aina pöydän mahdollisimman kaukaa leikkipaikasta. Yritän opettaa lapsilleni, että ravintolassa syödään, ei leikitä.

Vierailija
40/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tuo huutavaa vauvaa ravintolaan. Lapsi alkaa yleensä huutaa vasta ravintolassa ja hyvästä syystä, jota vanhemmat eivät ole voineet ennakoida. 

Paljon useammin olen nähnyt vanhempia, joista jompikumpi lähtee vauvan kanssa sivummalle/ ulos kunnes vauva rauhoittuu, kuin tuollaisia ap:n kuvailemia välinpitämättömiä vanhempia.

Jokainen vanhempi tietää, että jos menee pienen lapsen kanssa ravintolaan, oma ruokarauha ei ole taattu. Silti niin kannattaa tehdä, sillä neljän seinän sisällä kököttäminen, maailmasta eristäytyneenä vain siksi, että lapset ovat pieniä, on ihan tyhmää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän