Ensi kesän hääkutsut taas saapunut...
Olen ehkä hirveä ihminen, mutta en voi sille mitään että en vaan jaksa häitä. Muutama ystävä menee kesällä naimisiin ja kolmas ensi syksynä. Tiedossa olisi häiden lisäksi kahdet polttarit. Mua ei vaan millään kiinnosta, vaikka ovat mulle muuten tosi rakkaita ystäviä. Kahdet häistä on juuri ihanasti heinäkuussa, jolloin minulla on kesäloma. Voin sanoa että en tule tuhlaamaan kahta viikonloppua kesälomastani näihin häihin. Nyt mietin vain miten kieltäydyn ystävällisesti toisista. Onko muilla samoja ajatuksia?
Kommentit (248)
Jotenkin naurettavia koko häät. Saa minulle kutsuja laitella, mutta yksiinkään en mene. Vielä nolompia ovat rippijuhlat tai kastajaiset. Ei todellakaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on pääasiassa helvetin laiskoja ja itsekkäitä. Juhlien järjestämisessä on iso homma, ja vaikka kaikki on valmiina ja kyseessä hyvä ystävä tai läheinen ihminen, naristaan ettei viitsi ajaa 50:ntä kilometriä hääpaikalle tms... Mun mielestä helvetin loukkaavaa. Yleensä nää on ne samat ihmiset, jotka ei ole koskaan järjestäneet itse mitään juhlia, eivätkä ymmärrä mikä järjestäminen niissä on, eivätkä ole kokeneet sitä miltä tuntuu kun ihmiset eivät tule juhliin.
En järjestä itse mitään, koska se ei ole mun juttu, en kutsu ketään, koska se ei ole mun juttu. En myöskään osallistu, koska sekään ei ole mun juttu. En siis odota keneltäkään yhtään mitään. Missä se ongelma on?
Varmaan just siinä, ettet tajua kuinka itsekäs olet. Ei sulla varmaan ole kavereitakaan, jos todella olet tuollainen. Mutta se ei varmaan ole sulle ongelma.
Kiitos ymmärryksestä ja kysymästä. On mulla ystäviä, mutta minun kaltaisia, jotka arvostaa samanlaisia juttuja ja mua tällaisenä kuin olen. Ja ei, ei mulle ole ongelma se, mitä muut musta ajattelee, ehkä se sitten tekee musta itsekkään. Olkoon näin.
Et todellakaan näe omaa napaasi kauemmas. Jos jokin asia on minulle rakkaalle ihmiselle tärkeä, niin se on minullekin silloin tärkeä. Ja naimisiin mennään yleensä vain sen kerran, en ymmärrä mussutusta siitä,kuinka raskasta on mennä toisen häihin ym. Olen itse ainakin onnellinen läheiseni puolesta ja osallistun tapahtumaan joka on hänelle tärkeä. En minäkään aina kaikkea ymmärrä, mutta hyväksyn. Sitä on toisista välittäminen ja rakkaus, oletko kuullut?
Parempi vaan että jäät kotiisi, todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on pääasiassa helvetin laiskoja ja itsekkäitä. Juhlien järjestämisessä on iso homma, ja vaikka kaikki on valmiina ja kyseessä hyvä ystävä tai läheinen ihminen, naristaan ettei viitsi ajaa 50:ntä kilometriä hääpaikalle tms... Mun mielestä helvetin loukkaavaa. Yleensä nää on ne samat ihmiset, jotka ei ole koskaan järjestäneet itse mitään juhlia, eivätkä ymmärrä mikä järjestäminen niissä on, eivätkä ole kokeneet sitä miltä tuntuu kun ihmiset eivät tule juhliin.
En järjestä itse mitään, koska se ei ole mun juttu, en kutsu ketään, koska se ei ole mun juttu. En myöskään osallistu, koska sekään ei ole mun juttu. En siis odota keneltäkään yhtään mitään. Missä se ongelma on?
Varmaan just siinä, ettet tajua kuinka itsekäs olet. Ei sulla varmaan ole kavereitakaan, jos todella olet tuollainen. Mutta se ei varmaan ole sulle ongelma.
Kiitos ymmärryksestä ja kysymästä. On mulla ystäviä, mutta minun kaltaisia, jotka arvostaa samanlaisia juttuja ja mua tällaisenä kuin olen. Ja ei, ei mulle ole ongelma se, mitä muut musta ajattelee, ehkä se sitten tekee musta itsekkään. Olkoon näin.
Et todellakaan näe omaa napaasi kauemmas. Jos jokin asia on minulle rakkaalle ihmiselle tärkeä, niin se on minullekin silloin tärkeä. Ja naimisiin mennään yleensä vain sen kerran, en ymmärrä mussutusta siitä,kuinka raskasta on mennä toisen häihin ym. Olen itse ainakin onnellinen läheiseni puolesta ja osallistun tapahtumaan joka on hänelle tärkeä. En minäkään aina kaikkea ymmärrä, mutta hyväksyn. Sitä on toisista välittäminen ja rakkaus, oletko kuullut?
Saako kysyä, miksi sulla menee noin tunteisiin jonkun random ihmisen tekemiset tai tekemättä jättämiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, älä nyt viitsi. Ei sun tarvitse ymmärtää, mutta ei myöskään haukkua. Et todennäköisesti tunne koko tätä tyyppiä, joten vedä henkeä ja rauhoitu herranjestas :)
Entä sellainen tilanne kun osa suvusta on jätettävä kutsumatta juhliin kun toinen osa ja se osa riitelee keskenään ja tulisi ehkä yvin epämiellyttäviä kohtauksia juhlissa. Puhumattakaan että toiset kieltäytyvät tulemasta jos kutsut 'ne' jne..... eli erittäin vaikeita tilanteita juhlien järjestäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään palstalla kun ystävät kaikkoaa.
Jaa miksiköhän.
”En halua käyttää aikaani heihin.”
Tätä olen ihmetellyt myös, kenelläkään ei ole aikaa koskaan
Kylässä ei käydä, minnekään eivät jaksa lähteä .
Eikä ees häitä tiedos erittäin mielelläni menisi jos kutsua tulisi
Olkaa kiitollisia, jos joku teitä vielä kutsuu häihin tai edes jonnekin
En ymmärrä ihmisten vimmaa mennä kesällä naimisiin. KUKAAN ei tahdo tuhlata kesäviikonloppuja häissä pönöttämiseen.
Omat hääni pidin lokakuussa. Toki sekin sattui kesken metsästyskautta että sinänsä huonoon saumaan. Joku huhtikuun alku olisi ehkä parasta hääaikaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisten vimmaa mennä kesällä naimisiin. KUKAAN ei tahdo tuhlata kesäviikonloppuja häissä pönöttämiseen.
Omat hääni pidin lokakuussa. Toki sekin sattui kesken metsästyskautta että sinänsä huonoon saumaan. Joku huhtikuun alku olisi ehkä parasta hääaikaa.
Totta. Kaikkein itsekäimpiä ovat nämä juhannushäiden järjestäjät. Kuka haluaa tuhlata juhannuksen toisten häihin? Hääpari joo, mutta eivät vieraat.
Vierailija kirjoitti:
MINÄ ainakin olen viihtynyt loistavasti kesähäissä. Mikäs sen parempaa kuin aurinkoinen lämmin sää, rakakuden juhla ja kuohuvaa. Ehkä eri asia jos sattuisi olemaan sellainen juhlatila, missä ei ole ulkona oleskeluun mahdollisuutta.
En kyllä ymmärrä muutenkaan tätä vastahakoisuutta häitä kohtaan täällä. Minä ainakin olen innoissani joka kerta, kun saan kutsun! Häät ovat ihania.
MINÄ ainakin olen viihtynyt loistavasti kesähäissä. Mikäs sen parempaa kuin aurinkoinen lämmin sää, rakakuden juhla ja kuohuvaa. Ehkä eri asia jos sattuisi olemaan sellainen juhlatila, missä ei ole ulkona oleskeluun mahdollisuutta.
En kyllä ymmärrä muutenkaan tätä vastahakoisuutta häitä kohtaan täällä. Minä ainakin olen innoissani joka kerta, kun saan kutsun! Häät ovat ihania. [/quote]
..sori, tarkoitin tietenkin rakkauden juhla :)
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse naimisissa? Jos et ole niin oletko kateellinen? Jos olet avioliitossa ja pidit häät niin tulivatko nämä tänä kesänä häät järjestävät ystävät häihisi? Vuoroin vieraissa?
Hän kertoi aloitustekstissä, että omat häät ovat myös ensi kesänä, mutta ne ovat pienet ja intiimit.
Onko se niin ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää, että meitä on moneen junaan? Toiset nauttivat häistä, toiset eivät. Siispä ne jotka haluavat osallistua, menevät tietenkin, mutta jos ei halua, ei ole pakko. Sanoo, että valitettavasti on estynyt tulemasta. Yksinkertaista.
Meille tuli yksi hääkutsu. Mielelläni lähtisin muuten, mutta hääpaikalle on kolmen tunnin ajoaika, ja kyseessä on lapsettomat häät, vihkiminen niinkin myöhään kuin kello 18. Meillä on 1-vuotias, jota en vielä halua jättää yöksi hoitoon, joten jäävät nyt väliin. Vähän hermostuttaa, että morsian vetää herneen nenään, mutta ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä, miksi sulla menee noin tunteisiin jonkun random ihmisen tekemiset tai tekemättä jättämiset?
Miten niin meni tunteisiin? Ei mennyt yhtään sen enempää kuin sullakaan ;) Vai luitko itse tunnekuohuissasi tekstiäni?
No polttareissa ainakin aina saa munaa.
Onneks ei ole kavereita, niin ei ole tätäkään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, tajuan tunteen. Olen vähän päälle kolmekymppinen ja viimeiset viisi vuotta on joka kesä ollut useammat häät juhlittavana. Ensi kesälle ei ole vielä tullut yhtäkään kutsua, joten olen toiveikas sen suhteen, että ensimmäinen kierros alkaisi olla tässä... Olen iloinen jokaisen avioon päätyneen parin puolesta, mutta en haluaisi käyttää kesän harvoja vapaita viikonloppujani jossain Keuruun kirkonmäellä.
Moniko noista pareista on jo eronnut? Siis prosentuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kaikkein itsekäimpiä ovat nämä juhannushäiden järjestäjät. Kuka haluaa tuhlata juhannuksen toisten häihin? Hääpari joo, mutta eivät vieraat.
Meillä on suunnitteilla häät isosta kaupungista noin kuuden kilometrin päässä (taksit ja julkiset kulkee) järvimaisemassa. Suunnitelmana on mahdollisimman helpot juhlat vieraan näkökulmasta; kaikki valmiina, open bar jne. Ajankohta on valitettavasti juhannusviikonloppu. Mietin vain, että kuinka moni haluaisi juhannuksena olla mökillä ryyppäämässä pienellä porukalla, kun on kutsuttu häihin, joissa saman voi tehdä isommalla porukalla juhlien häitä - ja vielä ilmaiseksi?
Juhannusmorsian kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suunnitteilla häät isosta kaupungista noin kuuden kilometrin päässä (taksit ja julkiset kulkee) järvimaisemassa. Suunnitelmana on mahdollisimman helpot juhlat vieraan näkökulmasta; kaikki valmiina, open bar jne. Ajankohta on valitettavasti juhannusviikonloppu. Mietin vain, että kuinka moni haluaisi juhannuksena olla mökillä ryyppäämässä pienellä porukalla, kun on kutsuttu häihin, joissa saman voi tehdä isommalla porukalla juhlien häitä - ja vielä ilmaiseksi?
No eipä siinä mitään, mutta kannattaa varautua siihen, että osa ei tule. Monella omat suunnitelmat, oli se mökkeilyä tai jotain muuta.
Just mietin että olisi hyvä jos olisi joku anonyymi rahalahjoitusmahdollisuus. Kaverini hääkutsussa oli tilinumero, tiedän että hän ja miehensä ansaitsevat vähintään triplat mun tämänhetkisistä varoistani, ja tiedän myös suunnilleen häiden kustannuksen per vieras kun on muissa yhteyksissä tullut laskettua cateringiä ja juhlapaikan kuluja eri kokoisille vierasjoukoille.
Olis ihanaa jos olisi varaa antaa edes se 50€ mutta kun tilanne on mitä on, ja ymmärrän itsekin sen että krääsät vois jättää kauppoihin.