Miksi et voi sietää meikkaavia ja paljastavasti pukeutuvia naisia?
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku meikkaa paljon tai pukeutuu paljastavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää pieruverkkareita, ei kiinnitä huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, joilla on paljon meikkiä? eli heidän on OK valita, miltä näyttävät kunhan tekevät sen muita miellyttävällä tavalla?
Itsellänikin on hiustenpidennys (hyvin luonnollinen sellainen, koska omatkin hiukseni ovat pitkät), kauniit ripsipidennykset, kestolakkaus kynsissä aina jne. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan vähemmän huoliteltu - meikkaan myös joka aamu töihin ja kiinnitän paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta koroilla. En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi.
Kommentit (263)
Yleisesti köyhistä olosuhteista tulevat naiset hakevat huomiota vartaloa paljastamalla, koska heillä ei ole mitään muuta. Ei uraa, varallisuutta tai mitään muita pyrkimyksiä, kun kiinnittää jonkun uroksen huomiota. Niin sanottujen normaalien erityisesti uraa tekevien naisten joukossa se on niin naista-alentavaa, kun joku koittaa näyttää tissiä ja kaikki koulut käymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on vain yksi vastaus: Kateellisuus
kateellisuus mistä? voi kai kuka tahansa pukeutua kuin lunttu jos haluaa, kaikki ei sentään halua.
Jos nainen on meikattu kauniisti ja on kauniit istuvat vaatteet ja korot, hän saa paljon huomiota osakseen,. Kuitenkin Suomessa suurin osa naisista hukkuu ns. harmaaseen massaan. Se herättää kateutta. Jos se EI herättäisi kateutta niin eipä heitä nämä ihmiset edes huomaisi tai kiinnittäisi huomiota.
Miten ihmeessä se herättäisi kateutta, kun kuka tahansa voisi pukeutua niin halutessaan.
Onko tullut mieleen, ettei suomalaiset yleensä halua huomiota. Suomalaiset ei ole kovin huomionhakuista kansaa. Ei ole tainnut tulla edes mieleen vai. Kun jokainen suomalainen nainenhan tuolla haluaa kulkea toosa minarista roikkuen ja kiljua huomiota osakseen.. no joopa joo, ei todellakaan halua.
Ne jotka niin haluaa tehdä, varmasti tekevät niin.Tämä.
Täällä yksi joka haluaa kävellä rauhassa kadulla ilman huomiota. :)
haluat kävellä rauhassa kadulla ilman huomiota vai pidätkö vaatteista jotka puet päällesi?
Itsensä paljastelu naisilla on ihan yhtä ty, mitä ajattelee, että joku mies pyrkii kiinnittämään huomiota uimahousuissa. Varsinkin jos vielä tuo sitä esille ja samaan hengenvetoon kertoo olevansa kouluttamaton uraton nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia meikkaamaan painostaa miljardibisnes, joka on muovannut yleisiä kauneusihanteita vuosikymmenten ajan käyttäen hyväkseen kaikkia mahdollisia mediakanavia. Samaan aikaan te vedätte herneen nenään siitä, mitä jotkut kirjoittelevat anonyymille keskustelupalstalle, jonka taso on yleisesti ottaen surkea.
Vuosikymmenten ajan :D
Tiesitkö, että ihmiset koristelivat itseään jo luolamies aikoina, ja vieläkin alkuperäisheimot "meikkaavat" ja muokkaavat ulkonäköään.
Ihmisen ulkonäön muokkaus on yhtä vanha asia kuin ihmiset, siihen ei tarvita mitään bisnestä painostamaan.
Jopa sota-alueilla naiset kokoontuvat yhteen tuhmana hieman meikkaamaan, jopa paikoissa, joissa on käytössä burkhat.
Ihminen ja ulkonäön muokkaaminen on ikiaikainen asia. Ja sinä voisit myöntää, että sun meikkaamisen tuomitseminen muka tuohtumalla johonkin kontrolloivaan bisnekseen on vain halua kontrolloida toisia naisia.
Viestiäni voi olla vaikea ymmärtää jos on turruttanut aivonsa sosiaalisen median kaltaisilla hyperärsykkeillä (joita "luolamies aikoina" ei ollut), mutta en missään vaiheessa väittänyt, että ulkonäön muokkaus olisi jotenkin uusi ilmiö tai että ennen """"""""kauneus""""""""bisneksen (edes tuhat lainausmerkkiä ei olisi riittävästi) hegemoniaa ei siihen olisi painostettu muiden tahojen toimesta.
Feikkiys ärsyttää. Monet ulkonäöltään täysin feikit oikeasti pitävät itseään pitkähiuksisina, -ripsisinä, suuririntaisena yms. vaikka em. olisivat feikkejä lisiä. Mitä väliä vaikka se pidennys on "luonnollinen", se on silti feikki ja sen alla olet lyhyttukkainen.
Lisäksi ärsyttää "huolitellun" määrittelemisen omiminen. Kuten ap:kin selittää olevansa sellainen. Hiuslisäkkeet, kynsilakka ja korkokengät eivät ole määritelmä huolitellulle. Kaikki feikit lisät tekevät - minun määritelmässä - huolittelemattoman kenestä tahansa.
Kateudesta ei ole kyse. Esim. itselläni on luonnostaan paksut, pitkät hiukset. Miksi olisin kateellinen jonkun hiuslisäkkeestä?
Tykkään myös pukeutua nätisti ja tyylikkäästi, en koskaan paljastelevasti. Olen huomannut, että tietyllä tavalla paljastavasti pukeutuvat naiset käyttäytyvät tietyllä tavalla. Luulen, että se käytös ("mä oon niin alfanaaras, kun tissisi on esillä") ärsyttää. Eikä tässäkään ole kyse tissikateudesta: itsellä kun on rinnat, jotka saavat ilman esittelyäkin liikaa huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia meikkaamaan painostaa miljardibisnes, joka on muovannut yleisiä kauneusihanteita vuosikymmenten ajan käyttäen hyväkseen kaikkia mahdollisia mediakanavia. Samaan aikaan te vedätte herneen nenään siitä, mitä jotkut kirjoittelevat anonyymille keskustelupalstalle, jonka taso on yleisesti ottaen surkea.
Tiesitkö, että ihmiset koristelivat itseään jo luolamies aikoina, ja vieläkin alkuperäisheimot "meikkaavat" ja muokkaavat ulkonäköään.
Ihmisen ulkonäön muokkaus on yhtä vanha asia kuin ihmiset, siihen ei tarvita mitään bisnestä painostamaan.
Jopa sota-alueilla naiset kokoontuvat yhteen tuhmana hieman meikkaamaan, jopa paikoissa, joissa on käytössä burkhat.
Ihminen ja ulkonäön muokkaaminen on ikiaikainen asia. Ja sinä voisit myöntää, että sun meikkaamisen tuomitseminen muka tuohtumalla johonkin kontrolloivaan bisnekseen on vain halua kontrolloida toisia naisia.
Ai meikkibisnes miljardiluokkaa jo luolanaisaikoina, ohhoh. Enpä ole kuullutkaan tästä.
meikkejä on aina ollut nykyään monet vaan ostaa omat koska kauneusihanteet on muuttuneet; meikkibisneksen "täydellinen matta iho ja kiiltävät huulet" vaikuttaa niihin mutta ilmankin sitä ihmiset koristelisi itseään. useimmat ihmiset jotka tunnen ja jotka eivät meikkaa koska on jäänyt tavaksi, meikkaavat ihan vain siitä ilosta; meikkaamisessa ei ole mitään pahaa niin kauan kuin siitä itse nauttii tai sitä haluaa. ja suomessa sentään uskoisin että on tarpeeksi mediakriittisyyttä pystyäkseen erottamaan "toi meikkitapa on ihana ja miellyttää mun silmää!" ja "pakko alkaa tehdä tuotakin kun on trendikäs juuri nyt"
Isot alkukirjaimet ois kiva juttu. Ajattele niitä sellaisena tekstin koristeluna, joka miellyttää silmää ja josta tulee hyvä fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Mikä keskustelupalsta tämä on, jos ap ei saa vastata kommentteihin oman mielipiteensä mukaan?
Outo kommentti. Kukaan ei ole käsittääkseni estänyt ap:ta vastaamasta. Ketjua eikä hänen viestejään ole poistettu.
kirjoitti:
Feikkiys ärsyttää. Monet ulkonäöltään täysin feikit oikeasti pitävät itseään pitkähiuksisina, -ripsisinä, suuririntaisena yms. vaikka em. olisivat feikkejä lisiä. Mitä väliä vaikka se pidennys on "luonnollinen", se on silti feikki ja sen alla olet lyhyttukkainen.
Lisäksi ärsyttää "huolitellun" määrittelemisen omiminen. Kuten ap:kin selittää olevansa sellainen. Hiuslisäkkeet, kynsilakka ja korkokengät eivät ole määritelmä huolitellulle. Kaikki feikit lisät tekevät - minun määritelmässä - huolittelemattoman kenestä tahansa.
Kateudesta ei ole kyse. Esim. itselläni on luonnostaan paksut, pitkät hiukset. Miksi olisin kateellinen jonkun hiuslisäkkeestä?
Tykkään myös pukeutua nätisti ja tyylikkäästi, en koskaan paljastelevasti. Olen huomannut, että tietyllä tavalla paljastavasti pukeutuvat naiset käyttäytyvät tietyllä tavalla. Luulen, että se käytös ("mä oon niin alfanaaras, kun tissisi on esillä") ärsyttää. Eikä tässäkään ole kyse tissikateudesta: itsellä kun on rinnat, jotka saavat ilman esittelyäkin liikaa huomiota.
jos käyt kampaajalla se tekee siis sinusta feikin koska leikkaat sitä pitkää paksua tukkaasi; poistat itsestäsi jotain luonnollista sun omalla logiikalla koska muu on feikkiä. ja sori, jos sulla olis ollut pienet rinnat ja hankit silikonit niin se tarkoittaa että olet nyt isorintainen, sama kuin pidennysten kanssa; otat ne pois ja olet taas lyhythiuksinen ja laitat ne takaisin, pitkähiuksinen.
kiusattiinko sua koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai meikkibisnes miljardiluokkaa jo luolanaisaikoina, ohhoh. Enpä ole kuullutkaan tästä.
meikkejä on aina ollut nykyään monet vaan ostaa omat koska kauneusihanteet on muuttuneet; meikkibisneksen "täydellinen matta iho ja kiiltävät huulet" vaikuttaa niihin mutta ilmankin sitä ihmiset koristelisi itseään. useimmat ihmiset jotka tunnen ja jotka eivät meikkaa koska on jäänyt tavaksi, meikkaavat ihan vain siitä ilosta; meikkaamisessa ei ole mitään pahaa niin kauan kuin siitä itse nauttii tai sitä haluaa. ja suomessa sentään uskoisin että on tarpeeksi mediakriittisyyttä pystyäkseen erottamaan "toi meikkitapa on ihana ja miellyttää mun silmää!" ja "pakko alkaa tehdä tuotakin kun on trendikäs juuri nyt"
Isot alkukirjaimet ois kiva juttu. Ajattele niitä sellaisena tekstin koristeluna, joka miellyttää silmää ja josta tulee hyvä fiilis.
hmm... en. kato tää itsensä / oman tekstinsä koristelu on niin h*oramaista täällä suomessa jossa kukaan ei halua erottua
Eloweena kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä bimbotyylistä tai hutsahtavasta pukeutumisesta. Siinä se.
Jotenkin masentaa, että naiset haluaa halventaa itseään pukeutumalla sellasiksi, kun ei olisi mikään pakko, jos ei ole myymässä itseään. Mutta meitä on moneen junaan.
Mäkään en pidä tukka likaisena pieruverkkareissa kulkevista ylipainoisista siiderivalaista jotka katsovat äkäisesti jokaista vastaantulijaa. Mutta asia ei kuitenkaan häiritse mua niin paljon, että kokisin tarpeelliseksi mennä sanomaan ko. henkilölle että miks oot tuollainen epäsiisti törkymöykky. Toisen ihmisen arvostelu negatiivisesti päin naamaa on törkeää ja sellainen ihminen joka sitä harrastaa on huonosti kasvatettu ja vailla mitään käytöstapoja.
Mulle on monesti sanottu että mitä helekuttia sä meikkaat aina ja laittaudut yms. On tehnyt joskus mieli sanoa että ei tekis kyllä yhtään pahaa sunkaan naamalles tehdä sille edes joskus jotain....
Et mene sanomaan, koska se törkymöykky ei yritä saalistaa miehiä eikä ole sinulle kilpailija. En ymmärrä, miksi akat tappelee ukonkuvatuksista ja tekevät niiden miellyttämiseksi mitä vaan ulkonäölleen.
Se on se joidenkin ap:n kaltaisten _käytös_. Täälläkin palstailee varmasti satoja meitä "huoliteltuja, meikkaavia, nätisti pukeutuvia" naisia, joilla ei ole lainkaan kokemusta siitä, ettei laittautumista siedettäisi.
Pieruverkkarit, crocsit ja asennehupparit on mauttomia. Samoin kuin muovikynnet, ripset, halvat korkkarit ja makkara nakinkuoressa -tyyppinen pukeutuminen.
Jälkimmäinen tyyli ärsyttää lähinnä siksi, että sen harrastajat pitää itteään jotenki parempina ihmisinä kuin niitä pieruverkkarityyppejä koska ”huolehtivat itsestään”.
Mä en pukeudu arkena paljastavasti. Yleensä housut tai kynähame. Meikkaan aika runsaasti koska tykkään. Yöelämässä saatan pukeutua paljastavasti, mutta se on eri kuin keskellä päivää. Olen huomannut työpaikallani että yhtä itseäni vähän vanhempaa naista ärsyttää naisellinen pukeutumiseni. Treenaan ja olen hoikka ja melko pitkä, niin miksi en saisi pukeutua kauniisti ja niin että vaatteet korostaa vartaloani? Saan tältä naiselta mulkoilevaa katsetta jos mulla on kynähame,paksut sukkahousut, ihan pitkähihainen body ja matalat korot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hmm... en. kato tää itsensä / oman tekstinsä koristelu on niin h*oramaista täällä suomessa jossa kukaan ei halua erottua
Ehkä kannattaisi käyttää osa laittautumiseen menevästä ajasta opiskelemalla esim. peruskoulun ala-asteen äidinkielen oppimäärä?
kirjoitti:
Taidat olla melkoinen vastarannankiiski, jos miellät, ettei korkokengät tai kynsilakka voi kuulua huoliteltuun ulkonäköön. Korkokengät ovat kuitenkin olleet kiinteä osa naisten huolitelhtua pukeutumista vuosikymmenien ajan. Huoliteltu on toki paljon muutakin: siistit, silitetyt, puhtaat vaateet hyvistä materiaaleista, vaatteiden istuvuus, siisti meikki jne. Jokaisella on tähänkin oma määritelmänsä.
En voi ymmärtää yhtään, kuinka voit ärsyyntyä jonkun toisen ihmisen pukeutumisesta. Tuntuu todella oudolta eikä yhtään normaalilta. Lisäksi mitä merkitystä sillä on, vaikka pitäisikin itseään pitkähiuksisena? Onko se jotenkin sinulta pois vai ärsyynnytkö vain periaatteen vuoksi? tai Mikä siinä on taustalla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino sanalla alkuperäisheimot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi käyttää osa laittautumiseen menevästä ajasta opiskelemalla esim. peruskoulun ala-asteen äidinkielen oppimäärä?
hmm... ei, miehet tykkää enemmän luonnollisuudesta ja siitä ettei teeskentele mitään :)
Vierailija kirjoitti:
Pieruverkkarit, crocsit ja asennehupparit on mauttomia. Samoin kuin muovikynnet, ripset, halvat korkkarit ja makkara nakinkuoressa -tyyppinen pukeutuminen.
Jälkimmäinen tyyli ärsyttää lähinnä siksi, että sen harrastajat pitää itteään jotenki parempina ihmisinä kuin niitä pieruverkkarityyppejä koska ”huolehtivat itsestään”.
En ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä "pitää itseään parempana" juttua. En voi ymmärtää, miksi se on joillekin ongelma? En ole koskaan törmännyt tällaiseen sanontaan Suomen ulkopuolella (mainitsin tuolla jossain välissä, että olen vuosia ollut ulkosuomalainen) mutta Suomessa törmään siihen jatkuvasti. Sitä käytetään lähes joka välissä: jos joku pukeutuu eri tavalla, meikkaa, ei kulje pieruverkkareissa, on eriävä mielipide jne.
Tottakai sellainen ihminen, joka aina laittautuu ja nauttii siitä, ei näe pieruverkkarityyliä hyvänä. Mutta samoinhan sinä et koe hänen tyyliään hyvänä ja sinun logiikalla nimenomaan sinä olet parempi kuin se, kenellä on ripset. Olen todennyu, että tuon sanonnan käyttäjillä on usein isoja ongelmia itsetunnon kanssa, koska siinä ei ole mitään logiikkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä meikkaaminen ja muu on ihan ok, mutta paljastava pukeutuminen on tyylitöntä ja tyrkkyä.
N41
No se on sun mielipide, mutta ei sulla ole mitään oikeutta puuttua muiden asioihin,. Jos joku haluaa olla "tyrkky" niin mitä se sulle kuuluu?
Ap
Ja miten siihen on puututtu?
osoitellaan sormella ja puhutaan selän takana niin että kuuluu hyvin omiin korviin, katsotaan omahyväisesti... jos sä et oo huomannu noita etenki yli 30v naisilta niin jaa, onneks olkoon. ei se mun itsetuntoon kauheesti vaikuta et joku tantta saa sydärin mutta vähän ärsyttää se että joku ihminen katsoo asiakseen kertoa millanen sun pitäis olla ja millanen et sais olla ulkonäöltäs ja tyylitajultas.
fakta on se et ei se oo keneltäkään pois miten joku toinen puhuu mutta nää tuomitsijat on naurettavia.
Nimeomaan tähän olen itsekin törmännyt, Outoa on myös se, että kaikki kritiikki ja mielipiteet ovat tulleet vain suomalaisilta yli 40v naisilta. Seläntakana puhumista, juoruilua, naaman edessä kerrotaan sitten, miten on "oikein" ja "hyväksyttävää" pukeutua ja meikata. Väkisin tulee olo, että miksi juuri tämä ikäryhmä käyttäytyy tuolla tavoin? Muutenkin kokemukseni tästä sukupolvesta on hyvin negatiivinen. Tuntuu, että yrittää kontrolloida ja määräillä koko ympäristöään työyhteisössäkin. Kotona sitten varmaan puhumattakaan...
Sitä samaa harrasti meitä edeltävä sukupolvi, joka luultavasti oli oppinut sen edeltäjiltään... ja enemmistö teistä tulee tekemään samoin teidän jälkeen tuleville. Naiset haluaa kontrolloida toisiaan, ja varsinki nuorempia opettaa tavoille. Nykymuoti on aina kamalaa, riippumatta millä vuosikymmenellä eletään.
N41