Miksi et voi sietää meikkaavia ja paljastavasti pukeutuvia naisia?
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku meikkaa paljon tai pukeutuu paljastavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää pieruverkkareita, ei kiinnitä huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, joilla on paljon meikkiä? eli heidän on OK valita, miltä näyttävät kunhan tekevät sen muita miellyttävällä tavalla?
Itsellänikin on hiustenpidennys (hyvin luonnollinen sellainen, koska omatkin hiukseni ovat pitkät), kauniit ripsipidennykset, kestolakkaus kynsissä aina jne. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan vähemmän huoliteltu - meikkaan myös joka aamu töihin ja kiinnitän paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta koroilla. En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä meikkaaminen ja muu on ihan ok, mutta paljastava pukeutuminen on tyylitöntä ja tyrkkyä.
N41
Mä olen ihan samaa mieltä. Toisekseen: enpä näe useimpien miesten kulkevan tuolla julkisesti perse vilkkuen ja rintalihaksiaan esitellen kuin ehkä helteisimpään kesäaikaan. Sitä pidettäisiin hyvinkin nolona. Mutta ei tunnu näitä naisia nolottavan.....
pitäis nolottaa että heillä on... vartalo?!
Vierailija kirjoitti:
On se surullista, jos määrittää itsensä, arvonsa ja onnellisuutensa ulkonäön perusteella. Mitä jos joudut onnettomuuteen tai sairastut sairauteen, jonka takia et voikaan enää korostaa noita parhaita puoliasi?
Tuntuu, että ollaan Suomessa aika juntteja mitä tulee ripsienpidennyksiin sun muuta. Alkavat olla menneen talven lumia muualla, ja suunta on luonnollisuuteen.
Ja mitä kaunista järkyttävissä tekoripsissä tai tekohiuksissa on? Mitä susta jää jäljelle kun poistat kulmakarvatatuointisi? Millainen sinä oikeasti olet?
Britanniassa ollessani kuulin paljon miesten suusta sitä, miten luonnolliselta näyttävä (ei esim. tekoripsiä ja -kulmia; botoxia tms. sinne sun tänne..."have at least your own eyebrows"...!) on paljon parempi kuin tekaistu nainen. Eihän tämä sitä tarkoita, ettei meikkaisi. Kaunis voi todella olla ilman noita tekojuttuja, mutta ilmeisesti parikymppiset nykyneidot eivät tätä ymmärrä?!
N44
Etkö tiedä, että tekoripset voivat näyttää myös luonnolliselta? Ja ap ei puhunut mitään tatuoiduista kulmista. Kaunis voi olla runsaalla meikillä, mutta vanhat kääkät eivät sitä ilmeisesti hyväksy tai ainakaan ymmärrä. Vahvan meikin voi tehdä monella tavalla, huonolla ja hyvällä.
Jos meikkaaminen kaunistaa ihmistä, se on ok. On vaan niin paljon meikkaamista, joka rumentaa ja sellainen harmittaa kun moni nuori nainen olisi kauniimpi ilman meikkiä.
Mielestäni on hyvä asia pukeutua tyylikkäästi ja olla huoliteltu. Luonnolliset hiustenpidennykset myös ok. Itse en tykkää tekohärpäkkeistä ripsissä tai tekokynsistä, etenkin jos omat ripset ja kynnet ovat hyvät. Mielestäni seksikäs pukeutuminen jättää jotain mielikuvituksen varaan, kun taas tissit ja reidet paljastava pukeutuminen on halvan näköistä ja kantajastaan tulee huomionhakuinen fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Se antaa ihmisestä jotenkin niin halvan vaikutelman. Juuri sitä lutkamaisuuttahan se on ja niin vanhakantasta ja seksististä.
Ei se vaan oikein sovi Suomeen, jotenkin niin takapajusta sellanen että korkokengät ja hame, kilo pakkelia naamassa ja käsilaukku.. sopii enemmän venäjälle ja usaan kuin pohjoismaihin.
Siellähän naiset elävät vain miesten kautta, ja myyvät itsensä sitten jonkun kotirouvaksi. Suomessa ei tarvitse tyrkyttää persettä, että joku mies alkaisi elättämään. NaisIlla on täällä omat rahat ja elämä, oli kuinka köyhä tahansa, ei tarvitse lutkailla rahan eteen..paitsi eräiden ohjaajien leffoissa.
Voitko pässi jo ymmärtää, ettei ulkonäkö tee kenestäkään halpaa tai lutkaa? Entä jos vahva meikki, korkkarit ja hame MIELLYTTÄVÄT naista ITSEÄÄN ja ne kuuluvat hänen elämäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä meikkaaminen ja muu on ihan ok, mutta paljastava pukeutuminen on tyylitöntä ja tyrkkyä.
N41
No se on sun mielipide, mutta ei sulla ole mitään oikeutta puuttua muiden asioihin,. Jos joku haluaa olla "tyrkky" niin mitä se sulle kuuluu?
Ap
Ja miten siihen on puututtu?
osoitellaan sormella ja puhutaan selän takana niin että kuuluu hyvin omiin korviin, katsotaan omahyväisesti... jos sä et oo huomannu noita etenki yli 30v naisilta niin jaa, onneks olkoon. ei se mun itsetuntoon kauheesti vaikuta et joku tantta saa sydärin mutta vähän ärsyttää se että joku ihminen katsoo asiakseen kertoa millanen sun pitäis olla ja millanen et sais olla ulkonäöltäs ja tyylitajultas.
fakta on se et ei se oo keneltäkään pois miten joku toinen puhuu mutta nää tuomitsijat on naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap kyselee, jos vastaukset ei kelpaa.
Nyt ollaan Suomessa, ei Venäjällä, täällä harva nainen ihailee lunttupukeutumista.
Ap:n siis pitäis vain myötäillä vastauksia?? Totta kai hän väittää vastaan, koska on eri mieltä.
PS. Ulkonäkö ei tee kenestäkään lunttua
Ärsyttää, kun ei osata pukeutua asiallisesti. Ei muuta. Empä kyllä ees kattele muitten tyyliä joten jaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan Suomessa, ei Venäjällä, täällä harva nainen ihailee lunttupukeutumista.Ap:n siis pitäis vain myötäillä vastauksia?? Totta kai hän väittää vastaan, koska on eri mieltä.
Eikös vaan, että miehet tykkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41
No se on sun mielipide, mutta ei sulla ole mitään oikeutta puuttua muiden asioihin,. Jos joku haluaa olla "tyrkky" niin mitä se sulle kuuluu?
Ap
osoitellaan sormella ja puhutaan selän takana niin että kuuluu hyvin omiin korviin, katsotaan omahyväisesti... jos sä et oo huomannu noita etenki yli 30v naisilta niin jaa, onneks olkoon. ei se mun itsetuntoon kauheesti vaikuta et joku tantta saa sydärin mutta vähän ärsyttää se että joku ihminen katsoo asiakseen kertoa millanen sun pitäis olla ja millanen et sais olla ulkonäöltäs ja tyylitajultas.
fakta on se et ei se oo keneltäkään pois miten joku toinen puhuu mutta nää tuomitsijat on naurettavia.
Kirjoituksesi perusteella se vaikuttaa itsetuntosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41
Ap
jos tämä on ap:n kirjoitus, niin en yhtään ihmettele, jos SINUA eivät voi sietää.......
älä yleistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan Suomessa, ei Venäjällä, täällä harva nainen ihailee lunttupukeutumista.Ap:n siis pitäis vain myötäillä vastauksia?? Totta kai hän väittää vastaan, koska on eri mieltä.
Eikös vaan, että miehet tykkää?
Mistä?
Mikä keskustelupalsta tämä on, jos ap ei saa vastata kommentteihin oman mielipiteensä mukaan?
No jos meikkaa rumasti ja viuhtoo kaikenpaljastavilla vaatteilla menemään, niin onhan se yhdenlainen hahmo. Ja noilla aloilla halutaan huomiota. Ole hyvä kun sitä saat.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku meikkaa paljon tai pukeutuu paljastavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää pieruverkkareita, ei kiinnitä huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, joilla on paljon meikkiä? eli heidän on OK valita, miltä näyttävät kunhan tekevät sen muita miellyttävällä tavalla?
Itsellänikin on hiustenpidennys (hyvin luonnollinen sellainen, koska omatkin hiukseni ovat pitkät), kauniit ripsipidennykset, kestolakkaus kynsissä aina jne. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan vähemmän huoliteltu - meikkaan myös joka aamu töihin ja kiinnitän paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta koroilla. En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi.
Sehän on ihan kiva jos joku jaksaa panostaa, ei haittaa minua. Kyse saattoi olla vain epähuomiossa tehdystä sanavalinnasta, mutta silmiini pisti tuo itsensä tunteminen hyväksi. Käsitän, että se tässä yhteydessä viittaa "kelpaavuuteen"? Olet yhtä hyvä, riittävä, ilman laittautumistakin. Hyvän ihmisen taas tekee muu kuin ulkokuori.
Omassa tuttavapiirissä, omaan peilikuvaan pakkomielteiset, ulospäin itsevarmat mutta sisäisesti todella epävarmat ovat niitä joilla tarve laittautua ylimäärin ja julkaista itsestään itsetyydytys materiaaliksi soveltuvaa kamaa somessa. Surullinen kombo lähinnä mielestäni, ja en näitä naisia myöskään älykkääksi kutsuisi, vaikka monesti ovat sitä omasta mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naisellisesti käyttäytyvät miehetkään eivät ole homoja,
mutta kun totuus on, että jostainhan nämä stereotypiat saavat alkunsa.
Ei savua ilman tulta.
Itse kyllä pidän ko. tyylisiä bimboina, mutta ainahan joku voi iloisesti yllättää.......
Hirveitä vastauksia. Mä olen itsekin nainen, mutta mustakin on mukavaa katsella kauniita naisia. Ei kaunistautuminen tarkota sitä että tarttee näyttää joltain Katie Priceltä tmv.
Jos jollakulla on upea kroppa (tai no, jo se riittää, että on kroppa) ja sitä tykkää esitellä, niin hyvä ihminen, yritä edes olla iloinen hänen puolestaan!
Tämä bimboleiman lyöminen ja kauneuden vihaaminen tuntuu olevan aika suomalainen juttu. Niin ja varmaan jollain talebaneilla on samankaltaisia ajatuksia koristautuvista naisista.
Musta on kivaa kaunistautua, se ei ole keltään pois. Olen huomannut myös, että me naiset, jotka tykkäävät vähän enemmän tehdä ulkonäkönsä eteen, ollaan muita naisia kohtaan solidaarisempia (poikkeuksia on toki, paljon, monet meikkaamattomat naiset ovat aivan ihania!), kuin ne jotka eivät tahdo vaivautua, ja kateellisena kuiskuttelevat. Siihen bimbon leimaan, pahimmillaan h*oritteluun, ennakkoasenteisiin on kyllä itse tottunut, mutta tietää myös, miten inhottavalta sellainen tuntuu, ei ole yhtään mitään tarvetta yrittää lytätä ketään, vain jos haluaa näyttää hyvältä. Ei tämä elo ole mikään kilpailu!
Bimbotyyli? Jos tykkää meikata paljon, miksi niin ei saisi tehdä?