Miksi et voi sietää meikkaavia ja paljastavasti pukeutuvia naisia?
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku meikkaa paljon tai pukeutuu paljastavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää pieruverkkareita, ei kiinnitä huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, joilla on paljon meikkiä? eli heidän on OK valita, miltä näyttävät kunhan tekevät sen muita miellyttävällä tavalla?
Itsellänikin on hiustenpidennys (hyvin luonnollinen sellainen, koska omatkin hiukseni ovat pitkät), kauniit ripsipidennykset, kestolakkaus kynsissä aina jne. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan vähemmän huoliteltu - meikkaan myös joka aamu töihin ja kiinnitän paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta koroilla. En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
On se surullista, jos määrittää itsensä, arvonsa ja onnellisuutensa ulkonäön perusteella. Mitä jos joudut onnettomuuteen tai sairastut sairauteen, jonka takia et voikaan enää korostaa noita parhaita puoliasi?
Tuntuu, että ollaan Suomessa aika juntteja mitä tulee ripsienpidennyksiin sun muuta. Alkavat olla menneen talven lumia muualla, ja suunta on luonnollisuuteen.
Ja mitä kaunista järkyttävissä tekoripsissä tai tekohiuksissa on? Mitä susta jää jäljelle kun poistat kulmakarvatatuointisi? Millainen sinä oikeasti olet?
Britanniassa ollessani kuulin paljon miesten suusta sitä, miten luonnolliselta näyttävä (ei esim. tekoripsiä ja -kulmia; botoxia tms. sinne sun tänne..."have at least your own eyebrows"...!) on paljon parempi kuin tekaistu nainen. Eihän tämä sitä tarkoita, ettei meikkaisi. Kaunis voi todella olla ilman noita tekojuttuja, mutta ilmeisesti parikymppiset nykyneidot eivät tätä ymmärrä?!
N44
Kuka täällä on sanonut, että määrittää arvonsa ulkonäön perusteella? Se, että panostaa ulkonäköön ei poissulje sitä, että arvostaisi itsessään muitakin ominaisuuksia. Ja jos joku nainen tykkää vahvasta meikistä ja vaikka niistä kaikenmaailman lisäkkeistä niin mitä tekemistä sillä on asian kanssa että jotkut miehet arvostavat luonnollisuutta. Mitä ihmettä? Eli naisen kuitenkin pitäisi olemuksellaan huomioida pääasiassa miehet? Täällä on aivan uskomattoman ristiriitaista porukkaa. Ymmärrätkö ettei niitä parikymppisiä naisia varmaan kiinnosta mitä mieltä sinä ja muut luonnollisuuden kannattajat ovat heistä mieltä? No et tietenkään ymmärrä, koska oletat, että sinun mielipiteesi on ainoa oikea.
Ja tuo väittämä, että mitä jos sairastut, etkä voi enää korostaa parhaita puoliasi. No tuota, jos ihminen saa iloa vaikka juoksuharrastuksesta niin pitäisikö hänenkin lopettaa se jo alkuunsa koska mitä jos sairastuukin vakavasti eikä pysty kyseistä lajia enää harrastaa? Tuo on sinun logiikkaasi. Herää jo.
Ap on aivan raivona... huoh, kuule sanon toistamiseen: ihmiset puhuvat täällä itsestään, omista mieltymyksistään ja näkemyksistään. Meikkaa juuri niin paljon kuin haluat ja rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kehoitan sinua lukemaan "vastenmieliset viestit" vilpittöminä yrityksinä saada sinut näkemään totuus sieltä muovilisukkeiden alta.
Kuten täällä on kysytty: miksi teit aloituksen, kun et kestä/halua kuulla muita näkökulmia. Niissä on hyvinkin perää. Tosin lienet kovin nuori, mutta silloinhan ihminen on oppivainen, eikö?
Terv. Ei-kateellinen, luonnollista itseään rakastava nainen terveellä itsetunnolla :)
Kerro yksikin perustelu sille, miksi en kestä tai halua kuulla vastauksia? Järjetön päätelmä. Ideana on herättää keskustelua. Keskustelu on argumentointia ja ennen kaikkea vasta-argumentteja. Eli kun saan vastauksen, otan siihen kantaa, kysyn tarkentavia perusteluita ja odotan niitä myös saavani. En ole vielä saanut yhtään järjellistä argumenttia siihen, miksi meikillä, vaatteilla ja ulkonäöllä pitää miellyttää ensisijaisesti muita ihmisiä. Minun pitäisi muita miellyyttääkseni luopua esim. ripsistäni ja pidennyksistäni. Miksi?
Ap
Kannattaisiko keskittyä siihen, että saa asiakasprojektin maaliin? Kuulostaa siltä, että jos tuo oli sinun pääpanoksesi projektissa niin olisi ehkä kannattanut jäädä kotiin. Olisivat muut saaneet työrauhan. Ja sinä olisit voinut rauhassa keskittyä näihin ”tärkeisiin” mieltäsi askarruttaviin asoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on aivan raivona... huoh, kuule sanon toistamiseen: ihmiset puhuvat täällä itsestään, omista mieltymyksistään ja näkemyksistään. Meikkaa juuri niin paljon kuin haluat ja rauhoitu.
Et taida ihan ymmärtää, mitä raivo on. Suosittelen, että luet aloituksen uudestaan. En ole kysynyt henkilökohtaisia mieltymyksiä vaan argumentteja aloituksessani esittämiin kysymyksiin.
Ap
Minä luulen ette ap on se kateellinen täällä. Ei usko olevansa tarpeeksi kaunis ilman lisukkeita ja on siksi katkera. Ja en odota että myöntäisit tämän. Miksi muuten aihe herättää näin voimakkaita tunteita?
Jos hänellä olisi hyvä itsetunto niin ei hän näkisi näitä muiden naisten "haukkuja" joka paikassa. Kuten jo aiemmin sanoin, ihmiset puhuvat täällä omista mieltymyksistään eivätkä tarkoita sillä loukata. Aihe on ap:lle jostain syystä herkkä ja hän ylitulkitsee
Minä ihailen naisia jotka pukeutuu ja meikkaa just niin kuin haluaa eikä välitä mistään h****tteluista. Itsekin haluaisin meikata enemmän ja pukeutua naisellisesti mutta heti pidetään bimbona tai tyhmänä. En väitä että olisin mikään ruudin keksijä mutta en halua vielä korostaa sitä ulkonäölläni. Nuorempana laittauduin ja sain usein kuulla että olenkin mukavampi kuin olisi uskonut, tai että minua pidettiin ärsyttävänä ennen kuin tutustuttiin. Oikeasti olin vaan ujo ja avauduin vasta kun tutustuin paremmin. Nyt kun en meikkaa ja pidän hiukset nutturalla niin saa vähemmän ennakkoluuloja osakseen. Laittautuneena miehetkin lähenteli ilman lupaa. Saa olla rauhassa kun on näkymätön.
Ripsienpidennyksistä sanon sen verran, että monella suomalaisella naisella ne eivät korosta silmiä vaan sulkee niitä. Monet haluavat todella pitkät ja tuuheat 6 ripsen viuhkat ripsiinsä. Suomalaisilla on melko pienet silmät ja osalla silmät silmäkuopissa melko syvälläkin. Tämmöinen ripsipalkki väistämättä painaa luomia alemmas, vaikka kuidut olisivat miten kevyitä tahansa.
Ihmisten kanssakäymisessä katsekontakti on suuressa osassa ja jos keskustelukumppanin silmät eivät meinaa näkyä ripsien alta, saa toisesta helposti välttelevän tai vastaavan kuvan.
Vika on myös ripsiteknikoissa asiakkaiden lisäksi. Moni pyytää isoja ripsiä, eikä ota kuuleviin korviinsa teknikon ehdotuksia pienemmistä viuhkoista tai asiakkaalle sopivammasta kaaresta. Osa teknikoista taas ei edes katso yksilöllisiä ripsiä vaan tekee kaikille samanlaiset palkit. Klassiset ripset sopis monille suomalaisille vaan niin paljon paremmin kuin volyymit.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihailen naisia jotka pukeutuu ja meikkaa just niin kuin haluaa eikä välitä mistään h****tteluista. Itsekin haluaisin meikata enemmän ja pukeutua naisellisesti mutta heti pidetään bimbona tai tyhmänä. En väitä että olisin mikään ruudin keksijä mutta en halua vielä korostaa sitä ulkonäölläni. Nuorempana laittauduin ja sain usein kuulla että olenkin mukavampi kuin olisi uskonut, tai että minua pidettiin ärsyttävänä ennen kuin tutustuttiin. Oikeasti olin vaan ujo ja avauduin vasta kun tutustuin paremmin. Nyt kun en meikkaa ja pidän hiukset nutturalla niin saa vähemmän ennakkoluuloja osakseen. Laittautuneena miehetkin lähenteli ilman lupaa. Saa olla rauhassa kun on näkymätön.
Semmonen tarina. Kaikki eivät onneksi koe olevansa näkymättömiä naturellina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida ihan ymmärtää, mitä raivo on. Suosittelen, että luet aloituksen uudestaan. En ole kysynyt henkilökohtaisia mieltymyksiä vaan argumentteja aloituksessani esittämiin kysymyksiin.
Ap
Jos kysyt niin ihmiset vastaavat omien kokemuksensa kautta. Tämän "ettei meikkaavia naisia siedetä" olet kuvitellut omassa pienessä päässäsi. Ihmisiä kun ei kiinnosta jokaisen vastaantulijan meikit, trust me.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos kysyt niin ihmiset vastaavat omien kokemuksensa kautta. Tämän "ettei meikkaavia naisia siedetä" olet kuvitellut omassa pienessä päässäsi. Ihmisiä kun ei kiinnosta jokaisen vastaantulijan meikit, trust me.
Suurin osa vastauksista nimenomaan on naisilta, jotka eivät siedä tuota. Lisäksi kaksinaismoralisti kukoistaa. Korostetaan monestikin, kuinka nimenomaan miehet eivät tästä tykkää, vaikka normaalisti suomalainen ei pukeudu ja laittaudu vain miehiä varten. Kyllä ihmisten pitää kyetä keskustelmaan asioista muutenkin kuin vain sen kautta, mitä itse tekee. Se on hyvä esimerkki, mutta ei argumentti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmonen tarina. Kaikki eivät onneksi koe olevansa näkymättömiä naturellina
jotkut naiset ovat todella näyttäviä ja kauniita naturellina, Suurin osa kyllä on täysin näkymättömiä ja harmaata massaa. Mutta parempihan se niin on, saa olla rauhassa eikä kukaan kiinnitä huomiota.
Vierailija kirjoitti:
En pidä bimbotyylistä tai hutsahtavasta pukeutumisesta. Siinä se.
Jotenkin masentaa, että naiset haluaa halventaa itseään pukeutumalla sellasiksi, kun ei olisi mikään pakko, jos ei ole myymässä itseään. Mutta meitä on moneen junaan.
joo en mäkää tykkää mistään muusta väristä ku mustasta mutta en mä näit enemmän väreist pitäviä pidä sokeina idiootteina koska ei se mun elämään vaikuta. sun elämä on niin vaikeaa! meitä on moneen junaan että toivottavasti sun menee ihan eri suuntaan ku mun.
Vierailija kirjoitti:
On se surullista, jos määrittää itsensä, arvonsa ja onnellisuutensa ulkonäön perusteella. Mitä jos joudut onnettomuuteen tai sairastut sairauteen, jonka takia et voikaan enää korostaa noita parhaita puoliasi?
Tuntuu, että ollaan Suomessa aika juntteja mitä tulee ripsienpidennyksiin sun muuta. Alkavat olla menneen talven lumia muualla, ja suunta on luonnollisuuteen.
Ja mitä kaunista järkyttävissä tekoripsissä tai tekohiuksissa on? Mitä susta jää jäljelle kun poistat kulmakarvatatuointisi? Millainen sinä oikeasti olet?
Britanniassa ollessani kuulin paljon miesten suusta sitä, miten luonnolliselta näyttävä (ei esim. tekoripsiä ja -kulmia; botoxia tms. sinne sun tänne..."have at least your own eyebrows"...!) on paljon parempi kuin tekaistu nainen. Eihän tämä sitä tarkoita, ettei meikkaisi. Kaunis voi todella olla ilman noita tekojuttuja, mutta ilmeisesti parikymppiset nykyneidot eivät tätä ymmärrä?!
N44
usko tai älä se ihminen on sama niiden ripsien kanssa ja ilman. sinä päivänä ku naiset pukeutuu miesten mielipiteiden mukaan ei pidä enää tulla! aina ku joku tulee aukomaan päätään siitä kuinka miehet tykkää jostain, luonnollisuudesta tai tekoripseistä, niin se on aina merkki mennä vastavirtaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä meikkaaminen ja muu on ihan ok, mutta paljastava pukeutuminen on tyylitöntä ja tyrkkyä.
N41
Mä olen ihan samaa mieltä. Toisekseen: enpä näe useimpien miesten kulkevan tuolla julkisesti perse vilkkuen ja rintalihaksiaan esitellen kuin ehkä helteisimpään kesäaikaan. Sitä pidettäisiin hyvinkin nolona. Mutta ei tunnu näitä naisia nolottavan.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä bimbotyylistä tai hutsahtavasta pukeutumisesta. Siinä se.
Jotenkin masentaa, että naiset haluaa halventaa itseään pukeutumalla sellasiksi, kun ei olisi mikään pakko, jos ei ole myymässä itseään. Mutta meitä on moneen junaan.
Silti se on jokaisen oma asia. Myöskin se on sinun mielipiteesi, että se halventaa. Itse en alistuisi tuolla tavalla määrittämään omaa arvoani muiden silmin vaan pukeudun juuri niin "hutsahtavasti" kuin haluan enkä ole huomannut sen tuovan mitään vähemmän arvokasta tai halventaa elämääni. Työpukeutuminen on toki eri. Enemmän koen, että sinun kaltaiset naiset minua halventaa kuin kukaan muu.
Niinhän se on, en muuta väittänytkään. Itse en voi käsittää mikä siinä tyylissä viehättää, mutta jokainen pukeutuu tietysti miten haluaa.
niin mitä nyt vaan pidät eri lailla pukeutuvia halvoina huorina ja lutkina. ei nyt sillä että prostituutiossa olis mitään vikaa jos sen ammatin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Lumput ja leidit. Leidi on tyylikäs ja hillitty, lumppu paljasteleva ja meikki överinä.
"Överi" meikki ei tee kenestäkään huonompaa ihmistä. Toisin kuin muiden haukkuminen lumpuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä meikkaaminen ja muu on ihan ok, mutta paljastava pukeutuminen on tyylitöntä ja tyrkkyä.
N41
No se on sun mielipide, mutta ei sulla ole mitään oikeutta puuttua muiden asioihin,. Jos joku haluaa olla "tyrkky" niin mitä se sulle kuuluu?
Ap
Ja miten siihen on puututtu?
Vierailija kirjoitti:
N44
Niin no, miehet nyt ei huomaa milloin naisella on meikkiä ja milloin ei.
Mitä joku jo aikaisemmin sanoi, niin paljastavasti pukeutuminen ei kuulu normaaliin asialliseen työelämään. Nykyään instagram on täynnä näitä nuoria naisia/tyttöjä jotka kärsivät huonosta itsetunnosta. Silloin poikien kivat kommentit ja tykkäysmäärät luovat sen kivan ja hyväksytyn olon, minkä he saisivat normaalista elämästä jos työstäisivät sitä itsetuntoaan. Kun näin 19-vuotiaana näkee aikuisia naisia jotka pukeutuvat paljastavasti käy heitä vain sääli. Ovatko hekin jääneet sille teinihyväksyntä-tasolle, kun pitää sitä vatsaa ja tissejä niin kovasti muille näytellä?
Mitä meikkaamiseen tulee niin ok jos tykkää meikata. Jos sitä meikkiä kuitenkin on yksinkertaisesti vain liikaa (monta kerrosta meikkivoidetta) näyttää henkilö jotenkin omituiselta ja luotaantyöntävältä. Kummalta kysyisit vaatekaupassa apua/vinkkejä: tyylikkäästi pukeutuneelta joka on meikannut kevyesti ja raikkaan näköisesti vai myyjältä joka näyttää siltä että on ostanut pari kokoa liian pienen paidan eikä ilmeistä oikein saa selvää, meikkikerroksen ollessa niin paksu.