Miksi et voi sietää meikkaavia ja paljastavasti pukeutuvia naisia?
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku meikkaa paljon tai pukeutuu paljastavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää pieruverkkareita, ei kiinnitä huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, joilla on paljon meikkiä? eli heidän on OK valita, miltä näyttävät kunhan tekevät sen muita miellyttävällä tavalla?
Itsellänikin on hiustenpidennys (hyvin luonnollinen sellainen, koska omatkin hiukseni ovat pitkät), kauniit ripsipidennykset, kestolakkaus kynsissä aina jne. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan vähemmän huoliteltu - meikkaan myös joka aamu töihin ja kiinnitän paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta koroilla. En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi.
Kommentit (263)
En pidä bimbotyylistä tai hutsahtavasta pukeutumisesta. Siinä se.
Jotenkin masentaa, että naiset haluaa halventaa itseään pukeutumalla sellasiksi, kun ei olisi mikään pakko, jos ei ole myymässä itseään. Mutta meitä on moneen junaan.
Täälläkin 99% kertoo vain omista mieltymyksistään; "en meikkaa koska..."
En nyt sanoisi ettei silloin voi sietää jonkun toisen ehostautumista :)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin masentaa, että naiset haluaa halventaa itseään pukeutumalla sellasiksi, kun ei olisi mikään pakko, jos ei ole myymässä itseään. Mutta meitä on moneen junaan.
Se on ihan ok olla pitämättä jostakin tyylistä, itse en pidä k-pop tyylistä, enkä preppy tyylistä.
Mutta se ei ole ok leimata ihmisiä *uoriksi, halvoiksi, tyrkyiksi, mielisairaiksi, tai persoonallisuushäiriöisiksi, sen perusteella ettet pidä jostakin tyylistä.
On se surullista, jos määrittää itsensä, arvonsa ja onnellisuutensa ulkonäön perusteella. Mitä jos joudut onnettomuuteen tai sairastut sairauteen, jonka takia et voikaan enää korostaa noita parhaita puoliasi?
Tuntuu, että ollaan Suomessa aika juntteja mitä tulee ripsienpidennyksiin sun muuta. Alkavat olla menneen talven lumia muualla, ja suunta on luonnollisuuteen.
Ja mitä kaunista järkyttävissä tekoripsissä tai tekohiuksissa on? Mitä susta jää jäljelle kun poistat kulmakarvatatuointisi? Millainen sinä oikeasti olet?
Britanniassa ollessani kuulin paljon miesten suusta sitä, miten luonnolliselta näyttävä (ei esim. tekoripsiä ja -kulmia; botoxia tms. sinne sun tänne..."have at least your own eyebrows"...!) on paljon parempi kuin tekaistu nainen. Eihän tämä sitä tarkoita, ettei meikkaisi. Kaunis voi todella olla ilman noita tekojuttuja, mutta ilmeisesti parikymppiset nykyneidot eivät tätä ymmärrä?!
N44
Miksi kukaan kukaan olisi kateellinen meikistä? Eihän se ole mitään saavuttamatonta jota täytyy tyytyä kadehtimaan. Kyllä meikkejä on tarjolla kaikille halukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä meikkaaminen ja muu on ihan ok, mutta paljastava pukeutuminen on tyylitöntä ja tyrkkyä.
N41
No se on sun mielipide, mutta ei sulla ole mitään oikeutta puuttua muiden asioihin,. Jos joku haluaa olla "tyrkky" niin mitä se sulle kuuluu?
Ap
Esimerkiksi sillä tavoin, että jos ei työpaikka satu olemaan ilotalo, ei paljastava pukeutuminen kuulu sinne, useimmiten ei myöskään yliampuva ehostus. Meillä oli kerran yksi iso asiakasprojekti, jossa asiakas puuttui erään ihmisen ronskinpuoleiseen hajuveden käyttöön (tyyli: Poison ja määrä: paljon).
Et kuitenkaan ole mikään pukeutumispoliisi. Ei ole sinun vastuullasi eikä edes sinun asiasi (ellet ole tämän henkilön esimies tai HR:n edustaja) puuttua tällaisiin asioihin. En ymmärrä, miksi moni nainen kokee tarpeelliseksi kontrolloida koko ympäristöä ja ottavat tällaisen roolin, vaikkei sitä heille edes tarjota. Se ei yksinkertaisesti silti ole sinun asiasi.
Ap
Se antaa ihmisestä jotenkin niin halvan vaikutelman. Juuri sitä lutkamaisuuttahan se on ja niin vanhakantasta ja seksististä.
Ei se vaan oikein sovi Suomeen, jotenkin niin takapajusta sellanen että korkokengät ja hame, kilo pakkelia naamassa ja käsilaukku.. sopii enemmän venäjälle ja usaan kuin pohjoismaihin.
Siellähän naiset elävät vain miesten kautta, ja myyvät itsensä sitten jonkun kotirouvaksi. Suomessa ei tarvitse tyrkyttää persettä, että joku mies alkaisi elättämään. NaisIlla on täällä omat rahat ja elämä, oli kuinka köyhä tahansa, ei tarvitse lutkailla rahan eteen..
paitsi eräiden ohjaajien leffoissa.
Vierailija kirjoitti:
Silti se on jokaisen oma asia. Myöskin se on sinun mielipiteesi, että se halventaa. Itse en alistuisi tuolla tavalla määrittämään omaa arvoani muiden silmin vaan pukeudun juuri niin "hutsahtavasti" kuin haluan enkä ole huomannut sen tuovan mitään vähemmän arvokasta tai halventaa elämääni. Työpukeutuminen on toki eri. Enemmän koen, että sinun kaltaiset naiset minua halventaa kuin kukaan muu.
Miksi ap kyselee, jos vastaukset ei kelpaa.
Nyt ollaan Suomessa, ei Venäjällä, täällä harva nainen ihailee lunttupukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti se on jokaisen oma asia. Myöskin se on sinun mielipiteesi, että se halventaa. Itse en alistuisi tuolla tavalla määrittämään omaa arvoani muiden silmin vaan pukeudun juuri niin "hutsahtavasti" kuin haluan enkä ole huomannut sen tuovan mitään vähemmän arvokasta tai halventaa elämääni. Työpukeutuminen on toki eri. Enemmän koen, että sinun kaltaiset naiset minua halventaa kuin kukaan muu.
Niinhän se on, en muuta väittänytkään. Itse en voi käsittää mikä siinä tyylissä viehättää, mutta jokainen pukeutuu tietysti miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan kukaan olisi kateellinen meikistä? Eihän se ole mitään saavuttamatonta jota täytyy tyytyä kadehtimaan. Kyllä meikkejä on tarjolla kaikille halukkaille.
Tähän haluaisin vastauksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät uskalla/osaa meikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan ok olla pitämättä jostakin tyylistä, itse en pidä k-pop tyylistä, enkä preppy tyylistä.
Mutta se ei ole ok leimata ihmisiä *uoriksi, halvoiksi, tyrkyiksi, mielisairaiksi, tai persoonallisuushäiriöisiksi, sen perusteella ettet pidä jostakin tyylistä.
Kyllä kai vaatteita saa leimata ihan vapaasti, vaikkei ihmisiä leimaiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät uskalla/osaa meikata.
Se ei niin vaikea laji enää nykyisin ole :) tuotteita aivan maasta taivaisiin, ulkomaita myöten. Samoin tutorialeja.
Kyllä kaikki halukkaat varmasti opettelevat tämänkin taidon. Mikä siinä on niin vaikea käsittää ettei veden mukana viemäriin valuvassa kauneudesta ole kadehdittavaa?
Vierailija kirjoitti:
On se surullista, jos määrittää itsensä, arvonsa ja onnellisuutensa ulkonäön perusteella. Mitä jos joudut onnettomuuteen tai sairastut sairauteen, jonka takia et voikaan enää korostaa noita parhaita puoliasi?
Tuntuu, että ollaan Suomessa aika juntteja mitä tulee ripsienpidennyksiin sun muuta. Alkavat olla menneen talven lumia muualla, ja suunta on luonnollisuuteen.
Ja mitä kaunista järkyttävissä tekoripsissä tai tekohiuksissa on? Mitä susta jää jäljelle kun poistat kulmakarvatatuointisi? Millainen sinä oikeasti olet?
Britanniassa ollessani kuulin paljon miesten suusta sitä, miten luonnolliselta näyttävä (ei esim. tekoripsiä ja -kulmia; botoxia tms. sinne sun tänne..."have at least your own eyebrows"...!) on paljon parempi kuin tekaistu nainen. Eihän tämä sitä tarkoita, ettei meikkaisi. Kaunis voi todella olla ilman noita tekojuttuja, mutta ilmeisesti parikymppiset nykyneidot eivät tätä ymmärrä?!
N44
Se, että meikit ja pukeutuminen tuovat iloa ja onnea, ei liity mitenkään siihen, ettei elämässä ole mitään muuta. Mielestäni tämä sinun viestisi on täydellinen esimerkki juuri siitä ahdasmielisyydestä, mitä laittautumiseen tulee. Eihän nyt meikkaava nainen voi olla älykäs, menestynyt ja fiksu vaan pitää valita.
Koska aloitus koski vain ja ainoastaan noita ulkonäöllisiä seikkoja, ei ole mitään järkeä korostaa niitä asioita, joiden perusteella itseni määritän. Jos sairastun niin sitten sairastun, muutan meikkityyliä, jos siihen on tarve. Turha sitä on etukäteen kauhistella tai käyttää syynä meikkaamattomuuteen, koska joku päivä saattaa sairastua.
En tiedä, mikä Suomessa on asenne pidennyksiä kohtaan, koska olen jo vuosia ollut ulkosuomalainen ja käyn Suomessa melko harvoin. Täällä, missä asun, ne ovat kuitenkin suosittuja. En ole kiinnostunut ajattelemaan "mitä jää jäljelle", kun otan nuo asiat pois, koska se ei muuta eikä vaiukuta siihen, kuka oikein olen. Luulin, että tämä nyt sentään on itsestäänselvyys jokaiselle. Mutta jos kuitenkin haluat tietää niin olen omasta mielestäni kaunis, huumorintajuinen, älykäs (olen ulkomailla urani vuoksi, olen melko korkeassa asemassa kansainvälisessä yrityksessä), lämminsydäminen ja myös tavallaan erikoinen persoona - luen erittäin paljon, olen kiinnostunut lukuista eri aloista ja kulttuureista. Pidän normien kyseenalaistamisesta, Riittääkö tämä?
En ole kiinnostunut miellyttämään brittimiehiä ulkonäölläni. Heidän mielipide siitä, miltä minun pitäisi näyttää, ei ole minulle tärkeä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se antaa ihmisestä jotenkin niin halvan vaikutelman. Juuri sitä lutkamaisuuttahan se on ja niin vanhakantasta ja seksististä.
Ei se vaan oikein sovi Suomeen, jotenkin niin takapajusta sellanen että korkokengät ja hame, kilo pakkelia naamassa ja käsilaukku.. sopii enemmän venäjälle ja usaan kuin pohjoismaihin.
Siellähän naiset elävät vain miesten kautta, ja myyvät itsensä sitten jonkun kotirouvaksi. Suomessa ei tarvitse tyrkyttää persettä, että joku mies alkaisi elättämään. NaisIlla on täällä omat rahat ja elämä, oli kuinka köyhä tahansa, ei tarvitse lutkailla rahan eteen..paitsi eräiden ohjaajien leffoissa.
Tienaan tällä hetkellä 4 kertaa enemmän kuin mieheni. Millä perustelet sen, että pukeudun vapaa-ajallani paljastavasti? Jos kerran ainoa syy meikata ja käyttää minihametta on itsestä myyminen?
Tuo on myös huvittavaa, miten naiset, jotka tykkäävät *uoritella toisia naisia, ovat ne, jotka määrittävät mikä on oikea määrä laittautumista.
Niin kuin kaikessa muussakin, se mitä ne itse tekee on oikein.
Eli, jos joku *uorittelijanainen esim. leikauttaa hiuksiaan, se on vielä sopivaa itsensä laittamista. Kaikki muu on maksullisten naisten juttuja ja halpaa.
Ne yrittää määritellä oman itsensä kautta myös muiden naisten rajat, ja se on se oikea sairaus. Sitä sopii jokaisen *uorittelija miettiä.
Minä kyllä sedän paljon meikkaavia ja paljastavasti pukeutuvia naisia ihan hyvin. Ei heissä mitään sietämätöntä minusta ole, enkä tunne yhtäkään sellaista naista niin läheisesti, että voisin mitään arvioita hänen siedettävyydestään tehdä.
Minä kuitenkin kritisoin sitä ajatusta, että ollakseen nätti ja hyvä, naisen pitää panostaa niin paljon ulkonäköönsä. Jos itse ulkonäkönsä ympärillä puleeraamisesta nauttii, niin eihän siinä mitään, mutta toivoisin ettei siitä vedettäisi yhtäläisyysmerkkejä hyvyyteen, kauneuteen, itsestään huolehtimiseen yms. koska tällaiset yhtäläisyysmerkit muuttuvat helposti edellytyksiksi ja odotuksiksi ja implikoivat sitä, että jos nainen ei käytä hiustenpidennyksiä, ripsienpidennyksiä, rakennekynsiä, korkkareita ja muotivaatteita, hän ei ole tarpeeksi huoliteltu ja hyvä.
Ap, kehoitan sinua lukemaan "vastenmieliset viestit" vilpittöminä yrityksinä saada sinut näkemään totuus sieltä muovilisukkeiden alta.
Kuten täällä on kysytty: miksi teit aloituksen, kun et kestä/halua kuulla muita näkökulmia. Niissä on hyvinkin perää. Tosin lienet kovin nuori, mutta silloinhan ihminen on oppivainen, eikö?
Terv. Ei-kateellinen, luonnollista itseään rakastava nainen terveellä itsetunnolla :)
Miksi kysyt kun et halua kuulla vastauksia?