Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä absolutisteja.

Kummaa porukkaa
05.04.2018 |

Ymmärrän sen ettei halua vetää kännejä, mutta sitä en ettei voi edes yhtä viinilasia juoda vaikka ruoan kanssa. Sehän on vain terveellistä.

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi juoda. Kasvattaa syöpäriskiä, maistuu pahalta, on kallista ja ei todellakaan sovi epileptikoille kuten minä.

Vierailija
22/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee alkoholista aina niin karsea olo jo ihan pienestäkin annoksesta. Ärsyttää kun sitä tuputetaan joka paikassa. Kyllästyttää selitellä tätä ihmisille ja onneksi ei tarvitsekaan jos en halua. Ihmetelköön pienessä päässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä ihmistä joka juo viiniä.

Sehän on ruuan joukossa syötynä paljon parempaa, oikeasti. Ainakin minun mielestäni.

Voit kokeilla risottoon esim. Ei tarvitse kaikkea kaataa kurkusta alas.

Vierailija
24/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi maistuu pahalta. En syö maksalaatikkoakaan, koska se on pahaa.

Alaspeukutin, koska haukuit maksalaatikkoa. :(

Vierailija
25/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko tullut ajateltua että vaikka jonkun sairauden takia? Itse lopetin kokonaan kun sain tämän ihanan refluksitaudin, joskus kaljaa juotuani alkoi ensin kaamea röyhtäily, nielemisvaikeudet ja sitten hengenahdistukset kun vatsahapot nousi suuhun ja keuhkoputkiin asti. Sairaalareissu.

Tai sitten muuten vaan polttaa rinnasta/kurkusta aivan hemmetisti jos juo alkoholia. Tuloksena voi olla ruokatorventulehdus.

Viiniä en ole voinut koskaan juoda, siitä tulee aivan kaamea migreeni jo pienestä määrästä.

Mutta juu, eipä ne sairaudet tuu mieleen ennenkuin kohdalle osuu, huomattu on. Se jatkuva kysely miksi et juo jne. Täytyy alkaa kysellä et miksi itse juot :)

Vierailija
26/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää kaverit, jotka joka kerta tuputtavat sitä "yhtä viinilasia ruoan kanssa". Varsinkin kun nämä tietävät, että minulla on sulfiittiyliherkkyyttä ja lääkitys, jonka kanssa ei saa nauttia yhtään alkoholia. Pakkoko sitä on silti pahoittaa minun mieleni sillä tuputtamisella ja loukkaantua kun aina selitän, miksi en voi sitä viiniä (tai muuta alkoholia) juoda?

Vierailija
27/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorena absolutisti siksi, koska olin nähnyt mitä pahaa alkoholi saa aikaan esim. kavereiden keskuudessa ja minulla oli myös alkoholisoitunut lähisukulainen. Eikä se tietenkään tarkoita, että alkoholi ja siihen liittyvät asiat olisivat aina pahasta tai aina aiheuttaisi mitään pahaa, mutta en vaan nähnyt syytä muutenkaan käyttää alkoholia ja halusin itse pysyä siitä kaukana.

Nykyään juon silloin tällöin kohtuudella jotain sellaisia alkoholijuomia, jotka mielestäni maistuvat hyvältä. Ennen olin asian suhteen ehdoton.

Vierailija
28/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olepa ymmärtämättä.

Suvaitsemattomuus on piirre, josta on haittaa vain sinulle itsellesi.

Eihän muut ihmiset sitä voi auttaa, että valitset ymmärtämättömyyden.

Vierailija
29/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskalla, koska voi lähteä lapasesta. 18 vuotta "harjoittelin" eikä krapulamorkkiksia jaksa enää. Ihana olla raitis :)

Vierailija
30/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ymmärtää, tyhmä ei.

Vierailija
31/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on hermomyrkky!

Vierailija
32/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskalla, koska voi lähteä lapasesta. 18 vuotta "harjoittelin" eikä krapulamorkkiksia jaksa enää. Ihana olla raitis :)

Lisäys: en siis harjoittelusta huolimatta oppinut juomaan alkoholia kohtuudella. Kaikille se vain ei sovi. Onneksi ei ole pakko!

Vierailija
33/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onko tullut ajateltua että vaikka jonkun sairauden takia? Itse lopetin kokonaan kun sain tämän ihanan refluksitaudin, joskus kaljaa juotuani alkoi ensin kaamea röyhtäily, nielemisvaikeudet ja sitten hengenahdistukset kun vatsahapot nousi suuhun ja keuhkoputkiin asti. Sairaalareissu.

Tai sitten muuten vaan polttaa rinnasta/kurkusta aivan hemmetisti jos juo alkoholia. Tuloksena voi olla ruokatorventulehdus.

Viiniä en ole voinut koskaan juoda, siitä tulee aivan kaamea migreeni jo pienestä määrästä.

Mutta juu, eipä ne sairaudet tuu mieleen ennenkuin kohdalle osuu, huomattu on. Se jatkuva kysely miksi et juo jne. Täytyy alkaa kysellä et miksi itse juot :)

terkut kohtalotoverilta.

Ärsyttää enää vain lievästi, että jotkut hienotunteisesti olettaa alkoholia juomattoman olevan kuiville sinnitellyt alkoholisti.

Edes th.alan ammattilaiset ei usko tuota mitä kerroit. "Kai sä nyt vähän voit ottaa?" tuputtaa jotkut.

En silti kiinnitä rintaani kylttiä: en ole raskaana enkä alkoholisti: minulla on refluksitauti.

Ajatelkoot mitä lystää.

Vierailija
34/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juonut nuorena rajusti ja jopa viikkojen putkia. Ollut sairaalassa,katkaisuhoidossa ja putkassa kymmeniä kertoja. Ratistunut samankaltaisten tuella ja ollut nyt ilman alkoholia kolmisenkymmentä vuotta.

En vain juo sitä ensimmäistä tänäänkään koska se vaarantaisi koko elämäni. Vieläkö kaivataan perusteita juomattomuudelleni?

Vierailija
35/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi juoda alkoholia jos ei siitä tykkää?

Ja harva alkoholista tykkää heti ensimaistamalta, siitä mausta yleensä opitaan tykkäämään.

Kyllä monelle (eli suurimmalle osalle) humala on se ainut mistä tykätään. Ja mitä kovempi sen kivempi.  Mihin sitä muuten noita limuviinoja sun muita oikein tarvittaisiin, jos alkoholin maku olisi se juttu? Eikö silloin riittäisi pullo kirkasta viinaa ilman mitään lantrinkeja?

Vierailija
36/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi juoda alkoholia jos ei siitä tykkää?

Ja harva alkoholista tykkää heti ensimaistamalta, siitä mausta yleensä opitaan tykkäämään.

Kyllä monelle (eli suurimmalle osalle) humala on se ainut mistä tykätään. Ja mitä kovempi sen kivempi.  Mihin sitä muuten noita limuviinoja sun muita oikein tarvittaisiin, jos alkoholin maku olisi se juttu? Eikö silloin riittäisi pullo kirkasta viinaa ilman mitään lantrinkeja?

Liikut dokupiireissä.

Maailmankuvasi on rajoittunut.

Vierailija
37/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole vielä selittänyt, että MIKSI se yksi lasillinen pitäisi ottaa vain muodon vuoksi? Ja miksi juuri se alkoholia sisältävä?

Ymmärrän, jos on esim. baari-ilta, että on hieman hassua olla täysin juomatta, mutta tässä puhuttiin muista tilaisuuksista kuten illallisesta.

Ehkä muut läsnäolijat kokevat huonoa omaatuntoa siitä, että he kokevat itse painetta tai tarvetta juoda päihdyttävää juomaa jonkin tavallisen juoman sijaan.

Suomessa hiprakka on lähes pakollinen asuste juhlissa tai tilaisuuksissa, jopa tavallisissa tapaamisissa, niin en ihmettele.

Lasillinen rentouttaa, mutta alkoholi on päihde ja vaikutus perustuu negatiivisiin asioihin eli elimistön toiminnan häirintään. Alkoholi myös maistuu aivan järkyttävältä.

Haluaako joku kertoa, miksi pitäisi ottaa pahalta maistuva, haitallista päihdettä sisältävä, kokonaisvaltaisesti ihmisen kykyjä sumentava juoma, eikä esimerkiksi jotain muuta? Jos rentoutuminen ei onnistu muuten, niin elämässä on kyllä vikaa.

Vierailija
38/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan viinistä migreenin.

Vierailija
39/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sopisi Kelaan töihin. Voisi vaatia muodon vuoksi täyttämään vielä 10 ylimääräistä paperia.

Vierailija
40/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi maistuu liiankin hyvin. Siksi en juo lasillistakaan.