Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka pidät kodin aina siistinä

Vierailija
04.04.2018 |

Miten onnistut?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, että sellainen joka väittää kotinsa olevan "täysin siisti" (joka sekunti), niin löytyy pölyä tai pyyhittävää jostain pinnalta. Valolla ja taskulampulla kun menee katsomaan.

Vierailija
22/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka päivä jotain. En jätä asioita lojumaan. Mulla on rutiinina joka ilta keittiön pyyhintä ja lakaisu, samoin suorin olhuoneen ennen nukkumaanmenoa. Mulla on myös joka huoneessa omat siivouskamat, helpottaa kummasti. Ei toki mitään imuria, mutta rätit ja tökötit sekä vati. Eli selkeet paikat kaikelle ja sujuvat rutiinit, niillä pysyy meillä aina siistinä vaikka täällä asuu myös 3,5v pyörremyrsky pikkuautoineen ja tässä sekä mun että miehen työt ja koulut molemmilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla onnistumistarinoita kuinka sotkuisesta tuli siisti.

Rakastuin. Ihastumisvaiheessa annoin itsestäni siistin kuvan ja se jäi yhteenmuutossa päälle. En tosin koe olevani yhtä siisti ja järjestelmällinen, kuin mieheni, mutta paljon parempi versio vanhaan itseeni verrattuna. Töissä työpöytäni on edelleen "hallittu kaaos".

Vierailija
24/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteys on helppo homma kun ei sotke. Mistä sitä sotkua syntyy jos pitää kaiken paikoillaan ja siivoaa heti jäljet jos jotain likaa tulee?

Vierailija
25/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kodin tarvitse olla aina siisti, en edes pysty siihen, ehkä sitten eläkepäivinä, kun ei ole lapsia sotkemassa...

Vierailija
26/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata salamaa ku iskee, nii räjähtää ku Antti Tuisku. Siis kun sata aurinkoo meille paistaa ja laiva on valmis nousemaa, mä viettävän rakkaude. Ja me löydämme uuden maan. Sata salmaa.

Vierailija
27/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie mennessäs, tuo tullessas ja joka päivä yksi pieni projekti (kaappi, ikkuna, lakanat, pyykki, imurointi tms.)

Vierailija
28/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie mennessäs, tuo tullessas ja joka päivä yksi pieni projekti (kaappi, ikkuna, lakanat, pyykki, imurointi tms.)

Kuulostaa karmealta, joka päivä pitäisi olla projekti.

Vierailija
29/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teininä sotkuinen ja vielä omaan kotiin muttaessa oli jotain sotkutapoja. Minulla on ympärillä tosi siistejä ihmisiä. Kaikkien luona on paikat aina tip top. Itsekin olen oppinut siistiksi. Tiskikonetta ei ole, joten käsin tiskaan 2-3 kertaa päivässä ja samalla pyyhin keittiön tasot. Ylimääräistä tavaraa ei ole. Siisti koti on ihana.

Vierailija
30/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla onnistumistarinoita kuinka sotkuisesta tuli siisti.

Muutettiin ok- talosta kerrostaloon ja karsittiin tavaraa tosi raa'alla kädellä. Ei meillä mitään minimalistista sisustuslehti- kotia ole, ei todellakaan, mutta myös rahatilanne oli heikompi eikä ollut varaa ostella "kaikkea kivaa" ylimääräistä kotiin.

Ihminen pärjää yllättävän pienellä vaate-, kenkä-, astia- petivaate- valikoimalla, puhumattakaan ns. sisustustavaroista. Siivous ja siisteyden ylläpito on paljon helpompaa pienellä tavaramäärällä ja kun siivousta ei tarvitse aloittaa paikkojen raivaamisella.

Vierailija
31/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki laittaa omat sotkunsa pois, myös isommat lapset, ainakin yli neljä vuotiaat osaa jo siivota omat lelunsa ja huoneensa tavaroiden osalta ja viedä astiat koneeseen, likaiset vaatteet koriin jne.

Vierailija
32/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin tuota joka päivä vähäsen hommaa. Ennen siivosin ehkä tunnin tai puolitoista viikossa, vähäsen jokapäivä taktiikalla siivosin neljä tuntia viikossa.! Oli kyllä siistiä joo, mutta tuntui että heilun rätin kanssa jatkuvasti. Itse en myöskään miellä keittiön tasojen pyyhkimistä vessan jarrujälkien siistimistä siivoamiseksi. Tai siis jos tuo on siivoamista, niin joo meillä siivotaan monta kertaa päivässä :D

Vierailija
33/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin tavarat paikoilleen.Tiskit koneeseen,tavarat paikoilleen,pyykit koriin ja vaatteet kaappiin ym.Kerta viikkoon imurointi ja lattioiden pesu.

Lähinnä ylläpitoa,kun aina perussiistiä.Inhoan sotkua.

Siinä tulikin aikalailla oleellinen: Astiat koneeseen. Entä jos on itse se astiakone?Prkl koko ajan saa olla tiskaamassa😂!

Vierailija
34/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vanhemmilla vakityöt, elämä ja 3- ja 5-vuotiaat, ja aina siistiä? Miten? :D

Vierailija
35/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin tavarat paikoilleen.Tiskit koneeseen,tavarat paikoilleen,pyykit koriin ja vaatteet kaappiin ym.Kerta viikkoon imurointi ja lattioiden pesu.

Lähinnä ylläpitoa,kun aina perussiistiä.Inhoan sotkua.

Siinä tulikin aikalailla oleellinen: Astiat koneeseen. Entä jos on itse se astiakone?Prkl koko ajan saa olla tiskaamassa😂!

Entä ne muut? Sormenjäljet ikkunoissa ja ovissa, hammastahnaroiskeet peilissä, pölyt tasoilla, valumat roska-astiassa, tahmea jääkaapin ovi ja lasipurkkien jäljet jääkaapin hyllyillä.... oikeasti siivoamisessa on sata muuta pikkuasiaa, kuin pyykit, imurointi ja lattioiden pyyhintä ja tiskikoneen käynnistys. Just eilen pyyhin ulko-oven sisäpuolen kun sopivassa valossa näkyi kaikki töhryt.... nuo isoista linjoista huolehtimiset eivät vielä tee siistiä kotia, ei lähellekään.

Vierailija
36/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään vanhemmilla vakityöt, elämä ja 3- ja 5-vuotiaat, ja aina siistiä? Miten? :D

Hahaa, hiljaiseksi meni tämä ketju.

Vierailija
37/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikelle tavaralle paikka, eikä jätä esille kaiken maailman röykkiöitä ja vaatekasoja. Näillä pääsee alkuun.

Kun yleistä kaaosta ei em. metodeilla enää paljoa synny, jää enempi energiaa tiskaamiselle, imuroinnille, vessan pesulle ja muille välttämättömille siivouksille, eikä kaaos pääse niin helposti ylivoimaiseksi.

T. Ex-sotkuliini

Vierailija
38/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laittaa aina tavarat paikoilleen, tiskit koneeseen ja pyykit pyykkikoriin/kaappiin, onkin koko ajan siistin näköistä.

Voisitko ostaa minulle tiskikoneen?

Vierailija
39/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin tunti sitten tiskipöydän ja tason. Mies on sen jälkeen käynyt tekemässä itselleen toisen iltapalan ja kaikki on taas levällään, voita pöydällä ja hapankorpunmuruja joka paikka täynnä. Olkoon, en tee tänä iltana mitään. En laita edes voirasiaa ja kinkkuleikettä jääkaappiin, siitä ne aamulla löytyy.

Vierailija
40/59 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hapankorpunmuruja joka paikka täynnä.

Meillä tämä ratkaistiin niin, että ei osteta hapankorppuja. Eikä jotain hemmetin siemenleipää, jonka siemenet sinkoili pitkin keittiötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan