Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti! Kuinka paljon sinulla on päivässä/viikossa/kk aikaa täysin itsellesi?

Vierailija
04.04.2018 |

Ja miten se järjestyy? Nyt tarkoitan aikaa jolloin voit tehdä aivan mitä ikinä haluat, eli tähän ei lasketa mitään ”lapsi nukkuu, joten nyt on aikaa tehdä ruokaa pakkaseen tai järjestellä ulkovarastoa”.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saman verran kuin lapsettomanakin oli. Eli kaikki aika, jolloin en ole töissä.

kahden lapsen äiti

Vierailija
2/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle niitä kotitöitä sitten tehdään? Ei vissiin ollenkaan itselle?

Vierailija
4/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan saman verran kuin lapsettomanakin oli. Eli kaikki aika, jolloin en ole töissä.

kahden lapsen äiti

Missä sun lapset on sen ajan? Oikeastiko sulle ”omaa aikaa” on se kun viet lapset leikkipuistoon tai teet niille iltapalaa, leikität ym?

Vierailija
5/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla, kun lapset nukkuvat yleensä alkaen 21-22.

Vierailija
6/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihanampaa omalla ajalla voisi tehdä kuin imuroida?

Vierailija
7/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei v&ttu yhtään....=(

Vierailija
8/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kotonamakaajako se siellä taas uhriutuu?

Vierailija
9/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla, kun lapset nukkuvat yleensä alkaen 21-22.

Mitä yleensä teet silloin?

Vierailija
10/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kotonamakaajako se siellä taas uhriutuu?

Mä olen tänään maalannut taulun, hoitanut lemmikkini turkin ja käynyt saunassa. En koe olevani uhri :D

Vierailija
11/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain määritelty, miten se oma aika pitää käyttää? Jos joku ihminen, joka ei ole äiti, tykkää käyttää aikaansa "sisustamiseen" ja "ruuanlaittoon", kenen aikaa hän niihin käyttää? Jonkun muun aikaa kuin omaansa vissiin?

Vierailija
12/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain määritelty, miten se oma aika pitää käyttää? Jos joku ihminen, joka ei ole äiti, tykkää käyttää aikaansa "sisustamiseen" ja "ruuanlaittoon", kenen aikaa hän niihin käyttää? Jonkun muun aikaa kuin omaansa vissiin?

Mikäs siinä jos ”oma aika” on sulle yhtä kuin kotityöt. Kai sä itse sentään olet sinut asian kanssa? Itse en oikein pidä kotitöistä ja teen mielummin jotain muuta.

Vierailija
13/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 - 4 tuntia joka arkipäivä. Eli se aika, kun kaikki lapset ovat yhtä aikaa koulussa. Silloin urheilen, käyn suihkussa, käyn kaupungilla, luen, nettailen, tms. Osa ajasta menee kyllä ihan töiden tekemiseenkin, mutta itselle on ihan kivasti aikaa ja elämä on helppoa.

Silloin, kun lapset olivat pieniä, niin oli toista. Ei sekuntiakaan omaa aikaa viikossa. Näin yleensä. Se oli se elämänvaihe. Nyt on toisenlaista, ja tätä osaa arvostaa, kun sen pikkulapsivaiheen muistaa vielä niin hyvin.

Vierailija
14/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä jos ”oma aika” on sulle yhtä kuin kotityöt. Kai sä itse sentään olet sinut asian kanssa? Itse en oikein pidä kotitöistä ja teen mielummin jotain muuta.

Niinpä, sinä et tykkää kotitöistä, joten käytät ajan mieluummin johonkin muuhun. Kuitenkin haluat määritellä, mitä se oma aika kullekin on – se ei saa sisältää kotitöitä. Jonkun toisen mielestä taas kotityöt ovat mukavia ja rentouttavia, oli tuolla ihmisellä sitten lapsia tai ei. En kirjoittanut, että oma aika olisi mulle yhtä kuin kotityöt (itse asiassa en kirjoittanut "omasta ajastani" mitään), sinä kirjoitit niin. Haluan vain ylipäätään kritisoida käyttämääsi käsitettä "oma aika". Se kun tarkoittaa eri ihmisille oikeasti ihan eri asioita.

Vierailija
15/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin laskisin sisustamisen, ruoanlaiton ja jopa siivoamisen omaksi ajaksi, jos saisin tehdä niitä ihan rauhassa ilman keskeytyksiä, "auttajia" ja sylissä roikkuvaa vauvaa. Tälläistäkään omaa aikaa minulla ei ole (eikä miehelläkään).

Vierailija
16/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 - 4 tuntia joka arkipäivä. Eli se aika, kun kaikki lapset ovat yhtä aikaa koulussa. Silloin urheilen, käyn suihkussa, käyn kaupungilla, luen, nettailen, tms. Osa ajasta menee kyllä ihan töiden tekemiseenkin, mutta itselle on ihan kivasti aikaa ja elämä on helppoa.

Silloin, kun lapset olivat pieniä, niin oli toista. Ei sekuntiakaan omaa aikaa viikossa. Näin yleensä. Se oli se elämänvaihe. Nyt on toisenlaista, ja tätä osaa arvostaa, kun sen pikkulapsivaiheen muistaa vielä niin hyvin.

Kiitos! Ensimmäinen oikeasti hyvä vastaus!

Vierailija
17/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, sinä et tykkää kotitöistä, joten käytät ajan mieluummin johonkin muuhun. Kuitenkin haluat määritellä, mitä se oma aika kullekin on – se ei saa sisältää kotitöitä. Jonkun toisen mielestä taas kotityöt ovat mukavia ja rentouttavia, oli tuolla ihmisellä sitten lapsia tai ei. En kirjoittanut, että oma aika olisi mulle yhtä kuin kotityöt (itse asiassa en kirjoittanut "omasta ajastani" mitään), sinä kirjoitit niin. Haluan vain ylipäätään kritisoida käyttämääsi käsitettä "oma aika". Se kun tarkoittaa eri ihmisille oikeasti ihan eri asioita.

Nöyrä anteeksipyyntöni. Olen voitettu ym ym.

Aiotko nyt vastata otsikon kysymykseen vai oliko tarkoitus vain päteä?

Vierailija
18/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin laskisin sisustamisen, ruoanlaiton ja jopa siivoamisen omaksi ajaksi, jos saisin tehdä niitä ihan rauhassa ilman keskeytyksiä, "auttajia" ja sylissä roikkuvaa vauvaa. Tälläistäkään omaa aikaa minulla ei ole (eikä miehelläkään).

1) Järjestäkää toisillenne sitä aikaa niin, että toinen lähtee kotoa lasten kanssa. Niin minäkin olen mieheni kanssa tehnyt.

2) Älä uhriudu. Olet itse valinnut lasten hankkimisen. Tiedän kyllä itse vanhempana, että pienten lasten kanssa voi olla ajoittain raskasta, ja sen saa kyllä sanoa ääneen. Mutta muista kuitenkin samalla, että olet itse ne lapset halunnut, joten nyt ota ilo irti siitä tilanteesta, joka sinulla on elämässäsi. Ne lapset ovat pieniä vain kerran, vaali sitä kokemusta. Hetken kuluttua sinulla on paremmat mahdollisuudet keskittyä muihinkin asioihin.

Vierailija
19/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nöyrä anteeksipyyntöni. Olen voitettu ym ym.

Aiotko nyt vastata otsikon kysymykseen vai oliko tarkoitus vain päteä?

Miksi haluat edes tietää, paljonko minulla on omaa aikaa? En osaa vastata, kun en laske sitä, mihin aikani kulloinkin käytän, enkä tiedä, mikä lasketaan omaksi ajaksi. Kävin esim. tänään mieheni kanssa hiihtämässä. Oliko se omaa aikaani vai ei? Eilen olin lapseni kanssa ravintolassa syömässä. Oliko se omaa aikaani vai jonkun muun?

Vierailija
20/37 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton, minulla on omaa aikaa viikossa nyt esitettyjen kriteerien mukaan ehkä 2-3 tuntia. Jos omaa aikaa ei ole ruuanlaitto, siivous, kuntoilu jne., niin eipä sitä vuorokaudessa työn ja unen jälkeen kovin paljoa "omaa aikaa" enää jää. Tapaan kavereita (ei ole omaa aikaa), matkustan (ei ole omaa aikaa), käyn elokuvissa/teatterissa (ei ole omaa aikaa) jne.