Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillekkin voi riittää elämän sisällöksi kotiäitiys?

Vierailija
04.04.2018 |

Ymmärrän jos muutaman vuoden mutta että kymmenenkin vuotta elää vain lasten ehdoilla neljän seinän sisällä? Eikö tule tunne että pitää osallistua oman elämän rahoitukseen itse eikä roikkua muiden veroilla kustantamilla kelan tuilla? Ihmettelen mikä malli lapsillekkin tulee siitä että ollaan kotona ja elatus tulee tilille muiden tienaamana.

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä järjetöntä kuin päiväkodin tädin työ. Miten kukaan voi kestää olla lasten kanssa kotona?

No päiväkodin tädit nyt sentään elättävät itse itsensä, vaikka palkka pieni onkin. 

Vierailija
42/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässäkään ketjussa yksikään kotiäiti hehkuttanut sitä äitiyttä tai edes sanonut lasten olevan saavutus?

Minulla perhe on tärkeä...ei vain lapset vaan myös mies ja minä itse. Lapset eivät ole saavutus vaan osa elämään ja juuri sellaista elämään mitä minä haluan elää.

En vaan jaksa ymmärtää miksi meidän perheen vapaaehtoiset valinnat kiinnostaa ihan vieraitakin ihmisiä tai jopa ärsyttää/suututtaa. En mnäkään mene huutelemaan päiväkodin ja työpaikkojen eteen että hoitakaa itse laiskat lapsenne kun olette niitä tehneet ym ym naurettavaa. Jokainen perhe ja jokainen ihminen on erilainen joten valinnatkin ovat erilaisia. Mutta Suomessa pitää mennä lauman mukana? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän 50-lukulainen kotiäitiys osalla on mielessä?

Juu ei ole mitään tarvetta elää miehen kautta tai omia miehen saavutuksia omiksi.

Olen koulutettu omilla aivoilla ajatteleva aikuinen nainen. En ole mikään pikkuvaimo vaan ihan tasa-arvoinen kumppani. Minä ja mieheni olemme tiimi ja toimimme yhteisen hyvän puolesta niin että koko perheellä olisi kaikki asiat mahdollisimman hyvin.

Tuo istuu hyvin siihen kuvaan, mikä minulla keskiluokkaisista yhden elättäjän perheistä onkin. Miehen ura on niissä koko perheen yhteinen projekti.

Vierailija
44/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässäkään ketjussa yksikään kotiäiti hehkuttanut sitä äitiyttä tai edes sanonut lasten olevan saavutus?

Minulla perhe on tärkeä...ei vain lapset vaan myös mies ja minä itse. Lapset eivät ole saavutus vaan osa elämään ja juuri sellaista elämään mitä minä haluan elää.

En vaan jaksa ymmärtää miksi meidän perheen vapaaehtoiset valinnat kiinnostaa ihan vieraitakin ihmisiä tai jopa ärsyttää/suututtaa. En mnäkään mene huutelemaan päiväkodin ja työpaikkojen eteen että hoitakaa itse laiskat lapsenne kun olette niitä tehneet ym ym naurettavaa. Jokainen perhe ja jokainen ihminen on erilainen joten valinnatkin ovat erilaisia. Mutta Suomessa pitää mennä lauman mukana? 

Jotenkin jännästi vapaasti valitsevat ihmiset juuri päätyvät tekemään laumamaisia ja sukupuolelleen tyypillisiä valintoja. Muuten se ei haittaisi, mutta kun itse jotuu sitten elämään siinä yhteiskunnallisessa todellisuudessa, joka noiden valintojen seurauksena muodostuu.

Vierailija
45/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin vai on sekin kotiäidin vika että joku uranainen ei pärjää siellä työpaikalla miehille kun niillä on ihan munatkin. Kasvata omat munat tai ainakin selkäranka ja vetele siitä lasikatosta läpi täysillä omilla ansioilla ja taidoilla. Mutta ei se ylenemismahdollisuuksi lisää vaikka kaikki maailman kotiäidit olisi töissä vaan päinvastoin lisäisi kilpailua...pian sen paremman työpaikan vie joku kotiäiti eikä mies ;)

Vierailija
46/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla se nyt koko elämän sisältö onkaan. Moni harrastaa kuitenkin ja näkee ystäviä jne. Kelan tukia tulee se pari sataa kuussa, kyllä se on mies joka hoitaa leivän pöytään ja nainen tässä tilanteessa kodin. Miksi se sinua ärsyttää miten joku valitsee elää?

Vierailija
47/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut tekevät alkeellisia kirjoitus-  ja kielioppivirheitä? Joillekkin - mitä kieltä se on?

Elämäm_koululaisen äidin_kieltä.

Vierailija
48/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se muille kuuluu jos mies on sen verran varakas että voi ja haluaa elättää koko perheensä?

Ei ainakaan voi valittaa että se kotiäiti elää verorahoilla. Onko se katkeruutta ja/tai kateutta kun joku voi ihan aidosti valita mitä elämässä tekee. Eikö voisi itsekin siihen pyrkiä eikä vain mollata muita?

Ei toki kuulukaan, mutta toki kannattaa sitten muistaa, että se mitä on, on miehen tienaamaa eikä miehen saavutukset (uralla, elämässä) ole omia. Itse ovat kykkineet kyökissä ja hiekkalaatikon laidoilla.

Menestyneen miehen takana on usein kunnossa oleva perhe-elämä ja koti. Ja monesti juuri se kotona oleva vaimo. Niin meidänkin tapauksessa. Lapset ovat teinejä, ja minä olen kotiäitinä edelleen, tosin teen vähän myös töitä. Ja elämääni todellakin mahtuu kaikenlaista muutakin kivaa kuin kotielämä. Miehen tuloilla ollaan tultu ihan hyvin toimeen ja sijoitettukin on.

Vierailija
49/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa olla kotiäiti jos elää tukien varassa. Ok sen ymmärrän.

Mutta ei saa olla kotiäiti jos oma mies maksaa kaiken. Ei saa olla kotiäiti vaikka olisi omaa varallisuutta ja maksaa itse elämänsä. Ei vaan saa? 

Entäs koti-isä? Onko sekin kielletty?

Ehkä tuossa miehen rahoilla kotiäitinä olemisessa syletyttää ne, että nuo naiset on ylläpitämässä sitä yhteiskuntaa, jossa miehet menestyy työelämässä ja uralla naisia paremmin. Ja uraa tekevät naiset joutuvat sitten osin noiden naisten takia tappelemaan sen lasikaton kanssa ja katsomaan, kun joku pikkuvaimoa pitävä kollega porskuttaa ohi vain  siksi, että sillä on munat.

Lue itse oma viestisi ja mieti sitten miksei naisia arvosteta vieläkään tässä yhteiskunnassa yhtä paljon kuin miehiä. Joko huomasit millaisia sanoja SINÄ ITSE käytät naisista?

Vierailija
50/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin vai on sekin kotiäidin vika että joku uranainen ei pärjää siellä työpaikalla miehille kun niillä on ihan munatkin. Kasvata omat munat tai ainakin selkäranka ja vetele siitä lasikatosta läpi täysillä omilla ansioilla ja taidoilla. Mutta ei se ylenemismahdollisuuksi lisää vaikka kaikki maailman kotiäidit olisi töissä vaan päinvastoin lisäisi kilpailua...pian sen paremman työpaikan vie joku kotiäiti eikä mies ;)

Hyvähän sieltä miehen selän takaa on huudella. :) Selkäranka on ja lasikaton läpi on menty, mutta silti vitutt*aa että miehelä se sama vaatii paljon vähemmän.

Vierailija
51/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se muille kuuluu jos mies on sen verran varakas että voi ja haluaa elättää koko perheensä?

Ei ainakaan voi valittaa että se kotiäiti elää verorahoilla. Onko se katkeruutta ja/tai kateutta kun joku voi ihan aidosti valita mitä elämässä tekee. Eikö voisi itsekin siihen pyrkiä eikä vain mollata muita?

Ei toki kuulukaan, mutta toki kannattaa sitten muistaa, että se mitä on, on miehen tienaamaa eikä miehen saavutukset (uralla, elämässä) ole omia. Itse ovat kykkineet kyökissä ja hiekkalaatikon laidoilla.

Menestyneen miehen takana on usein kunnossa oleva perhe-elämä ja koti. Ja monesti juuri se kotona oleva vaimo. Niin meidänkin tapauksessa. Lapset ovat teinejä, ja minä olen kotiäitinä edelleen, tosin teen vähän myös töitä. Ja elämääni todellakin mahtuu kaikenlaista muutakin kivaa kuin kotielämä. Miehen tuloilla ollaan tultu ihan hyvin toimeen ja sijoitettukin on.

Juuri näin. Nainen pönkittää sitä miestä, ei toisinpäin. Arvostettavaa? Ei minusta.

Vierailija
52/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on uponnut suomalaisiin 70-luvun opit siitä kuinka omien lasten hoito ja perhe on pahasta ja ihan mikä työ vaan on parempi kuin omien lasten hoito ja kasvatus.

Uusin ilmiö on viha kaikki lapsia kohtaan koska itse ei lapsia haluta niin muutkaan ei saa lapsia tehdä.

Jokainen fanaattisista veloistakin on itse ollut joskus lapsi.

Vierailija
53/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei saa olla kotiäiti jos oma mies maksaa kaiken. Ei saa olla kotiäiti vaikka olisi omaa varallisuutta ja maksaa itse elämänsä. Ei vaan saa? 

Ehkä tuossa miehen rahoilla kotiäitinä olemisessa syletyttää ne, että nuo naiset on ylläpitämässä sitä yhteiskuntaa, jossa miehet menestyy työelämässä ja uralla naisia paremmin. Ja uraa tekevät naiset joutuvat sitten osin noiden naisten takia tappelemaan sen lasikaton kanssa ja katsomaan, kun joku pikkuvaimoa pitävä kollega porskuttaa ohi vain  siksi, että sillä on munat.

Lue itse oma viestisi ja mieti sitten miksei naisia arvosteta vieläkään tässä yhteiskunnassa yhtä paljon kuin miehiä. Joko huomasit millaisia sanoja SINÄ ITSE käytät naisista?

Käytän noita sanoja tietynlaisista naisista, en kaikista. Käytän rumia sanoja myös noiden naisten miehistä.

Vierailija
54/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän sieltä miehen selän takaa on huudella. :) Selkäranka on ja lasikaton läpi on menty, mutta silti vitutt*aa että miehelä se sama vaatii paljon vähemmän.

Miehen selän takaa :,D sinä itse pönkität koko ajan sitä ajatusmaailmaa ettei nainen ole tasa-arvoinen eikä yhtä hyvä kuin mies. Ei ainakaan sellainen nainen joka ei käyttäydy kuin mies ja halua menestyä joka asiassa paremmin kuin mies! Tai luoja soikoon sellainen _pikkuvaimo_ joka kehtaa tukea omaa miestään.

Vierailija
55/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on uponnut suomalaisiin 70-luvun opit siitä kuinka omien lasten hoito ja perhe on pahasta ja ihan mikä työ vaan on parempi kuin omien lasten hoito ja kasvatus.

Uusin ilmiö on viha kaikki lapsia kohtaan koska itse ei lapsia haluta niin muutkaan ei saa lapsia tehdä.

Jokainen fanaattisista veloistakin on itse ollut joskus lapsi.

70-luvun opithan juuri ovat heikentyneet.  70-luvulla naisille oli vielä kunnia-asia elättää itsensä, nyt ei ole enää samoin, vaan tehdään paluuta 50-luvulle. 

Vierailija
56/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän noita sanoja tietynlaisista naisista, en kaikista. Käytän rumia sanoja myös noiden naisten miehistä.

Niin, naisista jotka eivät valitse elää niinkuin sinä haluat ja joille samat asiat eivät ole tärkeitä kuin sinulle. Mitä jos.. Annettaisiin kaikkien kukkia kukkia ja todettaisiin että silti, ihan huolimatta esim. Siitä urasta, ihmiset ovat tasa-arvoisia? Ei?

Vierailija
57/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus Franklilta: "Olettamus, että suvunjatkaminen on elämän ainoa tarkoitus, sotii itseään vastaan. Jos elämä itsessään on tarkoituksetonta, ei sitä millään voida tehdä tarkoitukselliseksi sen ikuistamisella."

Se että sinulla ei olisi mitään virkaa ilman lasta, tarkoittaa myös automaattisesti sitä, että mielestäsi pojallasi ei ole mitään virkaa ennen kuin hän on lisääntynyt. Tarkastele elämänfilosofiaasi uudelleen. Kaikella on merkitys, kun alat miettimään. Jopa kivellä, jonka löydät kävelytieltä.

Vierailija
58/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen selän takaa :,D sinä itse pönkität koko ajan sitä ajatusmaailmaa ettei nainen ole tasa-arvoinen eikä yhtä hyvä kuin mies. Ei ainakaan sellainen nainen joka ei käyttäydy kuin mies ja halua menestyä joka asiassa paremmin kuin mies! Tai luoja soikoon sellainen _pikkuvaimo_ joka kehtaa tukea omaa miestään.

Ei nainen olekaan tasa-arvoinen niin kauan, kuin tuollaisia naisia riittää.

Vierailija
59/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotona kahdeksan vuotta lasten kanssa. Aina silloin tällöin olen naureskellut tällaisille teksteille, niin kuin kotona lapsiaan hoitavalla äidillä ei olisi elämässään mitään muuta. Jos haluaa verrata, niin ei moni työssäkäyväkään tee muuta kuin sitä työtä, ja on lopun aikaa kotona. Jos siis on tarkoitus sättiä kotiäitejä siitä, että heiltä puuttuu se ulkoinen liikuttaja, eli työ. 

En voi totta kai puhua kuin omasta puolestani, mutta minulla on kyllä harrastuksia, ja tässä viimeiset kaksi vuotta olen tehnyt lukio-opintoja saattaakseni loppuun sen, mikä nuorena jäi kesken. Olen myös mukana puoluetoiminnassa ja siinä riittääkin tekemistä välillä. 

Minä olen myös valinnut olla näin pitkään kotona oman lapsuuden takia. Ei sillä, en väitä ollenkaan että työssäkäyvät vanhemmat olisivat huonoja vanhemmuudessaan, vaan tämä on minun oma valintani. Kotihoidontukea en ole saanut vuosiin, elämän vuokratuloilla ja miehen rahoilla. Vuoden päästä haen opiskelemaan ja samalla myös töitä. Katsotaan, miten käy. 

Vierailija
60/128 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainen olekaan tasa-arvoinen niin kauan, kuin tuollaisia naisia riittää.

Eli tasa-arvo ei ole sitä, että nainen saa valita kodin ja uran väliltä vaan sitä, että jokaisen naisen on luotava uraa? Pitäisikö sinusta isien kotiin jäämistä kannustaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän