En täyttänyt aktiivisuutta
Jätin 19.2. soittopyynnön työkkäriin ilmoittautuakseni konsulttipalveluun. Työkkäristä soittivan viikkoa myöhemmin ja samana päivänä soitin konsultille. Sain ekan käyntiajan kuitenkin vasta huhtikuun puoleen väliin. Sain just kuulla että en täyttänyt aktiivisuutta ekan kolmen kk osalta silti kun ekasta konsulttikäynnistä vasta lasketaan. Kerrottakoon että teen muutaman hakemuksen viikossa ja esim.viime vkolla olin kahdessa haastattelussa. No. Ei voi mitään.
Kommentit (36)
Mikä tämä konsulttipalvelu on? Siis riittääkö jollain konsultilla käynti aktiivisuuteen? Luulin että täytyy olla työ 18h josta maksetaan palkkaa tai pidempi kurssi. Mistä näistä saa tietoa, kun puheluihin tai yhteydenottopyyntöihin ei te-keskuksesta vastata. Sivuillakin usein tekninen häiriö, kun omaan asiointiin yrittää kirjautua.
Miksi te keksitte, että sen konsulttipalvelun takia muka etuudet olisi myöhässä? Se on ihan samanlainen palvelu kuin avopsykologilla käyminen, ei sen takia etuudenmaksu viivästy.
Viime vuonna kukaan ei halunnut konsultille, työnhakuvalmennus pyöri vajaateholla ja työttömillä oli miljoonia syitä sille, miksi ei haluta palveluja. Nyt niihin jonotetaan, joten ihmeesti aktiivisuus on lisääntynyt vuodenvaihteen jälkeen. Samoin työttömyysluvuissa näkyy, että väki pääsee aikaisempaa nopeammin töihin, vaikka työpaikkoja ei joidenkin mielestä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä konsulttipalvelu on? Siis riittääkö jollain konsultilla käynti aktiivisuuteen? Luulin että täytyy olla työ 18h josta maksetaan palkkaa tai pidempi kurssi. Mistä näistä saa tietoa, kun puheluihin tai yhteydenottopyyntöihin ei te-keskuksesta vastata. Sivuillakin usein tekninen häiriö, kun omaan asiointiin yrittää kirjautua.
On näitä pilottihankkeita eli valitaanntarjolla olevista konsulttifirmousta joku joka sitten tukee 6kk työnhaussa tms.
Olen 6kk valmennuksessa, ollaan tavattu 2 kertaa 4kk aikana, 0 työtarjousta.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna kukaan ei halunnut konsultille, työnhakuvalmennus pyöri vajaateholla ja työttömillä oli miljoonia syitä sille, miksi ei haluta palveluja. Nyt niihin jonotetaan, joten ihmeesti aktiivisuus on lisääntynyt vuodenvaihteen jälkeen. Samoin työttömyysluvuissa näkyy, että väki pääsee aikaisempaa nopeammin töihin, vaikka työpaikkoja ei joidenkin mielestä ole.
Totta. Varmaan joitain aktivoikin. Itse olen kyllä ilman konsulttiakinnhakenut töitä. Työnhakupaperit ovat kunnossa kun ne on jo aiemmin pari rekryihmistä katsonut ja haastatteluihinkin hyvin päässyt. Silti tämä uusi konsulttikontaktini haluaa nekin nyt läpikäydä. Ap
Jee, sadas aloitus aktiivimallista.
Näillä valmennuksilla pehmennetään aktiivimallin tilastoja. Voidaan sanoa että aktiivimalli toimii.
Mikä tarkaalleen ottaen on TE-toiminnan tarkoitus?
Se ei välitä työntekijäitä eikä palkkaa ketään?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarkaalleen ottaen on TE-toiminnan tarkoitus?
Se ei välitä työntekijäitä eikä palkkaa ketään?
Tuolta voit käydä lukemassa:
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2012/20120916
Jokaisen kansalaisen ja etenkin työttömän pitäisi tämä lukea!
Suoraan sanoen aika yksinkertainen olet, jos et tiennyt ihan itse, ettei toimintasi täyttänyt aktiivisuutta.
t: aktiivimallia vastustava työtön
Minä menin konsulttipalveluun jo ennen aktiivimallin tuloa... en kyllä tiedä, täyttääkö se aktiivimallin edellytykset. Me tapaamme noin 3-4 viikon välein, minä kerron mitä töitä olen hakenut ja hän sanoo, että hyvä hyvä, kyllä se siitä. En oikein tiedä mitä iloa tästä on kansakunnallemme, mutta olen nyt kuitenkin aktiivinen 😂
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanoen aika yksinkertainen olet, jos et tiennyt ihan itse, ettei toimintasi täyttänyt aktiivisuutta.
t: aktiivimallia vastustava työtön
Itse konsulttipalvelu täyttää. Jätin vain liian viime tippaan ilmoittautumisen. Oletin että se 26.3. riitti ja kassakin vahbisti että ok. Sitten työkkäri sanoikin että alkaa vasta ekasta tapaamisesta eli menee huhtikuun puoleen väliin. Pelkästään työkkärin soittoa odotin viikon maaliskuussa.
Minun kotikunnassa ei ole edes mahdollista olla aktiivinen. 90% te-toimiston asiakkaista (joka on toisen kunnan alueella), koska omaa ei eds ole) ei edes hae paikkoihin, koska ei ole paikkoja, joihin hakea. Ollaan vaan, niinku ennenkin. Nuo aktiivisuusmallit on joitain pk-seudun juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Minun kotikunnassa ei ole edes mahdollista olla aktiivinen. 90% te-toimiston asiakkaista (joka on toisen kunnan alueella), koska omaa ei eds ole) ei edes hae paikkoihin, koska ei ole paikkoja, joihin hakea. Ollaan vaan, niinku ennenkin. Nuo aktiivisuusmallit on joitain pk-seudun juttuja.
No on mullakin matkaa lähimpään työkkäriin 50km eikä mitään 5pv kursseja ollut tarjollakaan. Ap
Olet kuitenkin aktiivinen palstalla? En lukenut juttuasi, mutta miksei siis silloin aktiivisuus sinulta onnistuisi?
Sinkkumies
Ikävä juttu. Ensi kerralla sitten vaan enempi yritystä. Siitä se lähtee.
Sinkkumies
Ensi vaaleissa saattaa sitten kannattaa äänestää SDP:tä joka on luvannut perua koko pelleilyn. Mutta omapa on asianne ;)
Sinkkumies
Äänestäminen ei kannata. Näin moni sanoo, no? Miten se nyt on? Kannattaako..
Ei voi kun naureskella ..
Sinkkumies
Minäkin menin työkkärin kehotuksesta tuohon palveluun. Nyt saan odotella korvauksia käsittelyjonossa. Palvelu on ihan jees (konsultti on aika hot ja hauska seuramies) mutta ei pysty millään lailla lisäämään työpaikkoja. Istumme videopuhelun noin kerran viikossa, jossa kertoilen millaisia paikkoja olen hakenut. Tilanne on siis plusmiinus nolla, paitsi että me vuokranantajan kanssa odotellaan koska ne korvaukset mahdollisesti tulevat. Veronmaksajat maksavat vaan sen konsultinkin liksan minun työttömyyskorvaukseni lisäksi (joka tulee sitten joskus).