Mitkä on hyviä rasvoja?
Tämä varmaan jakaa mielipiteitä, mutta mitkä on mielestäsi hyviä rasvoja, joita kannattaisi sisällyttää omaan ruokavalioon?
Kommentit (42)
No herranen aika, olet kai kuullut omega-rasvahapoista! Syö kalaa ja muuta mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
No herranen aika, olet kai kuullut omega-rasvahapoista! Syö kalaa ja muuta mukavaa.
Nykyään kalat ovat täynnä elohopeaa ja muovia
No mä syön avokadoa, pähkinöitä. Kalaöljyä, rypsiöljyä ja oliiviöljyä. Leivän päälle oivariinia. Hyvyydestä en tiedä.
Voita se olla pitää...ja pähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät kai, että on kaloja, ja kaloja.
Lohi, avokado, pähkinät. Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä?
No mä syön avokadoa, pähkinöitä. Kalaöljyä, rypsiöljyä ja oliiviöljyä. Leivän päälle oivariinia. Hyvyydestä en tiedä.
Kylmäpuristettua oliiviöljyä käytän. Syön myös erilaisia siemeniä (auringonkukka, pinja, seesam, chia..), pähkinöitä, manteleita, avokadoja. Tietääkseni myös pavuista ja linsseistä saa vähän rasvaa. Leivän päälle laitan itsetekemääni levitettä: kolmasosa voita, toinen kolmasosa tuota oliviiöljyä ja kolmas vettä. Muuten olenkin vegaani, mutta siis hieman voita käytän. Ai niin ja pizzan päälle laitan oikeaa juustoa, tosin syön pizzaa melko harvoin. Myös kookosöljyä käytän vähän.
En tiedä miten hirmu terveellistä nuo rasvat nyt sitten on, mutta terve ja hoikka viisikymppinen olen.
Voi, oliiviöljy, pähkinäöljy(t) ja avokado. Noilla on meidän perhe pärjännyt. Kalaa en lue rasvaksi, sitä tulee sen mukana jos tulee.
Minä sivelen ihoni islantilaisella hylkeenrasvalla. Sen jälkeen yhdymme mieheni kanssa kiihkeästi.
Luonnolliset. Normaalirasvainen liha, luonnosta pyydetty kala, voi, kananmunankeltuainen, avokado, pähkinät ja siemenet, oliivit, kylmäpuristetut kasviöljyt. Syö monipuolisesti ja kaikkea kohtuudella niin se on paras. Ei kannata alkaa liikaa suosimaan tai välttelemään jotain tiettyä raaka-ainetta.
Jos paistat jauhelihaa ja kaadat ylimääräisen rasvan kattilankannen avulla vaikka siihen muovikoteloon jossa liha on ollut, näet miten rasva jäähtyessä kovettuu. (Sulaa rasvaa ei saa kaataa viemäriin).
Voit ajatella että juuri noin se kovettuu verisuontesi seinämiin.
Joten kasviöljyt lienee parhaita.
Kaikkea voi syödä kohtuudella.
Tarkennusta aloitukseen. Miltä kannalta hyviä ? Maun, vai ilmastovaikutusten, vai terveysvaikutusten mukaan arvioiden ? Pitäiskö huomioida tuotannon eettisyys ?
Mitä ?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järvikaloissako elohopeaa ja muovia?
Vierailija kirjoitti:
Jos paistat jauhelihaa ja kaadat ylimääräisen rasvan kattilankannen avulla vaikka siihen muovikoteloon jossa liha on ollut, näet miten rasva jäähtyessä kovettuu. (Sulaa rasvaa ei saa kaataa viemäriin).
Voit ajatella että juuri noin se kovettuu verisuontesi seinämiin.
Joten kasviöljyt lienee parhaita.
Kaikkea voi syödä kohtuudella.
Voi jessus näitä älykköjä :D:D
Sian läski ja voi. Eipä paljon muuta.
Vaseliini?