Mitä ripsiväriä käytät ja miksi?
Itsellä on tällä hetkellä käytössä Maybellinen vedenkestävä ripsiväri, joka tuuheuttaa. Ei vain tunnu siltä täydelliseltä, jota yritän kuumeisesti etsiä. Minulla on luonnostaan pitkät ripset, mutta ei mitkään supertuuheat. Vedenkestävää olen käyttänyt, koska silmäni vuotavat herkästi ja olen aktiivinen sekä liikun paljon, niin ei lähde niin herkästi hien ja tuulen mukana.
Mitä ripsiväriä käytät ja minkä olet kokenut parhaaksi itsellesi? Saa jakaa myös huonoja kokemuksia:D
Kommentit (51)
Vuosia olen käyttänyt lancomen hypnosea tai definilsiä.
Ainut, joka ei valu poskille. No, kanebo 38 ei myöskään valunut, mutta sen poisto oli outoa. Kaikki halvat vedenkestävät valuvat.
Essence musta-lila putkilo ja Clinique high impact mascara parhaat
Essencen pinkki putkilo. Loistava hinta-laatusuhde.
Kaksi hyvää. Sensai 38 ja Idunin 38. Ekassa parempi harja. Ei valu vuotavissakaan silmissä eikä varise. Kestää sään kuin sään.
Vierailija kirjoitti:
Lancomen ja Isadoran ripsarit on olleet pitkään suosikkejani. Haluan kuitenkin siirtyä mahdollisimman paljon luonnonmukaiseen kosmetiikkaan, joten nyt testissä Lumenen Nordic Girl -sarjan ripsiväri. Ekan käyttökerran jälkeen voin suositella.
Lumene ei todellakaan ole mitään luonnonmukaista kosmetiikkaa, vaikka yrittää nyt kovasti eri nimillä itseään sellaiseksi brändätä. Tokihan voit käyttää mitä haluat, mutta jos tarkoituksena on siirtyä luonnonkosmetiikkaan, unohda silloin Lumene.
Luonnonkosmetiikan ripsareista paras on Avril, ja hintakin on vain kympin verran.
Vierailija kirjoitti:
Essence musta-lila putkilo ja Clinique high impact mascara parhaat
Minulla oli viime vuonna käytössä tuo Cliniquen High Impact vedenkestävänä ja olin aika pettynyt, koska hintaa oli hiukan liikaa ripsivärin laatuun nähden :/ oli siis todella perusripsiväri joka ei tehnyt ripsistä todella pitkiä saati tuuheita, värjäsi oikeastaan vain omat ripset
Ap
Sensai 38:lle menee täältäkin pisteet. Riippuu tietenkin mitä ripsariltaan haluaa. Pyöräilen töihin satoi tai paistoi ja meikkaan ennen töihin lähtöä. Ikinä ei ole ripsari pettänyt ja valunut naamalle (inhoan sitä) ja se myös lähtee helposti vedellä pois. Miinuspuolena, että jos hakee tosi tuuheuttavaa/näyttävää/pidentävää ripsaria niin sitähän tuo ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Oma holy grail -luottoripsarini on ollut pitkään Dermosilin versio Sensain 38:sta. Eli ripsiväri tuuheuttaa, kestää vesi-räntä-lumikuurot valumatta ja sen poistoon tarvitaan vain lämmintä vettä. En tykkää yhtään varsinaisista waterproof-ripsareista, koska ne ovat niin hankalia poistettavia. Ripset lähtevät ennemmin kuin itse väri ;)
Olen todennut Nivean vedenkestävän silmämeikinpoistoaineen oikeasti hyväksi vedenkestävän ripsivärin poistoon! Ei ole mitään litkua joka imeytyy vanulappuun vaan enemmän voidemaista. Yleensä siinä lähtee pari kolme ripseä per silmä, mutta toisaalta ripsiä lähtee päivittäin ja ajattelen että siinä irtosi se päivän saldo ja ne mitkä olisivat lähteneet joka tapauksessa:D
Vierailija kirjoitti:
Lancomen ja Isadoran ripsarit on olleet pitkään suosikkejani. Haluan kuitenkin siirtyä mahdollisimman paljon luonnonmukaiseen kosmetiikkaan, joten nyt testissä Lumenen Nordic Girl -sarjan ripsiväri. Ekan käyttökerran jälkeen voin suositella.
Minulla on kokemusta myös Lancômen ripsiväreistä ja ovat mielestäni laatuun nähden todella ylihinnoiteltuja... Hypnose oli todella märkää koostumukseltaan ja meni pitkään ennen kuin sillä sai mitenkään eroteltua jälkeä ripsiin. En jaksa kanniskella mitään ripsikampaa mukana varsinkaan reissatessa ja jos ripsivärin harjalla yritti korjata yhteen liimautuvia ripsiä oli jälki kahta kauheampi. Doll Eyesista minulla oli käytössä sekä vedenkestävä että tavallinen. Vedenkestävää ei saanut lähtemään sitten mitenkään ja tavallisen pakkaus hajosi pian ostosta. Purkin se osa missä on kierre mihin korkin saa kierrettyä irtosi siitä muusta muovista. Vastaavaa ei ole ikinä tapahtunut minkään muun merkin kohdalla. Enkä kiertänyt sitä liian lujaa kiinni, silleen että liikahti siihen valmis ”asentoon”. Tuolloin päätin, että Lancômen ripsivärejä en enää osta ellei ihmettä tapahdu:/
Ap
Max Factore 2000 Calorie, koska sen voi pestä vedellä.
Yleensä tykkään kumi/muoviharjallisista, Max Factorilla mielestäni parhaat ripsarit. Tilaan usein ebaysta jenkkien Cover Girl -merkkisiä, ovat samaa tavaraa kuin Max Factor, mutta halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Nordic Girl ei ole millään mittapuulla luonnonmukainen. Se, että sarja on vegaaninen, ei tee siitä luonnonkosmetiikkaa.
Almayn ripsarit ovat parhaita, ne pidentävät, tuuheuttavat ja hoitavat ripsiä samalla.
Cover Girlit ovat myös hyviä jos haluaa dramaattiset ripset.
Mulla on aina Lancomen ripsivärejä, koska a) ne leviävät ripsiin hyvin, eivät jätä paakkuja ja pysyvät myös hyvin ja b) niitä saa usein hyvään hintaan esim. Sokoksen alemyynneistä tai Hullareilta.
Vierailija kirjoitti:
Maxfactorin 2000 calorie vedenkestävä!
Käytän tuota koska se on halpa (n. 8-11e riippuen paikasta, opiskelijana ei ole varaa kovin hintaviin ja panostan mieluummin ihoon) ja paras ripsiväri jota olen koskaan kokeillut. Mikään muu ei ole koskaan pitänyt mun ripsiä taivutettuina jopa räntäsateessa, ennen mun ripset sojotti alaspäin 20 min meikkaamisen jälkeen.. lisäksi saa ripset näyttämään pitkiltä, erotelluilta ja tuuheilta :D Ja olen tosiaan kokeillut suunnilleen kaikkia markettiripsivärejä tässä 10 vuoden aikana kun olen meikannut, löysin tämän vasta vuosi sitten.
Nyt oli niin hyvä myyntipuhe, että taidan käydä ostamassa tämän tänään! Itselläni käytössä Maybellinen Million lashes (tai joku sellainen) ja se tekee ripsistä tosi nätit, mutta helposti käy just noin, että hetken päästä ripset tököttää alaviistoon ja taivutukset täysin kadonneet. Sit kun niitä päivän mittaan taivuttelet uudelleen niin johan karisee.
Sensai 38˚C tuuheuttavaa versiota olen käyttänyt vuosia enkä vaihda. Stockan hulluilla päivillä se on yleensä aina tarjouksessa, jolloin ostan pari varastoon. Se kestää sateet ja itkut sekä on helppo poistaa oikealla tekniikalla: kuumalla vedellä kastellaan ripsiä sormien värissä ja vedetään väri irti ”säikeinä”.
Vierailija kirjoitti:
Lumene ”luonnonmukainen”, please...😂
Olen kokeillut eri hintaluokista melkeinpä ripsarit kuin ripsarit enkä ole parempaa löytänyt kuin Maybellinen vedenkestävä Lash Sensational. Ripset pysyvät taivutettuina ja niistä saa aika näyttävät, ei ikinä varise tai valu. Lancomen, YSL:n tai Max Factorin ripsivärejä kauttaaltaan en voi suositella, en myöskään Lumenen. Sensai on ihan hyvä myös.
Sensai 38 tuuheuttava, tai Cliniquen vastaava lämpimällä vedellä lähtevä. Tuota Cliniqueta vaan on saatavana käsittääkseni pelkästään pienikokoisena, mutta muuten se on yhtä hyvä kuin Sensai. Yleensä jompi kumpi näistä on tarjouksessa hullareilla tai muilla ale päivillä.
Eiku. Miss punkya en ole löytänyt ja miss hippietä ostin juuri lisää.