Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset eivät tiedä kylmästä kämpästä MITÄÄN!!!

Vierailija
03.04.2018 |

Helvetti että osaa olla kylmä! Asun Lontoossa,jossa lämpö ei yksinkertaisesti pysy sisällä. Ikkunoista vetää ja lämmönlähteenä liikutettava patteri. Tämän talven aikana olen ollut jo neljästi sairaana. Tässä maassa on monia itselleni mieluisia asioita,joita Suomessa ei tule vastaan mutta tämä asia pistää kyllä vituttamaan...

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko todeta, että kuulostaa jokaiselta PSOAS asunnolta jossa olen asunut. Täällä kämpässä lepattaa verhot koko ajan, oon teipannut talveksi pyyhkeitä ikkunoihin, että ei ihan niin kovasti vedä ja täällä oli tammikuun kovilla pakkasilla sisällä 16 astetta vaikka patterit oli väännetty maksimiin. Makasin tammikuun paksun peiton alla läppärin kanssa. Suihkuun meno tapahtui ottamalla se peitto mukaan kylpyhuoneeseen, että sieltä tarkeni tulla pois märkänä. Nyt ei oo niin paha, mutta koko ajan tunnen miten vetää paljaisiin käsivarsiin.

Kuivaa hyvä ihminen itsesi siellä kylppärissä.

Vierailija
42/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinpäin: minulla on ollut joskus vuosia sitten brittiläinen vaihto-opsikelija asumassa muutaman kuukauden asunnossani, ja hänen mielestään Suomessa asunnot olivat liian lämpimiä ja liian hyvin valaistuja. Ei minulla yleensä ole mitenkään kovin lämmintä, koska tykkään hiukan viileämmästä, mutta hyvin valaistua ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä pysyä siellä. Miksi tulit tänne avautumaan eikö teillä ole omia palstoja siellä

Hyvä että joku kertoilee näitä. Kummasti Suomi aina vaan enemmän kirkastuu silmissä ❤

Vierailija
44/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä ketjuja, joissa haukutaan Suomea ja suomalaisia. Kun eivät lellivauvat edes kylmyydestä mitään tiedä. Ulkomaalaiset ja ulkosuomalaiset ovat kyllä niiiiin paljon sisukkaampia ja parempia.

Vierailija
45/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat ettei suomalaiset ole koittaneet viettää esim. mökillä talviviikkoa? tai vanhemmanpolven talossa.

Siinä sitä halkoshowta ensin että saa tönön lämpimäksi ja kuivaksi, sitten saa säädellä uunien kanssa että on riittävän lämmin muttei liian kuuma yöllä tai päivällä, jne. Lisäksi huonolla tuurilla ainoa vesilähde on joko jäässä oleva järvi tai jäätynyt kaivo joten senkin kanssa on päivittäinen homma. Tähän vielä lisäksi saunan lämmitykset että saa peseydyttyä. 

Kyllä suomalaiset varmasti kylmiä kesämökkejään lämmittäneet, mutta Suomessa jopa kesämökit ovat rakennusteknisesti laadukkaita. Eivät vedä ja lämpö pysyy sisällä. Et ole tainnut asua ulkomailla missään ap:n kuvaileman kohteen kaltaisessa paikassa. Jäätyneeseen järveen saa muuten tehtyä avannon, josta sitä sulaa vettä saa.

Tyypillinen harhaluulo että jokainen suomalaistönö on täydellisesti rakennettu joten siis helppo pitää lämpimänä. Toisaalta briteissä ei sentään ole ulkona -30 viikkotolkulla kuten suomessa välillä ja harvemmin tarvitsee ottaa paleltumisvaaraa huomioon ulos lähtiessään. 

Mutta sovitaan sitten ettei suomalaiset tiedä mitään kylmistä olosuhteista.

No varmasti tiedetään.mutta mä en ole kyllä eläissäni niin palellut kuin joskus ollessani sen 2vkoa Teneriffalla. Vuodevaatteetkin sellaiset ohuet ja hiutuneet siinä kämpässä minkä joku kovaan hintaan tuttavalleni oli talveksi vuokrannut. Ihan koomista kun menin hänen luokseen kylään Suomen talvea pakoon.

Vierailija
46/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko todeta, että kuulostaa jokaiselta PSOAS asunnolta jossa olen asunut. Täällä kämpässä lepattaa verhot koko ajan, oon teipannut talveksi pyyhkeitä ikkunoihin, että ei ihan niin kovasti vedä ja täällä oli tammikuun kovilla pakkasilla sisällä 16 astetta vaikka patterit oli väännetty maksimiin. Makasin tammikuun paksun peiton alla läppärin kanssa. Suihkuun meno tapahtui ottamalla se peitto mukaan kylpyhuoneeseen, että sieltä tarkeni tulla pois märkänä. Nyt ei oo niin paha, mutta koko ajan tunnen miten vetää paljaisiin käsivarsiin.

Jos odotan, että mun puolimetrinen luonnonkihara tukka kuivuu niin mä nukun siellä kylppärissä. Ei sitä saa niin kuivaksi ettei se kastelisi vaatteita (ja sänkyä ja tyynyä). Se on kostea vielä aamullakin.

Vierailija
47/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin ehdottamaan että voisitko olla sairaana koska asunnossa on kenties hometta?

Vierailija
48/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin että alkaisin myymään brittiläisille ovia, ikkunoita ja maalämpö pumppuja..voisi rikastua

Ei se niin mene. Ei ne edes huomaa miten saakelin kylmää siellä on.

Vierailija
49/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinpäin: minulla on ollut joskus vuosia sitten brittiläinen vaihto-opsikelija asumassa muutaman kuukauden asunnossani, ja hänen mielestään Suomessa asunnot olivat liian lämpimiä ja liian hyvin valaistuja. Ei minulla yleensä ole mitenkään kovin lämmintä, koska tykkään hiukan viileämmästä, mutta hyvin valaistua ehdottomasti.

No johan pomppas. Liian lämmin ja hyvin valaistu asunto valituksen aiheena?? :D Ei taida olla britin mielestä kotoisaa.

Vierailija
50/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan aloin jossain vaiheessa tykätäkin asuntojen viileydestä.  Englannissa ei kuitenkaan ole usein kovia pakkasia, vaan kylmyys on kosteaa. Sitten vaan lisätään vaatetta ja juodaan teetä. Ihminen saa enemmän aikaan kun on vähän kylmä. Yöksi sitten kuumavesipullo sänkyyn ja hyvä höyhenpeitto.

Vierailija
51/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen pakkastalvi on kuiva, ja sikäli siedettävämpi kuin luihin ja ytimiin käyvä kostean kylmä keski-euroopan talvi. Pyykit ei kuivu, keskuslämmitystä ei ole, koko ajan vetää hormista kun ei ole peltejä ja paikallisten mielestä kaikki on trés bientä vaan. T. Yhden talven Pariisissa palellut.

Vierailija
52/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos odotan, että mun puolimetrinen luonnonkihara tukka kuivuu niin mä nukun siellä kylppärissä. Ei sitä saa niin kuivaksi ettei se kastelisi vaatteita (ja sänkyä ja tyynyä). Se on kostea vielä aamullakin.

Kiedo se tukka pyyhkeeseen. Niin mä aina teen.

Vierailija
53/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin au pairiksi Australiaan syyskuun alussa kun heillä oli vielä talvi, eli lämmintä about 10 astetta. Sisällä oli niin kylmä, että huulet ja sormet sinersivät eivätkä sormet toimineet kunnolla. Suihkussa käyminen kolkossa jääkylmässä kylppärissä oli unohtumatonta :D Todellakin tiedän tunteen

Vierailija
54/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskieurooppalaiset kollegani sanovat matkustavansa mieluummin pohjoiseen kuin eteläisempään Eurooppaan talviaikana, koska täällä on ainakin sisällä lämmintä.

Vierailija
55/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustn't grumble!

Vierailija
56/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkut tosiaankin on oma lukunsa. Kuumaa vettä tulee just sen verran kun boilerista löytyy. Ei siinä paljon kuumassa suihkussa tai kylvyssä lämmitellä.

Vierailija
57/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites siellä harrastetaan seksiä esim suihkussa  kuten elokuvissa?

Vierailija
58/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit...?

Vierailija
59/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

fred kirjoitti:

Ehkä kesäisin...

Vierailija
60/142 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

fred kirjoitti:

Never mind, ei niiden tarvitse harrastaa seksiä suihkussa. Kylmääkestävä britti harrastaa doggingia, eli seksiä ulkona tuntemattomien kanssa paljas maa persiin alla. Kesät talvet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi