En jaksa tätä enää! Rahat koko ajan loppu!
Tuntuu että koko ajan tingitään lisää ja lisää kaikesta.
Vuokra, autot (työssäkäyntiin), ruoka, hoitomaksut... siinä ne suurimmat kulut tällä hetkellä. Sit on vakuutukset. Mutta ei niitäkään helvetti uskalla irtisanoa.
Heti kun saa jotain säästöön niin se menee autoihin. Asp-tilillä on hikinen 2000e, ei koskaan tulla saamaan tarvittavaa määrää kokoon siihenkään.
Kunnon oravanpyörä! Muita samassa jamassa?
Kommentit (976)
Elintaso ei laske. Höpö höpö. Menkää töihin.
Tottakai se laskee kun kaikki on niin kallista. Ei voi kuin unelmoida uusista vaatteista ym.Kirpparille vaan.Tosin monella paikkakunnalla on esim Adventistien kirpparin tapainen. Sieltä saa hyviävaatteita joko ilmaiseksi tai melkein ilmaiseksi.
Mistä niitä tyhjiä pulloja löytää. Niistä ei paljon rahaa saa.
Luovut vain luottotiedoista.
Ei ole tulevaisuudessa "häpeä" kun ne lähtee niin monilta joka tapauksessa.
Tämä on laman alku.
Ekana elintaso laskee jo muutenkin köyhillä. Seuraava luokka on varmaan vuorossa jo ensi kesänä, jos alkaa kunnon irtisanomisbuumi. Työssä elintason laskeminen tarkoittaa sitä että samalla palkalla joutuu jatkossa tekee irtisanottujen hommia.
Samaa mieltä! Aina tälläkin palstalla ensimmäiseksi ehdotetaan että mene hakemaan avustusta diakoniatoimistosta. No, mistähän nekin avustuseurot tulevat? Kirkollisverojen kautta. Ja diakonia auttaa kaikkia tasapuolisesti, kuuluipa hädänalainen kirkkoon tahi ei.
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta eroamisella syntyvällä säästöllä leuhkiminen on sama asia, kun leuhkisi säästäneensä hyväntekeväisyydestä ja ylipäätään muiden auttamisesta. Itsekkyys kunniaan!
Miksi teit kakaroita, jos et hoitomaksua pysty maksamaan. Sinunlaiset vituttaa kaikista eniten, koska lapsiahan minä en koskaan saa.
Tervetuloa uusi sukupolvi 90-luvun alun ahdistaviin tunnelmiin! :D
Vierailija kirjoitti:
Ekana elintaso laskee jo muutenkin köyhillä. Seuraava luokka on varmaan vuorossa jo ensi kesänä, jos alkaa kunnon irtisanomisbuumi. Työssä elintason laskeminen tarkoittaa sitä että samalla palkalla joutuu jatkossa tekee irtisanottujen hommia.
Lapsiperheköyhyys? Kuka pakottaa sinua synnytyskoneeksi. Tunnen yhden ihan hyvin elävän lapsettoman 73-vuotiaan, vaikka on Kekkoslovakiassa eläkemaksunsa aloittanut.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa uusi sukupolvi 90-luvun alun ahdistaviin tunnelmiin! :D
Nykyinen tilanne on vasta alkusoittoa ja fanfaaria mikäli todellinen lama toteutuu (arvio 2023 kevät/kesä) mihin kaikki merkit viittaavat.
Konkurssiaalto pyyhkii Suomen yli mistä syystä työttömyys nousee sadoilla tuhansilla vain julkisella sektorilla työskentelevät ovat turvassa.
kai te vklp aikana noukitte metsästä marjoja ja sieniä tähän hetkeen asti ja tästä eteenpäin kasaatte rankoja mistä teette polttopuita tien viereen ja myytte ns sikahinnalla kun ne kuivuu ja ma luulen että teilä onjo viime vuotisia halkoja pinossa hurumýcket koska ne rahathan oliloppu jo viime suvenakin
äläkä vastaa että meillä ei ole metsää, ei mullkaan metriäkään mutta puita tehdään metsistä mistä käy kysymässä maanomistajalta joka ei huolehdi omistaan eikä tarvi pikkupuita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on semmonen kuluerä että hankkiudu eroon, niin säästöä tulee.
Meinaatko tosiaan että perheenjäsenestä noin vaan "hankkiudutaan" eroon??? Toivottavasti sinunkaltaisella ihmisellä ei ole mitään eläintä.
Kyllä täytyy olla todella tyhjäpää siinä tapauksessa, että jos on muutenkin tiukkaa, niin menee ja hankkii jonkun koiran tms. kotieläimen siihen vielä riesaksi jakamaan niitä jo ennestään vähiä rahavaroja.
No jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia vai miten se menikään
tulot miinus menot, kaikki turha karsia, jos julkisella pääsee töihin niin turha köyhän pitää autoa.
pihi akka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä erosin kirkosta vuonna 2006 kun veroehdotuksesta katsoin että en ollut edellisenä vuotena käynyt kertaakaan kirkossa ja silti olin maksanut yli 400€ kirkollisveroa. Olen nyt vuodesta 2006 lähtien säästänyt yli 10 000€ riihikuivaa rahaa kun lopetin kirkon elättämisen omilla verorahoillani. Suosittelen
Itse maksan mielelläni tuon veron vaikka käyn kirkossa lähinnä ihmisten häissä, rippijuhlissa jne. Arvostan sitä, että kirkko pitää pystyssä hyvää määrää arvokkaita rakennuksia sekä meille kaikille jossain vaiheessa välttämättömiä hautausmaita, plus hyvää osaa sosiaalipuolen palveluista jne. Jos kaikki lopettaisivat tuon veronmaksun, niin oltaisiin äkkiä pulassa huollonpuutteen vuoksi pystyynmätänevien arvorakennusten ja nykyistäkin puutteellisemmaksi muuttuneiden palvelujen kanssa.
Äkkiäkös tuon 400€ säästäisi jättämällä silloin tällöin muutamat pullakahvit tai saunaoluet, pikkuherkut tmv väliin. Ei noilla ole yksittäisinä tuotteina paljoakaan hintaa, mutta pienistä puroista kertyy äkkiä iso summa, ja hyvä määrä pehmustetta tuohon vyötärölle.
Maksakaa te joilla on siihen varaa. Minulla ei niin paljoa rahaa olekaan eikä tule vaikka loistavasti toimeen tulenkin että sitä kirkolle lahjoittaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä erosin kirkosta vuonna 2006 kun veroehdotuksesta katsoin että en ollut edellisenä vuotena käynyt kertaakaan kirkossa ja silti olin maksanut yli 400€ kirkollisveroa. Olen nyt vuodesta 2006 lähtien säästänyt yli 10 000€ riihikuivaa rahaa kun lopetin kirkon elättämisen omilla verorahoillani. Suosittelen
Laskit väärin, ei tuo säästö ole kuudessatoista vuodessa yli Kymppitonnia vaan 6000-7000 euroa.
Niin olettaen että vuosituloni eivät olisi kasvaneet vuoden 2006 jälkeen, mutta kun ovat, niin siksi tuo reilu 10k€ on todellinen luku.
Kohta ei kannata elää sosiaaliturvallakaan, kuolee nälkään nopeammin ja asunto on katuoja.
Kokoomukselta miljardien eurojen kattava säästölista — sosiaaliturva, asumistuet, ansiosidonnainen leikkuriin
Säästökohteita eduskuntavaaleihin valmistautuva kokoomus hakisi ainakin asumistukijärjestelmästä ja ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/6125f020-5040-4a25-bae8-849…
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta eroamisella syntyvällä säästöllä leuhkiminen on sama asia, kun leuhkisi säästäneensä hyväntekeväisyydestä ja ylipäätään muiden auttamisesta. Itsekkyys kunniaan!
Enpä ole hyväntekeväisyyteenkään rahojani pistänyt niin kuin en ole niitä kirkollekaan antanut. Ja suurin syy on se, että kun ne rahat eivät kuitenkaan mene sinne mihin niitä lahjoitetaan, vaan keräystoimikunnan johtaja ostaa rahoilla uuden Mersun ja sitten jos vielä jotain keräyksestä jää jäljelle, niin ne ehkä (jyrkkä ehkä) rahat menevät sinne kohteeseen mihin lahjoittajat ovat ne rahat lahjoittaneetkin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä tyhjiä pulloja löytää. Niistä ei paljon rahaa saa.
Tuollahan niitä on tienposket/ojanpohjat täynnään varsinkin viikonloppuisin.... siitä vaan kävelylle/pyöräilemään pussin kera ja keräämään ilmaista rahaa. Iso plo 40snt, tölkki 15snt. Pienistä puroista kertyy, rahaa se on sentitkin. Pidä muovipussia aina taskussa ja poimi talteen putelit kun näet. Niin minä teen. Nytkin on purkissa jotain n.200e rahaa jotka siis saatu kun olen palauttanut putelit kauppaan 🤑 hyvä vararahasto
Kaikkien elintaso laskee nyt, ihan kaikkien. Siihen on vaan paras tottua.