Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa tätä enää! Rahat koko ajan loppu!

Väsynyt arjen puurtaja
03.04.2018 |

Tuntuu että koko ajan tingitään lisää ja lisää kaikesta.
Vuokra, autot (työssäkäyntiin), ruoka, hoitomaksut... siinä ne suurimmat kulut tällä hetkellä. Sit on vakuutukset. Mutta ei niitäkään helvetti uskalla irtisanoa.

Heti kun saa jotain säästöön niin se menee autoihin. Asp-tilillä on hikinen 2000e, ei koskaan tulla saamaan tarvittavaa määrää kokoon siihenkään.

Kunnon oravanpyörä! Muita samassa jamassa?

Kommentit (976)

Vierailija
841/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä ne penskat vasta kun niihin on varaa....

Vierailija
842/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä teoistakin voi kertyä kivat säästöt.

Minulla jonkun pari tonnia käteistä kotona.

Se on kertynyt ihan pienistä jutuista. Pullonpalautusrahat otan käteisenä ja ne säästöön.

Maasta löytyneet kolikot säästöön, työmatkalla tai lenkillä löytyneet tyhjät pullot myös mukaan. Lompakosta myös pienet hilut säästöön.

Yhtään ei ole pitänyt mistään pihistää niitä säästöjä varten.

Joku aika sitten lapseni oli käynyt kotibileissä ja jäi sinne siivoamaan kaverina. Sai mukaansa kaikki tyhjät pullot. Toista kymppiä sai niistä kun palautti kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy sääliks pienten lasten vanhempia. Muistan hyvin kuinka esim. tarhamaksut rokotti taloutta kun oli 3 tenavaa ja perheessä tuloja juuri sen verran että sai täydet maksut maksaa. Penniäkään ei jäänyt säästöön. No nyt on täysin päinvastainen tilanne kiitos kovan työnteon ja onnen. Mutta onnellisempi olin pienten lasten pennittömänä isänä

Vierailija
844/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi lisätienestiä ni saadaan tää case taputeltua.

Vierailija
845/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa tupakointi, tupakkaan menee älyttömästi rahaa ja lopulta terveyskin menee jolloin kuluu lisää rahaa...

Vierailija
846/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tekemään perässä:

Opiskelin uuden, hyväpalkkaisen ammatin jota voin harjoittaa kotoa käsin.

Muutin pois Suomesta, lämpimään ja mukavaan maahan.

Opettelin uuden kotimaani kielen.

Muutama vuosi tähän meni, mutta elämänlaatuni kaikilla osa-alueilla parani merkittävästi.

Kuulostaa hyvältä! Olisi myös erittäin mielenkiintoista tietää, mikä tuo uusi ammattisi on, ja edes vähän suuntia, minne päin maailmaa muutit.

Vierailija
847/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan tosissaan oikein ravintoterapeutin avulla etsitään hyvää, ravinteikasta ruokaa mitä saa 20 eurosella. Noloa! Kehuvat kuinka sillä pääsee pitkälle. Tuo mitä lehdissä näytetään, riittää ehkä kahdeksi päiväksi perheessä missä ei ole kasvavia, paljon energiaa tarvitsevia lapsia ja nuoria. Mikä on motiivi näillä hölmöillä, jotka siellä 15 min. julkisuudesta nauttien vakuuttavat että köyhä pärjää kun on pakko.

Vierailija
848/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihan tosissaan oikein ravintoterapeutin avulla etsitään hyvää, ravinteikasta ruokaa mitä saa 20 eurosella. Noloa! Kehuvat kuinka sillä pääsee pitkälle. Tuo mitä lehdissä näytetään, riittää ehkä kahdeksi päiväksi perheessä missä ei ole kasvavia, paljon energiaa tarvitsevia lapsia ja nuoria. Mikä on motiivi näillä hölmöillä, jotka siellä 15 min. julkisuudesta nauttien vakuuttavat että köyhä pärjää kun on pakko.

Minusta on noloa, ettei lueta sitä juttua, jossa erikseen sanotaan, että ruokaa ostetaan YHDELLE henkilölle kolmeksi PÄIVÄKSI. Ja sitten huudellaan mitä sattuu ja osoitetaan, ettei oikeasti taas ole mitään ymmärretty.

Se, ett joku kansanedustaja heittää huolimattomuuttaan tuon 20€ saa ruokaa moneksi viikoksi, on kyllä käsittämättömän typerää sekin. Eipä siinä ole ymmärretty siinäkään MITÄÄN.

Vierailija
849/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks alapeukku tupakoinnin lopetusviestiin? Tottahan se on joka sana kaikki sen tietää. Mutta sekin on totta että riippuvuuden lopettaminen on vaikeaa mutta eikö aina kannata yrittää edes?

Vierailija
850/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks alapeukku tupakoinnin lopetusviestiin? Tottahan se on joka sana kaikki sen tietää. Mutta sekin on totta että riippuvuuden lopettaminen on vaikeaa mutta eikö aina kannata yrittää edes?

Eiköhän valtaosa suomalaisista ja varsinkin pienituloisista ole jo nämä tällaiset säästökohteet käyttäneet, tupakat tumpattu ja juomat jätetty ostamatta jo kauan sitten, mutta kun eihän se kurjistaminen siihen lopu vaan koko ajan vaan hivutetaan yhä pidemmälle, lisää heikennyksiä ja kurjuutta, säästöt on säästelty jo, ei ole enää keinoja joilla pärjätä ja selviytyä!!

Vierailija
851/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä miten saisi tuloja lisättyä. Esim. Otettua lisävuoroja työpaikalla, tekemällä lisätyötä esim yrittäjänä, keräämällä marjoja/sieniä ja laittamalla niitä myyntiin tai mitä vain keksii Kun kuluja ei voi määräänsä enempää karsia, tuloja voi yrittää lisätä. Itse teen kahta työtä, mies tekee yhtä.

Vierailija
852/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ymmärsinkö nyt oikein että yksinäinen ihminen saa 20 eurolla usean viikon ruoat?🤔

Vierailija
853/976 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin tekee näitä kurjistavia päätöksiä suomalaiselle veronmaksajalle. Hänen ei kuitenkaan itse tarvitse kurjistaa elämäänsä mitenkään. On valtion l-o-i-s-e-n-a saaden hyvää palkkaa ja etuja. Kurjistaminen ei koske häntä. Hän vain haluaa kurjistaa suomalaisen veronmaksajan elämää.

Sanna Ei ole tehnyt yhtään kurjistavaa päätöstä ,vaan se suunnaton rahan ahneus on ihan muualla ja täysin toiset ovat rahan ahneudellaan aiheuttaneet yhtä sun toista tavalliselle pienelle ihmiselle.

Vierailija
854/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä arjen puurtaja yksin ole tuon kanssa.

Sitä ei riitä rahat enää edes hiusten leikkauttamiseen, kun kaikki päivittäisessä elämässä tarpeellinen on niin kallista nyt! Pelolla odotellaan seuraavaa sähkölaskua, siinä on neljä kuukautta kerrallaan laskutettuna... Ei ole tietoa, onko kilowattituntihinta noussut vai ei... Ei ilmoiteta vuokralaiselle.

Miten tässä pystyy enää mitenkään mitään normaaliin elämään kuuluva tekemään.... Ei niitä hiuksia itse siistiti leikkaamaan pysty, mutta kai se on kohta niin tehtävä, että sakset käteen tai sitten pipo päässä sisällä ja ulkona.........

Juu! On se toi hiusten leikkuuttaminenkin aika tärkeä juttu sivistyneen ihmisen elämässä!

Bussilippujen hinta nousee. Ei kannata enää bussillakaan ajella... Ihan siis kaupunkiliikenteen bussien liput. Vr kuulemma alentaa lippujen hintaa, että noi kaikenlaiset sairaanhoitajat sun muut pääsevät edullisemmalla matkustamaan sitten hiihtolomilla lappiin ja jouluksi myös.

Miten niin vuokralaiselle ei ilmoiteta sähkölaskua?? Vuokralainen solmii oman sähkösopimuksen, ei vuokranantajalla ole mitään tekemistä vuokralaisen sähkölaskun kanssa.

Mitä sinä kysyt? Ai, ettäkö sähkölaskun ilmoittamista? Niinkö kommentoimassasi tekstissä väitettiiin? Vai sanottiinko sittenkin, ettei sähkön hinnankorotusta saa etukäteen tietoonsa?

Ja juu, yleisin käytäntö on, että vuokralainen tekee itse sähkösopimuksen sähkölaitoksen kanssa.

Mutta sinä et sitten tiedä lainkaan, että TALOYHTIÖ LASKUTTAA SÄHKÖN KULUTUKSEN ASUKKAILTA! TÄLLAINEN KÄYTÄNTÖ TÄÄLLÄ!

KIITOS TIETÄVÄISELLE KOMMENTOIJALLE, POIKKEUKSIA TAVALLISIIN KÄYTÄNTEISIIN ON! VÄITÄTKÖ VASTAAN!

JA ALOITUSKIN JO V:LTA 2018.

Vierailija
855/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tehdä ne penskat vasta kun niihin on varaa....

Niinhän ne tehdäänkin sillon kun on varaa mutta kun elämä voi muuttua kun lapset on jo tehty. Itsekin sairastuin työkyvyttömäksi lasten syntymän jälkeen.

Vierailija
856/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei riitä rahat enää edes hiusten leikkauttamiseen, kun kaikki päivittäisessä elämässä tarpeellinen on niin kallista nyt! Pelolla odotellaan seuraavaa sähkölaskua, siinä on neljä kuukautta kerrallaan laskutettuna... Ei ole tietoa, onko kilowattituntihinta noussut vai ei... Ei ilmoiteta vuokralaiselle.

Miten tässä pystyy enää mitenkään mitään normaaliin elämään kuuluva tekemään.... Ei niitä hiuksia itse siistiti leikkaamaan pysty, mutta kai se on kohta niin tehtävä, että sakset käteen tai sitten pipo päässä sisällä ja ulkona.........

Juu! On se toi hiusten leikkuuttaminenkin aika tärkeä juttu sivistyneen ihmisen elämässä!

Bussilippujen hinta nousee. Ei kannata enää bussillakaan ajella... Ihan siis kaupunkiliikenteen bussien liput. Vr kuulemma alentaa lippujen hintaa, että noi kaikenlaiset sairaanhoitajat sun muut pääsevät edullisemmalla matkustamaan sitten hiihtolomilla lappiin ja jouluksi myös.

Voisitko soittaa taloyhtiöön tai isännöitsijälle ja kysyä sähkösopimuksesta eli millainen sopimus on tällä hetkellä ja miten pitkään on voimassa? Itse soitin ja oloni huojeni, kun sain tietää, että nykyinen sopimus on voimassa vuoden 2023 loppuun.

Vierailija
857/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen kun rahat olivat aikoinaan aina loppu. Tilipäivää edeltäneenä päivänä tilillä oli kymppejä tai korkeintaan alle 200. Ja olin ja olen edelleen työssä josta saa keskiarvoa parempaa palkkaa ja lisäksi verottomia ulkomaan päivärahoja koska projektit joiden parissa työskentelen ovat yli 90% ulkomailla. Välistä olen ollut pari kolmekin kuukautta yhtäjaksoisesti ulkomailla.

Mutta sitten tein päätöksen ja otin avioeron sekä potkaisin sen tuhlailevan ex vaimon pihalle.

Sen jälkeen minulla ei ole ollut enää kertaakaan puutetta rahasta.

Olen viimeisen 18 vuoden aikana maksanut upouutena hankitun kerrostalokaksion lähellä Turun keskustaa, olen maksanut puolet rivitalosta jossa nyt asustelen. Toinen puolisko tästä rivitalosta on avovaimoni nimissä.

Osake ja rahastosalkkujen yhteisarvo ylittää 300 k€ ja kaiken tämän olen hankkinut sen jälkeen kun toinen siis ex vaimo lakkasi käymästä lompakollani.

Ja mistään ns. normaaliin elämiseen liittyvästä ei ole tarvinnut tinkiä.

Luonnollisesti maksoin reilun elatusmaksun yhteisestä lapsestamme ja osallistuin muutenkin hänen harrastustensa ja opiskelunsa kustannuksiin.

Itse asiassa annoin lapselemme 500€/kk opiskelija avustusta niin kauan kun hän opiskeli korkeakoulussa. Ja mitä teki ex vaimoni, ei osallistunut lapsemme opiskelukustannuksiin mitenkään. Nykyään ex vaimoni on edelleen täysin pee aa ja pytää lapseltamme rahaa nyt kun lapsemme on valmistunut ja töissä.

Eli summa summarum, syy miksi rahat ei riitä löytyy usein sieltä peilistä. Minunkin tapauksessani kyllä koska annoin vapaat kädet pankkitililleni ex vaimolle jonka kanssa olin laillisesti vihitty avioliittoon.

Mihin se ex vaimo ne rahat hukkasi sitä minä en tänäkään päivänä tiedä mutta suuren suuria summia hänen käsiensä kautta noina 15 avioliittovuoden aikana minun rahojani johonkin meni.

Vierailija
858/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vuokralaiselle ei ilmoiteta sähkölaskua?? Vuokralainen solmii oman sähkösopimuksen, ei vuokranantajalla ole mitään tekemistä vuokralaisen sähkölaskun kanssa.

Kaikilla ei ole tätä käytäntöä vaikka enemmistöllä onkin. Minäkään en ole ikinä tehnyt omaa sähkösopimusta. Siitä päätetään yhtiökokouksessa osakkeenomistajien kesken, joihin minä vuokralaisena en luonnollisestikaan kuulu.

Vierailija
859/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin tekee näitä kurjistavia päätöksiä suomalaiselle veronmaksajalle. Hänen ei kuitenkaan itse tarvitse kurjistaa elämäänsä mitenkään. On valtion l-o-i-s-e-n-a saaden hyvää palkkaa ja etuja. Kurjistaminen ei koske häntä. Hän vain haluaa kurjistaa suomalaisen veronmaksajan elämää.

Sanna Ei ole tehnyt yhtään kurjistavaa päätöstä ,vaan se suunnaton rahan ahneus on ihan muualla ja täysin toiset ovat rahan ahneudellaan aiheuttaneet yhtä sun toista tavalliselle pienelle ihmiselle.

Ai jaa eikö tuo polttoaineiden hinnan nosto pelkkien ideologisten syiden takia (ilmasto) ole juuri yksi syy siihen että ihmisten rahat eivät riitä koska polttoaineiden hinnat vaikuttavat suoraan esim.. ruoan hintaan koska kuljetuskustannukset nousevat.

Eli vastaus kommenttiisi, kyllä Sanna Marin on tehnyt noita kurjistavia päätöksiä.

Vierailija
860/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole tätä käytäntöä vaikka enemmistöllä onkin. Minäkään en ole ikinä tehnyt omaa sähkösopimusta. Siitä päätetään yhtiökokouksessa osakkeenomistajien kesken, joihin minä vuokralaisena en luonnollisestikaan kuulu.

Kai teille kuitenkin näytetään itse lasku kun se pitää maksaa? Eli että tietäisi paljonko sähköä on kuluttanut? Vai pitääkö maksaa "sokkona"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi