Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa tätä enää! Rahat koko ajan loppu!

Väsynyt arjen puurtaja
03.04.2018 |

Tuntuu että koko ajan tingitään lisää ja lisää kaikesta.
Vuokra, autot (työssäkäyntiin), ruoka, hoitomaksut... siinä ne suurimmat kulut tällä hetkellä. Sit on vakuutukset. Mutta ei niitäkään helvetti uskalla irtisanoa.

Heti kun saa jotain säästöön niin se menee autoihin. Asp-tilillä on hikinen 2000e, ei koskaan tulla saamaan tarvittavaa määrää kokoon siihenkään.

Kunnon oravanpyörä! Muita samassa jamassa?

Kommentit (976)

Vierailija
901/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkosta eroamisella syntyvällä säästöllä leuhkiminen on sama asia, kun leuhkisi säästäneensä hyväntekeväisyydestä ja ylipäätään muiden auttamisesta. Itsekkyys kunniaan!

Ne jotka eivät maksa kirkollisveroja eivätkä lahjoita rahojaan hyväntekeväisyyteen eivät myöskään ole kitisemässä täällä miten rahat eivät riitä, vaan lukevat Kauppalehteä ja miettivät että miten ne rahat saataisiin parhaiten poikimaan ja autettua sijoituksillaan tätä yhteiskuntaa nousemaan tätä suosta.

Vierailija
902/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa uusi sukupolvi 90-luvun alun ahdistaviin tunnelmiin! :D

Nykyinen tilanne on vasta alkusoittoa ja fanfaaria mikäli todellinen lama toteutuu (arvio 2023 kevät/kesä) mihin kaikki merkit viittaavat.

Konkurssiaalto pyyhkii Suomen yli mistä syystä työttömyys nousee sadoilla tuhansilla vain julkisella sektorilla työskentelevät ovat turvassa.

Mistä luulet julkisen sektorin tulojen tulevan? Julkkarin työpaikat saattavat olla turvassa mutta palkanmaksu ei. Kun rahat loppuvat niin palkkoja ei enää makseta, näin kävi jo Espanjassa edellisen laman aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks lääkärillä ei työt lopu, jopa päin vastoin.

Vierailija
904/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit nyt kuitenkin sen, että 90-luvulla ei ollut riesana pandemiaa, ilmastonmuutoksen aiheuttamat sään ääri-ilmiöt vasta harjoittelivat ja kolmas maailmansota tuntui kaukaiselta, kun Balkanin sotakaan ei levinnyt muualle ja NL oli hajonnut.

90-luku oli ahdistavaa aikaa, mutta ihmisillä oli paljon enemmän toivoa ja odotettavaa tulevaisuudelta.

Vierailija
905/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks lääkärillä ei työt lopu, jopa päin vastoin.

maksavat asiakkaat voivat loppua

Vierailija
906/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vuosia tehnyt kahta (joskus jopa kolmea) työtä jotta rahat riittäisivät.

Vierailija
907/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella itse tekemään asioita niin ei tarvitse olla jatkuvadti rahapussi auki maksamassa palveluista jotka voisi itsekin tehdä jos vaan näkisi vaivaa

Vierailija
908/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ottaa vaikka määräaikaisena kakkostyön ja siirtää sen palkat suurimmaksi osaksi vararahastoon? Sitten taukoa, kunnes tuntuu, että jaksaa taas.

Vierailija
909/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit nyt kuitenkin sen, että 90-luvulla ei ollut riesana pandemiaa, ilmastonmuutoksen aiheuttamat sään ääri-ilmiöt vasta harjoittelivat ja kolmas maailmansota tuntui kaukaiselta, kun Balkanin sotakaan ei levinnyt muualle ja NL oli hajonnut.

90-luku oli ahdistavaa aikaa, mutta ihmisillä oli paljon enemmän toivoa ja odotettavaa tulevaisuudelta.

Ilmasto on muuttunut koko maapallon historia. Merien ja vesien korkeus oli korkeampi kuin nyt viikinkien aikaan. Fossiilien perusteella on ollut paljon lämpimämpiäkin aikoja kuin nyt

Vierailija
910/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintaso ei laske. Höpö höpö. Menkää töihin.

Kyllä laskee kaikilla. Vaikka pystyisitkin edelleen syömään sushia lounaaksi ja kaviaaria samppanjan kanssa illalliseksi niin myös sinun elintasosi laskee kun kaikki vaan maksaa enemmän kuin ennen. Sinulla vaan jää vähemmän siihen sijoittamiseen (olettaen että oikeasti olet varakas)...

Ja höpöhöpöä vaan itsellesi. Olen ollut jo 35 vuotta töissä ilman minkäänlaisia taukoja vuosilomaa lukuunottamatta.

Vierailija
911/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen tilanne on vasta alkusoittoa ja fanfaaria mikäli todellinen lama toteutuu (arvio 2023 kevät/kesä) mihin kaikki merkit viittaavat.

Konkurssiaalto pyyhkii Suomen yli mistä syystä työttömyys nousee sadoilla tuhansilla vain julkisella sektorilla työskentelevät ovat turvassa.

Mistä luulet julkisen sektorin tulojen tulevan? Julkkarin työpaikat saattavat olla turvassa mutta palkanmaksu ei. Kun rahat loppuvat niin palkkoja ei enää makseta, näin kävi jo Espanjassa edellisen laman aikana.

Silloin otetaan lisää velkaa en muista että ikinä olisi irtisanottu julkiselta sektorilta vaikka työt olisi vähentyneetkin, puhun nyt lähinnä yli 5000e/kk ansaitsevista johtajista, päälliköistä jne asiantuntijoista joita on kymmeniä tuhansia kuntien ja valtion palkkalistoilla.

Vierailija
912/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha avaus, mutta tällä viikolla tunsin samoin, joten ymmärrän aloittajaa täsmälleen.

Kun katson elämääni taaksepäin, niin olen elänyt nuoruudestani saakka köyhyyden kuristusotteessa. Jatkuvasti on olleet rahat loppu ja on pitänyt jännittää ja stressata, saako huomenna ruokaa. On myyty Torissa ja kirppareilla tavaroita, vipattu kavereilta ja sukulaisilta, otettu luottoa. Ja kuitenkin olen pääosan ajasta käynyt töissä, välillä hyväpalkkaisissakin hommissa! Mutta kun välillä on aina työttömänä ja tuli ero, niin ne on aiheuttaneet suuria vaikeuksia taloudellisesti. Useimmiten en ole voinut lääkkeitä ostaa kun olisin tarvinnut. Huomenna tulee palkka ja saan viimein antibioottini.

Vierailija
913/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä eiole kivaa.Rahattomuus tuo turvattomuuden tunnetta.Pöljät politiikot menivät vielä poistamaan yksityisiltä kelapalkkion. Ei muuten pääse nykyään yksityispuolellekaan. Yritin vaihtaa mammografia aikaa niin eivät vastanneet. Jätin myös soittopyynnön. Ja julkisella puolella ei esim hammashoidossa ei tehdä kuin perusasiat. Suomi on luisumassa alas euroopan kehitysmaaksi. Kannattaisi äänestää persuja.

Vierailija
914/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin kirkosta vuonna 2006 kun veroehdotuksesta katsoin että en ollut edellisenä vuotena käynyt kertaakaan kirkossa ja silti olin maksanut yli 400€ kirkollisveroa. Olen nyt vuodesta 2006 lähtien säästänyt yli 10 000€ riihikuivaa rahaa kun lopetin kirkon elättämisen omilla verorahoillani. Suosittelen

Laskit väärin, ei tuo säästö ole kuudessatoista vuodessa yli Kymppitonnia vaan 6000-7000 euroa.

Ehkä tuo laskutaidon taso auttaa hahmottamaan miksi rahat on tiukalla.

Vierailija
915/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähälläkin voi tulla toimeen, mutta jaksaako elämän murjoma suunnitella ja tehdä kaiken itse. Moni on arjen ja työn tai sairauksien uuvuttama. Ei siinä jaksa suunnitella ja opetella taloudellisuutta.

Vierailija
916/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä miten saisi tuloja lisättyä. Esim. Otettua lisävuoroja työpaikalla, tekemällä lisätyötä esim yrittäjänä, keräämällä marjoja/sieniä ja laittamalla niitä myyntiin tai mitä vain keksii Kun kuluja ei voi määräänsä enempää karsia, tuloja voi yrittää lisätä. Itse teen kahta työtä, mies tekee yhtä.

Tasavero olisi ratkaisu kun pienituloisenkaan työn verotus ei nousisi jos tulot nousee, voisi siis tehdä työtä niin paljon kuin kerkeää eikä verotus nouse ja palkka jäisi jokaiselle itselleen.

Millä hemmetillä me maksettaisiin sairaanhoito, koulut, vanhainhoito, lääkkeet, kaikki julkiset palvelut ja sosiaaliedut, jos suurituloisten veroprosentti laskettaisiin yhtä alas, kuin mitä se on on tonnin kuukaudessa tienavilla? Tai millä ihmeellä se pienituloisin maksaisi nuo verot, jos ne nostettaisiin samalle tasolle, kuin suurituloisilla?

Kuukaudessa tonnin tienaava, (vuodessa 12 tonnia) ja veroa menee 8,7 %, eli maksaa 10 962€

Kuukaudessa kolme tonnia, (vuodessa 36 tonnia) ja veroa menee 48,1 % eli maksaa 26 706€

Kuukaudessa kuusi tonnia, (vuodessa 72 tonnia) ja veroa menee  51,7 % eli maksaa 44 713€

Kuukaudessa kymmenen tonnia, (vuodessa 120 tonnia) ja veroa menee 59,7 % eli maksaa 65 691

Vierailija
917/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron oman tarinani. Aiemmin teollisuushommissa tulot brutto 2500€/kk. Puoliso lastenhoitoalalla 2300€/kk. 2010 alkoi tympiä ja otin vuoden virkavapaata. Lähdin opiskelemaan urheiluhierojaksi. Koulun jälkeen otin lopputilin. Perustin toiminimen ja aloitin hierontahommat täysin nollasta. Kaikki piti hulluna. Asuntolainaa oli. Ensimmäiset kuukaudet liikevaihdot 300€/kk. Onneksi sai startti rahaa 600€/kk vuoden ajan. Aloin heti opiskella lisää työn ohessa. Kaikki työt oli otettava. Tein myöhään illalla, lauantait, sunnuntait. Pikkuhiljaa lisäopinnot alkoivat tuottaa tulosta. Taidot kehittyivät. Ensimmäisen vuosien tulot kuitenkin vain 15.000-20.000€/v. Kun asiakkaita tuli jonoksi asti niin nostin joka vuosi tuntitaksaa 5€/tunti. Eka vuosi 30€/tunti ja hiljalleen noussut nyt 65€/tunti. Jonoa on 4kk ja työpäivät nyt 10-12 tuntisia. Hoitoja vuodessa 2000 kpl. Harrastukset jääneet aika vähille. Tulot nyt n.100 000€/v. Koulutuksiin on mennyt 30 000€ vuosien aikana. Eli riskinotto kannatti. Tulojen eteen joutunut uhraamaan kuitenkin paljon.

Vierailija
918/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pihi akka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin kirkosta vuonna 2006 kun veroehdotuksesta katsoin että en ollut edellisenä vuotena käynyt kertaakaan kirkossa ja silti olin maksanut yli 400€ kirkollisveroa. Olen nyt vuodesta 2006 lähtien säästänyt yli 10 000€ riihikuivaa rahaa kun lopetin kirkon elättämisen omilla verorahoillani. Suosittelen

Itse maksan mielelläni tuon veron vaikka käyn kirkossa lähinnä ihmisten häissä, rippijuhlissa jne. Arvostan sitä, että kirkko pitää pystyssä hyvää määrää arvokkaita rakennuksia sekä meille kaikille jossain vaiheessa välttämättömiä hautausmaita, plus hyvää osaa sosiaalipuolen palveluista jne. Jos kaikki lopettaisivat tuon veronmaksun, niin oltaisiin äkkiä pulassa huollonpuutteen vuoksi pystyynmätänevien arvorakennusten ja nykyistäkin puutteellisemmaksi muuttuneiden palvelujen kanssa.

Äkkiäkös tuon 400€ säästäisi jättämällä silloin tällöin muutamat pullakahvit tai saunaoluet, pikkuherkut tmv väliin. Ei noilla ole yksittäisinä tuotteina paljoakaan hintaa, mutta pienistä puroista kertyy äkkiä iso summa, ja hyvä määrä pehmustetta tuohon vyötärölle.

Maksakaa te joilla on siihen varaa. Minulla ei niin paljoa rahaa olekaan eikä tule vaikka loistavasti toimeen tulenkin että sitä kirkolle lahjoittaisin.

400€ vuodessa on 6,70€/vko. Mitä sellaista sillä saa mitä et tarvitse? Vaikkapa yhdet pullakahvit kaverin kanssa kahvilassa tai yksi hampurilaisateria tai kaksi bussilippua kaupungin sisällä (mene polkupyörällä sen sijaan ja saa bonuksena ilmaiset trenit) tai puolet leffalipun hinnasta tai sikspäkki olutta tai tai tai

Se joka selviää, keksi keinot. Se joka ei, keksii selitykset.

Vierailija
919/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta 2022: OnlyFans

Vierailija
920/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa hautakulusi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan