Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa tätä enää! Rahat koko ajan loppu!

Väsynyt arjen puurtaja
03.04.2018 |

Tuntuu että koko ajan tingitään lisää ja lisää kaikesta.
Vuokra, autot (työssäkäyntiin), ruoka, hoitomaksut... siinä ne suurimmat kulut tällä hetkellä. Sit on vakuutukset. Mutta ei niitäkään helvetti uskalla irtisanoa.

Heti kun saa jotain säästöön niin se menee autoihin. Asp-tilillä on hikinen 2000e, ei koskaan tulla saamaan tarvittavaa määrää kokoon siihenkään.

Kunnon oravanpyörä! Muita samassa jamassa?

Kommentit (976)

Vierailija
861/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä miten saisi tuloja lisättyä. Esim. Otettua lisävuoroja työpaikalla, tekemällä lisätyötä esim yrittäjänä, keräämällä marjoja/sieniä ja laittamalla niitä myyntiin tai mitä vain keksii Kun kuluja ei voi määräänsä enempää karsia, tuloja voi yrittää lisätä. Itse teen kahta työtä, mies tekee yhtä.

Pienistä puroista.

Naapuri kävi tiputtamassa minulle hesarin, vastapalveluksena meillä oli koodijärjestelmä tarviiko apua.

Hänen lapset toivan minulle aina joululahjan, pystyivät soittamaan, jos äiti ei vastannut.

Minulla oli vuosia lappu työpaikan ilmoitusseinällä, otetaan vastaan kynttilän jämiä.

Sulatin ne kesällä taloyhtiön tiiligrillissä ja sain isoja kynttilöitä. Näitä käytin valonlähteenä.

Harrastin jumppaa, joka oli tallenne.

Tein ylitöitä aina tarvittaessa.

Säännöllisesti hammaslääkärissä jne

Paljon, tosi paljon pieniä juttuja ja minulla oli aina vähän rahaa.

Pelkästään se, että karsin kotini lähes minimalistiksi tarkoitti ei mennyt aikaa paljoa siivoamiseen ja aina tiesin missä mikin on.

Naapurissa asui pariskunta. Esim pesin kummankin auton kerran kk ja myös siivosin sisältä.

Mies oli raksalla töissä. Hän mm teki asuntooni pintaremontin ja toi mukanaan maalit. Tämä vaati muutaman vuoden pesut.

Aina pystyi pyytää apua. Pelkästään tieto riitti.

Vierailija
862/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin kirkosta vuonna 2006 kun veroehdotuksesta katsoin että en ollut edellisenä vuotena käynyt kertaakaan kirkossa ja silti olin maksanut yli 400€ kirkollisveroa. Olen nyt vuodesta 2006 lähtien säästänyt yli 10 000€ riihikuivaa rahaa kun lopetin kirkon elättämisen omilla verorahoillani. Suosittelen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä arjen puurtaja yksin ole tuon kanssa.

Sitä ei riitä rahat enää edes hiusten leikkauttamiseen, kun kaikki päivittäisessä elämässä tarpeellinen on niin kallista nyt! Pelolla odotellaan seuraavaa sähkölaskua, siinä on neljä kuukautta kerrallaan laskutettuna... Ei ole tietoa, onko kilowattituntihinta noussut vai ei... Ei ilmoiteta vuokralaiselle.

Miten tässä pystyy enää mitenkään mitään normaaliin elämään kuuluva tekemään.... Ei niitä hiuksia itse siistiti leikkaamaan pysty, mutta kai se on kohta niin tehtävä, että sakset käteen tai sitten pipo päässä sisällä ja ulkona.........

Juu! On se toi hiusten leikkuuttaminenkin aika tärkeä juttu sivistyneen ihmisen elämässä!

Bussilippujen hinta nousee. Ei kannata enää bussillakaan ajella... Ihan siis kaupunkiliikenteen bussien liput. Vr kuulemma alentaa lippujen hintaa, että noi kaikenlaiset sairaanhoitajat sun muut pääsevät edullisemmalla matkustamaan sitten hiihtolomilla lappiin ja jouluksi myös.

Miten niin vuokralaiselle ei ilmoiteta sähkölaskua?? Vuokralainen solmii oman sähkösopimuksen, ei vuokranantajalla ole mitään tekemistä vuokralaisen sähkölaskun kanssa.

Kaikilla ei ole tätä käytäntöä vaikka enemmistöllä onkin. Minäkään en ole ikinä tehnyt omaa sähkösopimusta. Siitä päätetään yhtiökokouksessa osakkeenomistajien kesken, joihin minä vuokralaisena en luonnollisestikaan kuulu.

Kai teille kuitenkin näytetään itse lasku kun se pitää maksaa? Eli että tietäisi paljonko sähköä on kuluttanut? Vai pitääkö maksaa "sokkona"?

Maksan kuukausittain sähköennakkoa vuokran yhteydessä. Kerran vuodessa on sähkömittarin luenta, jonka jälkeen tulee tasauslasku. Oman sähkönkulutukseni näen laskulta siis vain kerran vuodessa tuosta tasauslaskusta.

Vierailija
864/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin kirkosta vuonna 2006 kun veroehdotuksesta katsoin että en ollut edellisenä vuotena käynyt kertaakaan kirkossa ja silti olin maksanut yli 400€ kirkollisveroa. Olen nyt vuodesta 2006 lähtien säästänyt yli 10 000€ riihikuivaa rahaa kun lopetin kirkon elättämisen omilla verorahoillani. Suosittelen

Kirkosta eroaminen on tehokas ja helppo tapa säästää rahaa. Mitään ei myöskään menetä.

Erosimme puolison kanssa jo 1991 ja tähän mennessä on säästetty helposti uuden auton hinnan verran.

Vierailija
865/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkosta eroaminen on tehokas ja helppo tapa säästää rahaa. Mitään ei myöskään menetä.

Erosimme puolison kanssa jo 1991 ja tähän mennessä on säästetty helposti uuden auton hinnan verran.

Jep, itselläni nettotuloja jää 1000€ enemmän vuodessa, kun erosin kirkosta. Enää en ole käynyt edes joulukirkossa vuosiin. Se on vaan aatteen takia liikaa.

Vierailija
866/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On katsos mukavampi vaan nukkua kun yläluokka käy äänestään, että tämä sama saa jatkua.

Vierailija
867/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä miten saisi tuloja lisättyä. Esim. Otettua lisävuoroja työpaikalla, tekemällä lisätyötä esim yrittäjänä, keräämällä marjoja/sieniä ja laittamalla niitä myyntiin tai mitä vain keksii Kun kuluja ei voi määräänsä enempää karsia, tuloja voi yrittää lisätä. Itse teen kahta työtä, mies tekee yhtä.

Tasavero olisi ratkaisu kun pienituloisenkaan työn verotus ei nousisi jos tulot nousee, voisi siis tehdä työtä niin paljon kuin kerkeää eikä verotus nouse ja palkka jäisi jokaiselle itselleen.

Vierailija
868/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkka-aloilla työskentelevien ei kannattaisi ottaa lainkaan vastaan työpaikkaa, joka on niin kaukana kotoa, että tarvitsee jatkuvasti omaa autoa kulkemiseen. Ei ihme jos raha ei riitä mihinkään.

Vierailija
869/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan mielelläni tuon veron vaikka käyn kirkossa lähinnä ihmisten häissä, rippijuhlissa jne. Arvostan sitä, että kirkko pitää pystyssä hyvää määrää arvokkaita rakennuksia sekä meille kaikille jossain vaiheessa välttämättömiä hautausmaita, plus hyvää osaa sosiaalipuolen palveluista jne. Jos kaikki lopettaisivat tuon veronmaksun, niin oltaisiin äkkiä pulassa huollonpuutteen vuoksi pystyynmätänevien arvorakennusten ja nykyistäkin puutteellisemmaksi muuttuneiden palvelujen kanssa.

Äkkiäkös tuon 400€ säästäisi jättämällä silloin tällöin muutamat pullakahvit tai saunaoluet, pikkuherkut tmv väliin. Ei noilla ole yksittäisinä tuotteina paljoakaan hintaa, mutta pienistä puroista kertyy äkkiä iso summa, ja hyvä määrä pehmustetta tuohon vyötärölle.

Vierailija
870/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, näkyykö veroehdotuksessa edellisen vuoden kirkossakäyntien määrä?

Vierailija
871/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskit väärin, ei tuo säästö ole kuudessatoista vuodessa yli Kymppitonnia vaan 6000-7000 euroa.

Vierailija
872/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta eroamisella syntyvällä säästöllä leuhkiminen on sama asia, kun leuhkisi säästäneensä hyväntekeväisyydestä ja ylipäätään muiden auttamisesta. Itsekkyys kunniaan!

Vierailija
873/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei riitä rahat enää edes hiusten leikkauttamiseen, kun kaikki päivittäisessä elämässä tarpeellinen on niin kallista nyt! Pelolla odotellaan seuraavaa sähkölaskua, siinä on neljä kuukautta kerrallaan laskutettuna... Ei ole tietoa, onko kilowattituntihinta noussut vai ei... Ei ilmoiteta vuokralaiselle.

Miten tässä pystyy enää mitenkään mitään normaaliin elämään kuuluva tekemään.... Ei niitä hiuksia itse siistiti leikkaamaan pysty, mutta kai se on kohta niin tehtävä, että sakset käteen tai sitten pipo päässä sisällä ja ulkona.........

Juu! On se toi hiusten leikkuuttaminenkin aika tärkeä juttu sivistyneen ihmisen elämässä!

Bussilippujen hinta nousee. Ei kannata enää bussillakaan ajella... Ihan siis kaupunkiliikenteen bussien liput. Vr kuulemma alentaa lippujen hintaa, että noi kaikenlaiset sairaanhoitajat sun muut pääsevät edullisemmalla matkustamaan sitten hiihtolomilla lappiin ja jouluksi myös.

Miten niin vuokralaiselle ei ilmoiteta sähkölaskua?? Vuokralainen solmii oman sähkösopimuksen, ei vuokranantajalla ole mitään tekemistä vuokralaisen sähkölaskun kanssa.

Toisissa kerrostaloissa sähkölasku tulee taloyhtiöltä sähkömittarin kulutuksen mukaan.

Esim mun äidin kerrostalo.

Taitavat kaikki saada edullisempaa sähköä.

Hänelle just tuli 3kk/56€ 4h+k asunnosta.

Mutta kyllä se taloyhtiön sähkösopimus tuolla on ihan julkista tietoa, isännöitsijältä kysymään vaan.

Vierailija
874/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole tätä käytäntöä vaikka enemmistöllä onkin. Minäkään en ole ikinä tehnyt omaa sähkösopimusta. Siitä päätetään yhtiökokouksessa osakkeenomistajien kesken, joihin minä vuokralaisena en luonnollisestikaan kuulu.

Kai teille kuitenkin näytetään itse lasku kun se pitää maksaa? Eli että tietäisi paljonko sähköä on kuluttanut? Vai pitääkö maksaa "sokkona"?

Maksan kuukausittain sähköennakkoa vuokran yhteydessä. Kerran vuodessa on sähkömittarin luenta, jonka jälkeen tulee tasauslasku. Oman sähkönkulutukseni näen laskulta siis vain kerran vuodessa tuosta tasauslaskusta.

Kysy isännöitsijältä, jossain on sun sähkö ja vesimittarit ja lain mukaan ne pitää olla myös sun luettavissa.

Vierailija
875/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihan tosissaan oikein ravintoterapeutin avulla etsitään hyvää, ravinteikasta ruokaa mitä saa 20 eurosella. Noloa! Kehuvat kuinka sillä pääsee pitkälle. Tuo mitä lehdissä näytetään, riittää ehkä kahdeksi päiväksi perheessä missä ei ole kasvavia, paljon energiaa tarvitsevia lapsia ja nuoria. Mikä on motiivi näillä hölmöillä, jotka siellä 15 min. julkisuudesta nauttien vakuuttavat että köyhä pärjää kun on pakko.

Ja oli tuossakin toki vielä paljon säästettävää - luomumaitoa ja ja luomu-hiutaleita. Kananmunat kannattaa ostaa siinä 24kpl kennossa /2,95€ jne

Vierailija
876/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku on laittanut tähänkin alapeukun? :D Mitä alapeukutettavaa tällaisessa jutussa voi olla?

Vierailija
877/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasavero olisi ratkaisu kun pienituloisenkaan työn verotus ei nousisi jos tulot nousee, voisi siis tehdä työtä niin paljon kuin kerkeää eikä verotus nouse ja palkka jäisi jokaiselle itselleen.

Tasaveroprosentti ei kyllä todellakaan tuo pienituloiselle mitään lisää. Tällä hetkellä pienituloisen prosentti valtioverotuksessa on paljon pienempi kuin mitä tasaveroprosentti väistämättä olisi ja pieni tai edes kohtuullinen tulonnousu ei sitä ihan heti tuo sille tasolle, mihin se tasaprosentti asettuisi. Tasaprosentti toki auttaisi siinä, että ei syntyisi niitä tilanteita, joissa suurituloisemman ei oikein kannata ottaa nyt lisätyötä vastaan, kun käteen jäävä osuus on todella pieni lisätyöstä, mutta pienituloiselle ja alemmissa keskituloluokissa se ei kyllä missään tilanteessa tuo mitään mannaa vaan päin vastoin vie vain kukkarosta enemmän rahaa. Isotuloisia se tasaprosentti toki hyödyttäisi aivan valtavasti. 

Hyvän esimerkin tarjoaa tuosta vertailu Viron tasaveroprosenttiin, joka on 20 %. Meillä tuohon veroprosenttiin päästäkseen pitää tienata 45 000 vuodessa (vähän toki kunnasta riippuen). Tuosta näkee hyvin sen, että se tasaprosentti alkaisi hyödyttää käytännössä vasta, kun tulot nousevat keskitulon yli. Pienempituloiselle se tasaprosentti leikkaisi rahaa kukkarosta. 

Vierailija
878/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman asunnon hankkiminen ei ole välttämätöntä, asumisoikeusasunto on hyvä vaihtoehto, jos sellaisia on tarjolla. Vuokrallakin voi asua kohtuu mukavasti.

Vierailija
879/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ymmärsinkö nyt oikein että yksinäinen ihminen saa 20 eurolla usean viikon ruoat?🤔

Sarkomaa puolusteli itseään, sanoi vaan toistaneensa sen mitä naapurinsa oli sanonut. Jos naapuri sanoo että näki ufon täynnä pieniä vihreitä miehiä niin ilmeisesti Sarkomaa toistaa senkin totuutena käyttämättä itse lainkaan omaa järkeään.

Pidin Sarkomaata tähän asti ihan fiksuna tyyppinä, nyt täytyy kyllä punnita asia uudelleen.

Vierailija
880/976 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen kun rahat olivat aikoinaan aina loppu. Tilipäivää edeltäneenä päivänä tilillä oli kymppejä tai korkeintaan alle 200. Ja olin ja olen edelleen työssä josta saa keskiarvoa parempaa palkkaa ja lisäksi verottomia ulkomaan päivärahoja koska projektit joiden parissa työskentelen ovat yli 90% ulkomailla. Välistä olen ollut pari kolmekin kuukautta yhtäjaksoisesti ulkomailla.

Mutta sitten tein päätöksen ja otin avioeron sekä potkaisin sen tuhlailevan ex vaimon pihalle.

Sen jälkeen minulla ei ole ollut enää kertaakaan puutetta rahasta.

Olen viimeisen 18 vuoden aikana maksanut upouutena hankitun kerrostalokaksion lähellä Turun keskustaa, olen maksanut puolet rivitalosta jossa nyt asustelen. Toinen puolisko tästä rivitalosta on avovaimoni nimissä.

Osake ja rahastosalkkujen yhteisarvo ylittää 300 k€ ja kaiken tämän olen hankkinut sen jälkeen kun toinen siis ex vaimo lakkasi käymästä lompakollani.

Ja mistään ns. normaaliin elämiseen liittyvästä ei ole tarvinnut tinkiä.

Luonnollisesti maksoin reilun elatusmaksun yhteisestä lapsestamme ja osallistuin muutenkin hänen harrastustensa ja opiskelunsa kustannuksiin.

Itse asiassa annoin lapselemme 500€/kk opiskelija avustusta niin kauan kun hän opiskeli korkeakoulussa. Ja mitä teki ex vaimoni, ei osallistunut lapsemme opiskelukustannuksiin mitenkään. Nykyään ex vaimoni on edelleen täysin pee aa ja pytää lapseltamme rahaa nyt kun lapsemme on valmistunut ja töissä.

Eli summa summarum, syy miksi rahat ei riitä löytyy usein sieltä peilistä. Minunkin tapauksessani kyllä koska annoin vapaat kädet pankkitililleni ex vaimolle jonka kanssa olin laillisesti vihitty avioliittoon.

Mihin se ex vaimo ne rahat hukkasi sitä minä en tänäkään päivänä tiedä mutta suuren suuria summia hänen käsiensä kautta noina 15 avioliittovuoden aikana minun rahojani johonkin meni.

Kävi varmaan samalla kampaajalla ja stailaajalla kuin Yli-Veijari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme