Miten kerron pojalle, että 5v syntymäpäiväjuhlat on peruttava?
Koko päiväkotiryhmä on kutsuttu viikon päästä oleviin juhliin, mutta yllättävien menojen takia ei ole varaa ostaa lahjaa eikä herkkuja. Pienestä palkasta ei jää ylimääräisten menojen jälkeen mitään jäljelle, mutta pojan arkiruokailun saan juuri ja juuri hoidettua tarkalla kikkailulla seuraavaan palkkapäivään (kotona olen syömättä ja syön työpaikalla lounaan). En käy baareissa enkä tupakoi, mitään myymistä ei ole ja pulloja olen koittanut kerätä, mutta yhdellä 15c tölkillä ei osteta syntymäpäiväherkkuja.
Olen yksinhuoltaja ja lapsen isää ei ole (oli alkoholisti, jo menehtynyt), tukiverkko puuttuu samoiten.
Kivittäkää jos niin haluatte. Aivan sama minulle, mutta miten kerron pojalle että juhlat pitää perua? Valehtelenko, että poika on sairaana?
Kommentit (65)
Jooh.
Olisin voinut laittaa sulle kaikki kuiva-aineet postissa, sipsit, karkit, ilmapallot, popparit jne mitä nyt synttäreillä tarvii. Aika moni muukin näköjään olisi. En ihan niele tuota juttua että vanhemmilta olisit pyytänyt jeesiä.
Ymmärrän kyllä että tälleen vauvapalstalla haluaa pysyä anonyyminä, mitään osoitteita tänne ei tarviikkaan jakaa, ihan sposti olisi riittänyt.. sitä kautta olisi käyty loppukeskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin itsekkin, miten poistettiin heti postaus missä kyseenalaistettiin. Itselläni on lähistöllä kyllä tuttuja, jotka varmasti mielellään tulevat tuomaan lapsille syömistä ja vähän tarvikkeita synttärikoristeluun, mutta en lähde ottamaan yhteyttä, kun AP:n vastaukset on niin nihkeitä ja saa moneen otteeseen kysyä, missä asuu... Asuukohan kuitenkaan siellä Kemissä. En tahtoisi ottaa yhteyttä ystäviini, jos ei ole varmaa, että apu menee oikeasti oikeeseen osoitteeseen, jossa pienen pojan synttärit on vaarassa.
Asumme Kemissä ja en kirjoittelisi palstalla ellen olisi pulassa. Nöyrryin ja pyysin apua lasten vanhemmilta, joten neuvottelemme nyyttäreistä.
Ap, kirjoitit avauksen klo19.23 ja reilu tunti myöhemmin olet ehtinyt ottaa yhteyttä päiväkotiryhmön vanhempiin ja vastailla täällä av:lla. Ja muilla vanhemmilla oli näin pääsiäissunnuntaina aikaa viestitellä sun kanssa. Tosi uskottavaa.
Niinpä. Kyllä varsinkin lapsen äitinä tietää, että lapsiperheillä on usein illalla varmasti omat rutiinit ym ja tekemiset, saunomiset ja tämmöiset, ettei silloin aleta ottamaan yhteyttä asialla, mikä tapahtuu vasta viikon päästä. Feikki tämä aloitus on ja minusta tosi surulinen, kun kuitenkin hyväsydämmiset ihmiset olivat valmiita auttamaan.
Minä ainakin kiitän teitä, jotka olitte valmiita auttamaan jotain tuntematonta! Toivottavasti jatkatte tätä tulevaisuudessa ja se tarttuu muihin.
Pienen pojan äitinä tiedän, että kukaan heistä ei sauno sunnuntai-iltana. Kiitin jo! Olen surullinen, että syyttelet ja haukut minua feikiksi, koska en ole.
Yh äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin tosiaan asut? Jos asut lähellä missä itse, voin leipoa sinne lapsille kakun ja tuoda limpparia pari pulloa.
Pohjoisessa asumme. Mietin nyyttäreitä ja pojalle en ole sanonut vieläkään.
Mikä kaupunki?
Yritän saada apua päiväkotiryhmän lasten vanhemmilta, jotka lupautuivat vahtimaan synttäreillä. Kemissä asumme.
Ok, pahoittelut, mä asun Helsingissä (tarjouduin aiemmin ostamaan kakkutarvikkeet). Toivottavasti lähialueelta joku voisi auttaa.
Yh äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin itsekkin, miten poistettiin heti postaus missä kyseenalaistettiin. Itselläni on lähistöllä kyllä tuttuja, jotka varmasti mielellään tulevat tuomaan lapsille syömistä ja vähän tarvikkeita synttärikoristeluun, mutta en lähde ottamaan yhteyttä, kun AP:n vastaukset on niin nihkeitä ja saa moneen otteeseen kysyä, missä asuu... Asuukohan kuitenkaan siellä Kemissä. En tahtoisi ottaa yhteyttä ystäviini, jos ei ole varmaa, että apu menee oikeasti oikeeseen osoitteeseen, jossa pienen pojan synttärit on vaarassa.
Asumme Kemissä ja en kirjoittelisi palstalla ellen olisi pulassa. Nöyrryin ja pyysin apua lasten vanhemmilta, joten neuvottelemme nyyttäreistä.
Ap, kirjoitit avauksen klo19.23 ja reilu tunti myöhemmin olet ehtinyt ottaa yhteyttä päiväkotiryhmön vanhempiin ja vastailla täällä av:lla. Ja muilla vanhemmilla oli näin pääsiäissunnuntaina aikaa viestitellä sun kanssa. Tosi uskottavaa.
Niinpä. Kyllä varsinkin lapsen äitinä tietää, että lapsiperheillä on usein illalla varmasti omat rutiinit ym ja tekemiset, saunomiset ja tämmöiset, ettei silloin aleta ottamaan yhteyttä asialla, mikä tapahtuu vasta viikon päästä. Feikki tämä aloitus on ja minusta tosi surulinen, kun kuitenkin hyväsydämmiset ihmiset olivat valmiita auttamaan.
Minä ainakin kiitän teitä, jotka olitte valmiita auttamaan jotain tuntematonta! Toivottavasti jatkatte tätä tulevaisuudessa ja se tarttuu muihin.
Pienen pojan äitinä tiedän, että kukaan heistä ei sauno sunnuntai-iltana. Kiitin jo! Olen surullinen, että syyttelet ja haukut minua feikiksi, koska en ole.
Huomenta! Toivottavasti poju saa mukavat juhlat! Kiva että ne lähtevät järjestymään.
Itsekin ketjua lukiessani ajattelin, että täytyyhän pojan juhlat nyt jollain tapaa saada järjestettyä. Varmasti elämä hänellekin ihan tarpeeksi pettymyksiä ja ilman jäämistä on muutenkin varannut. Ihanaa nähdä, että oli myös monia, jotka olivat valmiita osallistumaan jollain omalla herkullaan juhlan toteutumiseen.
Tuli vielä mieleeni, että jos teillä kerran on koviaän tiukkaa, oletko kiinnostunut pojalle jostain vanhoista vaatteista: verskaa ym varmaan löytyy (Tai riippuu vähän mikä on sun pojan koko ja mitä suostuu käyttää?)
Jos haluat voin niitä täältä etelästä paketin lähettää, mutta sitten tarvitsen sun s-postin niin saan lähetystiedot ? ( tai voithan tehdä joku heissulivei@ s-posti vain tähän tarkoitukseen jos pelkäät että joku tunnistaa tai spämmää)
Mukavia synttäreitä ja kevättä joka tapauksessa, älä anna muistaen masentaa :)
Sairaalamaksuja ja lääkkeitä. Loput säästöt käytin ja lainasin myös ystävältä. En ole rahaa kerjännyt enkä pyytänyt muitakaan almuja. Viime hädässä olisi pitänyt perua juhlat, joten siihen kyselin neuvoja. En ole mitään väärää tehnyt, vaikka suututtaa syyttelijät. Kiitos kaikille, jotka olisivat olleet valmiita auttamaan tuomalla herkkuja, mutta asia on järjestymässä. P.S. Epäilijöille tiedoksi, että soitin vahtijaksi lupautuneille vanhemmille, joista kahteen sain yhteyden ja päätimme pitää nyyttärit.