Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerron pojalle, että 5v syntymäpäiväjuhlat on peruttava?

Yh äiti
01.04.2018 |

Koko päiväkotiryhmä on kutsuttu viikon päästä oleviin juhliin, mutta yllättävien menojen takia ei ole varaa ostaa lahjaa eikä herkkuja. Pienestä palkasta ei jää ylimääräisten menojen jälkeen mitään jäljelle, mutta pojan arkiruokailun saan juuri ja juuri hoidettua tarkalla kikkailulla seuraavaan palkkapäivään (kotona olen syömättä ja syön työpaikalla lounaan). En käy baareissa enkä tupakoi, mitään myymistä ei ole ja pulloja olen koittanut kerätä, mutta yhdellä 15c tölkillä ei osteta syntymäpäiväherkkuja.
Olen yksinhuoltaja ja lapsen isää ei ole (oli alkoholisti, jo menehtynyt), tukiverkko puuttuu samoiten.
Kivittäkää jos niin haluatte. Aivan sama minulle, mutta miten kerron pojalle että juhlat pitää perua? Valehtelenko, että poika on sairaana?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan sinulle n 2 kiloa karkkia (isovanhemmat laahannut järkyttävät määrät toffeeta, lakupiippuja, suklaata ja lakunauhaa laivalta. Sen lisäksi ystävä toi jenkeistä peanutbuttercakeja. Meidän muksut ei välitä makeasta juuri. Lisäksi minulla on 3 pack -kaatikko voipopcornia. Leivon tytön voimistelukisoihin mokkapaloja ja voin tehdä sinulle samalla pellillisen. Missä asut ja milloin tarvitset tarjottavat?

Vierailija
22/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa naapurilta pari munaa, toiselta kuppi jauhoja ja kolmannelta kuppi sokeria, tyyliin olin leipomassa mutta just oli loppu. Tee niistä kakku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyttärit?

Vierailija
24/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin tosiaan asut? Jos asut lähellä missä itse, voin leipoa sinne lapsille kakun ja tuoda limpparia pari pulloa. 

Vierailija
25/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kattilassa popattavat popkornit ovat halpoja, yhdestä pussista riittää tosi monelle, maksaa euron. Sit voi leipoa vaikka korvapuusteja/perus pullia. Pitsa on myös hyvä vaihtoehto, halvalla saa esim kaupan ale kinkkusuikaleita, lisäksi ananasta ja paprikaa. Ei synttäreillä ole pakko tarjota täytekakkua, ja lahjan voi ostaa myöhemmin. Lapselle voi vaikka sanoa, että tilasit eikä ehtinyt tulla postissa, niin ei pety liikaa.

Vierailija
26/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitan sinulle n 2 kiloa karkkia (isovanhemmat laahannut järkyttävät määrät toffeeta, lakupiippuja, suklaata ja lakunauhaa laivalta. Sen lisäksi ystävä toi jenkeistä peanutbuttercakeja. Meidän muksut ei välitä makeasta juuri. Lisäksi minulla on 3 pack -kaatikko voipopcornia. Leivon tytön voimistelukisoihin mokkapaloja ja voin tehdä sinulle samalla pellillisen. Missä asut ja milloin tarvitset tarjottavat?

Mä voin tuoda sulle kakkuainekset, jos asutaan suht lähellä. Mistä päin ja montako lasta tulossa?

Vierailija
27/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti? Jota sinulla ei tietysti ole..

Jotkut vain ovat tuollaisia että mikään ehdotus ei kelpaa, kaikkeen löytyy selitys ja mitään henkilö ei omista. Kodissa on vain yksi lamppu ja yhdet vaatteet. Tv:n myymistä ehdottaisin, vaikka eihän sulla sitäkään ole tietenkään.

Pojalle sanot että tilasit lahjan paikasta x ja se on myöhässä. Luet nuo täällä sanotut ehdotukset uudelleen läpi ja alat toimimaan.

Vierailija
28/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sillä lounaskortilla lapsellesi ruokaa kotiin. Näin säästät ruokarahoista synttärirahoiksi. Itse voit syödä eväitä muutaman päivän, esim. maksalaatikkoa, pussikeittoa..

Vierailija
29/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt pikkulainaa naapurilta tai työtoveriltasi. Itse olen lainannut muutaman kerran kahdelle eri naapurille aikoinaan muutamia kymppejä ja sain takaisin kun saivat tilinsä.

Vierailija
30/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Meiltä saa karkkia jos tarvitsee. Ja sipsejäkin.

Vierailija
31/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ostaa pakastenaposteltavaa, jotka voit uunissa lämmittää lapsille, jos muut jo tuo kakkutarvikkeet. Tai pari metripitsaa

Vierailija
32/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen lisäksi, että sinulla ei ole tilillä niin paljoa rahaa, että saisit ostettua pussin vehnäjauhoja ja sokeria, paketin kananmunia ja muuta pientä, niin sinulla ei tietenkään ole mitään näistä asioista kaapissasi, eikä tietenkään myöskään mitään tarjouksesta haalittua lihaa pakkasessa, jota voisi hyödyntää piirakan tai pizzan täytteenä.

Emme syö lihaa ja jauhoja on kaapissa, mutta kerma, hillo ja makeiset puuttuvat, joten on mahdoton leipoa kakku noin suurelle ryhmälle lapsia eikä aikuisillekaan ole mitään tarjottavaa. Pakkasessa on pannukakun jämiä.

Vierailija
33/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joku työkaveri voisi lainata 20€? Sillä saisi jo aika paljon. Eikö sulla tosiaan ole yhtään kaveria sen yhden lisäksi? Lapsella kummeja tai isovanhempia? Ehkä Hope-yhdistyskin auttaisi tai se jo mainittu seurakunta?

Vierailija
34/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja voi olla itse tehty lahjakortti, jossa lupaat viedä lapsen johonkin tiettyyn lapsesta kivaan paikkaan palkkapäiväsi jälkeen, esim. sisäleikkipuisto, eläintarha, elokuva, mikä sitten toimiikin. 

Vierailija
35/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluaisit järjestää lapsellesi ne juhlat, niin olisit ottamassa vastaan näiden ihmisten avun. Aika moni on jo tarjoutunut tuomaan lapsesi juhliin syömistä. Ei sitten tarvitsisi perua. 

Vierailija
36/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin tosiaan asut? Jos asut lähellä missä itse, voin leipoa sinne lapsille kakun ja tuoda limpparia pari pulloa. 

Pohjoisessa asumme. Mietin nyyttäreitä ja pojalle en ole sanonut vieläkään.

Vierailija
37/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihana, tuli ihan liikuttunut olo!

Vierailija
38/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kaupunki?

Vierailija
39/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen lisäksi, että sinulla ei ole tilillä niin paljoa rahaa, että saisit ostettua pussin vehnäjauhoja ja sokeria, paketin kananmunia ja muuta pientä, niin sinulla ei tietenkään ole mitään näistä asioista kaapissasi, eikä tietenkään myöskään mitään tarjouksesta haalittua lihaa pakkasessa, jota voisi hyödyntää piirakan tai pizzan täytteenä.

Emme syö lihaa ja jauhoja on kaapissa, mutta kerma, hillo ja makeiset puuttuvat, joten on mahdoton leipoa kakku noin suurelle ryhmälle lapsia eikä aikuisillekaan ole mitään tarjottavaa. Pakkasessa on pannukakun jämiä.

Hei huomasitko viestini! Lahjoitan 2 kiloa karkkia, voipoppareita ja teen pellillisen mokkapalaa. Missäpäin asut? Lisäksi tajusin että meillä on hirveästi pääsiäismunia. Sellaiset voisi antaa kotiinlähtölahjaksi?

Vierailija
40/65 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakun ei tarvitse olla täytekakku. Vinkkaa jommallekummalle valvojavanhemmalle, että lapsella on niin paljon leluja, lahjaksi riittää karkkipussi tms. yhteiseen pöytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä