Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvissyöjät, miten saatte ihmisen tarvitseman ravinnon?

Vierailija
01.04.2018 |

Tai ettehän te saa, kysymykseni on tyhmä :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksi tärkeä aine, josta ihminen saa tarvitsemia aineita, on eläinrasva. Tätähän eivät kasvissyöjät saa ruuastaan.

Kyllähän monet kasvissyöjät käyttää maitotuotteita.

Kyllä, rasvattomia sellaisia :D:D

Öh, miten niin? Itse ainakin kasvissyöjänä syön ihan täysrasvaisia maitotuotteita. 

Ok, olet sitten harvinainen poikkeus.

No tuskinpa kovinkaan harvinainen.

Vierailija
22/34 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruuasta saa kyllä kaiken paitsi sen B12-vitamiinin, ja nyt on havaittu, että sekasyöjilläkin on puutetta siitä enemmän mitä sekaruokavalio antaisi olettaa.

Itse olen ollut vegaani about 10 vuotta, ruokavalio on kunnossa, veriarvot erinomaiset ja voin hyvin. Kiitos kysymästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruuasta saa kyllä kaiken paitsi sen B12-vitamiinin, ja nyt on havaittu, että sekasyöjilläkin on puutetta siitä enemmän mitä sekaruokavalio antaisi olettaa.

Itse olen ollut vegaani about 10 vuotta, ruokavalio on kunnossa, veriarvot erinomaiset ja voin hyvin. Kiitos kysymästä.

Älä nyt tällaista sontaa ainakaan tosissasi levitä!

Ehkä et ihan ymmärrä ihmisen tarvitsemasta ravinnosta.

Vierailija
24/34 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Oon kasvissyöjä ja siinä vegaanimmassa päässä jatkumoa, mutta B12:ta olen syönyt purkista jo kauan ennen kuin aloin jättää eläintuotteita pois.

Vierailija
25/34 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt pitkään ruveta kasvissyöjäksi mutta noin kerran viikossa joudun syömään lihaa tai muutun nuukahtaneeksi ja väsyneeksi. Tämä siitä huolimatta että kulutan aika paljon maitotuotteita ja syön linssejä ja kilherneitä kuin hevonen.

Pitäydyn siis sekaruokavaliossa jossa on kuitenkin vain vähän lihaa. Kyllähän ihmisen fysiologia tukee sekaruokavaliota ’normaalina’ ruokavaliolla mutta varmaankin eri yksilöt tarvivat erilaisia määriä lihaa. Jotkut pärjäävät ja voivat hyvin täysin ilman lihaa, jotkut tarvivat enemmän.

Vierailija
26/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monipuolisuus edesauttaa terveellisyyttä sillä mitään superruokaa ei ole josta saisi kaiken tarvitseman. Tarpeelliset ja terveelliset ravintoaineet ovat jakautuneet eri ruoka-aineisiin, jolloin pitää syödä monipuolisesti jotta saa kaikkia. Yhtä saa jostakin ja toista jostakin muusta.

Hehe, tarpeelliset aineet eivät ole jakautuneet eri aineisiin. Voi yhden kerran näitä hölmöjä :D:D:D

Vierailija
27/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin söpöä, kun joku ylipainoinen turjake makkaraperunat ja pullakahvit mahassaan kantaa huolta minun kasvissyöjän ravitsemuksen puutteista.

Vierailija
28/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kasvissyöjä, koska syön lihaa noin kerran viikossa, yleensä kalaa ja joskus kanaa.mutta noin pari vuotta sitten kun käänsin ruokailun ympäri eli enää ei ole kerran viikossa "kasvisruokapäivää" , vaan ruoka on pääosin kasvispainotteista, on olo parantunut huomattavasti, energinen olo, ja migreenit vähentynyt ja hb pysyy kokoajan hyvänä, kun aikaisemmin se tippui välillä todella alas. Ja käytän täysrasvaisia maitotuotteita, kun niitä joku kummaksui.

Vierailija
29/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksi tärkeä aine, josta ihminen saa tarvitsemia aineita, on eläinrasva. Tätähän eivät kasvissyöjät saa ruuastaan.

Öh, miten niin? Itse ainakin kasvissyöjänä syön ihan täysrasvaisia maitotuotteita. 

Kasvissyöjä ei syö eläinkunnan tuotteita.

Vierailija
30/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mun kaikki kestää. Vegaani ei syö mitään eläinkunnantuotteita

Vierailija
31/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti oon pysynyt 37 vuotta hengissä ja terveenä kasvissyöjänä.

Ihminen on btw sekasyöjä, ei lihansyöjäeläin. Tää tarkoittaa sitä, että ihminen pystyy hyödyntämään sekä eläinperäistä että kasviperäistä ravintoa, ei sitä, että ihmisen olisi pakko hyödyntää kaikkea sellaista ravintoa mitä kykenee.

Vierailija
32/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen siis kasvissyöjä kun syön vain kanaa ja kalaa lihakunnasta?

Idoottia väittää olevansa kasvissyöjä jos ei ole

Vierailija
33/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä syö.

Vierailija
34/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen siis kasvissyöjä kun syön vain kanaa ja kalaa lihakunnasta?

Idoottia väittää olevansa kasvissyöjä jos ei ole

Kasvissyöjiä on monenlaisia: osa käyttää maitotuotteita ja/tai kananmunia. Heitä saatetaan kutsua lakto-ovovegetaristeiksi. Jotkut ovat toki sitä mieltä, että on olemassa vain vegaaneja tai sekasyöjiä, mutta tämä on pohjimmiltaan mielipide- ja määrittelykysymys. Itse näkisin vegetarismin tai kasvissyönnin lähinnä jatkumona - mitään virallista, kiveen hakattua luokittelua asiasta ei taida olla, mutta jatkumolla tarkoitan siis sitä, että on olemassa erittäin tarkkoja vegaaneja ja sitten esim. noita lakto-ovovegetaristeja. 

Itse syön etupäässä vegaanisesti mutta käytän toisinaan kananmunia ja kyläpaikoissa maitoa kahvissa, joten en voi kutsua itseäni vegaaniksi. Olen kyseenalaistanut omalla kohdallani myös kasvissyöjä-nimikkeen: yleensä sanon vain, että en syö lihaa. Toki minua saa nimittää kasvissyöjäksi, mutta ehkä jokin muu nimitys tai selitys kuvaisi minua paremmin.