Pettymys!Tahdon vauvan oleva tyttö!
Sain muutama vko sitten ultrassa kuulla vauvan olevan poika. Alkuun oli sama kumpi sukupuoli tulisi ja vielä vuoden yrittämisen jälkeen, pieni toive tytöstä kuitenkin, silti valtava pettymys itkuineen ja vastenmielisine tunteineen on vallannut mieleni. Itselläni kolme lasta entuudestaan, poika ja kaksi tyttöä, ja nyt en tiedä mitä tehdä. Lapsi vatsassani ällöttää pikku vehkeineen ja varmaan hulivili luonteineen. En itsekään ymmärrä mistä näin voimakas reaktio. Tuntuu myös pahalta että ajattelen lapsestani näin. Raskaus on ollut myös vaikeampi fyysisesti, ja nyt kun kuulin pojasta, välillä ajattelen että se on hän joka saa minut kärsimään jo nyt. Rakastan olemassa olevia lapsiani, toivottavasti vielä tätäkin sen synnyttyä..
Kommentit (9)
Luulen, että tämä on paljon yleisempää naisten keskuudessa kuin se, että mies toivoisi poikaa. Asia on vain niin iso tabu, että äidit eivät uskalla tunnustaa kuin korkeintaan anonyymisti palstoilla. Jos silloinkaan.
Tarkoitat tyttöoletettu ja poikaoletettu? Itse sukupuoliahan on tuhansia erilaisia ja jokainen yksilö päättää itse mihin sukupuoleen haluaa identifioida itsensä.
Voi ei. Ymmärrän sua täydellisesti. :( Mut miettisin asiaa silleen, että ois kiva, jos ois isoveli ja pikkusisko. Et jos se seuraava ois tyttö, jos oot ajatellut useampaa lasta, niin kuin varmaan olet, kun tytön haluat.
Kääri se vauva rosmariiniin ja työnnä uuniin.
Elias
Ei kannata ultrassa kysyä lapsen sukupuolta , jos toivoo jompaa kumpaa. Sitten saa harmitella kuukausia, ja ehkä tuommoisia ällötyksen tunteita kerryttää itselleen vielä. Jos ei tiedä kumpi on tulossa, lapsen syntyessä voi hetken tuntea pettymystä, mutta se on se ihminen mikä on, eikä muuta voisi olla.
Tiedän että tästä on mentävä keskustelemaan jonnekin. Onko muita samaa joskus tunteneita, helpottiko ajatus ajan kanssa? Neuvolassa en uskalla edes kertoa asiasta. Itse olen aina ihmetellyt vanhempia jotka ajattelevat näin. En uskonut olevani samassa tilanteessa. Toivoin ehkä vain niin tytöilleni seuraa samasta sukupuolesta. Ja vaikka tiedän että poika voi olla rauhallinen, samassa kuin tyttö riehakas.. itse olen töissä ollut päiväkodissa ja pidän lapsista kovasti. Myös poikalapsista. Ennen tätä tietoa sukupuolesta siis, nyt monet poikalapset ahdistavat. En siis ole enää päiväkodissa, johon tiedän monen vastaavan hyvä. Tiedän pitäväni lapsista, toivon vain olevan ohimenevää.
Kyllä sun pitää mennä tosta keskustelemaan johonkin. Mä tiedän, että mulla ois ihan sama tilanne, jos saisin kuulla odottavani poikalasta.
Totta varmasti. Kun lapsi syntyy, en usko että tunne jatkuu näin, mutta tuntuu vaikealta ja ikuisuudelta käsitellä asiaa.
Tuommoisia ajatteleva ei tarvitsisi lapsia ollenkaan..voi poika parkaa:/