Eksäni harrastaa eksyttämistä vol 2 - vanha keskustelu poistettu jostain syystä
Eksäni harrastaa eksyttämistä, lukkojen taakse jättämistä ja paikalta poistumista ilman mitään selityksiä. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa, kun hänen vuokseen seisoin ilman avaimia pakkasessa, lähdin kaupungille siinä uskossa että tapaamme tai hän perui treffit juuri kun seisoin päätepysäkillä matkalla hänen luoksensa. Silti kismittävintä olivat ne jatkuvat katoamistemput mitä inhottavimmalla hetkellä.
Jossain vaiheessa meillä olivat kämppään ainoastaan yhdet avaimet ja mies piti oikeuden pitää niitä ainokaisia itsellään. Sanoin lauantaipäivällä lähteväni käymään kävelyllä, ja että mies tulee avaamaan oven tai heittämään avaimet parvekkeelta kun tulen takaisin ellei hän luovuta avaimiaan suosiolla. Lähdin ja palattuani virkistävältä lenkiltä mies ei vastaakaan puhelimeen eikä reagoi mihinkään viesteihin. Seison alaovella, ja yksikään naapuri ei kulje ohi että pääsisin edes rappukäytävään kotiovemme taakse hakkaamaan ovikelloa. Lopulta puolitoistatuntia myöhemmin huomaan ainoan toimivan ovipuhelimen ja saan sitä kautta aivan tuurilla kotona olevan naapurin etäavaamaan minulle oven. Selitin hänelle rappiksessa nolona että mies ei päästä minua sisälle. Ovikelloa hakattua aikani mietin onko käynyt jotain, mutta minulle selviääkin että mies oli nukahtanut kännykkä pään vieressä äänettömällä. Sen jälkeen en suostunut lähtemään minnekään ilman avaimia.
Lähdimme kerran hänen kavereidensa kanssa juhlimaan, ja baarin jonossa hän alkoi marmattaa kauheaa kusihätää. Käänsin vain selkäni, niin hän oli siinä välissä häipynyt sanaakaan sanomatta. Kaverit sanoivat hänen lähteneen lähikuppilaan etsimään vessaa kun ihmettelin hänen katoamistaan. Yritin soittaa hänen peräänsä kyselläkseni minne hän lähti, mutta jätkä ei vastannut puhelimeen sen enempää kuin viesteihin vaan kylmästi ignoorasi olemassaoloni. Jono alkaa liikkua, odottelen häntä ja mietin menenkö samaan paikkaan hänen kavereidensa kanssa vai lähdenkö etsimään häntä. Lopulta kun sain hänet langan päähän, niin hän lupaili tulla takaisin samaan baariin pian perässä kunhan on ensin jutellut parin tutun kanssa. Lopulta maksan itseni sisälle, vien takin narikkaan. Aika kuluu, minä odotan ja yritän pysyä hänen kavereidensa perässä ja seurassa on jokseenkin vaivautunutta, koska olin siinä vaiheessa uusi kasvo kaveriporukassa ja miehen temppu aiheutti lisää vaivautuneisuutta puolin jos toisin - ja osa hänen kavereidensa tyttöystävistä kyti pyhää raivoa häntä kohtaan. Sitä paitsi miehen tempun takia hänen kavereitaan vaivasi jokin ja he mainitsivat siitä monesti. Lopulta tajuan ettei sitä idioottia kuulu takaisin, ja pian koitan saada häntä kiinni jo senkin takia, koska hänellä ovat ne kämpän ainoat avaimet.
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalle kohdalle ei ole tullut tuollaista sankaria mutta yhdellä kaverilla oli.
Oltiin juna-asemalla lähdössä pitemmälle matkalle, noin tunti aikaa lähtöön. Meillä oli painavat reput jokaisella joten sovitaan että vuorotellen käydään vessassa/hakemassa matkaeväät aseman ruokakaupasta/kahvilasta samalla kun toiset vahtii kamppeita.
Tämä tyyppi lähtee "vessaan" ja kello käy. Ei vastaa puhelimeen tai viesteihin. Lopulta kiirehditään kaverin kanssa kahdestaan junaan - kysyn kaverilta voisiko olla että jokin onnettomuus on sattunut mutta kuulemma nämä katoamistemput on ihan arkea. Junasta yritetään taas soittaa ja laittaa viestiä, laitetaan kuvaa mihin jätethiin hänen tavaransa odottamaan jne, ei vastausta.
Lähemmäs tunti on istuttu junassa jo kun alkaa hullu puhelu/viestirumba, missä olette, miksi ette ole täällä, missä mun tavarat jne. Tyyppi kiljuu puhelimeen miksi että ette odottaneet.
Oli siis vessareissulla saanut päähänsä että haluaa pitsaa ja oli suunnistanut pois asemalta johonkin tiettyyn pitseriaan yli kilometrin päähän syömään ja juomaan kaikessa rauhassa. Puhelut ja viestit oli vain ignoorannut.
Ei mennyt kauaa ennen kuin erosivat😅
Siis tyyppi itse myöhästyi koko junasta sen vuoksi että lähtikin vessareissullaan pizzalle?
Kyllä. Tarkennettakoon että kyse oli interrail-matkasta eli jokaisesta junalipusta ei tarvinnut maksaa erikseen. Todennäköisesti tämä vaikutti päätöksentekoon, sai tehdä kiusaa ilman lisäkustannuksia. Hänelle taisi kyllä tulla yllätyksenä että noustiin junaan ilman häntä, oli siitä suorastaan verisen loukkaantunut.
"Niille, jotka kyselevät, miksi naiset näihin suhteisiin jäävät: meillä tämä käytös alkoi pikkuhiljaa, enenevässä määrin vasta avioliiton ja yhteisen omistusasunnon myötä. Ensimmäiset 1-2 vuotta käyttäytyi normaalisti. Siksi uhri usein ajattelee että vika on itsessä tai että itse kuvittelee kaiken. "
Näin. On ihan hyytävää kun tajuaa että ihminen voi parikin vuotta esittää normaalia kunnes juurikin mennään naimisiin tai ostetaan yhteinen asunto. Yhdelle tutulle kävi näin, mies oli unelmien poikaystävä kaksi vuotta kunnes tavarat oli muutettu omakotitaloon. Siitä muutaman viikon päästä mies alkoi ryypätä ja juosta vieraissa naisissa. Kun tuttava kaikkensa yrittäneenä lopulta päätyi eroamaan, mies yritti ajaa päälle. En uskoisi tätä juttua jollen olisi sivusta seurannut. Miehen ainoa red flag oli ettei hänellä ollut ollut pitempiaikaisia suhteita.
Joku kieroutunut alistamislogiikka tässä on taustalla. Samaa sarjaa kuin toisen nolaaminen tai nöyryyttäminen jollain "jekulla" jonka ei ole tarkoituskaan olla hauska. Kuten tuo toisen ruoan pilaaminen, tärkeiden tavaroiden piilottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Eksyttäjä tuntee itsensä tärkeäksi kun eksytetty juoksee hänen perässään etsimässä häntä.
siis pienet lapsethan saattaa tehdä tuollaista jos ovat jostain syystä vihaisia. Piilotellaan hyllyjen takanA ja juostan karkuun.
Jotkut on henkisesti jääneet 5-vuotiaan tasoöle.
Olen tämän jo sanonut mutta toistan; nämä eksyttäjät ovat narsisteja ei sen kummempaa. t:kokenut
Vierailija kirjoitti:
Voi kumpa tänne tulisi joku eksyttäjä kertomaan omaa puoltaan näistä tapauksista.
Ilmiö on kiehtova ja toivoisin että anonyyminä uskaltaisi purkaa mitä siellä mielessä tapahtuu, josta tämänkaltainen käytös kumpuaa.
Onpa naiivia. Yrittäkää nyt ymmärtää, että nämä ihmiset ovat sadisteja.
Olen opettaja ja kerran kysyin kiusaajalta syytä siihen, miksi hän jatkuvasti kiusaa milloin ketäkin. Pojan kasvot oikein puhkesivat loistoon, kun hän kertoi, että se on hänestä hauskaa. Hän oli 14. Viimeistään tuon iän jälkeen ominaisuus pyritään salaamaan, jotta ei joutuisi yhteisön ulkopuolelle. Mutta yleensä lähisuhteissa aukeaa mahdollisuus kiduttaa toista arkisesti ja "pienissä" asioissa. Uskokaa, kun sanon, että taustalla ei ole muuta kuin toisen pahasta mielestä saatava mielihyvä. Ja toki vallankäyttö.
Toiminta on täysin harkittua. Eivät nämä eksytä vaikkapa työkaveria, pomoa tai ystävää. Näin toimien loppuu ystävät ja tulee potkut. Mutta naisen kun on saanut rakastumaan, naimisiin, raskaaksi, niin sitten uskovat, että tässä on uhri, joka ei heti häivy. Nainen jää siihen ihmettelemään ja analysoimaan ja toivomaan muutosta.
Voi jumaleissön tuota junaeksyttäjää. Omalta kohdaltani parisuhde olisi loppunut tuohon temppuun.