Eksäni harrastaa eksyttämistä vol 2 - vanha keskustelu poistettu jostain syystä
Eksäni harrastaa eksyttämistä, lukkojen taakse jättämistä ja paikalta poistumista ilman mitään selityksiä. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa, kun hänen vuokseen seisoin ilman avaimia pakkasessa, lähdin kaupungille siinä uskossa että tapaamme tai hän perui treffit juuri kun seisoin päätepysäkillä matkalla hänen luoksensa. Silti kismittävintä olivat ne jatkuvat katoamistemput mitä inhottavimmalla hetkellä.
Jossain vaiheessa meillä olivat kämppään ainoastaan yhdet avaimet ja mies piti oikeuden pitää niitä ainokaisia itsellään. Sanoin lauantaipäivällä lähteväni käymään kävelyllä, ja että mies tulee avaamaan oven tai heittämään avaimet parvekkeelta kun tulen takaisin ellei hän luovuta avaimiaan suosiolla. Lähdin ja palattuani virkistävältä lenkiltä mies ei vastaakaan puhelimeen eikä reagoi mihinkään viesteihin. Seison alaovella, ja yksikään naapuri ei kulje ohi että pääsisin edes rappukäytävään kotiovemme taakse hakkaamaan ovikelloa. Lopulta puolitoistatuntia myöhemmin huomaan ainoan toimivan ovipuhelimen ja saan sitä kautta aivan tuurilla kotona olevan naapurin etäavaamaan minulle oven. Selitin hänelle rappiksessa nolona että mies ei päästä minua sisälle. Ovikelloa hakattua aikani mietin onko käynyt jotain, mutta minulle selviääkin että mies oli nukahtanut kännykkä pään vieressä äänettömällä. Sen jälkeen en suostunut lähtemään minnekään ilman avaimia.
Lähdimme kerran hänen kavereidensa kanssa juhlimaan, ja baarin jonossa hän alkoi marmattaa kauheaa kusihätää. Käänsin vain selkäni, niin hän oli siinä välissä häipynyt sanaakaan sanomatta. Kaverit sanoivat hänen lähteneen lähikuppilaan etsimään vessaa kun ihmettelin hänen katoamistaan. Yritin soittaa hänen peräänsä kyselläkseni minne hän lähti, mutta jätkä ei vastannut puhelimeen sen enempää kuin viesteihin vaan kylmästi ignoorasi olemassaoloni. Jono alkaa liikkua, odottelen häntä ja mietin menenkö samaan paikkaan hänen kavereidensa kanssa vai lähdenkö etsimään häntä. Lopulta kun sain hänet langan päähän, niin hän lupaili tulla takaisin samaan baariin pian perässä kunhan on ensin jutellut parin tutun kanssa. Lopulta maksan itseni sisälle, vien takin narikkaan. Aika kuluu, minä odotan ja yritän pysyä hänen kavereidensa perässä ja seurassa on jokseenkin vaivautunutta, koska olin siinä vaiheessa uusi kasvo kaveriporukassa ja miehen temppu aiheutti lisää vaivautuneisuutta puolin jos toisin - ja osa hänen kavereidensa tyttöystävistä kyti pyhää raivoa häntä kohtaan. Sitä paitsi miehen tempun takia hänen kavereitaan vaivasi jokin ja he mainitsivat siitä monesti. Lopulta tajuan ettei sitä idioottia kuulu takaisin, ja pian koitan saada häntä kiinni jo senkin takia, koska hänellä ovat ne kämpän ainoat avaimet.
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Isäukkoni lempiharrastus: eksyttää vaimo ja 3 lastaan. Naamioi tekonsa ”kouluttamiseksi” ja jankutti että täytyyhän aikuisen ihmisen osata ilmansuunnat ja jotku tähtien asennot ja osata niiden perusteella arvioida,missä ollaan mihin suuntaan on jätetty auto.
Äitini on epävarma hätäilijä, joka tietysti jännittäessäön seuraavaa eksyttämistä, ei osannut keskittyä sitäkään vähää ympäristönsä.
Näin kävi aina kun perheenä käytiin marjoja poimimassa, lakkasuolla tarpomassa, tai jossain kaupungissa. Ukko painoi menemään tahallaan niin lujaa että tietysti tiesi ettei akka eikä kakarat pysy vauhdissa mukana. Ei tosin katsonut myöskään taakseen kertaakaan että missä olimme.
Lopuksi sitten ajaa sillä autonpaskallaan jotain metsätietä meitä vastaan, oltuaan tunteja jossain, ja haukkuu äidin ja pilkkaa pikkuveljen joka itkee.
Hienoa kasvatusta! Not.
Eikö tuossa hieman äidissäkin vikaa, kun tuota katselee ja altistaa samalla lapset tuolle. Äiti toiminnallaan mahdollistaa isän hirveyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex jätti minut Kuopion Ikeaan, paineli edeltä sisälle ja sen jälkeen herraa näkyi vain vilaukselta. Ei vastannut edes puhelimeen. Kiertelin, kävin kahvilla ja mietin miten pääsen takaisin Mikkeliin, ongelma ratkesi kun törmäsin serkkuuni jonka kyytin mahtui . Koetin vielä soittaa tälle tulevalle exälleni, ei vastausta. Olin jo kotimatkalla kun ex laittoi viestin jossa haukkui huo""i koska lähdin noin vain toisen miehen mukaan ja että suhde on ohi, vastasin että niin totisesti on ! Ihme sekopää. Oli ilm. tarkkaillut minua piilosta ja odotellut että alan itkeä tai panikoida! Onneksi ei ulkomaille ehditty lähteä yhdessä..
Mikkelissä on kyllä harvinaisen sairaita miehiä.
Tuohan oli Kuopion sekopäämies.
Mikkelissä oli kertojan koti.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex teki tätä matkoilla. Jossain museossa tai nähtävyyttä pällistellessä tilanteessa jossa olin vaikka kulman takana hiippaili vaivihkaa pois ja piiloutui tyypillisesti vielä jonkun seinän taakse tai kahvilan pimeimpään kulmaukseen jne. Monesti kysyin miksei voi sanoa jos vaikka tylsistyttää ja ILMOITTAA menevänsä kahville, en muista miten perusteli.
Kerran ulkomailla itselleen tutussa mutta minulle vieraassa kaupungissa suoraan uhkasi jättää minut sinne jonnekin kaupungille, hänellä tietty hotellihuoneen avain hallussa.
Vuosien aikana aloin kammota matkustamista hänen kanssaan, mutta jäin suhteeseen lähinnä koska olin tosi yksinäinen kavereiden tehdessä vauvoja jne.
Baariinkin tämä minut unohti, ei kuulemma löytänyt vaikka olin n. 5 metrin päässä. Ei myöskään ollut yrittänyt soittaa tai laittaa viestiä. Todellisuudessa oli hermostunut siitä että törmäsin työkaveriini baarissa ja juttelin tämän kanssa, ex ei kestänyt sitä etten pyöri hänen ympärillään. Ja hän ei siis jäänyt yksin vaan siellä baarissa oltiin nimenomaan hänen kaveriporukallaan.
"Baariinkin tämä minut unohti, ei kuulemma löytänyt vaikka olin n. 5 metrin päässä."
Ethän sinäkään löytänyt vaikka ex oli 5m päässä.
Kaikkea paskaa te katselette.
Vierailija kirjoitti:
Isäni lemppariharrastus! Mennään isoon marketiin jonka parkkipaikka on valtava. Äiti ja lapset jätetään lähelle ovea, ukko sanoo että ”käy tankkaamassa”. Nyt tajuan että se oli vain hyvä syy, koska äiti ei tajunnut autoista mitään joten ei voinut johonkin tankkaamiseen mitään sanoa.
Kuten sanottua äiti ei erota autoja toisistaan ja kaikki näyttää samalta. Rekkarin olisi voinut opetella, mutta hän vaan hätäilee ja on hermostunut.
Kaupassa käydään puolijuoksua, ettei ukko vaan hermostu odottamaan. Auto on parkeerattu jonnekin pimeimpään nurkkaan, ilman valoja ettei sitä varmasti löydä. Ukko istuu autossa ja kattelee ikkunasta kun vaimo ja lapset hätääntyneenä kauppakassit kädessä yrittää löytää autoa.
Saatana että vieläkin sylettää. Ja tästä on aikaa joku 50 vuotta. Sama käytös toki jatkui vuosikymmeniä. Mitäpä sitä hyvää hupia lopettamaan.
Mitäpä sitä hyvää hupia lopettamaan.
Niin vain äitisihän sen olisi voinut lopettaa. Syyttävä sormi siis siihen suuntaa. Isäshän sitä ei koskaan lopettanut.
Ja miehet vielä vaan ihmettelevät miksi naiset eivät halua suhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju
Mun äidissä on hieman tuota ja jopa miehessäni, mutta kerron lapseni luokkakaverin äidistä.
Heidän perheensä oli automatkan päässä kauppareissulla. Nainen eksytti (en ole varma, oliko mies mukana, mutta ainakin muut 2 lasta oli mukana) lapseni alakoulun luokkakaverin sinne kauppaan ja lähti muiden kanssa kotiin. Lapsi hätääntyneenä soitti jonkin ajan kuluttua äidilleen. Äitinsä kommentoi vaan, että "ai jaa, oletko sinä vielä siellä. Me olemme kotona." Se siitä. Lapsi sai omin voimin mennä kotiin. Matkaa ehkä pari kilometriä. Nöyryyttävää.
Tarina sai siten jatkoa, että tuo lapsi yritti tehdä saman minun lapselleni. Olivat kolmen porukassa jossain ja tuo omituisen äidin lapsen johdolla nuo 2 eksytti minun lapseni.
Sain tietää vasta myöhemmin, että lapsi toisti äitinsä tekoa. Lapsi oli kertonut ahdistavasta kokemuksesta toisen luokkakaverin äidille, joka kertoi minulle miettien, pitäisikö tehdä lasu.
Tuo lapsi sanoi usein, että hänen äitinsä on hullu, mutta muutkin temput viittasivat siihen, että hän toisti äitinsä temppuja. Hän oli äitinsä uhri, mutta myös tuleva pahis.
Ehkä tuleva pahis, mutta sun äiti/mies on jo pahis.
"Mun äidissä on hieman tuota ja jopa miehessäni, mutta kerron lapseni luokkakaverin äidistä..."
Vierailija kirjoitti:
Tää on sata 100% varma keksitty satu päästä. Ei kukaan suomalainen nainen nyt noin tyhmä voi olla, että on tuollaisen kanssa erehtynyt tai mennyt suhteeseen.
Osahan naisista tekee näille miehille vielä lapsia, pahimmat 2-3-4 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsin keväällä pahasta tasapaino-ongelmasta asentohuimauksen takia ja olin miehen kyydissä tulossa lääkäristä. En siis kyennyt liikkumaan ilman taluttajaa. Lääkärin vastaanotto oli venynyt joten en ollut määräaikana valmis. Tästä syystä mies kiukutteli minulle koko kotimatkan ja jätti kerrostalon parkkipaikalle huojumaan auton viereen ja käveli itsekseen kotiin. Pääsin kotiin kun pyysin tuntematonta ohikulkijaa taluttamaan minut kotiovelle.
Tästä hyvästä sain vielä haukut kotona koska tasapaino-ongelma oli kuulemma vain huomiohuorausta. Lääkärin diagnoosi ei painanut asiassa mitään.
Toivottavasti jätit hänet tuon jälkeen.
Ei nämä naiset jätä. Ovat siis osa ongelmaa, mahdollistajia.
Vierailija kirjoitti:
Ja miehet vielä vaan ihmettelevät miksi naiset eivät halua suhteisiin.
Itse en ole koskaan edes tavannut tuollaista miestä. Parisuhde olisi jäänyt ennätyslyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on sata 100% varma keksitty satu päästä. Ei kukaan suomalainen nainen nyt noin tyhmä voi olla, että on tuollaisen kanssa erehtynyt tai mennyt suhteeseen.
Tietäisitpä millaisia ihmisiä on parisuhteissa. Monella on kulissit kunnossa, niin voi näyttää päällepäin ihan hyvältä se suhde.
Niinpä. Ei tällaisesta usein kehtaa kertoa edes omille ystäville, ainakaan ennen kuin suhde on ohi. Käytös on niin älytöntä, että sitä on itsekin niin pihalla että mitä oikein tapahtuu ja olenko itse syypää kaikkeen.
Ei kehtaa, kun ei edes voi. Kukaan ei usko.
"Kukaan ei usko"
Puhu vain itsestäsi. Kun oma kaverini kertoi miehensä tekevän tuollaista, ei minulle ollut mitään vaikeuksia uskoa, että mies oli ilkeä. Kaveri itse ei sen sijaan koskaan uskonut sitä. Kyseli kerta toisensa jälkeen "miksi mies tekee niin? miksi? miksi?". Kun yritin sanoa, että ilkeyttään, niin se ei mukamas voinut olla totta, vaan jos hän vain olisi saanut selville miksi mies tekee niin, silloin kaikki olisi ollut paremmin. Ei ilmeisesti edes halunnut miehen muuttuvan, vaan ainoastaan tietää syyn käytökseen. Vastaukseksi ei kelvannut se, ettei mies ole hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa lapsena jouduin häiriintyneen koulukaverin uhriksi. 12-vuotiaana likkakaveri pyysi uimahallille linja-autolla 5km:n päähän, hän maksaa. Uima-altaalta kaverini sitten hiipi karkuun, ihan hyvällä tuulella oltiin, ei mitään riitaa, eli hän teki sen tahallaan. Lähdin sitten hallilta aikanaan ulos yksinäisen uimisen jälkeen, kylmään talvi-iltaan, rahattomana. Eksyin. Kävelin tuntikausia kotiin. Äiti, isä tai isosisko eivät reagoineet muuten kuin tuhahtamalla että minä olen tyhmä.
Toisella kertaa olimme 15-vuotiaita, kun toinen koulukaveri pyysi telttailemaan juhannuksena. Hänen äitinsä ajoi meidät n.50km:n päähän Turusta Vahdolle, josta saimme pyörät ja teltan ja lähdimme. Yhtäkkiä metsätiellä huomasin polkevani siellä yksinäni! Tämä pösilö "kaverini" oli rynnännyt johonkin metsään piiloon.
Tapasin tiellä Vahdon kyläläisiä, ja pääsin yhteen taloon yöksi tuntemattomaan perheeseen. Joku kauhea sotainvalidi, 1-jalkainen ukko herätti minut sohvalta lääppimällä vaatteiden alta. Onneksi ei tapahtunut pahempaa, kun minulla oli menkat. Kotona kerroin taas kaikille, ja he tuomitsivat tuon tytön teon. Pedari-sotainvalidin lääpintää en kehdannut kertoa kellekään. Tätäkään tyttöä en halunnut nähdä enää ikinä.
Ja sanotaan että lapsi ei voi olla narsisti ja/tai psykopaatti…
”Äiti, isä tai isosisko eivät reagoineet muuten kuin tuhahtamalla että minä olen tyhmä”
Tosin tällaisia häiriintyneitä olevan myös vanhempasi ja siskosi. Itse olisin äitinä ollut aivan huolesta sekaisin 😱
Itsekin elämää nähneenä ja vaikka minkälaista ”hiihtäjää” kohdanneena uskallan väittää, että tunnekylmyys on järkyttävän paljon yleisempää mitä halutaan ymmärtää. Mm, omassa perheessä ja lähisuvussa olen nähnyt tuota lasten vähättelyä. Omatkin vanhemmat syyttivät minua siitä, että olin tammikuisena iltana klo 17 lenkillä ja joku hyypiö alkoi seurata minua: äMitä kävelet ulkona pimeällä oma vikasi jos sulle olisi käynyt jotain!” Olin tuolloin 20. En tuolloinkin voinut käsittää minkälainen vanhempi sanoo lapselleen noin.
Muistan kyllä kun teini-iässä kaksi kaveria katosivat yhtäkkiä kun oltiin keskustassa viettämässä aikaa. Jälkikäteen kuulin, että ns. paras ystäväni oli ehdottanut, että jätetään minut sinne ja häivytään. No, hänen toiveensa toteutui, koska kaverisuhde päättyi siihen. Toistakin kaveria taisin nähdä ehkä pari kertaa sattumalta ja sen jälkeen tiet erkanivat. En katsele tuollaisia temppuja hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsin keväällä pahasta tasapaino-ongelmasta asentohuimauksen takia ja olin miehen kyydissä tulossa lääkäristä. En siis kyennyt liikkumaan ilman taluttajaa. Lääkärin vastaanotto oli venynyt joten en ollut määräaikana valmis. Tästä syystä mies kiukutteli minulle koko kotimatkan ja jätti kerrostalon parkkipaikalle huojumaan auton viereen ja käveli itsekseen kotiin. Pääsin kotiin kun pyysin tuntematonta ohikulkijaa taluttamaan minut kotiovelle.
Tästä hyvästä sain vielä haukut kotona koska tasapaino-ongelma oli kuulemma vain huomiohuorausta. Lääkärin diagnoosi ei painanut asiassa mitään.
Toivottavasti jätit hänet tuon jälkeen.
Ei nämä naiset jätä. Ovat siis osa ongelmaa, mahdollistajia.
Narsistin uhrit ovat mielestäsi itse syyllisiä? Jos nainen ei olisi jatkanut liittoa, lapset olisivat joutuneet olemaan narsisti-isänsä kanssa ilman valvontaa. Olisivat mielestäsi selvinneet yksin metsässä ja suolla?
Harrastaa eksyttämistä=narsisti.