Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksäni harrastaa eksyttämistä vol 2 - vanha keskustelu poistettu jostain syystä

Vierailija
01.04.2018 |

Eksäni harrastaa eksyttämistä, lukkojen taakse jättämistä ja paikalta poistumista ilman mitään selityksiä. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa, kun hänen vuokseen seisoin ilman avaimia pakkasessa, lähdin kaupungille siinä uskossa että tapaamme tai hän perui treffit juuri kun seisoin päätepysäkillä matkalla hänen luoksensa. Silti kismittävintä olivat ne jatkuvat katoamistemput mitä inhottavimmalla hetkellä.

Jossain vaiheessa meillä olivat kämppään ainoastaan yhdet avaimet ja mies piti oikeuden pitää niitä ainokaisia itsellään. Sanoin lauantaipäivällä lähteväni käymään kävelyllä, ja että mies tulee avaamaan oven tai heittämään avaimet parvekkeelta kun tulen takaisin ellei hän luovuta avaimiaan suosiolla. Lähdin ja palattuani virkistävältä lenkiltä mies ei vastaakaan puhelimeen eikä reagoi mihinkään viesteihin. Seison alaovella, ja yksikään naapuri ei kulje ohi että pääsisin edes rappukäytävään kotiovemme taakse hakkaamaan ovikelloa. Lopulta puolitoistatuntia myöhemmin huomaan ainoan toimivan ovipuhelimen ja saan sitä kautta aivan tuurilla kotona olevan naapurin etäavaamaan minulle oven. Selitin hänelle rappiksessa nolona että mies ei päästä minua sisälle. Ovikelloa hakattua aikani mietin onko käynyt jotain, mutta minulle selviääkin että mies oli nukahtanut kännykkä pään vieressä äänettömällä. Sen jälkeen en suostunut lähtemään minnekään ilman avaimia.

Lähdimme kerran hänen kavereidensa kanssa juhlimaan, ja baarin jonossa hän alkoi marmattaa kauheaa kusihätää. Käänsin vain selkäni, niin hän oli siinä välissä häipynyt sanaakaan sanomatta. Kaverit sanoivat hänen lähteneen lähikuppilaan etsimään vessaa kun ihmettelin hänen katoamistaan. Yritin soittaa hänen peräänsä kyselläkseni minne hän lähti, mutta jätkä ei vastannut puhelimeen sen enempää kuin viesteihin vaan kylmästi ignoorasi olemassaoloni. Jono alkaa liikkua, odottelen häntä ja mietin menenkö samaan paikkaan hänen kavereidensa kanssa vai lähdenkö etsimään häntä. Lopulta kun sain hänet langan päähän, niin hän lupaili tulla takaisin samaan baariin pian perässä kunhan on ensin jutellut parin tutun kanssa. Lopulta maksan itseni sisälle, vien takin narikkaan. Aika kuluu, minä odotan ja yritän pysyä hänen kavereidensa perässä ja seurassa on jokseenkin vaivautunutta, koska olin siinä vaiheessa uusi kasvo kaveriporukassa ja miehen temppu aiheutti lisää vaivautuneisuutta puolin jos toisin - ja osa hänen kavereidensa tyttöystävistä kyti pyhää raivoa häntä kohtaan. Sitä paitsi miehen tempun takia hänen kavereitaan vaivasi jokin ja he mainitsivat siitä monesti. Lopulta tajuan ettei sitä idioottia kuulu takaisin, ja pian koitan saada häntä kiinni jo senkin takia, koska hänellä ovat ne kämpän ainoat avaimet.

Kommentit (278)

Vierailija
261/278 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole käynyt seurustelukumppanin kanssa noin, mutta kavereiden. 

Kerran olin ulkomailla reissussa kahden kaverin kanssa ja oltiin eräs ilta menossa leffaan. Yhdellä kaverilla oli meidän kaikkien liput. Ennen leffaa ilmoitin käyväni nopeasti vessassa, ja sinä aikana kaverini olivat menneet saliin sisälle. En tietenkään päässyt sinne ilman lippua. Koitin soittaa, ei vastausta kummaltakaan. Odotin leffan päättymiseen asti, mutta he onnistuivat livahtamaan pois niin, etten huomannut. Muistan kuinka istuin metrossa itku kurkussa ja menin takaisin hotellille, samalla kun kaverit palasivat vasta aamuyöstä (tukevassa humalassa).

Saman reissun aikana tämä kaksikko teki saman tempun pariin otteeseen (jättivät ravintolaan, katosivat baarissa), mutta tuo leffajuttu jäi mieleen, koska se oli niin härskiä. "Hyviä" syitä löytyi vaikka kuinka, ei katsottu puhelinta, tavattiin mielenkiintoisia tyyppejä, oho aika vain kului. Sanomattakin selvää, että se ystävyys loppui heidän kanssaan siihen reissuun.

Vierailija
262/278 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä jutuissa tulee usein tällainen näkemys, että on jollain tavoin alistuva, että tällaista tapahtuu uhrille. Kuitenkin näitä samoja juttuja, eri muodoissa tapahtuu muuallakin kuin parisuhteissa ja ystävyyssuhteissa esim. työssä ja opinnoissa. Ei kaikki narsistien vallan välikappaleiksi joutuneet ole alistuvia, vaan juuri niitä jotka eivät ole hiljaa ja jotka vievät asioita eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/278 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ensimmäiset sivut, että tämä on kyllä joku trolli. Voi edelleen olla että on. 

Mutta soittaa kyllä itselläkin kelloja tuollainen, että on sovittu, että nähdään paikassa x aikaan y ja kello lähenee ja lähenee ja sitten pari minuuttia vaille tulee viesti, ettei mies koskaan lähtenytkään kotoaan minnekään ja nyt on varmaan jo myöhäistä ehtiä siihen elokuvanäytökseen mihin oltiin menossa. Teki kaksi kertaa näin. Kummallakin sama, nukahdin ja puhelin oli äänettömällä. Tämä teki sitä tosin muutenkin, lakkasi yhtäkkiä vastaamasta viesteihin ja sitten ilmestyi takaisin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Nyt on saata na jo kohta kymmenen vuotta yrittänyt aina välillä viesteillä ja sopia tapaamisia. 

Ja nuo edellähiihtäjät, tapailin hetken edelläpyöräilijää, kaksimetristä miestä joka otti jokaisella ehdottamallaan pyöräreissulla kaiken irti pitkistä koivistaan. Nautti sitten siitä, kun en saanut puhuttua kun piti mennä niin lujaa ja joudun pyytämään häntä hidastamaan. 

Vierailija
264/278 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti, olen nainen, jonka äiti jätti lapsena kaupan pihalle kun en totellut ja vieläkin olen sekaisin siitä näkymästä kun auto kaartaa pois pihasta. Tuli se takaisin sentään. 

Vierailija
265/278 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kumpa tänne tulisi joku eksyttäjä kertomaan omaa puoltaan näistä tapauksista. 
Ilmiö on kiehtova ja toivoisin että anonyyminä uskaltaisi purkaa mitä siellä mielessä tapahtuu, josta tämänkaltainen käytös kumpuaa.

Vierailija
266/278 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieheni harrasti tuota eksyttämistä kauppareissuilla, ja pitkän aikaa etsin häntä ympäri kauppaa, kunnes näin kerran hänen juoksevan minua karkuun. Tajusin pelin hengen ja lakkasin etsimästä. 

Olen epäillyt jo pitkään, että hän purkaa asioita jollain passiivisagressiivisella tavalla esimerkiksi piilottamalla tavaroita tms. "

Ja olet yhä miehen kanssa syystä, että...?

Vierailija
267/278 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aionpa jatkossa pitää silmäni auki Prisma-reissuilla. Haluan omin silmin todistaa tätä eksyttämistä.

Vierailija
268/278 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että mikä siinä on, että itselle ei ole koskaan käynyt noin, mutta se on varmaan se, kun ajattelen heti, että olisipa hölmönnäköistä, jos lähtisin kaupassa etsimään miestä, joten jos miestä ei ole hetkeen näkynyt, olen kurkkinut pari riviä siitä mistä se lähti menemään ja mennyt kassalle. Koskaan ei ole tarvinnut miehen perässä kaupassa mennä, vaikka kaikenlaista sontaa on tullut vastaan. 

Vierailija
269/278 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex- poikaystävä teki mulle tämmösen katoamistempun kesken muuton. Häntä vitutti se että oli herännyt aamulla liian aikaisin ja kiukutteli muuttopäivänä. Ehdittiin ajaa autolla yksi muuttokuorma, siihen meni n. Puolet meidän tavaroista. Kun oltiin uudella asunnolla,  hän ilmoitti että tää on nyt tässä, hän ei auta enempää ja ajoi auton pois. Mä jäin hölmistyneenä lasten kanssa ihmettelemään että mitäs nyt tässä, loput tavarat pitäs hakee vanhalta asunnolta ja nyt haetut tavarat oli uuden asunnon edessä pitkin pihaa.. ja ei, muita  ihmisiä ei ollut muuttamassa, koska hän oli luvannut hankkia kantajat, joita ei sitten tullutkaan. 
No, kannoin lasten kanssa tavarat pihalta asuntoon ja jäätiin sinne yöksi, onneksi meidän oli patjat siinä kuormassa. Illalla itkiessäni totesin, että tähän tyyppiin en koskaan enää luota. Hän meni omalle asunnolleen yöksi, kyseessä ei siis ollut lasten isä  vaan mies jonka kanssa olin seurustellut jo vuoden ja hän oli juuri tavannut lapset. Tää tyyppi oli koko sen vuoden ollut ihan normaali ja ihana, eikä meillä ollut ongelmia, ei tosin mitään isoja stressitekijöitäkään.  Ero tuli vähän myöhemmin. Jostain syystä en oo tämän jälkeen seurustellu. 

Vierailija
270/278 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤯 miten ihmiset voi olla noin törkeitä! Olen todella pahoillani teidän kaikkien puolesta.

Vierailija
271/278 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies alkoi tehdä tätä, kun olin raskaana viimeisilläni heinä-elokuussa, vuosia sitten ja kovat helteet.Toimi vielä niin, että oltiin menossa jonnekin, niin jätti auton mahdollisimman kauas, vaikka läheltäkin kohdetta olisi löytänyt parkkipaikan, sanoin tästä, mutta suuttui ja sanoi että liikunta tekee hyvää. Varmasti, mutta harrastan liikuntaa muutenkin ja tuo raskauden loppuvaihe oli vaan työläs liikkua.Teki myös sitä, että kun oli lähtö jonnekin, niin piti aina pikaisesti käydä jossakin ennen lähtöä, seurauksena se että taatusi myöhästyttiin. Katoili kaupoissa jne.

Tämä ei vielä ollut se pahin, vaan harrasti kaasuvalottamista, aloin jo epäillä omaa järkeäni, kunnes löysin kadonneen meikkipussini hänen työpöytänsä laatikosta, piilotteli myös ihan mitättömiä esineitä, harja löytyi kirjojen takaa kirjahyllystä jne.  Siirteli myös vierailu- yms. aikoija ja sanoi että muistan päivämäärän väärin, kunnes ystäväni kanssa tuli puhetta ja hän kertoi, että mies oli soittanut ja siirtänyt päivämäärää. Tälläisiä esimerkkejä on vaikka kuinka paljon.

Kaikkien mielestä maailman kiltein ja rauhallisin ihminen, mutta tuon kiltteyden takana on jotain hyvin synkkää, oli minun seurassani ihan erilainen, kuin vieraiden läsnäollessa.

Mulla kanssa eksyttämisen lisäksi tällaista piilottelu-kokemusta entisestä miehestä. Olen tullut siihen tulokseen, että hän yritti jotenkin testata ja todistaa jotain kuvittelemaansa asiaa minusta, koska näitä todistamisyrityksiä oli muillakin osa-alueilla. Tavaroiden piilottelulla yritti tietenkin sekoittaa päätäni, mutta samalla oudosti todistaa itselleen, että olen jotenkin holtiton tai vastuuton. Hän siis itse oli tosi huolimaton ja vastuuton, mutta ei kestänyt sitä että minä en ole, joten minusta piti tehdä sellainen. Sama uskollisuuden suhteen, koska hän itse petti, piti hänen yrittää todistaa, että minä olen samanlainen. Hän esimerkiksi seurasi salaa kun lähdin johonkin, tai piti jotain ihan älyvapaata todisteena, kuten vaikka lakattuja kynsiä, ja oli sitten että "hahaa mä arvasin että sä petät". Eksyttämisellä hän yritti todistaa että olen tyhmä ja että tarvitsen miestä pitämään huolta. Tällaiset elävät kai täysin omassa mielikuvitusmaailmassaan, koska tuntuvat jotenkin ainakin puolittain uskovan näihin juttuihinsa. Surullista miten häiriintynyt ajatusmaailma joillain voi olla, eivätkä ne raukat tajua että kaikilla muilla ei ole.

Minulla on tällainen taho vainoajana. Eli penkoo säännöllisesti kotia ja sekä varastaa, että "lainaa". Siirtelee myös tavaroita paikoiltaan. Ilmeisesti jonkin viranomaisen palveluksessa, kun onnistuu elämää sabotoimaan. Eli saa haltuunsa avaimia ja muuta. Käyttävät hyväkseen muitakin heikkoja yksilöitä.

Kiinnostaisi näiden synkkien ihmisten ammatit, että siirtyykö ne työelämän pöpiydet kotiin asti. Minähän en ikimaaiömassa parisuhteeseen lähtisi tiettyjen ammattien ihmisten kanssa tästäkin syystä.

Vierailija
272/278 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex- poikaystävä teki mulle tämmösen katoamistempun kesken muuton. Häntä vitutti se että oli herännyt aamulla liian aikaisin ja kiukutteli muuttopäivänä. Ehdittiin ajaa autolla yksi muuttokuorma, siihen meni n. Puolet meidän tavaroista. Kun oltiin uudella asunnolla,  hän ilmoitti että tää on nyt tässä, hän ei auta enempää ja ajoi auton pois. Mä jäin hölmistyneenä lasten kanssa ihmettelemään että mitäs nyt tässä, loput tavarat pitäs hakee vanhalta asunnolta ja nyt haetut tavarat oli uuden asunnon edessä pitkin pihaa.. ja ei, muita  ihmisiä ei ollut muuttamassa, koska hän oli luvannut hankkia kantajat, joita ei sitten tullutkaan. 
No, kannoin lasten kanssa tavarat pihalta asuntoon ja jäätiin sinne yöksi, onneksi meidän oli patjat siinä kuormassa. Illalla itkiessäni totesin, että tähän tyyppiin en koskaan enää luota. Hän meni omalle asunnolleen yöksi, kyseessä ei siis ollut lasten isä  vaan mies jonka kanssa olin seurustellut jo vuoden ja hän oli juuri tavannut lapset. Tää tyyppi oli koko sen vuoden ollut ihan normaali ja ihana, eikä meillä ollut ongelmia, ei tosin mitään isoja stressitekijöitäkään.  Ero tuli vähän myöhemmin. Jostain syystä en oo tämän jälkeen seurustellu. 

Minulla taas paskanaamat kävi sotkemassa kotia edellisenä iltana. Kyttäsi talossa milloin olen vintillä käymässä ja kävi varkaissa.

Vierailija
273/278 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aionpa jatkossa pitää silmäni auki Prisma-reissuilla. Haluan omin silmin todistaa tätä eksyttämistä.

Hullut ei tajua kuinka vajaata se heidän touhunsa oikein on. Että ne oikein suunnittelee ja ajoittaa ne sekoilunsa.

Vierailija
274/278 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini teki katoamistemppuja Prismassa ollessani joku 4-5v. Katsoin toiseen suuntaan ja hups,, äiti oli kadonnut jäljettömiin. Hän ei koskaan mennyt pyytämään kuulutusta, tai etsinyt minua hädissään. Jossain vaiheessa hän vain aina löysi minut/ minä löysin hänet. Äiti oli tympääntyneen oloinen. Tunsin itseni huonoksi ja arvottomaksi.

Vierailija
275/278 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtapeli.

Kuviteltu valta. Todellisuudessa kyse on eritäin lapsellisesta ja naurettavasta toiminnasta.

Vierailija
276/278 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tuollaista harrastavalla äidilläni mukana on ällistyttävä kyky itsepetokseen. Hänen on pakko kyllä jollain tasolla tiedostaa, että valmistelee ikävää temppua, mutta jotenkin onnistuu olemaan itse hirveän vakuuttunut siitä, että ihan järkevästi hän ehdottaa näitä asioita. Sitten kun ohari on tapahtunut, hän kivenkovaan väittää, että tapahtui väärinkäsitys ja koko juttu oli vahinko ja oikeastaan oli ihan minun oma vika, että kävi näin. Senkin hän tuntuu ihan oikeasti uskovan. Jos sitten seuraavalla kerralla muistuttaa, että viimeksikin kävi näin, niin hän suuttuu. Ei käynyt! Ja jos kävi, niin ihan vahingossa, ja mitä sinä tuollaisia syytöksiä, tosi rumasti tehty, saisit hävetä! Pyydä edes anteeksi!

Narsistilla on aivoissaan hullunkurinen peili 🤣😂🤣

Vierailija
277/278 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä jutuissa tulee usein tällainen näkemys, että on jollain tavoin alistuva, että tällaista tapahtuu uhrille. Kuitenkin näitä samoja juttuja, eri muodoissa tapahtuu muuallakin kuin parisuhteissa ja ystävyyssuhteissa esim. työssä ja opinnoissa. Ei kaikki narsistien vallan välikappaleiksi joutuneet ole alistuvia, vaan juuri niitä jotka eivät ole hiljaa ja jotka vievät asioita eteenpäin.

Narsisti vihaa kaikista eniten kyvykkäitä ja pärjääviä ihmisiä, koska heikkous ja pienuus hänen itsensä sisällä korostuu. Sairaus hänessä. Saa myös nautintoa tällaisten ihmisten tuhoamisesta. Voi myös teeskennellä pelastajaa korottaakseen itseään.

Vierailija
278/278 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän