Eksäni harrastaa eksyttämistä vol 2 - vanha keskustelu poistettu jostain syystä
Eksäni harrastaa eksyttämistä, lukkojen taakse jättämistä ja paikalta poistumista ilman mitään selityksiä. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa, kun hänen vuokseen seisoin ilman avaimia pakkasessa, lähdin kaupungille siinä uskossa että tapaamme tai hän perui treffit juuri kun seisoin päätepysäkillä matkalla hänen luoksensa. Silti kismittävintä olivat ne jatkuvat katoamistemput mitä inhottavimmalla hetkellä.
Jossain vaiheessa meillä olivat kämppään ainoastaan yhdet avaimet ja mies piti oikeuden pitää niitä ainokaisia itsellään. Sanoin lauantaipäivällä lähteväni käymään kävelyllä, ja että mies tulee avaamaan oven tai heittämään avaimet parvekkeelta kun tulen takaisin ellei hän luovuta avaimiaan suosiolla. Lähdin ja palattuani virkistävältä lenkiltä mies ei vastaakaan puhelimeen eikä reagoi mihinkään viesteihin. Seison alaovella, ja yksikään naapuri ei kulje ohi että pääsisin edes rappukäytävään kotiovemme taakse hakkaamaan ovikelloa. Lopulta puolitoistatuntia myöhemmin huomaan ainoan toimivan ovipuhelimen ja saan sitä kautta aivan tuurilla kotona olevan naapurin etäavaamaan minulle oven. Selitin hänelle rappiksessa nolona että mies ei päästä minua sisälle. Ovikelloa hakattua aikani mietin onko käynyt jotain, mutta minulle selviääkin että mies oli nukahtanut kännykkä pään vieressä äänettömällä. Sen jälkeen en suostunut lähtemään minnekään ilman avaimia.
Lähdimme kerran hänen kavereidensa kanssa juhlimaan, ja baarin jonossa hän alkoi marmattaa kauheaa kusihätää. Käänsin vain selkäni, niin hän oli siinä välissä häipynyt sanaakaan sanomatta. Kaverit sanoivat hänen lähteneen lähikuppilaan etsimään vessaa kun ihmettelin hänen katoamistaan. Yritin soittaa hänen peräänsä kyselläkseni minne hän lähti, mutta jätkä ei vastannut puhelimeen sen enempää kuin viesteihin vaan kylmästi ignoorasi olemassaoloni. Jono alkaa liikkua, odottelen häntä ja mietin menenkö samaan paikkaan hänen kavereidensa kanssa vai lähdenkö etsimään häntä. Lopulta kun sain hänet langan päähän, niin hän lupaili tulla takaisin samaan baariin pian perässä kunhan on ensin jutellut parin tutun kanssa. Lopulta maksan itseni sisälle, vien takin narikkaan. Aika kuluu, minä odotan ja yritän pysyä hänen kavereidensa perässä ja seurassa on jokseenkin vaivautunutta, koska olin siinä vaiheessa uusi kasvo kaveriporukassa ja miehen temppu aiheutti lisää vaivautuneisuutta puolin jos toisin - ja osa hänen kavereidensa tyttöystävistä kyti pyhää raivoa häntä kohtaan. Sitä paitsi miehen tempun takia hänen kavereitaan vaivasi jokin ja he mainitsivat siitä monesti. Lopulta tajuan ettei sitä idioottia kuulu takaisin, ja pian koitan saada häntä kiinni jo senkin takia, koska hänellä ovat ne kämpän ainoat avaimet.
Kommentit (156)
Hyi helv, miten sairaita tapauksia suomenmaasta löytyy.
Olen kirjoittanut tämän jo joskus aiemmin johonkin toiseen ketjuun, mutta laitan tähänkin: Olimme käymässä melko tuoreen poikaystävän kotipaikkakunnalla (minulle vieras kaupunki). Pyysin pois lähdettäessä poikkeaman vielä kioskilla, jotta voin ostaa kotimatkalle juotavaa, ja jätkä häipyi sillä välin eikä vastannut puhelimeen. Hetken tuumin mitä tehdä, mutta kun juna-asema oli tien toisella puolella, lampsin junalle ja ajelin sillä kotiin. Parin tunnin päästä jätkä soitti ihan raivona että minne katosin, kun en ollutkaan enää kioskilla odottamassa. Oli kuulemma poikennut vielä yhdellä kaverillaan... Haistatin pitkät ja toivotin hyvää loppuelämää, mutta vielä se saapui huutelemaan oveni taakse eikä älynnyt häipyä ennen kuin uhkasin soittavani poliisit. Sekopää.
Näitä lukiessa tulee oksua suuhun...
En olisi voinut kuvitella, että tuollaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. Aivan käsittämättömiä tapauksia! :(
M27
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan jää tuollaisen kanssa elämään?
Exä yritti kerran eksyttää minut eli oltiin hänen autollaan minulle vieraassa kaupungissa, kun hän sai päähänsä ihan vain käväistä kaverilla sillä aikaa kun minä olin kampaajalla (olimme menossa häihin). Laukkuni jäi hänen autoonsa, mutta mies ei tajunnut, että rahat ja puhelin olivat taskussani.
Kun olin valmis, soitin miehelle -ei vastausta. Laitoin tekstarin. Ei vastausta. Kysyin kampaajalta lähimmän kahvilan osoitteen, menin sinne odottamaan. Kului tunti, mies ei vastaa, häiden alkuun oli aikaa enää 40 minuuttia, vaatteeni oli miehen autossa, hotellihuone oli varattuna, joten soitin hotellille, että oliko mies tullut sinne. Jo vain oli, mies oli tullut paikalle lähes 2 tuntia aikaisemmin, missään kaverilla se ei edes ehtinyt käymään. Pyysin yhdistämään puhelun huoneeseen ja mies vastasi, että oli nukahtanut ja puhelin on äänettömällä. Sanoi tulevansa hakemaan minut, mutta vastasin tulevani taksilla.
Ajoin rautatieasemalle ja seuraavalla junalla kotiin.
Joskus mietin, mitä mies mahtoi tehdä juhlamekkoni, sukkahousujen ja meikkipussin kanssa. Emme nähneet enää koskaan.
Tuo oli oikea tapa toimia. Tuo pelleily pitää laittaa kerrasta poikki eli urpo mäkeen, oma elämä haltuun eikä missään tekemisissä urpon kanssa enää koskaan. Olen iloinen puolestasi!
Nostan kyllä hattua kaikille teille, jotka eivät ole antaneet noiden mulk'kujen pompotella teitä! Kohdallenne on osunut ihan sairaita tyyppejä, mikähän kumma mielenvika voi tuollaista aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Nostan kyllä hattua kaikille teille, jotka eivät ole antaneet noiden mulk'kujen pompotella teitä! Kohdallenne on osunut ihan sairaita tyyppejä, mikähän kumma mielenvika voi tuollaista aiheuttaa.
Persoonallisuushäiriöiset saavat tyydytystä siitä kun toinen on hädissään ja riippuvainen tästä eksyttäjästä. Silkan ajattelemattomuuden piikkiin tässäkin ketjussa tuskin menee yksikään, ei kukaan vain "lähde käymään kaverilla" kun toinen käväisee kioskilla ja odottaa toisen pysyvän paikalla.
Isäukkoni lempiharrastus: eksyttää vaimo ja 3 lastaan. Naamioi tekonsa ”kouluttamiseksi” ja jankutti että täytyyhän aikuisen ihmisen osata ilmansuunnat ja jotku tähtien asennot ja osata niiden perusteella arvioida,missä ollaan mihin suuntaan on jätetty auto.
Äitini on epävarma hätäilijä, joka tietysti jännittäessäön seuraavaa eksyttämistä, ei osannut keskittyä sitäkään vähää ympäristönsä.
Näin kävi aina kun perheenä käytiin marjoja poimimassa, lakkasuolla tarpomassa, tai jossain kaupungissa. Ukko painoi menemään tahallaan niin lujaa että tietysti tiesi ettei akka eikä kakarat pysy vauhdissa mukana. Ei tosin katsonut myöskään taakseen kertaakaan että missä olimme.
Lopuksi sitten ajaa sillä autonpaskallaan jotain metsätietä meitä vastaan, oltuaan tunteja jossain, ja haukkuu äidin ja pilkkaa pikkuveljen joka itkee.
Hienoa kasvatusta! Not.
Vierailija kirjoitti:
Isäukkoni lempiharrastus: eksyttää vaimo ja 3 lastaan. Naamioi tekonsa ”kouluttamiseksi” ja jankutti että täytyyhän aikuisen ihmisen osata ilmansuunnat ja jotku tähtien asennot ja osata niiden perusteella arvioida,missä ollaan mihin suuntaan on jätetty auto.
Äitini on epävarma hätäilijä, joka tietysti jännittäessäön seuraavaa eksyttämistä, ei osannut keskittyä sitäkään vähää ympäristönsä.
Näin kävi aina kun perheenä käytiin marjoja poimimassa, lakkasuolla tarpomassa, tai jossain kaupungissa. Ukko painoi menemään tahallaan niin lujaa että tietysti tiesi ettei akka eikä kakarat pysy vauhdissa mukana. Ei tosin katsonut myöskään taakseen kertaakaan että missä olimme.
Lopuksi sitten ajaa sillä autonpaskallaan jotain metsätietä meitä vastaan, oltuaan tunteja jossain, ja haukkuu äidin ja pilkkaa pikkuveljen joka itkee.
Hienoa kasvatusta! Not.
Voi herran jestas mikä M—ku mieheksi siinä!
Vierailija kirjoitti:
Ex jätti minut Kuopion Ikeaan, paineli edeltä sisälle ja sen jälkeen herraa näkyi vain vilaukselta. Ei vastannut edes puhelimeen. Kiertelin, kävin kahvilla ja mietin miten pääsen takaisin Mikkeliin, ongelma ratkesi kun törmäsin serkkuuni jonka kyytin mahtui . Koetin vielä soittaa tälle tulevalle exälleni, ei vastausta. Olin jo kotimatkalla kun ex laittoi viestin jossa haukkui huo""i koska lähdin noin vain toisen miehen mukaan ja että suhde on ohi, vastasin että niin totisesti on ! Ihme sekopää. Oli ilm. tarkkaillut minua piilosta ja odotellut että alan itkeä tai panikoida! Onneksi ei ulkomaille ehditty lähteä yhdessä..
Mikkelissä on kyllä harvinaisen sairaita miehiä.
Eksä ei eksyttänyt, mutta muuten saattoi tehdä mm. sellaista, että kävellessämme alkoi yhtäkkiä hidastaa ja hidastaa ja hidastaaaa, lopulta pysähtyi. Tiedättekö kun vaikka kirjoittaa tekstaria kävellessään ja hidastaa samalla, teki niin ilman syytä. Aina hidastin samaa tahtia, mutta mies aina tahallaan jättäytyi taakseni ja lopulta raivostui, koska minä kävelen liian lujaa enkä odota! Ja mies siis itse oli kova pinkomaan, itse kävelen oikeasti aika hissukseen kun olen tottunut kulkemaan huonojalkaisen äitini kanssa. Mies tahallaan teki tuota saadakseen riidan aikaiseksi, keinotekoisesti vielä vääntäytyi uhriksi tilanteessa. Saattoi ihan yhtäkkiä vaikka kauppareissulla tehdä noin.
Mies muutenkin harrasti ns. kaasuvalottamista ja sai minut usein epäilemään omaa järkeäni. Oli helpotus lopulta erota.
Mun ex teki tätä matkoilla. Jossain museossa tai nähtävyyttä pällistellessä tilanteessa jossa olin vaikka kulman takana hiippaili vaivihkaa pois ja piiloutui tyypillisesti vielä jonkun seinän taakse tai kahvilan pimeimpään kulmaukseen jne. Monesti kysyin miksei voi sanoa jos vaikka tylsistyttää ja ILMOITTAA menevänsä kahville, en muista miten perusteli.
Kerran ulkomailla itselleen tutussa mutta minulle vieraassa kaupungissa suoraan uhkasi jättää minut sinne jonnekin kaupungille, hänellä tietty hotellihuoneen avain hallussa.
Vuosien aikana aloin kammota matkustamista hänen kanssaan, mutta jäin suhteeseen lähinnä koska olin tosi yksinäinen kavereiden tehdessä vauvoja jne.
Baariinkin tämä minut unohti, ei kuulemma löytänyt vaikka olin n. 5 metrin päässä. Ei myöskään ollut yrittänyt soittaa tai laittaa viestiä. Todellisuudessa oli hermostunut siitä että törmäsin työkaveriini baarissa ja juttelin tämän kanssa, ex ei kestänyt sitä etten pyöri hänen ympärillään. Ja hän ei siis jäänyt yksin vaan siellä baarissa oltiin nimenomaan hänen kaveriporukallaan.
Ex häipyi aina baarissa johonkin eikä vastannut enää puhelimeen, pistin käytöksen alkoholin piikkiin kunnes olimme shoppailemassa ja katosi vain johonkin. Usean soittoyrityksen ja tekstarin jälkeen vastasi äkäisellä "olen v""u kotona, mikä sua vaivaa" viestillä. Ai mikä minua vaivaa? Pistin suhteemme välittömästi poikki mutta ottikin nokkiinsa ja vinkui , miten " te kaikki akat ootte samanlaisia". En tiedä onko tähän mennessä löytänyt kynnysmattoa joka moista pelleilyä katsoisi, toivottavasti ei!
Vierailija kirjoitti:
Se alkuperäinen ketju oli hirveä. Ehkä senkin takia, että erään tuttavan mies tekee tätä "eksyttämistä" vaimolleen ja lapsilleen ulkomaan reissuilla. Minä en näe siinä mitään muuta kuin sadismia ja ahdistaa lasten puolesta. Pojastaan on kasvamassa samanlainen "mies" kuin isästään.
Mikä estää tuttavaa itse huolehtimaan omista asioistaan? Miksi hän edes lähtee miehen kanssa yhteiselle matkalla? Hän voisi myös aikuistua ja itsenäistyä ja matkustaa ikään kuin yksinhuoltaja. Minua ei olisi saanut metsään eksytetyksi eikä kukaan edes yrittänyt, vaikka yhdellä poikaystävällä sen suuntaisia tapoja oli.
Mikä saa naiset toimimaan tuolla tavalla, että antaa miehelle mahdollisuuden kiusata. En ole kertaakaan elämässäni ollut sellaisessa tilanteessa, että olisin ollut tuolla tavalla riippuvainen miehen avaimista, puhelimesta tai rahannostosta. Kun tietää miehen, kannattaa aina varautua.
En väitä, että minulle ei olisi mitään katoamista sattunut. Luultavasti täällä muistaa puoli kylää vieläkin erään aamun n. 30 vuotta sitten, kun jouduin jäljittämään "kadonnutta" miestä. Hän ei ollutkaan aamulla kotona huolehtimassa lapsista, kun minun piti lähteä reissuun. Tämäkin aikaan ennen kännyköitä, joten melko moneen lankapuhelimeen piti soittaa, ennen kuin onnistuin löytämään oikean paikan.
et selkesti ole päässyt yli mutta hyvä kun avaudut edes jossain. en jaksanut lukea kuin osan tekstistäsi mutta toivon sinulle jaksamista elämään.
Hyi hlvetti mitä sakkia te naiset raahaatte mukananne. Nuo pitäisi lähettää vladivostokiin lumitöihin loppuiäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se alkuperäinen ketju oli hirveä. Ehkä senkin takia, että erään tuttavan mies tekee tätä "eksyttämistä" vaimolleen ja lapsilleen ulkomaan reissuilla. Minä en näe siinä mitään muuta kuin sadismia ja ahdistaa lasten puolesta. Pojastaan on kasvamassa samanlainen "mies" kuin isästään.
Mikä estää tuttavaa itse huolehtimaan omista asioistaan? Miksi hän edes lähtee miehen kanssa yhteiselle matkalla? Hän voisi myös aikuistua ja itsenäistyä ja matkustaa ikään kuin yksinhuoltaja. Minua ei olisi saanut metsään eksytetyksi eikä kukaan edes yrittänyt, vaikka yhdellä poikaystävällä sen suuntaisia tapoja oli.
Mikä saa naiset toimimaan tuolla tavalla, että antaa miehelle mahdollisuuden kiusata. En ole kertaakaan elämässäni ollut sellaisessa tilanteessa, että olisin ollut tuolla tavalla riippuvainen miehen avaimista, puhelimesta tai rahannostosta. Kun tietää miehen, kannattaa aina varautua.
En väitä, että minulle ei olisi mitään katoamista sattunut. Luultavasti täällä muistaa puoli kylää vieläkin erään aamun n. 30 vuotta sitten, kun jouduin jäljittämään "kadonnutta" miestä. Hän ei ollutkaan aamulla kotona huolehtimassa lapsista, kun minun piti lähteä reissuun. Tämäkin aikaan ennen kännyköitä, joten melko moneen lankapuhelimeen piti soittaa, ennen kuin onnistuin löytämään oikean paikan.
Taas tällainen kommentti, että mikä teitä naisia vaivaa kun annatte tehdä noin ja ei minulle kyllä.
On paljon tutkimusta ja kirjallisuutta olemassa siitä, kuinka narsisti saa pikkusormensa ympärille hyvää tahtovan, ehkä usein vielä heikompi itsetuntoisen, ihmisen. Tutustu joihinkin kirjoihin tai haastatteluihin, jos vilpittömästi ihmittelet 'miten voi olla'.
Ja jos edelleen olet sitä mieltä, että 'en ymmärrä miten voi olla', niin opettele hieman ymmärrystä ihmisten erilaisuutta kohtaan.
En nähnyt sitä edellistä ketjua, harmi, mulla on itselläni kokemusta hallitsevasta suhteesta, eksyttämistä en muista, mutta muuta samankaltaista. Onneksi olen päässyt siitä irti
Ex jätti minut Kuopion Ikeaan, paineli edeltä sisälle ja sen jälkeen herraa näkyi vain vilaukselta. Ei vastannut edes puhelimeen. Kiertelin, kävin kahvilla ja mietin miten pääsen takaisin Mikkeliin, ongelma ratkesi kun törmäsin serkkuuni jonka kyytin mahtui . Koetin vielä soittaa tälle tulevalle exälleni, ei vastausta. Olin jo kotimatkalla kun ex laittoi viestin jossa haukkui huo""i koska lähdin noin vain toisen miehen mukaan ja että suhde on ohi, vastasin että niin totisesti on ! Ihme sekopää. Oli ilm. tarkkaillut minua piilosta ja odotellut että alan itkeä tai panikoida! Onneksi ei ulkomaille ehditty lähteä yhdessä..