Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän viisikymppiset miehet tällaisia?

Vierailija
31.03.2018 |

Mieheni täytti alkuvuodesta 50 v ja tuntuu, että on muuttunut yhtäkkiä ihan erilaiseksi kuin oli ennen. Muutos alkoi pari vuotta sitten, mutta tuntuu kiihtyvän koko ajan. Mies ei välitä enää yhtään terveydestään, on lopettanut ihan kaiken liikunnan ja syö mitä sattuu, paino on noussut parissa vuodessa yli 10 kg ja on jo ylipainon puolella.

Illalla mies väsähtää jo kahdeksalta ja nukkumassa on viimeistään klo 22 ja ylös nousee kuudelta, myös viikonloppuna on tämä sama rytmi. Mikään ei oikein enää kiinnosta, eikä mitään jaksa, ei halua tavata ystäviä eikä sukulaisia, on vihainen, jos pitää mennä vaikka jonnekin häihin tai yo-juhliin. Haluaisi aina olla vain kotona, joka telkkarin ääressä, netissä tai lukea kirjaa.

On myös usein vähän ärtynyt ja valittaa kaikesta, varsinkin työasioista. Tähän asti on tykännyt työstään. Seksi ei enää kiinnosta juuri ollenkaan, jos minä teen aloitteen, niin ei kieltäydy, mutta ei vaikuta enää niin innokkaalta, eikä tee itse aloitteita ollenkaan. Ei myöskään enää pyydä syliin, ei halaile ohimennessä, ei suukottele.

Suoraan sanottuna on muuttunut parissa vuodessa ihan papaksi, pukeutuukin kotona kalsareihin ja villasukkiin eikä käy joka päivä suihkussa. Minusta tämä on rasittavaa, kun itse olen aika aktiivinen ja tykkään kutsua vieraita ja käydä kyläilemässä, ulkoilla, harrastaa, käydä konserteissa ja elokuvissa, ulkona syömässä ja koko ajan on jotain uusia kivoja suunnitelmia. Toinen sitten vain makaa sohvalla ja sanoo, no mene sinä..no tee sinä, pyydä jotain ystävääsi kaveriksi tms. Ei ole kivaa. En ole koko ajan vaatimassa seuraksi, mutta joskus olisi kiva tehdä jotain yhdessä, niinkuin ennen. Meillä on muuten asiat ok, ollaan oltu nuoresta asti yhdessä, lapset aikuisia/aikuistuvia. Miehen mielestä kaikki on hyvin, eikä tässä ole mitään puhumista ja hän on ihan tyytyväinen.

Onko tämä ihan normaalia?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykskaks kirjoitti:

Oletko katsonut peiliin ?

Olen lukuisia kertoja. Meinaatko, että minä olen jotenkin syyllinen miehen tilaan? Ja tarkoitatko jotain mitä olen tehnyt vai sitä miltä ulkoisesti näytän? En ole esim. ylipainoinen, jos sitä tarkoitat. En tässä ala liioittelemaan, että juu näytän ihan kolmekymppiseltä, kun en näytä. Mutta olen liikunnallinen ja mielestäni ikäisekseni ihan hyvännäköinen ja pukeudun kivasti (oma mielipide tietysti vain), pidän huolta ulkonäöstäni, mutta ei se minulle ole mikään hirveän tärkeä asia ollut koskaan. Eli ei ole hiustenpidennyksiä tai tekoripsiä enkä aio mennä kasvojenkiristykseen tai piikittämään mitään aineita kasvoihini. ap

Vierailija
102/110 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokekaa vain lisää uskomuksia miesten vanhetessaan komistumisista ja paranemisista, että muutkin omanarvontuntonsa menettäneet naiset astuvat ansaan kelpuuttaessaan itselleen omaan ikäänsä nähden aivan liian vanhan ukon.

Naisten vahingoniloa ja pahatahtoisuutta toisiaan kohtaan parhaimmillaan, kun tietävät muidenkin joutuvan vain passaavaksi omaishoitajaksi ja elämään ilman seksiä.

Miehillekkin tulee vaihdevuodet, miehetkin rupistuvat, rypistyvät ja lakkaavat pelaamasta. Miehet tulevat kärttyisäksi ja vaikka heistä ei ole enää kuin lähinnä vaivaa he osaavat käskyttää ja pitää naista alempiarvoisena.

Arvokkaasti vanhenevia miehiäkin toki löytyy, he ymmärtävät paikkansa ja sen, että heidän junansa meni jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha mies on aina ruma.

Vierailija
104/110 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
105/110 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viidenkympin kriisi? Tajusi, että on kohta elämänsä ehtoopuolella ja masentui?

Tätä varmaankin. Mun miehellä oli aivan mielettömät oireet tästä, pikkuhiljaa tasaantumaan päin, ikää nyt 53. Testosteronit voivat olla myös matalalla. Seksi muuten ei enää munkaan miestä jaksa innostaa.

Vierailija
106/110 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette mieltä siitä - että oikeasti kauanko tätä pitää katsella? Aikaa on kulunut ja olen mielestäni yrittänyt kaikkea. Mutta koska mies ei puhu niin mitä hitto tässä voi tehdä... Mä olen aivan loppu tähän.. Itse olen noin muuten täynnä elämää, on paljon asioita mitä haluaisin tehdä ja toteuttaa. Itsellä riittää virtaa ja haluan näyttää hyvältä, ja tuntea oloni hyväksi ja terveeksi. Välillä meinaa mennä miehen mukaan "suohon" ja masentua, mutten aio..  Onko hän nyt lopun elämää tuollainen murahteleva, iholtaan harmaa ja vatsakumpu jo ison jumppapallon kokoinen (oisko rinnatkin jo isommat kuin omani..) vanha ukko... JA silti, kaikkein pahinta tässä on se ettei hän PUHU!

Vierailija
107/110 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^edelliseen vielä se, että kärsin syvästi myös siitä etten saa seksiä ja läheisyyttä :'(

Vierailija
108/110 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää

Vierailija
109/110 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se sika pihalle.

Vierailija
110/110 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^edelliseen vielä se, että kärsin syvästi myös siitä etten saa seksiä ja läheisyyttä :'(

Hyvä sisko, tee kuten moni meistä. Hakeudu johonkin vokkiin vapaaehtoistyöntekijäksi niin silloin sinulla riittää sexiä ja kosintoja yllin kyllin.

Tosin monta kertaa yhteinen kieli puuttuu mutta kehon ja rakkauden kielihän on se tärkein.