Tutkimus: naiselliset naiset haluavat lapsia, korkeat testosteronitasot tuottavat veloja
– Tutkimuksessa todettiin, että sekä kasvojen naisellisuus että se, kuinka monta lasta nainen haluaisi, ovat yhteydessä estrogeenitasoihin. Naisilla, jotka haluavat saada enemmän lapsia, oli korkeammat estrogeenitasot.
– Toisissa tutkimuksissa on puolestaan havaittu, että naisilla joilla on korkea testosteronitaso, on pienempi halu hankkia lapsia, Rantala lisää."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/30/e-pillerit-sotkevat-parinvalin…
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, ilmeisesti olen miehekäs nainen. Korkeat poskipäät, pieni leuka, leveät hartiat, urheilullinen ja lihakset kasvaa nopeasti. Lapsia tein yhden, mieheni halusta ja pyynnöstä. Jos lapsia ei olisi tullut, en olisi lähtenyt hoitoihin vaan se olisi ollut mulle ihan ok tilanne. Kuitenkin mulla on ollut aina julmetut kuukautisvuodot ja -kivut, eikö nämä ole naisellisia asioita?
Pieni leuka ja korkeat poskipäät nimenomaan ovat naisellisia piirteitä.
Mitä? Olenko hybridi?
Olet. Naisellinen naama ja miehekäs keho ilmeisesti. :D Varmaan aika unelmayhdistelmä itseasiassa. Kasvot nätit ja viehättävät ja vahva, voimakas kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilouutinen kilttimiehille:
Kiltti perheenisä saattaa saada nykyään enemmän jälkeläisiä kuin naistenmies. Hurjimmillaan on heitetty, että nyt on menossa machomiesten viimeinen vuosisata!
No onneksi taitaa mies loppua ennen kuin vuosisata.
Entäpä jos miehillä vehkeet surkastuvat ja niillä ei tunkeuduta syvälle vaan elimit hierotaan vain vastakkain kuten lesbot?
Vierailija kirjoitti:
Olen tiennyt nuoresta asti haluavani lapsia, vaikka en ole mikään erityisen naisellinen nainen. Mutta ovatkohan naisellisten naisten vauvahaaveet jotenkin erilaisia? Miettivätkö he, miten ihanaa on olla söpön pienen vauvan kanssa? En ainakaan vieraista vauvoista saa mitään "awww" -tunnetta. Ajattelen asiaa enemmän suvun jatkumisen kannalta, ja naiseuteen jotenkin vain kiinteästi kuuluvana asiana vaikka kaikille se ei olisi sitä.
Joku voisi pitää minua liian kylmänä ihmisenä äidiksi, mutta mitä on hormoneista muuta kokemusta niin uskoisin että raskausajan hormonit tulevat kyllä vaikuttamaan persoonaan.
Ei se ainakaan mulla noin mene vaan se pikkuinen aiheuttaa melkoisen hoivavietin mikä tuntuu vatsanpohjassa asti. Haluan siis hoivata ja helliä. Saman tunteen aiheuttaa myös eläimet joista myös tykkään. Ja toisaalta myös vanhukset, vammaiset, yksinäiset jne. siis puhdas hoivavietti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, ilmeisesti olen miehekäs nainen. Korkeat poskipäät, pieni leuka, leveät hartiat, urheilullinen ja lihakset kasvaa nopeasti. Lapsia tein yhden, mieheni halusta ja pyynnöstä. Jos lapsia ei olisi tullut, en olisi lähtenyt hoitoihin vaan se olisi ollut mulle ihan ok tilanne. Kuitenkin mulla on ollut aina julmetut kuukautisvuodot ja -kivut, eikö nämä ole naisellisia asioita?
Korkeat poskipäät eivät ole mitenkään erityisen naisellinen piirre. Toki riippuu ehkä siitä, mitä korkeilla poskipäillä tarkoitetaan.
Olen kyllä tosi naisellinen ulkoisesti ja vientiä on, mutta on muita syitä miksi en lapsia halua. Monesti on pyydetty vaimoksi ja ehdoteltu lasten tekoa, mutta ei, en halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeat poskipäät eivät ole mitenkään erityisen naisellinen piirre. Toki riippuu ehkä siitä, mitä korkeilla poskipäillä tarkoitetaan.
No esim. aasialaisilla naisilla on korkeat poskipäät ja pieni leuka kyllä se mun mielestä on naisellisen näköistä. Tietty jos on korkeat poskipäät ja esiintyöntyvä matala otsa sekä leveä jykevä leuka niin miehekästä ilman muuta.
Miehille tämä on sillä tavalla hankala yhtälö, että naiset, joiden testosteronitasot ovat suht korkeat, ovat juuri niitä hyvännäköisiä, pitkiä, älykkäitä, rohkeita ja seksihalukkaita itsenäisiä naisia, joiden kanssa on kiva harrastaa ja sekstailla. Korkean estrogeenitason naiset taas ovat pyöreitä, rauhallisia, turvallisuushakuisia eivätkä kovin seksuaalisia, ja nauttivat hoivaamisesta. Eli haluaako mies kotoilla hyvien ruokien ääressä sohvalla vai peesata seksihullua uraohjusta jossain vinkuintiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. aasialaisilla naisilla on korkeat poskipäät ja pieni leuka kyllä se mun mielestä on naisellisen näköistä. Tietty jos on korkeat poskipäät ja esiintyöntyvä matala otsa sekä leveä jykevä leuka niin miehekästä ilman muuta.
Aasialaisilla harvemmin on korkeita poskipäitä, aasialaisilla on useimmin matalat poskipäät, mutta leveät posket. Silloin kun aasialaisen pokipäät sijaitsevat ylhäällä niin ne ovat pienet näpyt. Aasialaiset itse ovat usein samaa mieltä. Valkoisilla on enemmän kolmionmallista kissanaamaa, jossa poskipäät ovat tosi korkeat.
Evoluutiobilsa tai -psyka on pseudotiedettä, jota ainoastaan *assukat suitsuttavat. Naisen estrogeenitasot vaihtelevat kuukautiskierron mukaan, artikkelin mukaan myös e-pillerit vaikuttavat naisten parinvalintaan vaikuttamalla hormonitasoihin. Tuo dosentti näyttää löytävän vain sellaisia tutkimustuloksia, jotka ovat hänen mieltymystensä mukaisia. Homma lähtee kai evoluutiopsykassa siitä, että tutkitaan miesten mieltymyksiä ja yritetään löytää rationaalinen syy näille mieltymyksille, esim. vaikka miesten ihannoimaa naisten vyötärö-lantio-suhdetta, jolloin tulokset ovat aina sitä samaa schaibaa, joista edetään jälleen kerran siihen, että kaunis ja nuori ja hedelmällinen Jenni nai vanhuksen, koska vanhuksella on resursseja, joilla varmistaa Jennin jälkeläisten selviytyminen. *assukat ovat kuulolla, joten koska dosentti sanoo, että miehet pitävät ainoastaan hyvin nuorista naisista, kaikkien naisten pitäisi *assukoiden mielestä suosia ikämiehiä parinvalinnassa ja käyttäytyä kuten pikkutytöt, jotta he olisivat evoluutiobiologin mielestä tarpeeksi naisellisia.
Naisellisuus on kulttuurinen käsite, ei biologinen. Esim. kaikki peräänsä ja turbohuuliaan esittelevät instaqueenit olisivat olleet vulgaareja ja miesmäisiä itsepaljastelijoita 200 vuotta sitten. Myös 1800-luku hämää tuossa taustalla, koska oikeastaan vasta silloin naiset suljettiin sinne kotiin, ja tuolloin kirjoitettiin paljon sellaista rotu- ja sukupuolishittiä, jota mm. Henry Laasanen käytti 2000-luvulla gradussaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ne ovat. Vai olitko sä taas näitä, jotka väittävät "naisellisimmiksi" kasvoiksi mahdollisimman lapsekkaita ja pehmeitä kasvoja? < 18v.?
Tai sitten ne naiset, joilla on naisellisemmat kasvot ovat enemmän miesten mieleen -> enemmän mahdollisuuksia ja todennäköisempää perustaa perhe -> muun näköiset ovat jo suuntautuneet enemmän uraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeat poskipäät kertovat korkeasta estrogeenitasosta, joskin ne on helposti feikattavissa täyteaineilla. Korkeat tarkoittavat korkealla kasvoissa olevia poskipäitä, ei matalalla, mutta ulospäin törröttäviä luita. Siispä Angelina Joliella ei vastoin joidenkin käsitystä ole korkeat poskipäät, ne ovat vain erottuvat.
No tässä on nyt esimerkkikasvot:
https://io9.gizmodo.com/5848614/the-more-feminine-you-look-the-more-chi…
Oikeanpuoleisella on äitinaama ja vasemmanpuoleinen on "äijä", jota ei lapset kiinnosta.
Tosi pieni ero. Itsellä sen tekisi muutaman kilon painon lisäys. Mun mielestä molemmissa kuvissa on kaunis ja miellyttävän (äidin) näköinen nainen. Mutta mun äitini olikin aina n. 20 kg ylipainoinen.
Olisinpa se ihmisen elo näin selitettävissä.
no onpa äijä toi oikeanpuoleinen, ei tod. ! Vähän vois vertailla tosielämään.
Ovuloiva nainen ilmoittaa lisääntymisaikeistaan, kumma juttu. Juuri synnyttänyt ei välttämättä sano samaa... Mitä me tästä tutkimuksesta hyödymme?
Minusta ihan ok tutkimus, mutta ne joita tulokset ei miellytä tietenkin nillittävät vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan ok tutkimus, mutta ne joita tulokset ei miellytä tietenkin nillittävät vastaan.
Ap:n otsikko on kyllä harhaanjohtava. Ei ollut lainkaan kyse veloista tässä tutkimuksessa. Tutkimuksessa siis feminiinisemmät kasvot eli enemmän estrogeenia omaavat naiset halusivat paljon lapsia (keskiarvo 4.33 lasta). Naiset, joilla ei ollut yhtä feminiiniset kasvot, halusivat pienen perheen (keskiarvo 1.39 lasta).
https://www.timesofmalta.com/articles/view/20111029/world/Study-links-f…
Ei olekaan mutta eikö parempi olisi pariutua samanlaisen kanssa eli maskuliininen mies ja maskuliininen nainen.
Kumpikaan ei halua lapsia ja seksiä rutkasti. Molemmat dominoi se vähän voi rasittaa suhdetta mutta parempi mun mielestä noin.