Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisissa rasioissa raahaatte lounaita töihin mukaan?

Vierailija
31.03.2018 |

Olen ajatellut sen laatikoiden edes takas viemisen ongelmaksi mutta nyt keksin jos hankkisi sellaisia leivoslaatikoita ja niihin pakkaisi vaikka salaatin mukaan, kastike erikseen + leiväntapainen voipaperissa? Ja tuon kaiken voisi pakata sellaiseen bento bagiin https://motsetpensees.com/2014/05/17/the-bento-bag/ niin kotiinviemisiä ei olisi kuin tuo kankainen pussukka? Mistähän tuollaisia leivoslaatikoita lähtisi metsästämään, varmaan joku muovitukku?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.dinneratthezoo.com/meal-prep-recipes/ Tällaisia meal prep -kuvia on huikea katsella ja olisi ihana tehdä itsekin vastaavia mukaan töihin :) ap

Vierailija
2/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisissa joita ei tarvitse kuljettaa takaisin: pusseissa, tyhjiksi menneissä pakkauksissa yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ikea.com/fi/fi/images/products/fortrolig-kannellinen-ruoans…

Itse käytän tuollaisia lasisia kannellisia rasioita, kiva lämmittää mikrossa kun ei ole muovia.

Haittapuolena se, että jos säilytät tuota vaikka repussa ja se reppu tippuu maahan niin rasia sanoo poks :D

Olen kokeillut :D

Vierailija
4/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu mitä ja missä syön. Jos on ok sosiaalitilat ja sieltä löytyy jääkaappi/mikro, mulla on lämmitettävä ruoka mikronkestävässä kannellisessa kipossa. Jos ei oo mahdollista lämmittää ruokaa, otan vain hedelmiä ja kuorin ne paikan päällä.

Vierailija
5/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin kauhea vaiva ole jos siellä pussukassa on pikkuinen ja kevyt kippo messissä, huomattavasti ekologisempaakin jos haluaa niin ajatella.

Minulla on pieni bentorasia jota käytän, tykkään kun siinä on kolme erillistä tilaa päällekkäin jossa yhdessä voi olla mikroon meneviä ruokia ja toisessa vaikka salaattia, ja se ei ole niin hervottoman kokoinen kuin länsimaiset lounasrasiat yleensä.

Vierailija
6/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt niin kauhea vaiva ole jos siellä pussukassa on pikkuinen ja kevyt kippo messissä, huomattavasti ekologisempaakin jos haluaa niin ajatella.

Minulla on pieni bentorasia jota käytän, tykkään kun siinä on kolme erillistä tilaa päällekkäin jossa yhdessä voi olla mikroon meneviä ruokia ja toisessa vaikka salaattia, ja se ei ole niin hervottoman kokoinen kuin länsimaiset lounasrasiat yleensä.

On se vaivalloista kun käytän vain julkisia ja harvoin menen töistä suoraan kotiin. Siksi en halua raahata mitään ylimääräistä mukanani, nuo eväsrasiat eivät mahdu edes käsilaukkuun. ap

Vierailija
7/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tyhjissä ruokapakkauksissa, esim. raejuusto- ja margariinirasioissa. En näe syytä ostaa mitään erillisiä lounasrasioita, kun noita pakkauksia joka tapauksessa kerääntyy ja niitä voi ihan hyvin käyttää. Eikä tarvi vaivautua kuljettamaan takaisin kotiin, sen kun heittää töissä sitten roskiin.

Vierailija
8/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannan kippoa mukana. Ei se hirveästi tilaa vie. Mies syö aina ravintolassa, koska ei muka jaksa säheltää kippojen kanssa.

Vierailija
9/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nokkakärryssä jääkaappi ja siellä kaikki mitä tarvitsen. 

Vierailija
10/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vaivalloista kun käytän vain julkisia ja harvoin menen töistä suoraan kotiin. Siksi en halua raahata mitään ylimääräistä mukanani, nuo eväsrasiat eivät mahdu edes käsilaukkuun. ap

Ehkä ratkaisu on hankkia isompi laukku? Olisi kai niitä pahvirasioitakin kivempi sinne töihinkin kantaa laukussa kuin kädessä.

Tai hanki viiden rasian setti ja vie ne kaikki kerran viikossa kotiin.

Vierailija
11/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös leipäpussukoiden ja raejuustorasioiden kierrättäjä. Plussaa myös että oma roskis ei täyty kun ne voi duunipaikalla roskiin heivata.

Vierailija
12/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on bentorasia?

Vierailija
13/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on salaatti ihan erikseen pyöreässä 0,7-0,8 l rasiassa ja leipä muovikelmussa tai minigrip pussissa sekä hedelmät, kumpia nyt sattuu olemaan, ihan omissa ostopusseissaan tai jossain muussa pienessä muovipussissa. Jos en mene suoraan töistä kotiin, jätään rasiat töihin ja otan seuraavana päivänä useamman mukaan. Minulla on useita rasioita salaatteja varten. Sitten kuten edelliset, minulla on myös kaupasta ostettuja rasioita, jos vaikka jonkun perunasalaatin olen ostanut, sen rasian pesen ja käytän yhden kerran tai kaksi, minkä jälkeen menee roskiin.

Vierailija
14/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on bentorasia?

Japanilainen lounasrasia. https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1LI6WRpXXXXXqaVXXxh4dFXXXi/HOT-Portable-3…

Vierailija
15/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ratkaisu on hankkia isompi laukku? Olisi kai niitä pahvirasioitakin kivempi sinne töihinkin kantaa laukussa kuin kädessä.

Tai hanki viiden rasian setti ja vie ne kaikki kerran viikossa kotiin.

No en nyt vain tästä syystä osta isompaa laukkuakaan :) Edelleen, en halua mitään ylimääräistä painavaa kannettaavaa kotiinlähtiessäni kun saatan kävellä esim. 10 km matkan. Enkä aina ole samalla työpisteellä eli noita rasioita täytyisi kuljetella ihan joka päivä. Minusta tuollainen bento bag olisi suloinen idea vaikka käyttäisinkin jotain valmista raejuustorasiaa. Ei vaarana että käsilaukun muut tavarat sotkeentuvat. Mutta tuosta olisi kätevämpi ommella tiivis jonkun valmiin purnukan mukaan eikä niin että siellä kantaa eri kokoisia raejuusto- ym rasioita mitkä sitten huojuvat edes takas ja kaatuvat. ap

Vierailija
16/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ah ihmisten turhamaisuutta ja laiskuutta ympäristöstä välittämättä. onneksi tuhoamme itse itsemme

Vierailija
17/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ah ihmisten turhamaisuutta ja laiskuutta ympäristöstä välittämättä. onneksi tuhoamme itse itsemme

Pienestä se on kiinni! ap

Vierailija
18/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tavallissa muovirasioissa, esim. pakaste- ja jätskirasioissa. Keitot kulkee suurisuisessa metallipullossa joka vetää noin 8 dl. En ole kokenut kantamista ongelmaksi, koska yleensä mukana on keskikoinen käsilaukku johon rasia mahtuu tai reppu, riippuen ihan päivästä.

Toimisikohan sulla tällainen kokoontaittuva rasia? https://www.tuontitukku.fi/tuote/ruokarasia-oranssi-18-5x16x7cm-lusikka…; tai https://www.tuontitukku.fi/tuote/ruokarasia-pyorea-silikoni-lime-kateva…; ?

Vierailija
19/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tavallissa muovirasioissa, esim. pakaste- ja jätskirasioissa. Keitot kulkee suurisuisessa metallipullossa joka vetää noin 8 dl. En ole kokenut kantamista ongelmaksi, koska yleensä mukana on keskikoinen käsilaukku johon rasia mahtuu tai reppu, riippuen ihan päivästä.

Toimisikohan sulla tällainen kokoontaittuva rasia? https://www.tuontitukku.fi/tuote/ruokarasia-oranssi-18-5x16x7cm-lusikka…; tai https://www.tuontitukku.fi/tuote/ruokarasia-pyorea-silikoni-lime-kateva…; ?

Kiitos, tässäpä oli hyviä rasioita, en ole aikaisemmin törmännytkään vastaaviin! Menee harkintaan ehdottomasti. ap

Vierailija
20/27 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä yhdessä muovirasiassa nyt varsinaisesti raahattavaa ole.

Ja voisit kai huuhdella sen töissä ja panna kaappiisi? Toisit sitten vaikka viikon rasiat kerralle kotiin. Ei niitä tarvitse yksitellen raahailla.

Minä käytän näitä. Kotona niitä mahtuu tiiviisti jääkaappiin, kuljettaessa pysyvät hyvin kiinni.

Kun kannen sulkee tiiviisti, ei haise tyhjänä kaapissakaan. Ja tuossa voi lämmittää, avaa vain venttiilin, että vesihöyry pääsee ulos.

https://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30322184/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme