Tiedan muutamia lapsia jotka eivat vielakaan uskalla menna yokylaan kenenkaan luo, kun ovat aina ollet omassa kodissaan vanhempien kanssa.
Serkun tyttö joka on nyt 12v ei uskaltanut vuosi sitten mennä leirikouluun kolmeksi päivää (50km matkaa), kun ei ole koskaan ollut yötä pois kotoa. Serkkuni itse kertoi asiasta.
Kommentit (10)
ja sitä on harjoiteltu monta kertaa.
Vierailija:
Mitä ihmettelemistä tuossa on? Anna tytön olla juuri sellainen kuin on! Ei kaikkien tarvitse tehdä kaikkea!
lasta yökylään milloinkaan
Toiset ovat arempia kuin toiset! Ja siitähän lapsi vasta traumoja saisikin, kun hänet väkisin lähetettäisiin yökylään oppimaan sitä! Antakaa lasten kasvaa rauhassa.
Vierailija:
Toiset ovat arempia kuin toiset! Ja siitähän lapsi vasta traumoja saisikin, kun hänet väkisin lähetettäisiin yökylään oppimaan sitä! Antakaa lasten kasvaa rauhassa.
lähtien uskalsin olla yökylässä ainoastaan mummolassa.
Kauheaa, että vanhemmat pakottivat sille leirille, ja minä olin koulukiusattu, sekin vaikutti minun viihtyvyyteen kun ne pahimmat kiusaajat olivat myös leirillä ja kaikki syrjivät minua kun ne kiusaajat puhuivat minusta p*skaa siellä.
Ankea lapsuus, nyyh.
Vierailija:
Mitä ihmettelemistä tuossa on? Anna tytön olla juuri sellainen kuin on! Ei kaikkien tarvitse tehdä kaikkea!
Eiköhän sekin lapsi vielä uskaltaudu aikanansa yökylään.
Miksi ihmeessä pitäisi pakottaa?
Minut on " pakotettu" lapsena leireille ja muille (ja lapselle se on muuten ihan sama onko matkaa 50km vai 500km, pois kotoa se on kuitenkin) ja siellä sitä on itketty salaa illalla peiton alla yms. Tosi kivaa! Ja vanhemmat on varmaan olleet niiiin ylpeitä kun meidän tyttö uskaltaa olla missä vaan.
Perusturvallisuus syntyy siitä kun lapsi saa OMAA TAHTIAAN " ottaa etäisyyttää" .
molemmat aina siinä kun kysyin jos maija haluaisi tulla. Tyttö kolme kertaa sanoi, että saanko mennä kun niin haluaisin? Mutta serkku vaan sanoi, että ei se käy. Tytöt olivat tuolloin 6, 7 ja 8 vuotiaita. No ajattelin, että ei sitten. -ap-
Vierailija:
molemmat aina siinä kun kysyin jos maija haluaisi tulla. Tyttö kolme kertaa sanoi, että saanko mennä kun niin haluaisin? Mutta serkku vaan sanoi, että ei se käy. Tytöt olivat tuolloin 6, 7 ja 8 vuotiaita. No ajattelin, että ei sitten. -ap-
äitikö siis kielsi vaikka tyttö olisi halunnut? Kummallista se sitten on!
Vierailija:
Vierailija:
molemmat aina siinä kun kysyin jos maija haluaisi tulla. Tyttö kolme kertaa sanoi, että saanko mennä kun niin haluaisin? Mutta serkku vaan sanoi, että ei se käy. Tytöt olivat tuolloin 6, 7 ja 8 vuotiaita. No ajattelin, että ei sitten. -ap-äitikö siis kielsi vaikka tyttö olisi halunnut? Kummallista se sitten on!