Lapseton, kuinka pian seurustelun aloittamisen jälkeen olet muuttanut yhteen kumppanin kanssa jolla on lapsia?
Miten meni? MInkä ikäiset lapsi/lapset?Paransiko vai huononsiko suhdetta? Menikö suhde poikki muuton jälkeen, vai tuliko paremmaksi?
Vinkkejä vastaavassa tilanteessa olevalle (eli seurustelevalle, mutta eri osoitteissa asuville. Itsellä olisi sellainen 10v tenava odottamassa tulevassa kodissa, ja en ole kovin innoissani. Tiedän kyllä että se on package deal. En ole vain yhtään lapsi-ihminen...
Kommentit (24)
En uskaltanut muuttaa laisinkaan. Nainen oli aivan ihana, mutta elämäntilanne kauhea ja erohan siitä seurasi.
Muistelija kirjoitti:
En uskaltanut muuttaa laisinkaan. Nainen oli aivan ihana, mutta elämäntilanne kauhea ja erohan siitä seurasi.
Voisitko tai haluaisitko avata tätä vähän lisää?
-Ap
Nostan taas. Onko niin että suurin osa "lapsellisen" kanssa yhteen muuttavista ovat itse lapsen omaavia?
-Ap
En muuuta yhteen tyttöystävän kanssa. Sovittiin, että katellaan sit kun sen lapset on isoja.
En osaa vastata kun meillä yhteenmuutto on vasta edessä tässä keväällä. Seurustelua on takana 2,5 vuotta ja mulla on 13v lapsi. Mies on lapseton. Ollaan kyllä varauduttu siihenkin että homma ei toimi. Sit muutetaan erilleen ja kokeillaan uudestaan kunhan lapsi muuttaa omilleen. Yhteisiä lapsia ei ole eikä tule
Vierailija kirjoitti:
En muuuta yhteen tyttöystävän kanssa. Sovittiin, että katellaan sit kun sen lapset on isoja.
Minkä ikäinen olet, tyttöystäväsi ja hänen lapset? MIten hän suhtautui tähän?
-Ap
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata kun meillä yhteenmuutto on vasta edessä tässä keväällä. Seurustelua on takana 2,5 vuotta ja mulla on 13v lapsi. Mies on lapseton. Ollaan kyllä varauduttu siihenkin että homma ei toimi. Sit muutetaan erilleen ja kokeillaan uudestaan kunhan lapsi muuttaa omilleen. Yhteisiä lapsia ei ole eikä tule
Millä mielellä mies on yhteenmuutto ajatuksesta? Tuleeko hyvin toimeen lapsesi kanssa?
-ap
Jos tiedän jo etukäteen, että en pidä lapsista enkä halua lapsiperhe-elämää, en todellakaan muuttaisi lapsen kanssa samaan asuntoon. Miksei voi vain seurustella ja asua omissa asunnoissa?
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedän jo etukäteen, että en pidä lapsista enkä halua lapsiperhe-elämää, en todellakaan muuttaisi lapsen kanssa samaan asuntoon. Miksei voi vain seurustella ja asua omissa asunnoissa?
Niin totta tämäkin. Tämä on varmaan suurin ongelma jos toinen on ajatusta vastaan ja haluaa asua yhdessä.
-ap
Oltiin seurusteltu sellaiset 15 vuotta ennen yhteenmuuttoa, miehen lapsista nuorin muutti pois ja minä muutin 5 kk myöhemmin miehen kanssa yhteiseen asuntoon. Ehdottoman hyvä ratkaisu.
Muutin naisen luo jolla oli lapsia. Suurin ongelma ollut siinä ettei lapsia ole kasvatettu kunnolla. Siitä ne ongelmat ovat sitten tulleet kun minä tietenkin kasvatan niitä lapsia (sen tekemättä jättäminen olisi vastuutonta) ja ne lapset vain haluaisivat ettei niiden tekemisiin puuttuisi kukaan.
Olen huomannut kuinka lasten asenteisiin vaikuttaminen on 90 prosenttia helpompaa jos sattuu olemaan niiden oma äiti tai isä.
Periaatteessa tämän pitäisi olla parhautta kun elää perhe-elämää mutta kyllä faijapuolena saa enimmäkseen kokea vain ne perhe-elämän huonot puolet.
Vierailija kirjoitti:
Muutin naisen luo jolla oli lapsia. Suurin ongelma ollut siinä ettei lapsia ole kasvatettu kunnolla. Siitä ne ongelmat ovat sitten tulleet kun minä tietenkin kasvatan niitä lapsia (sen tekemättä jättäminen olisi vastuutonta) ja ne lapset vain haluaisivat ettei niiden tekemisiin puuttuisi kukaan.
Olen huomannut kuinka lasten asenteisiin vaikuttaminen on 90 prosenttia helpompaa jos sattuu olemaan niiden oma äiti tai isä.
Periaatteessa tämän pitäisi olla parhautta kun elää perhe-elämää mutta kyllä faijapuolena saa enimmäkseen kokea vain ne perhe-elämän huonot puolet.
Minkä ikäisiä lapsia?
Ollaan seurusteltu 4 vuotta, eikä aiota muuttaa yhteen vielä useaan vuoteen. Nuorin lapseni on nyt 6 vuotta, yhteensä mulla 3 lasta. Miesystävällä ei ole lapsia. Näin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapsia?
Onneksi jo sen verran isoja että silloin kun muutin niin osasivat jo enimmäkseen nukkua yöt omassa huoneessaan.
nosto