Minä uskon, että Jumala loi maan ja taivaan. Olenko ainut?
Kommentit (74)
Kyllä, mutta uskommeko olemukseltaan samanlaiseen jumalaan onkin sitten toinen juttu.
Itse en ota luomiskertomusta kirjaimellisesti, mutta uskon että universumi on luotu, se ei ole syntynyt kaoottisesti.
Et ole ainut hihh uli, ikävä kyllä.
Et ole ainut, kyllä näitä hörhöjä maailmassa riittää.
Et ole yksin. Minä uskon, että Jumala loi taivaan ja maan.
Onhan noita uskovaisia maailmassa vaikka kuinka. Et ole ainut.
Raamattuun ei ole haluttu kirjoittaa että Jumala keksi alkuaineiden jaksollisen järjestelmän ja vasta sitten alkoi luoda näkyvää aineellista.
Jumala sanoi: Tulkoon H2O ja loi sillä tavalla kaikki vedet.
Myös matemaattiset kaavat ovat Jumalalle tuttuja samalla tavalla.
Noin on paljon mukavampi miettiä miten kaikki kävi, kun luominen on kerrottu niin kovin hätäisesti ilman tieteen hienouksia meille. Mutta Jumala siellä kaavojen ja lainalaisuuksien takana on.
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoo Jumalan luoneen taivaan ja maan ja kaikki mitä siinä on, ei tarkoita et ihminen on uskovainen , se on sitte jo toinen juttu.
Uskon niin myös. Luomiskertomuksessa tapahtumat on kuvattu yksinkertaisesti ja pelkistetysti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Et välttämättä. Mutta mikä on "jumala" sitä on mahdoton sanoa. Ja uskominen on muutenkin vähän niin ja näin, faktat on aina mukavampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoo Jumalan luoneen taivaan ja maan ja kaikki mitä siinä on, ei tarkoita et ihminen on uskovainen , se on sitte jo toinen juttu.
Jos uskoo Jumalaan niin mikä silloin muka on jos ei uskovainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän säälittävät uskomuksenne ketään vakuuta tai käännytä. Miksette pidä niitä omana tietonanne. Nykymaailmassa vaikutatte vain idiooteilta. "En tiedä miksi jokin asia tapahtui. Sen täytyy olla Jumala." Ei kai nyt lapsikaan usko noin naurettavaan selitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ota luomiskertomusta kirjaimellisesti, mutta uskon että universumi on luotu, se ei ole syntynyt kaoottisesti.
Mistä se jumala sitten on tullut. Kuka loi jumalan?
Mihin luomismyyttiin uskot erityisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ole luotu. Tämän parempaa vastausta ei ole.
Kerropa ihan mielenkiinnon vuoksi, miten ensimmäinen ihminen syntyi sinun ajatusmaailmassa. Onko sinulla mielestäsi vastaukset kaikkiin kysymyksiin, jotka koskevat nykyistä elämää maapallolla? Tämä on vain kysymys. En hyökkää käsityksiäsi vastaan. (Ja en ole ap).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoo Jumalaan niin mikä silloin muka on jos ei uskovainen?
Se ei riitä. Ai että kaikki jotka sanovat uskovansa Jumalan olemassa oloon olisivat uskovaisia sanan varsinaisessa merkityksessä ,miten he käytökseltään ,tekemisiltään poikkee. niistä jotka olemassa oloon ei usko. Ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ole luotu. Tämän parempaa vastausta ei ole.
Kerropa ihan mielenkiinnon vuoksi, miten ensimmäinen ihminen syntyi sinun ajatusmaailmassa. Onko sinulla mielestäsi vastaukset kaikkiin kysymyksiin, jotka koskevat nykyistä elämää maapallolla? Tämä on vain kysymys. En hyökkää käsityksiäsi vastaan. (Ja en ole ap).
En väitä tietäväni sellaita mitä en tiedä. Se on minusta uskontojen suurin ongelma kun ollaan esittämässä suuriin kysymyksiin ehdottomia vastauksia! Miten kukaan voi tietää jumalan luoneen maailman tai mistä se jumala on tullut? Miten voi poissulkea vaihtoehdon, että jumalan yläpuolella olisi super-jumala joka on luonut kristinuskon jumalan?
Nuo on asioista mitä kukaan ei voi tietää joten vastauksen pitäisi olla minä en tiedä.
Et. Miten homma tarkkaan ottaen meni, on arvoitus ja luonnontiede saa sitä sitten selvittää.