Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran purema - turvotus vaan lisääntyy!

Vierailija
30.03.2018 |

Osaatteko sanoa, onko ihan normaalia, että reilun viikon kuluttua koiran puremasta koko käsi on nyt äkisti tänään turvonnut?
Puri siis käsivarteen. Iso koira, syvälle uppos. Aluksikin oli jonkin verran turvotusta koko käden alueella, mutta se laski parissa päivässä.
Nyt koko käsivarsi olkapäähän ja oikeastaan kaulaan saakka saakka kiristää.
Antibiottikuuri loppuu huomenna.
Puremakohdat ihan lievästi punottavat, mutta muuten siistit. Yksi niistä on viime päivät ollut vähän turvoksissa, ehkä aavistuksen verran kuumottaa, muttei paljoa.
Onko ihan normaali reaktio ja menee itekseen ohitse? En jaksais taas mennä lääkäriin..

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitättömästä haavastakin voi saada esimerkiksi ruusun tai sepsiksen. Joten mars lääkäriin!

Vierailija
22/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kävin lääkärissä. Ei pitäis olla mitään hätää.

Käskivät menee takaisin, jos nousee kuume.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihan aikuisten oikeesti ihmisen jolla koiran puremasta tuli sellainen bakteeri, että sormi jouduttiin amputoimaan.

Yksityiselle ja heti.

Vierailija
24/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira, tuo ihmisen paras ystävä!

Toivottavasti jo lopetettu, yksi hullu rakki vähemmän.

Vierailija
25/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka otettu labroja eli edes pvk, crp, veriviljely? Avattu haavaa? Otettu märkänäytettä? Mee takaisin.

T. Lääkäri

Vierailija
26/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka otettu labroja eli edes pvk, crp, veriviljely? Avattu haavaa? Otettu märkänäytettä? Mee takaisin.

T. Lääkäri

Crp sormenpäästä oli alle 5, ei kuumetta. 

Lääkärin mielestä ei voi tulla mitään ongelmaa, kun syön antibioottia (loppuu tänään).

Kiitos kaikille kommenteista.

Mä meen nyt nukkumaan, ihan hirvee väsy.

Vierailija
27/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt hyvä ihminen johonkin yksityiselle! Maksaa, mutta sieltä ei pitäisi tulla vähättelyä eikä tylyttelyä!

Vierailija
28/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli aloittaja on trolli, ketjun viimeinen lause varmaan on "soitin juuri sairaalaaaaaaaaaarrrrrrggggghhhh"

Vierailija
29/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt hyvä ihminen johonkin yksityiselle! Maksaa, mutta sieltä ei pitäisi tulla vähättelyä eikä tylyttelyä!

Mitä ne siellä yksityisellä sen paremmin osaavat tai tietävät, samat lääkärit siellä on kuin julkisellakin.

Mä inhoon lääkärissäkäyntejä just tän takia, kun on niin noloa käydä valittamassa semmoista, josta ei oo mitään syytä olla huolissaan. Mutta enhän maallikkona voi sitä etukäteen tietää.. Siksi kysyin täältä ensin.

Hävettää valittaa turhasta ja tuhlata veronmaksajien rahoja. En takuulla mene lääkäriin uudestaan, ellei ole sitten jo ihan pää irti. 

Vierailija
30/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa vähän siltä että ap on huijari. Mutta joka tapauksessa varoitus siitä miten paljon mikrobeja on koiran suussa. Ette itsekään ole mitään puhtaita pulmusia, kun ikenissä mikrobeja riittää. Jos ihminen puree toista ihmistä, on samalla tavalla riski verenmyrkytykseen. Saa sitten miettiä miten hyvin hammaslääkärit ovat tätä ihmisten suun mikrobiongelmaa hoitaneet. Niin.. eivät mitenkään, vetävät hampaita vaan irti jos ovat huonoja, tai poistavat hammaskiveä, ja paikkaavat hampaita, mutta EIVÄT KOSKAAN yritäkään poistaa mikrobeja suusta, tai vähentää mikrobikuormaa. Tyypillistä lääketiedettä, hoidetaan oireita, mutta ei poisteta syitä oireisiin, eli mikrobeja. Tämä ei todellakaan käy parin viikon abx-kuurilla!

Vierailija
31/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Lääkäri

Jos todella olet lääkäri, niin tiedät varmasti miten julkinen terveydenhuolto toimii. Eli potilaan täytyy osata vaatia että mitä hoidetaan ja millä tavalla. Koska on aivan hullua olettaa (kokemuksen vuoksi sanon näin), että alalle koulutetut ihmiset tekisivät sitä, mistä saavat palkan. Tässä tilanteessa ap:n olisi pitänyt osata sanoa että käsi on turvonnut lisää ja on mennyt huonommaksi kuurista huolimatta ja mainita vielä bakteeri, minkä epäilee kädessä muhivan. Sitten ehkä olisi voinut saada nuo labrat otetuksi. Jos on vaan näyttänyt kättä että mikähän tässä kun ei parane, niin se diagnoosi on "katellaan".

Vierailija
32/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesikauhu. Leikit hengelläsi. Olisin jo lääkärissä enkä kirjoittelisi täällä.

Myöhäistä. Vesikauhussa ei ole enää mitään tehtävissä sen jälkeen kun oireet ilmenee, vaan se johtaa aina kuolemaan.

Mutta voihan se olla "vain" verenmyrkytys tai jäykkäkouristus.

Vierailija
33/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lääkäri

Jos todella olet lääkäri, niin tiedät varmasti miten julkinen terveydenhuolto toimii. Eli potilaan täytyy osata vaatia että mitä hoidetaan ja millä tavalla. Koska on aivan hullua olettaa (kokemuksen vuoksi sanon näin), että alalle koulutetut ihmiset tekisivät sitä, mistä saavat palkan. Tässä tilanteessa ap:n olisi pitänyt osata sanoa että käsi on turvonnut lisää ja on mennyt huonommaksi kuurista huolimatta ja mainita vielä bakteeri, minkä epäilee kädessä muhivan. Sitten ehkä olisi voinut saada nuo labrat otetuksi. Jos on vaan näyttänyt kättä että mikähän tässä kun ei parane, niin se diagnoosi on "katellaan".

Mä sille hoitajalle kyllä kerroin miten turvotus oli nyt noussut uudestaan ja väsyttää ynn muut oireet ja se kyllä kuunteli, mutta kun kutsui lääkärin, joka  tuli siihen pyörähtää, ei ehtinyt kumpikaan (hoitaja tai minä) sanoa sille juuri mitään oireista.

ap

Vierailija
34/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sen verran se lääkäri kysyi minulta, että mitä minä epäien, että voisi olla Vastasin, etten osaa epäillä mitään, en minä ole asiantuntija, siksi tulin tänne sairaalaan näyttämään, jospa täällä tiedettäis.

Vierailija
35/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lääkäri

Mä sille hoitajalle kyllä kerroin miten turvotus oli nyt noussut uudestaan ja väsyttää ynn muut oireet ja se kyllä kuunteli, mutta kun kutsui lääkärin, joka  tuli siihen pyörähtää, ei ehtinyt kumpikaan (hoitaja tai minä) sanoa sille juuri mitään oireista.

Julkisella et saa pyhänä kunnon tai mitään hoitoa.

T. Sairaanhoitaja

Aamulla yksityiselle hakeen lähetettä tai lääkitystä

ap

Vierailija
36/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sen verran se lääkäri kysyi minulta, että mitä minä epäien, että voisi olla Vastasin, etten osaa epäillä mitään, en minä ole asiantuntija, siksi tulin tänne sairaalaan näyttämään, jospa täällä tiedettäis.

Varmaan junioripäivystäjä..

Vierailija
37/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa asut?

Vierailija
38/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, olen itse erikoislääkäri julkisella puolella eikä meidän sairaalassa tuossa tilanteessa toimita noin, kun ap kertoi. Toki ap oli nyt sopivasti jättänyt alkutekstistään mm. sen crp 5 pois, jotta sai enemmän huutoa aikaan. Vitosen crp:llä tuskin ainakaan vielä sepsis on päällä. Rabiesta on turha huudella, jos purema on tapahtunut Suomessa taviskoiran toimesta eikä ole mikään rescuekoira tai muu epämääräinen taustoiltaan. Suomessa ei ole rabiesta, toistaiseksi (paitsi lepakoilla saattaa olla).

Vierailija
39/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin yksityisellä käymistä. Ihan oikeasti.

Yksityinen ei valitettavasti ole mikään laadun tae. Voi kun tietäisit. 

Vierailija
40/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule, olen itse erikoislääkäri julkisella puolella eikä meidän sairaalassa tuossa tilanteessa toimita noin, kun ap kertoi. Toki ap oli nyt sopivasti jättänyt alkutekstistään mm. sen crp 5 pois, jotta sai enemmän huutoa aikaan. Vitosen crp:llä tuskin ainakaan vielä sepsis on päällä. Rabiesta on turha huudella, jos purema on tapahtunut Suomessa taviskoiran toimesta eikä ole mikään rescuekoira tai muu epämääräinen taustoiltaan. Suomessa ei ole rabiesta, toistaiseksi (paitsi lepakoilla saattaa olla).

Kiitos vastauksesta erikoislääkäri. Miten teidän sairaalassa sitten toimitaan?

Tosiaan alkutekstissäni ei ollut crp:tä, koska kirjoittaessani aloitusta en ollut vielä käynyt päivystyksessä. 

Palasin tänne käynnin jälkeen kertomaan, ettei huolta. Tuolloin se crp:kin oli jo siis tiedossa.

Koiran taustoista ei millään lääkärikäynnillä ole kukaan kysynyt muuta kuin että onko se minun koirani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi