Kasvojen kosketus/ärsytysihottuma
Mikä tähän auttaa? Eli nyt muutaman päivän ollut. Kasvojen iho punoittava, osittain kuiva, ihan vähän turpea, kosketusarka. Ostin apteekista La roche posay:n hoitovoiteen herkistyneelle iholle, hain antihistamiinit tauon jälkeen ja sinkkivoide käytössä.
Pitäskö mennä taas tän takia ihotautilääkärille, koska tää tilanne on aika yleinen. Lisäks, mulla ei oo mtn tietoa, mikä tän aiheuttaa. Kortisonia en naamalle laita, mutta elidel-voiteesta aikoinaan hyvät kokemukset, se siisti ihon.
Kommentit (31)
La Roche Posayn herkistyneen ihon sarja on hajustamaton ja sulfaatiton. Miksi jonkun piti tulla pätemään ja väittämään puuta heinää. Itselläni in juuri tuo LRP:n Toleriane-sarja käytössä vaikkei ihoni olekaan herkistynyt. Todella hellävarainen sarja.
Vierailija kirjoitti:
La Roche Posayn herkistyneen ihon sarja on hajustamaton ja sulfaatiton. Miksi jonkun piti tulla pätemään ja väittämään puuta heinää. Itselläni in juuri tuo LRP:n Toleriane-sarja käytössä vaikkei ihoni olekaan herkistynyt. Todella hellävarainen sarja.
Joo, mulla on nyt sen rasva käytössä, ja joudun kanssa varmaan ostamaan sen puhdistustuotteen.
UP auttaako tähän mikään, tässä menee taas pääsiäinen naama punaisena ja turvonneen neljän seinän sisällä. Ei paljoa huvita lähteä mihinkään taas tän näköisenä.
Listaisitko tähän alle ne pari ainetta, jotka epikutaanitesteissä löydettiin? Voin koittaa auttaa.
Kiitti!
Vierailija kirjoitti:
Listaisitko tähän alle ne pari ainetta, jotka epikutaanitesteissä löydettiin? Voin koittaa auttaa.
Kiitti!
Nikkeli ja koboltti, mut en oo tietoinen, tehtiinkö mulle mitään kosmetiikkasarjaa. Pitää varmaan varata aika terv.keskukseen ja mennä kitisemään.
Nikkeliä voi olla kosmetiikkatuotteissa jääminä. Tuolla blogin kommenttikentässä mainittiin mm. kimalletta sisältävät puuterimeikit ja punat, luomivärit sekä kimalletta tai hohdetta sisältävät voiteet
Tai sit mietin, et onks se tää shampoo, kasvonaamio, mikä se on ??? ? ?? ? ? ?