Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvojen kosketus/ärsytysihottuma

Vierailija
30.03.2018 |

Mikä tähän auttaa? Eli nyt muutaman päivän ollut. Kasvojen iho punoittava, osittain kuiva, ihan vähän turpea, kosketusarka. Ostin apteekista La roche posay:n hoitovoiteen herkistyneelle iholle, hain antihistamiinit tauon jälkeen ja sinkkivoide käytössä.
Pitäskö mennä taas tän takia ihotautilääkärille, koska tää tilanne on aika yleinen. Lisäks, mulla ei oo mtn tietoa, mikä tän aiheuttaa. Kortisonia en naamalle laita, mutta elidel-voiteesta aikoinaan hyvät kokemukset, se siisti ihon.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottaisiko kortisoni tätä? Voinko laittaa tähän mtn voidetta? Sinkkipastaa? Iho on kipeä ja kosketusarka, ja punoittaa, ja vähän turpea. :(

Sä sanoit, että sulla on jo sinkkivoidetta ja antihistamiinia. Lisäksi ajattelit kokeilla elideliä, jota olet käyttänyt jo aikaisemmin. Olet jo saanut neuvoja, mutta et halua seurata niitä. Miksi sä oikein jatkat tätä. No, kokeillaan vielä kerran. Pese kasvot puhtaaksi perusvoiteella, huuhdo vedellä ja laita hyvin kevyesti mietoa kortisonivoidetta. Älä enää laita kasvoihisi mitään muuta kuin kevyttä perusvoidetta, ennen kuin olet käynyt lääkärissä. Apteekista saa testereitä, joten voit valita itsellesi sopivat tuotteet eikä rahaa mene niin paljon. Opettele ajankuluksi lukemaan tuoteselosteita. En halua olla ilkeä, mutta en tajua ihmisiä, jotka kysyvät neuvoja ja sen jälkeen kertovat jatkavansa ongelmaansa samalla tavalla kuin aikaisemmin.

Mä oon koittanut varmaan 20 eri tuotetta, mä saan tosi monesta ärsytystä, vaikka ottaisin testerin, ja aloittaisin jonkun tuotteen käytön, usein käy niin, että myöhemmin herkistyn sille. Sit mä mietin, et onks se nyt sittenkään tää rasva mille oon herkistynyt, vai onks se vaikka tää puuteri. Mä en pysty in real life käymään läpi kaikkia muuttujia ja tuotteita ja aineita yks kerrallaan. 

Tai sit mietin, et onks se tää shampoo, kasvonaamio, mikä se on ??? ? ?? ? ? ?

Vierailija
22/31 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Roche Posayn herkistyneen ihon sarja on hajustamaton ja sulfaatiton. Miksi jonkun piti tulla pätemään ja väittämään puuta heinää. Itselläni in juuri tuo LRP:n Toleriane-sarja käytössä vaikkei ihoni olekaan herkistynyt. Todella hellävarainen sarja.

Vierailija
24/31 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

La Roche Posayn herkistyneen ihon sarja on hajustamaton ja sulfaatiton. Miksi jonkun piti tulla pätemään ja väittämään puuta heinää. Itselläni in juuri tuo LRP:n Toleriane-sarja käytössä vaikkei ihoni olekaan herkistynyt. Todella hellävarainen sarja.

Joo, mulla on nyt sen rasva käytössä, ja joudun kanssa varmaan ostamaan sen puhdistustuotteen. 

Vierailija
25/31 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP auttaako tähän mikään, tässä menee taas pääsiäinen naama punaisena ja turvonneen neljän seinän sisällä. Ei paljoa huvita lähteä mihinkään taas tän näköisenä.

Vierailija
26/31 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP UP  UP

Vierailija
27/31 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP UP UP UP UP 

Vierailija
28/31 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaisitko tähän alle ne pari ainetta, jotka epikutaanitesteissä löydettiin? Voin koittaa auttaa.

Kiitti!

Vierailija
29/31 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listaisitko tähän alle ne pari ainetta, jotka epikutaanitesteissä löydettiin? Voin koittaa auttaa.

Kiitti!

Nikkeli ja koboltti, mut en oo tietoinen, tehtiinkö mulle mitään kosmetiikkasarjaa. Pitää varmaan varata aika terv.keskukseen ja mennä kitisemään.

Vierailija
30/31 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö silmälaseja? Koruja?

Sinistä tai vihreää hiusväriä?

Vierailija
31/31 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikkeliä voi olla kosmetiikkatuotteissa jääminä. Tuolla blogin kommenttikentässä mainittiin mm. kimalletta sisältävät puuterimeikit ja punat, luomivärit sekä kimalletta tai hohdetta sisältävät voiteet

http://www.kemikaalicocktail.fi/2012/06/nikkeli/